Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi rikas ei kerro köyhälle, mitä nappia pörssisysteemissä painaa? Itse hän kyllä tietää, mikä on oikea nappi

Vierailija
19.12.2020 |

Mutta köyhälle hän ei sitä kerro. Nyt hän painaa oikeaa nappia ja saa voitot itselleen. Miksi hän ei kerro sitä köyhälle? Hän ei kerro siksi, että haluaa pitää köyhän köyhänä. Hän ei halua uutta rikasta, koska kokee sellaisen syntymisen uhaksi itselleen: hän pelkää, että köyhän rikastuminen on häneltä pois. Taas hän painaa nappia.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki on rikkaita, niin kukaan ei olisi rikas.

Eli jos kaikilla olisi isot talot, veneet, autot jne.. kaikki olisivat köyhiä ?

Sincc

Vierailija
22/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän rikkaus ja ylivoimaisuus tunnu miltään jos muutkin ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittamista kannattaa harrastaa. Näin minä olen ajatellut asian. Seurailen kursseja, ostan / omistan noin kymmentä - viittätoista osaketta tai enemmän. Viime viikolla ostin neljää eri osaketta, joiden nimet eivät sanoneet minulle oikein mitään. Nekin yritykset heittelehtivät pörssissä, nousevat ja laskevat. En ole kiinnostunut tutkimaan tarkemmin yrityksen tietoja. Mutta luotan siihen, että pidemmällä tähtäimellä kurssien seuraaminen ja uutisten lukeminen tuottaa ahaa-elämyksiä. Yritysten nimet painuvat mieleen ja sitten tulee mieleen uutisia ja muodostuu kuva yrityksestä ja toimialasta. Eräänlaista intuitiota. Ei siis ole uhkapelistä kysymys.

Tämä aika on erikoinen, kun monet kurssit ovat alhaalla.

Aika näyttää, onko tässä järkeä.

Vierailija
24/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoittamista kannattaa harrastaa. Näin minä olen ajatellut asian. Seurailen kursseja, ostan / omistan noin kymmentä - viittätoista osaketta tai enemmän. Viime viikolla ostin neljää eri osaketta, joiden nimet eivät sanoneet minulle oikein mitään. Nekin yritykset heittelehtivät pörssissä, nousevat ja laskevat. En ole kiinnostunut tutkimaan tarkemmin yrityksen tietoja. Mutta luotan siihen, että pidemmällä tähtäimellä kurssien seuraaminen ja uutisten lukeminen tuottaa ahaa-elämyksiä. Yritysten nimet painuvat mieleen ja sitten tulee mieleen uutisia ja muodostuu kuva yrityksestä ja toimialasta. Eräänlaista intuitiota. Ei siis ole uhkapelistä kysymys.

Tämä aika on erikoinen, kun monet kurssit ovat alhaalla.

Aika näyttää, onko tässä järkeä.

Perustan tämän toimintatavan siihen, että jos tietoa on hyvin vähän, joskus on kannattavampaa olla täysin tietämätön. Stressitasot säilyvät matalalla.

Vierailija
25/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sijoittamisen tietotaito tyhjästä tule, kyllä siinä pitää paljon tutkia ja etsiä tietoa. Miksi kertoisin toiselle mitään kun itse olen nähnyt vaivaa asian eteen?

Vierailija
26/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki on rikkaita, niin kukaan ei olisi rikas.

Eli jos kaikilla olisi isot talot, veneet, autot jne.. kaikki olisivat köyhiä ?

Sincc

Jos tolle linjalle lähdetään niin kaikkihan ovat jo rikkaita Suomessa. On monia maita jossa rahaa ei jaeta ilmaiseksi ihmisille. Täällä jokaisella on koti ja ruokaa jos niin haluaa. Oma asia se tietysti on jos ei tätä mahdollisuutta halua käyttää vaan hassaa rahansa turhuuksiin.

Vierailija
27/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä sitä tyhmälle köyhälle (ap)selittämään, painelee vaan rauhassa sitä nappia missä lukee

”Lisää fyrkkaa”. Sijoittaminen on just niin helppoa. Ei tartte edes pääomaa pennin jeniä jos vaan tuon napin löytää

Vierailija
28/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Charlie Munger ja Warren Buffet kertoo kyllä

Vierailija
29/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo juutuubista voi katsoa

Vierailija
30/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sijoittamisen tietotaito tyhjästä tule, kyllä siinä pitää paljon tutkia ja etsiä tietoa. Miksi kertoisin toiselle mitään kun itse olen nähnyt vaivaa asian eteen?

Ei kukaan ole pyytänyt sinua kertomaan, se on sun juttusi. Miksi ihmeessä ajattelet, että joku haluaisi tietojasi?

Vierailija
31/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa oikean napin, se on osta!

Todennäköisesti sen napin painaminen tuottaa 10 vuodessa enemmän kuin painamatta jättäminen.

Vierailija
32/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä sitä tyhmälle köyhälle (ap)selittämään, painelee vaan rauhassa sitä nappia missä lukee

”Lisää fyrkkaa”. Sijoittaminen on just niin helppoa. Ei tartte edes pääomaa pennin jeniä jos vaan tuon napin löytää

Olet väärässä, ei se kuitenkaan ole erityisen vaikeata. Mutta aika epävarmaa ja tuotot pieniä.

