Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rikas ei kerro köyhälle, mitä nappia pörssisysteemissä painaa? Itse hän kyllä tietää, mikä on oikea nappi

Vierailija
19.12.2020 |

Mutta köyhälle hän ei sitä kerro. Nyt hän painaa oikeaa nappia ja saa voitot itselleen. Miksi hän ei kerro sitä köyhälle? Hän ei kerro siksi, että haluaa pitää köyhän köyhänä. Hän ei halua uutta rikasta, koska kokee sellaisen syntymisen uhaksi itselleen: hän pelkää, että köyhän rikastuminen on häneltä pois. Taas hän painaa nappia.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko hieman vajaa napin painamisesi kanssa?

Vierailija
2/50 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan hän tietää, että pahin virhe on sijoittaa johonkin, mitä ei itse ymmärrä. Hae kirjastosta kirjoja on opi ymmärtämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisille palikoille on turha selittää sijoittamisesta, jos kuvitelmat on luokkaa "paina oikeaa nappia".

Vierailija
4/50 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisille palikoille on turha selittää sijoittamisesta, jos kuvitelmat on luokkaa "paina oikeaa nappia".

Reps 😄

Vierailija
5/50 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko hieman vajaa napin painamisesi kanssa?

Näköjään on joo.. Ainoa nappi, mitä siinä tulee painettua, on osto- tai myyntitoimeksianto ja jos tahtoo pörssisysteemissä (wtf) rikastua, niin ennen napin painamista tarvitsee tehdä aika paljon esiselvittelyä. Tai olla melkoinen Hannu Hanhi.

Vierailija
6/50 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan joitakin sijoittajablogeja ja niiden mukaan en sijoita, sijoitustyö pitää itse tehdä.

Vierailija
7/50 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä köyhä ja tietämätön saa sijoittaa myös. Olen aloittanut osakesijoittamisen. Tarkoitus olisi elättää sillä itseni. Olen nyt +|- tilanteessa, viime viikolla tuli voittoa.

Ei se ole vaikeaa / mahdotonta. Korona on sotkenut tilannetta.

Vierailija
8/50 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rasistille ei tarvitse perustella"???

Vierailija
9/50 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki on rikkaita, niin kukaan ei olisi rikas.

Vierailija
10/50 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulla on tuossa iso ajatusvirhe. Eisiellä mitään nappia ole.

Yleensä noita juttuja opetellaan ihan itse kirjoista, talousuutisia seuraamalla, koulussa ja muita kuuntelemalla ja punnitsemalla onko saatu tieto kuranttia.. Köyhä pysyy köyhänä ellei kerää tietoa ihan itse, ei se rikaskaan sitä ole ilmaiseksi saanut.

Ensin otetaan selvää siitä yhtiöstä mihin on sijoittamassa, tsekataan kassavirrat ja velkaisuus yms. Näihin juttuihin menee tunteja. TUNTEJA. Ei se tieto automaagisestik päähän tule, nää asiat pitää oppia ihan itse.

Mut joo, sä tipahdit jo kärryiltä. Ehkä köyhä on köyhä siksi ettei se viitsi nähdä vaivaa sen eteen että vaurastuu?

Vierailija
11/50 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraan joitakin sijoittajablogeja ja niiden mukaan en sijoita, sijoitustyö pitää itse tehdä.

Olen samaa mieltä. Luen Kauppalehteä, mutta sekään ei ole luotettava. ”Tukevassa nousussa” oleva viesti jostain kurssista herättää hälytyskellot. Sitä ei ainakaan kannata ostaa.

Vierailija
12/50 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä noita juttuja opetellaan ihan itse kirjoista, talousuutisia seuraamalla, koulussa ja muita kuuntelemalla ja punnitsemalla onko saatu tieto kuranttia.. Köyhä pysyy köyhänä ellei kerää tietoa ihan itse, ei se rikaskaan sitä ole ilmaiseksi saanut.

Ensin otetaan selvää siitä yhtiöstä mihin on sijoittamassa, tsekataan kassavirrat ja velkaisuus yms. Näihin juttuihin menee tunteja. TUNTEJA. Ei se tieto automaagisestik päähän tule, nää asiat pitää oppia ihan itse.

Mut joo, sä tipahdit jo kärryiltä. Ehkä köyhä on köyhä siksi ettei se viitsi nähdä vaivaa sen eteen että vaurastuu?

En ajatellut lukea mitään kassavirroista ym. tarkempaa tietoa. Menee liikaa aikaa ja ei kiinnosta. Aamulla päätän mitä myyn ja mitä pidän. Ja asetan tavoitehinnan. Illalla tarkistan, onko kauppa mennyt läpi.

Vierailija
13/50 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä köyhä ja tietämätön saa sijoittaa myös. Olen aloittanut osakesijoittamisen. Tarkoitus olisi elättää sillä itseni. Olen nyt +|- tilanteessa, viime viikolla tuli voittoa.

Ei se ole vaikeaa / mahdotonta. Korona on sotkenut tilannetta.

Siis sijoitatko vai treidaat eli pelaat uhkapeliä?

Itse sijoitan osinkoa maksaviin firmoihin pitkällä tähtäimellä. En kaipaa dopamiinimyrskyä joka päivä, riittää että osinkoja tulee tasaiseen tahtiin muutama satanen kuukaudessa ja joka vuosi määrä kasvaa salkun kasvaessa.

Vierailija
14/50 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan hän haluaa että köyhä omalla työllään opettelee saman napin painamisen taidon, eikä vain odota tumput suorina että toiset tulee tunkemaan taskunsa täyteen rahaa.

Vierailija
15/50 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tieto vain sotkee selkeän ajatuksen. Se on vain intuitiivinen päätös: tänään myyn, tänään ostan. Ei muuta.

Katsotaan, miten minun käy.

Vierailija
16/50 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina osakkeita, jotka splitataan. Sijoitus tuplaantuu joka kerta.

Vierailija
17/50 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajatellut lukea mitään kassavirroista ym. tarkempaa tietoa. Menee liikaa aikaa ja ei kiinnosta. Aamulla päätän mitä myyn ja mitä pidän. Ja asetan tavoitehinnan. Illalla tarkistan, onko kauppa mennyt läpi.

Eli pelaat uhkapeliä. Asia selvä.

Minä ostan osan yrityksestä joten haluan tietää miten firmalla menee, koska omistan sitä vähintään 10 vuotta. Siksi en sijoita lainkaan suomalaisiin yrityksiin.

Vierailija
18/50 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan aina osakkeita, jotka splitataan. Sijoitus tuplaantuu joka kerta.

Kannattaa myydä, kun on plussalla ja ostaa, kun kurssi on alhaalla.

Vierailija
19/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneus, se se on syy. Ei kukaan tule rikkaaksi olematta ahne.

Vierailija
20/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noista suursijoittajien kaupoista löytyy tietoa, että kuka on myynyt milloin mitäkin ja ostanut mitä. Mutta edes sen verran pitäisi jaksaa, että selvittelee niitä itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän