Ilahtuukohan jouluapua pyytävä köyhä perhe 3 litran nestesaippuapönikästä?
Meidän perheessä käytetään aina Suomessa valmistettuja 3 litran nestesaippuapöniköitä, vaikka ollaan tavallinen keskiluokkainen perhe jolla olisi hyvin varaa parempaankin. Mutta miksi maksaa ylimääräistä kun halvemmallakin saa hyvää? Yksi pönikkä maksaa tarjouksessa 1,90 € ja on riittoisaa kuin mikä.
Nyt ollaan antamassa pientä jouluapua köyhälle perheelle, joka on toivonut hygieniatarvikkeita. Ilahtuukohan ne tällaisesta isosta mutta litrahinnaltaan halvasta saippuasta, vai pitäisikö niille ostaa 10 kertaa kalliimpaa Palmoliveä tms. pienissä pumppupulloissa?
Kommentit (101)
Opiskelija. kirjoitti:
Opiskelija. kirjoitti:
Itse olen köyhä, mutta saippuat joudun valitsemaan tarkasti johtuen hyvin kuivasta ihosta. Suurin osa noista halvimmista tuotteista ei valitettavasti sovi. Sama muidenkin hygieniatuotteiden kanssa, sain päänahan kuntoon vuosien taistelun jälkeen siirryttyäni markettikamasta apteekissa myytävään tuotteeseen. Raha on jatkuva ongelma, vaikka muusta yrittäisi nipistää...
Kas, sain alanuolen. Olen ilmeisesti Paha Ihminen koska kehtaan olla köyhä ja kärsiä iho-ongelmista, ihan pahuuttaan köyhät yleisestikin sairastavat. Kerätään lisää alanuolia: en yrityksistä huolimatta voinut käyttää (läheiseltä) lahjaksi saatuja Oriflamen tuotteita, koska haju sai silmät vuotamaan jatkuvasti.
Tämä palsta on avannut silmät sille kuinka pimeitä monet parempiosaiset maassamme ovat.
Eihän kukaan järjissään oleva käytä Oriflamen tuotteita. Hirveä katku. Hän on saanut ne joltain ja pannut vahingon kiertämään.
Vierailija kirjoitti:
Vein köyhien joulupuukeräykseen valmiita lahjapaketteja. Sahasin eri pituisia lankunpätkiä ja pakotoin niitä 😂
Vähä-älyisen perheen jonne luuli jälleen kerran olevansa hauska.
Opiskelija. kirjoitti:
Opiskelija. kirjoitti:
Itse olen köyhä, mutta saippuat joudun valitsemaan tarkasti johtuen hyvin kuivasta ihosta. Suurin osa noista halvimmista tuotteista ei valitettavasti sovi. Sama muidenkin hygieniatuotteiden kanssa, sain päänahan kuntoon vuosien taistelun jälkeen siirryttyäni markettikamasta apteekissa myytävään tuotteeseen. Raha on jatkuva ongelma, vaikka muusta yrittäisi nipistää...
Kas, sain alanuolen. Olen ilmeisesti Paha Ihminen koska kehtaan olla köyhä ja kärsiä iho-ongelmista, ihan pahuuttaan köyhät yleisestikin sairastavat. Kerätään lisää alanuolia: en yrityksistä huolimatta voinut käyttää (läheiseltä) lahjaksi saatuja Oriflamen tuotteita, koska haju sai silmät vuotamaan jatkuvasti.
Tämä palsta on avannut silmät sille kuinka pimeitä monet parempiosaiset maassamme ovat.
Nostat vaan sen opintolainasi ja tyydyt asumaan solukämpässä niin sinulla on varaa ihan minkälaisiin hygieniatuotteisiin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija. kirjoitti:
Opiskelija. kirjoitti:
Nostat vaan sen opintolainasi ja tyydyt asumaan solukämpässä niin sinulla on varaa ihan minkälaisiin hygieniatuotteisiin haluat.
Elämä on täynnä valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Provo.
Tuollainenhanbpilaantuu ennen kuin sen saa loppuun käytettyä.
Mulla ei ole koskaan pilaantunut, vaikka asun yksin ja kanisteri kestää pienen ikuisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä näille kerjääjille kelpaa vain paras.
Olet oikeassa. Nehän nyrpistää nokkaansa Palmolivellekin, kun se on ihan tavallista markettisaippuaa. Luksusta sen olla pitää!
