Miksi ihmisen kokemus omasta itsestään koskee vain sukupuolia?
Miksi sitä ei sitten sovelleta kaikkeen muuhunkin? Jokainen saisi olla halutessaan vaikka lapsi, tai eläkeläinen?
Kommentit (58)
Entä etnisyys ja ihonväri? Uskonnonvapaus meillä sen sijaan on, mutta ei mielipiteen vapautta WOKE ideologian suhteen.
No yrittihän se yksi nainen käydä kirkon kerhossa, mutta homma tyssäsi yökyläilyyn.
Miltäköhän tämä koko touhu näyttää joskus parinkymmenen vuoden kuluttua, kun suurin vouhotus on laskeutunut ja kaikki ovat saaneet sen sosiaalisen sukupuolen jonka ovat halunneet?
Onko sitten hyvä?
Katsellaan.
Mä aion sanoa työkkärissä, että koen olevani 66v , että jään nyt eläkkeelle.
Koska transikäisiltä puuttuu äänekäs edunvalvonta. Sitä asiaa ei ole vieläedes yritetty normalisoida. Sehän on pelkkää politiikkaa.
Kyllä moni haluaisi kokea olevansa kauniimpi, nuorempi, terveempi, älykkäämpi, hyvin koulutettu ja toimeentuleva sekä hyvässä parisuhteessa esimerkiksi.
Mutta onkin sitten vähemmän kaunis, vanha, sairas, ei niin älykäs, ei niin koulutettu, huonosti toimeentuleva ja yksinäinen.
Miksi näitä ominaisuuksia ei voi vaihtaa, ovat mielestäni paljon enemmäni hmisen elämään vaikuttavia asioita kuin sukupuoli.
Koska nykyään voi sukupuoltaan vaihtamatta elää ihan millaisena ihmisenä vain ja miten kukin tahtoo. Jos muut olosuhteet ovat kunnossa.
Mutta näihin muihin esimerkkitapauksiin ei pysty paljonkaan vaikuttamaan.
Tuskin monikaan köyhä, sairas tai yleensäkin vaikeissa elämäntilanteissa elävä ihminen miettii omaa kokemustaan sukupuolestaan.
Kyllä sen ajatusenergian ja muunkin energian vievät ihan muut asiat. Oman sukupuolen miiettiminen ei ole silloin kärkipään asioita.
Minä koen olevani kissa, haluan nukkua ja syödä päivät pitkät. Silti minua pakotetaan töihin ja maksamaan laskuja, ja koen tämän vuoksi vähemmistöstressiä. Asialle pitää tehdä jotain!
Minun aloitus POISTETTIIN kun aloitin ketjun "koen olevani kissa".
!!! Haloo! Mitä ihmettä? Järkyttävää. Ihminenhän on eläin. Ja täällä poistettiin viestini kun ilmaisin kokemukseni siitä miksi koen itseni. Mitä tämä on?
Ihmisiä ei pitäisi syrjiä, ja jokaisen kuuluu saada olla mitä haluaa ja etenkin mitä kokee olevansa. Nyt sentään saa olla jo muunsukupuolinen, mutta mitään ei ole säädetty virallisiin oppaisiin ja lakeihin siitä jos kokee olevansa joku muu eläin kuin ihminen, tai sitten siitä iästä tosiaan. Jotkuthan ihan todella kokevat olevansa eri ikäisiäkin, ja minusta tuntuu ihan hullulta että vanhus joka tuntee itsensä vaikka lapseksi tai nuoreksi, joutuu taipumaan johonkin muuhun kuin tähän kokemukseensa ja kärsii tästä!!
Niin. Jos tiedetään jo että ihminenkin on eläin, ja joku ihminen tosiaan oikeasti kokee olevansa joku muu eläin kuin ihminen, ei saisi sitä olla. On ihmisiä jotka ovat itsemurhavaarassa kun muut ei hyväksy sitä että olet mitä olet, eli olet mitä koet olevasti, pysyvästi.
Koska sukupuoli-identiteetistä on tutkimustietoa ja puoltoa ihan tieteen parista.
