Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi rikas ei kerro köyhälle, mitä nappia pörssisysteemissä painaa? Itse hän kyllä tietää, mikä on oikea nappi

Vierailija
19.12.2020 |

Mutta köyhälle hän ei sitä kerro. Nyt hän painaa oikeaa nappia ja saa voitot itselleen. Miksi hän ei kerro sitä köyhälle? Hän ei kerro siksi, että haluaa pitää köyhän köyhänä. Hän ei halua uutta rikasta, koska kokee sellaisen syntymisen uhaksi itselleen: hän pelkää, että köyhän rikastuminen on häneltä pois. Taas hän painaa nappia.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaveri, joka elää sijoittamisella. On ns rikas. Hänen työnsä on pörssiyhtiöiden tutkiminen. Miksi hänen pitäisi tehdä ilmaista työtä köyhälle?

Vierailija
42/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi se tietotaito siellä takana ei ole niin oleellista. Oleellista on aloittaa, olla pitkäjänteinen ja hajauttaa. Tuolla taktiikalla ei isoon miinaan aja. Moni jättää jo sen aloittamisenkin väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisille palikoille on turha selittää sijoittamisesta, jos kuvitelmat on luokkaa "paina oikeaa nappia".

Kannattaa kysyä alstral-tv:stä ohjeita

Voit itse kysyä sieltä ohjeita, jos se on niin hyvä. Minä ajattelin toimia oman maun mukaan. Tulen puolen vuoden päästä kertomaan, miten on mennyt.

Vierailija
44/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaveri, joka elää sijoittamisella. On ns rikas. Hänen työnsä on pörssiyhtiöiden tutkiminen. Miksi hänen pitäisi tehdä ilmaista työtä köyhälle?

Ei kukaan ole vaatimassa sitä. Toisaalta jos on todella rikas, voi antaa rahaa hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
45/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä aina kumpuaa, että nimenomaan pörssikeinottelulla automaattisesti rikastuu? Toki hyvällä tuurilla saattaa onnistua sijoittamaan johonkin tuntemattomaan kohteeseen, joka sitten raketoi niin, että arvo tuhatkertaistuu muutamassa vuodessa. Nämä tosin hyvin harvinaisia tapauksia.

Kyllä sijoittaminen vaatii pitkäjänteisyyttä. Omassa taloudessa pitää olla myös sen verran liikkumavaraa, että pystyy säännöllisesti ainakin pari kymppiä laittamaan rahastoon. Suoria osakesijoituksia ei kannata ihan muutaman kympin kertaeränä ostaa, koska välityspalkkio per osake on silloin suhteessa korkeampi.

Pörssiä todennäköisemmin niiden rikkaiden rahat on kerrytetty ihan työtä ja kauppaa tekemällä usean sukupolven ajan. Jos esi-isäsi ovat hassanneet rahat paloviinaan ja pajatsoon, niin teille ei ole jäänyt ylimääräistä rahaa perittäväksi.

Monesti varakkaat elävät päivittäistä elämää hyvinkin pienellä budjetilla; ihminen pärjää aika vähällä kuitenkin. Tarjousedam on ihan hyvä leivänpäällinen, aina ei tarvita kaviaaria.

Vierailija
46/50 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parempiosainen kuin kaverini. Kyllä minä hänelle kerron ihan koko ajan mitä hän voisi tehdä paremmin. Ja hän myös kuuntelee. Mutta kun kannettu vesi ei kaivossa pysy, niin muutos on mahdollinen vain rajallisesti.

Vierailija
47/50 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vaivaa voisi nähdä vaikka kuinka, mutta kun ei se ala koskaan tuottaa mitään. Olen lukenut sijoittamisesta tekstiä vaikka kuinka, enkä silti ole oppinut mitään. Eli olen tyhmä. Kyse ei ole siitä, että en voisi nähdä vaivaa, vaan siitä että se vaivannäkö ei kuitenkaan tuota mitään. Olen niin yksinkertainen, että en opi edes sijoittamaan. Ja paskapäät televisiossa v*ttu sanoo että kaikki voi oppia jos vaan haluaa, HELVETTI!

Vierailija
48/50 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä parille kaverille vinkkiä antanut mutta eivät ole uskaltaneet sijoittaa. Olisi kannattanut.

Vierailija
49/50 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisille palikoille on turha selittää sijoittamisesta, jos kuvitelmat on luokkaa "paina oikeaa nappia".

Kannattaa kysyä alstral-tv:stä ohjeita

Voit itse kysyä sieltä ohjeita, jos se on niin hyvä. Minä ajattelin toimia oman maun mukaan. Tulen puolen vuoden päästä kertomaan, miten on mennyt.

Puoli vuotta on kyllä ihan liian lyhyt aika tehdä minkäänlaisia johtopäätöksiä.

Vierailija
50/50 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän vaivaa voisi nähdä vaikka kuinka, mutta kun ei se ala koskaan tuottaa mitään. Olen lukenut sijoittamisesta tekstiä vaikka kuinka, enkä silti ole oppinut mitään. Eli olen tyhmä. Kyse ei ole siitä, että en voisi nähdä vaivaa, vaan siitä että se vaivannäkö ei kuitenkaan tuota mitään. Olen niin yksinkertainen, että en opi edes sijoittamaan. Ja paskapäät televisiossa v*ttu sanoo että kaikki voi oppia jos vaan haluaa, HELVETTI!

Kauanko olet yrittänyt, kun toteat ettei se tuota mitään? Muutamassa vuodessa ei juuri tuotakaan, silloin kun pienet (muutaman tuhannen) summat kyseessä. Sinun pitää säännöllisesti sijoittaa lisää. Kyllä se lopulta kääntyy tuottoisaksi, mutta se kestää pitkään ennen kuin hyöty on merkittävää. Jos et ole varma siitä mitä teet, kannattaa pelkästään ostaa, eikä myydä ollenkaan. Osta vasta kun osakkeen arvo on mahdollisimman alhaalla, juuri ennen kuin nousu alkaa. Hajauta, mutta älä liikaa. Päätä mitä yhtiöitä alat kerätä eri toimialoilta ja eri maista/ maanosista. Osta näitä lisää aina kun aika on otollinen. Väliaikoina säästä rahaa jotta voit sitten kerralla ostaa reilusti (jokainen kauppa maksaa, joten kannattaa keskittää ostoja)