Ihan oikeasti, älä lahjoita mitään. Teet ihmiskunnalle palveluksen, eikä se maksa mitään. Miksi pitää myrkyttää oma mieli tuollaisilla olettamuksilla ja sitten hampaat irvessä ostaa jotain jollekin, jota halveksii syvästi?
Tosin epäilemättä kukaan näistä hyvätuloisista, varakkaista keskiluokan perheistä ei yleensä anna mitään kenellekään. Senkin takia ihan turhaa hapenkulutusta tämä keskustelu täällä. Huvittavaa kuitenkin kuinka tuskallista on jopa saippuasta luopumisen ajatus jollekin, kun siihen pitää tärvätä näin paljon "pohdintaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti provo... antaisit 1,90 maksavan saippuapönikän. No joo, mitä muuta pakettiin kuuluisi? Toivottavasti kyseessä on kori, joka on täynnä hygieniatarvikkeita.
Eikö äitisi ole opettanut, että lahjoja ei pidä arvottaa hinnan perusteella?
No sinäpä vitsin heitit, kun koko ketju perustuu aloittajan hintatietoisuuteen. Kaikkea ei mitata rahassa. Tilannetaju on yksi sellainen. Lahjaan aika usein mielletään myös esteettisyyden ajatus. Kumpi on esteettisempi kanisteri vaiko pienempi pullo lavuaarin reunalla?
Älkää sinisen pihit vaivautuko joka vuosi noille avustussivuille. Aiheuttatte vain pahaa mieltä itsellenne sekä avun tarvitsijoille. Tarkoitus on jakaa hyvää eteenpäin ei pahaa. Tämä ei sitten uppoa joihinkin kovakalloihin millään.
Miten tyhmä ihminen voi olla? Eihän sitä 3 l kanisteria laiteta altaan reunalle vaan siitä kaadetaan saippuaa pumppupulloon ,joka on siellä tasolla esillä.
Kanisterista saa pumppukanisterin kun säästää vanhasta pumppupullosta sen pumpun ja laittaa siihen vähjän pidemmän imuputken. Kanisterin korkkiin porataan saksilla reikä ja sitten pumppu laitetaan reikään.
Olen joskus soittanut saippuakanistereita myvälle tehtaalle ja pyytänyt tuomaan markkinoille sopivan pumppukorkin mutta eipä ole näkynyt, joten tein sen sitten itse.
Olen tarkka kemikaaleista, joten en ilahtuisi jos olisi jotain mitä en kelpuuta. Mutta ai niin, köyhälle pitäisi kelvata kaikki!
Niin....hiljattain eräässä somen avunkerjäysryhmässä joku kertoi näkevänsä oikeasti nälkää lapsineen. Rahaa oli 2e viikoksi ja olivat olleet pyytäjän mukaan jo syömättä päivän, hätä oli tosi kova. Joku ystävällinen kaivoi saman tien kaapeistansa makaronia, nuudelia, tonnikalasäilykkeitä ja munia ja tarjoutui lähtemään viemään isoa pussia nälkäiselle perheelle heti, vaikka oli jo ilta. Tämä pyytäjä torppasi lahjoituksen sanomalla, että " kiitos, mutta odotan vielä muita tarjouksia "😳 Pistää kyllä miettimään näitä köyhien hätiä...tutkin tämän pyytäjän someprofiilia. Lihava, alle 30v nainen, jolla rautapalloja useampi eri puolilla kasvoja. 3 lasta näytti kuvissa olevan.
Tällainen köyhä ei varmasti huoli sitä 3litran saippuapönikkää, vaikka rahaa on itsellään alle 2 euroa viikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija. kirjoitti:
Opiskelija. kirjoitti:
Eihän kukaan järjissään oleva käytä Oriflamen tuotteita. Hirveä katku. Hän on saanut ne joltain ja pannut vahingon kiertämään.
Joo, näin siinä olikin käynyt, selvisi myöhemmin. Pystyimme onneksi molemmat nauramaan tuolle. Tuntuu että nuo Oriflamen tuotteet ovat hieman kuin vihreät kuulat näin joulun alla; laitetaan vahinko kiertämään. :p
Joka tapauksessa pointtina tuolla alkuperäisellä kirjoituksellani oli se, että köyhät saattavat ostaa jotain muuta kuin halvinta hygieniatuotetta oletettavasti ihan muista syistä kuin siitä, että täytyisi olla luksusta. Näin ei kuitenkaan saanut sanoa, joko itket ja käytät oireita aiheuttavia halvimpia tuotteita tai olet prkl ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti provo... antaisit 1,90 maksavan saippuapönikän. No joo, mitä muuta pakettiin kuuluisi? Toivottavasti kyseessä on kori, joka on täynnä hygieniatarvikkeita.