Mä haluaisin liikkua pyörätuolilla. Olen syntynyt väärään kehoon. Mulla on avustajana kaveri, joka uskoo mun olevan liikuntavammainen. Ikävää, kun muut eivät kunnioita identiteettiäni.
Vierailija kirjoitti:
Koska sukupuoli-identiteetistä on tutkimustietoa ja puoltoa ihan tieteen parista.
Kyllä "Sukupuolen moninaisuus ja kehon kirjo" -oppaassa kerrotaan. Se on siis opas kouluttajille, lääketieteen ja sosiaalitieteiden opiskelijoille ja työntekijöille. Se on kenen tahansa luettavissa. Se opettaa selkeästi että kolmas sukupuoli on olemassa, on aina ollut.
Nyt jos joku tietää tuosta eläin-kokemusta onko olemassa vastaavaa opasta lääketieteessä, kuinka ihmisen kokemus ja määritelmä on. Eli yleinen opetus lienee ollut että ihmslaji on rajattu että ihmis-eläin on ihminen, mutta miten nämä ihmiset jotka kokevat olevansa jotain muuta kuin ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa olen miettinyt, ihan tosissani. Onhan sitä moni muukin ihmetellyt että jos kokee itsensä esim. nuoremmaksi ikävuosiltaan kuin oikeasti on, miksi ei sitä ikäänsä saa muuttaa? Miksi tosiaan vain sukupuoli.
Joku amerikkalaismies alkoi elää 12-vuotiaana tyttönä, kun vihdoin pystyi siihen.
No itse olen lapsesta asti toivonut etten olisi biologisten vanhempieni lapsi. En identifioidu perheeseeni enkä sukuuni.
Edelleen toivon, että olisin rikkaiden, boheemien, älykkäiden, taiteellisten vanhempien lapsi ja toivon että olisin mennyt sekaisin synnytyssairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin liikkua pyörätuolilla. Olen syntynyt väärään kehoon. Mulla on avustajana kaveri, joka uskoo mun olevan liikuntavammainen. Ikävää, kun muut eivät kunnioita identiteettiäni.
Pikku Britannia?
Jos tunnen olevani koira voinko jättää verot maksamatta ?
Vierailija kirjoitti:
Entä etnisyys ja ihonväri? Uskonnonvapaus meillä sen sijaan on, mutta ei mielipiteen vapautta WOKE ideologian suhteen.
Uskonnonvapautta ei ole kaikissa maissa, tuskin täälläkään tulevaisuudessa, vaan laki tulee määrittelemään, mitä saa uskoa. Yliopistoissa opetetaan nykyään vain tiettyjä sallittuja sallittuja ideologioita.
Ei se tulevaisuudessa koskekaan. Tällä hetkellä vain keskitytään sukupuoliasiaan joka alkaa olla kohta valmis, pian poistuu henkilötunnuksesta sukupuoli kokonaan. Ihmistähän siellä ei ole määritelty mutta se vääntö mikä eläin kokee olevansa on ehkä pienempi vääntö. Ikähän häviää siitä tulevaisuuden henkilötunnuksesta myös joten tuskin iästä tulee samanlaista ongelmaa kuin tästä sukupuoliasiasta.
Se, että toinen ihminen sanoo toisesta ihmisestä, onko tämä mies vai nainen, on jo tällä hetkellä oikeastaan rikos.
En tiedä mitä lääketieteessä nyt opetetaan, onko millään sairaudella merkitystä sukupuolessa, tuskin.
Oma mielipiteeni on että tämä on ihan hullua, en tajua enemmistöihmisten ajatuksenkulkua.
Jos laitan päälleni itsetehdyn t-paidan jossa lukee "Sukupuolia on kaksi", saanko sakkoja? Tulevaisuudessa joudunko vankilaan tai evätäänkö minulta oikeus joihinkin muihin asioihin rangaistuksena?
Tätä samaa olen miettinyt, ihan tosissani. Onhan sitä moni muukin ihmetellyt että jos kokee itsensä esim. nuoremmaksi ikävuosiltaan kuin oikeasti on, miksi ei sitä ikäänsä saa muuttaa? Miksi tosiaan vain sukupuoli.