Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin lapsen ylipaino huolestuttaa

Vierailija
15.05.2014 |

Tiedetään, että asiahan ei varsinaisesti minulle kuulu, mutta kaverini tytär on lihonnut hirveästi. Kyseessä ala-aste-ikäinen lapsi ja äiti ummistaa asialle silmät täysin. Terveydenhoitaja oli asiasta huomauttaunut ja äiti haukkui hoitajan kotona anoreetikoksi tyttären kuullen. Tyttö kuulee kuittailua painostaan, mutta äiti opettaa, että kateudesta tai ihastuksesta haukkuvat. " oot niin paras, ettei ne kestä sitä" on vastaus, kun tyttö kertoo, että häntä haukuttu. Äiti itsekin on pullea, mutta omasta mielestään ei. Realiteetit on sikäli hakusessa, että vaatteet on ylipieniä (siis äidillä) ja ihan kuin hän kuvittelisi olevansa pienempi kuin on. Nuoruudessa oli mielettömän nätti ja normaalipainoinen.

Tyttöä kuskataan milloin tanssikursseille, itsepuolustuskursseille ym liikunnalliseen. Äidin mukaan tyttö on lahjakas. No ei ole, siis liikunnassa. Muuten kyllä varsin fiksu tyttö. Tosin viime aikoina tytöstä on tullut ylimielinen ja ivaava. Höpötteli jotain pojalleni ja poika totesi, että nyt meni yli ymmärryksen. Vastaukseksi sai " ymmärtäisit jos olisit edes puoliksi niin fiksu kuin mä" ja tekokikatusta päälle. Tytön lipsahdukse on jo liian usein tuota luokkaa.

Olen tuntenut tytön koko ikänsä. Muutos harmittaa, koska se on niin negatiivinen, että vaikuttaa yhteiseen ajanviettoomme. Äidille en ilkeä puhua, kun kuitenkin vaan loukkaantuu. Tytön oma kuva on kyllä pahasti häiriintymässä. Ja suoraan sanottuna etoo se  ainainen karkin mussutus.

No niin, olisiko jotain rakentavaa vinkkiä antaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa kaverin lapsi on tosi lihava. Lapsi on itse tajunnut asian ja esimerkiksi kotona aina punnitsee itsensä kavereidensa nähden ja "todistaa", ettei paina yhtään enempää kuin muut. Nämä muut ei edes kysy asiasta, mutta selvästi siitä on tulossa kompleksi. Todistaminen menee niin pitkälle, että esimerkiksi viimeksi painoi muka 44kg eli samaa luokkaa kuin muut tai hiukan enemmän, vaikka äitinsä on paljastanut lapsen painavan 76kg. Kaverit ei saanut katsoa.

Eihän se lapsen vika ole vaan äidin. Kauheat perheriidat, kun isä syyttää lapsen kuulematta äitiä herkkujen syöttämisestä, kun äiti taas selittää kaikille, kuinka heillä ei lapset syö herkkuja ja tämä pahasti ylipainoinen 11-vuotias liikkuukin niin paljon. Todellisuudessa lapsi ei liiku yhtään ja kaverit valittaa selän takana, kun ei ikinä voida leikkiä mitään piiloa tai pyöräillä mihinkään tmv., kun tämä yksi ei jaksa ja halua. Sen lisäksi ainakin omasta näkökulmasta herkkujen syöttäminen on tajutonta. Koulun jälkeen pannaria aidolla kermalla, iltapalakasi valkosuklaajuustokakkua, perunat keitetään upporasvassa jne. Ja sitten tämä superkokkiäiti väittää, ettei heillä herkutella. Musta taas tuntuu, ettei niillä muuta tehdäkään. Meillä tämä lapsi ei tykkää mistään, kun ruoka on vaan tavallista. Kouluruokaa ei syö lainkaan, koska on niin pahaa. Onhan  se pahaa verrattuna äidin herkkuihin. En tosiaan ole itse nipo ja meillä syödään ihan liikaa herkkuja, mutta raja silläkin on oltava.

Vierailija
2/8 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy se tosi asia, että kautta aikojen on ollut erikokoisia ihmisiä, eikä kaikkien tarvitse sopia samaan muottiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 10:51"]Hyväksy se tosi asia, että kautta aikojen on ollut erikokoisia ihmisiä, eikä kaikkien tarvitse sopia samaan muottiin!