No sinäpä vitsin heitit, kun koko ketju perustuu aloittajan hintatietoisuuteen. Kaikkea ei mitata rahassa. Tilannetaju on yksi sellainen. Lahjaan aika usein mielletään myös esteettisyyden ajatus. Kumpi on esteettisempi kanisteri vaiko pienempi pullo lavuaarin reunalla?
Älkää sinisen pihit vaivautuko joka vuosi noille avustussivuille. Aiheuttatte vain pahaa mieltä itsellenne sekä avun tarvitsijoille. Tarkoitus on jakaa hyvää eteenpäin ei pahaa. Tämä ei sitten uppoa joihinkin kovakalloihin millään.
Miten tyhmä ihminen voi olla? Eihän sitä 3 l kanisteria laiteta altaan reunalle vaan siitä kaadetaan saippuaa pumppupulloon ,joka on siellä tasolla esillä.
Kanisterista saa pumppukanisterin kun säästää vanhasta pumppupullosta sen pumpun ja laittaa siihen vähjän pidemmän imuputken. Kanisterin korkkiin porataan saksilla reikä ja sitten pumppu laitetaan reikään.
Olen joskus soittanut saippuakanistereita myvälle tehtaalle ja pyytänyt tuomaan markkinoille sopivan pumppukorkin mutta eipä ole näkynyt, joten tein sen sitten itse.
Sinäkö se oot?
http://kavelija.blogspot.com/2017/01/kavelijan-nestesaippuakanisteri.ht…
Laitan näihin keräyksiin 3 sukkaparia ja 2€ suihkusaippuan 👍
Minä ainakin ilahtuisin. Tuolaiset kanisterit on painavia ja niitä on hankala kuljettaa kaupasta kotiin ilman autoa, jos tekee paljon muitakin ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija. kirjoitti:
Opiskelija. kirjoitti:
Olen joutunutkin nostamaan sen, Hoasin solukämppää en lukuisista hakemuksista huolimatta koskaan onnistunut saamaan, 19m2 yksityiseltä on kieltämättä kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö se oot?
http://kavelija.blogspot.com/2017/01/kavelijan-nestesaippuakanisteri.ht…
Katsos vaan, heti löytyi hengenheimolainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen tarkka kemikaaleista, joten en ilahtuisi jos olisi jotain mitä en kelpuuta. Mutta ai niin, köyhälle pitäisi kelvata kaikki!
Taatusti suurimmalle osalle ihmisistä on aivan sama ,millä kätensä pesee. Varsinkin jos ottaa sen tuoksuttoman vaihtoehdon.
Mun mielestä jos on toivottu hygieniatuotteita, niin saippuakanisteri on siihen ihan asiallinen vastaus. Jos se ei ole sitä mitä on tarkoitettu, niin kirjoittakoon täsmällisemmän toiveen seuraavana vuonna. Tuohan voi periaatteessa pitää sisällään melkein mitä tahansa: saippuoita, hammasharjoja, terveyssiteitä tai koronamaskeja... Jos haluaa jonkun tietyn tuotteen eikä muu käy, niin sitten ilmoittaa toiveeksi juuri sen tuotteen! Kyllähän näissä näkyy hyvinkin spesifejä pyyntöjä.
Me käytetään myös foxtelin 3 l hajustamatonta saippuaa. Mielestäni se on yksi parhaista. Perheessä on kuivaa ihoa, allergioita ja hajusteherkkyyttä. Ollaan keskituloisia, eli varaa olisi muuhunkin mutta tuo on hyvä tuote. Kaikki edulliset saippuat eivät ole hyviä.
Mielestäni kyllä pelkästään tosi ankea lahja, laittaisin mukaan ainakin pumppupullon, shampoota, hoitoainetta, kosteusvoiteita, hammasharjoja, yms. perheen tarpeista riippuen.
Opiskelija. kirjoitti:
Opiskelija. kirjoitti:
Alanuolet saat, koska kommenttisi ei kuulu aiheeseen. Nyt voit vapaasti alanuolittaa tätä, koska vastaukseni ei myöskään kuulu aiheeseen.
Kuinka vaikeaa elämä on niin kuin muuten? Haluaa tehdä hyvää, mutta kynnyskysymyksenä on kohteen ilahtuminen. Jos asiaa pitää miettiä, niin ehkä he eivät tarvitse apua.