Vierailija
33/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneus, se se on syy. Ei kukaan tule rikkaaksi olematta ahne.

Tämä on köyhien perusvirhe ajattelussa. He assosioivat rahan pahuuteen. Olet huono ja kamala ihminen jos olet rikas. Ei se niin mene. Toki sellaisiakin on.

Mutta useimmiten esim. suomalaiset IT-yrittäjät ovat rikastuneet tekemällä sitä työtä mitä rakastavat. Intohimoisesti ja älyään hyödyntäen. Jossain kohtaa rikastuminen seuraa kovaa työtä ja joskus hyvää onneakin tarvitaan mukana. Toki se että tekee töitä alalla missä isot rahat liikkuu, edesauttaa.

Köyhä ei erota sisäistä ja ulkoista motivaatiota. Hyvin harvoin ulkoinen motivaatio (tulen saamaan rahaa) riittää pitkälle. Sen pitää kummuta rakkaudesta lajiin ja hyvä toimeentulo on mukava sivutuote.

Vierailija
34/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa oikean napin, se on osta!

Todennäköisesti sen napin painaminen tuottaa 10 vuodessa enemmän kuin painamatta jättäminen.

...ja myy sitten sopivalla hetkellä. Uutisia seuraamalla voi päätellä aika paljon. Ei kannata nauraa ainakaan minulle. Luultavasti olen tehnyt rahaa enemmän kuin sinä sijoittamalla, en osakkeisiin. Siinäkin minulla on ollut kohtalaisen vähän tietoa. Ei oikeastaan kiinnosta sijoitusmaailma, minulla on ihan muut intressit. Pientä tuloa tosin pyrin saamaan.

Vierailija
35/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneus, se se on syy. Ei kukaan tule rikkaaksi olematta ahne.

Tämä on köyhien perusvirhe ajattelussa. He assosioivat rahan pahuuteen. Olet huono ja kamala ihminen jos olet rikas. Ei se niin mene. Toki sellaisiakin on.

Mutta useimmiten esim. suomalaiset IT-yrittäjät ovat rikastuneet tekemällä sitä työtä mitä rakastavat. Intohimoisesti ja älyään hyödyntäen. Jossain kohtaa rikastuminen seuraa kovaa työtä ja joskus hyvää onneakin tarvitaan mukana. Toki se että tekee töitä alalla missä isot rahat liikkuu, edesauttaa.

Köyhä ei erota sisäistä ja ulkoista motivaatiota. Hyvin harvoin ulkoinen motivaatio (tulen saamaan rahaa) riittää pitkälle. Sen pitää kummuta rakkaudesta lajiin ja hyvä toimeentulo on mukava sivutuote.

Varmaankin totta. Teenkö sitten väärin, kun ei kiinnosta talousuutiset paljoa, ja koitan silti sijoittaa. Tämä ei ole rakkautta lajiin. Tämä on rakkautta muutamaan ylimääräiseen sataseen, joita voisin tienata sijoittamalla. Rakkautta jokapäiväiseen ulkona syötyyn lounaaseen ja kauniisiin asioihin.

Vierailija
36/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on näkemys, joka tulee ihan muista asioista. Menemällä suoraan päämäärään ei saavuta parasta tulosta, ympärillä olevat asiat ovat tärkeämpiä. Mutta pitää miettiä, miten sovellan tuota asiaa sijoittamiseen.

Vierailija
37/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on näkemys, joka tulee ihan muista asioista. Menemällä suoraan päämäärään ei saavuta parasta tulosta, ympärillä olevat asiat ovat tärkeämpiä. Mutta pitää miettiä, miten sovellan tuota asiaa sijoittamiseen.

Niin, mitä muuta kuin ympärillä olevia asioita sijoittaminen on? Korona on tuonut muutoksia ja se näkyy joka asiassa. Ei kai muuta, kuin tarkkailemaan vaikkapa ihmisten kulutuskäyttäytymistä.

Vierailija
38/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin.  Käytännön asiat, miten aloittaa olivat todella ittellekin epäselviä muutama vuosi sitten.  Tietenkin varakas painii eri sarjassa kuin me köyhät.  Säästäminen kannattaa kuitenkin.

Tosissaan joku voi luulla että tarvitaan useita tuhansia euroja voidakseen edes aloittaa.

Vierailija
39/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen tai aloituksen sivusta kerron että olin aikoinaan töissä pörssiyrityksessä. Meillä kävi asiakas joka alkoi minua syytellen kertomaan miten ei ole koskaan saanut minkäänlaista tuottoa tämän yrityksen osakkeilla että miksi te ette myy enemmän ja tee tulosta!!! Sanomattakin selvää että rouva käveli ulos ostamatta mitään. Eli jos kaikilla sijoittajilla on tuo asenne että MUIDEN pitää ostaa kyseisen yrityksen tuotteita ja siten tuottaa hänelle rahaa, niin pieleen menee. Kyseinen yritys sitten lopetti aikoinaan vaikkei kaikki asiakkaat olleetkaan sijoittajia. Että ihan samalla tavalla nämä sijoittajat näyttävät ajattelevan kuin köyhätkin että JONKUN TOISEN kuuluu minulle tehdä rahaa.

Vierailija
40/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisille palikoille on turha selittää sijoittamisesta, jos kuvitelmat on luokkaa "paina oikeaa nappia".

Kannattaa kysyä alstral-tv:stä ohjeita