[/quote]

Toki, mutta kyse ei ollut pelkästään siitä. Ap

Vierailija
4/8 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 10:51"]Hyväksy se tosi asia, että kautta aikojen on ollut erikokoisia ihmisiä, eikä kaikkien tarvitse sopia samaan muottiin!

[/quote]

Toki, mutta kyse ei ollut pelkästään siitä. Ap

[/quote]

Mitä sä siis luulet voivasi tehdä, kun et USKALLA puhua kaverillesi mitään...?

Vierailija
5/8 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 10:43"]Mulla kanssa kaverin lapsi on tosi lihava. Lapsi on itse tajunnut asian ja esimerkiksi kotona aina punnitsee itsensä kavereidensa nähden ja "todistaa", ettei paina yhtään enempää kuin muut. Nämä muut ei edes kysy asiasta, mutta selvästi siitä on tulossa kompleksi. Todistaminen menee niin pitkälle, että esimerkiksi viimeksi painoi muka 44kg eli samaa luokkaa kuin muut tai hiukan enemmän, vaikka äitinsä on paljastanut lapsen painavan 76kg. Kaverit ei saanut katsoa.

Eihän se lapsen vika ole vaan äidin. Kauheat perheriidat, kun isä syyttää lapsen kuulematta äitiä herkkujen syöttämisestä, kun äiti taas selittää kaikille, kuinka heillä ei lapset syö herkkuja ja tämä pahasti ylipainoinen 11-vuotias liikkuukin niin paljon. Todellisuudessa lapsi ei liiku yhtään ja kaverit valittaa selän takana, kun ei ikinä voida leikkiä mitään piiloa tai pyöräillä mihinkään tmv., kun tämä yksi ei jaksa ja halua. Sen lisäksi ainakin omasta näkökulmasta herkkujen syöttäminen on tajutonta. Koulun jälkeen pannaria aidolla kermalla, iltapalakasi valkosuklaajuustokakkua, perunat keitetään upporasvassa jne. Ja sitten tämä superkokkiäiti väittää, ettei heillä herkutella. Musta taas tuntuu, ettei niillä muuta tehdäkään. Meillä tämä lapsi ei tykkää mistään, kun ruoka on vaan tavallista. Kouluruokaa ei syö lainkaan, koska on niin pahaa. Onhan  se pahaa verrattuna äidin herkkuihin. En tosiaan ole itse nipo ja meillä syödään ihan liikaa herkkuja, mutta raja silläkin on oltava.

[/quote]

Apua lapsi parka :( painaa yhtä paljon kuin minä, mulla vaan pituutta 182cm.. mua ärsyttää suunnattomasti vanhemmat, jotka riskeeraa lapsena terveyden ja samalla tulevaisuuden...

Vierailija
6/8 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 10:43"]Mulla kanssa kaverin lapsi on tosi lihava. Lapsi on itse tajunnut asian ja esimerkiksi kotona aina punnitsee itsensä kavereidensa nähden ja "todistaa", ettei paina yhtään enempää kuin muut. Nämä muut ei edes kysy asiasta, mutta selvästi siitä on tulossa kompleksi. Todistaminen menee niin pitkälle, että esimerkiksi viimeksi painoi muka 44kg eli samaa luokkaa kuin muut tai hiukan enemmän, vaikka äitinsä on paljastanut lapsen painavan 76kg. Kaverit ei saanut katsoa.

[/quote]

Apua lapsi parka :( painaa yhtä paljon kuin minä, mulla vaan pituutta 182cm.. mua ärsyttää suunnattomasti vanhemmat, jotka riskeeraa lapsena terveyden ja samalla tulevaisuuden...

Vierailija
7/8 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 10:43"]Mulla kanssa kaverin lapsi on tosi lihava. Lapsi on itse tajunnut asian ja esimerkiksi kotona aina punnitsee itsensä kavereidensa nähden ja "todistaa", ettei paina yhtään enempää kuin muut. Nämä muut ei edes kysy asiasta, mutta selvästi siitä on tulossa kompleksi. Todistaminen menee niin pitkälle, että esimerkiksi viimeksi painoi muka 44kg eli samaa luokkaa kuin muut tai hiukan enemmän, vaikka äitinsä on paljastanut lapsen painavan 76kg. Kaverit ei saanut katsoa.

[/quote]

[/quote]

Pahoitteluni spämmäämisestä!

Vierailija
8/8 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näet varmaan enkeleitäkin?! Vai onko tämä vain itsetarkoituksellistä provokaatiota?! 

Et voi todellakaa tehdä mitään, jos jatkat tuota tekopyhää hurskastelua!