Mitä vastaisit, jos joku sukulaislapsesi sanoisi sinulle, että olet ruma?
Siskoni kertoi minulle että serkkumme 6-vuotias tyttö oli sanonut hänelle heidän ollessaan kahden kesken näin: "tää on niin kaunis *näyttää jotain nukkeaan* mut sä oot aika ruma". Siskoni meni ihan sanattomaksi ja alkoi sitten vaan jutella nukesta tytölle.
Miten tällaiseen olisit reagoinut, miten edes pitäisi reagoida?
Kommentit (96)
Olisin vastannut, että sä se vasta tosi ruma oletkin.
Mitä väliä? En tajua ihmisiä, jotka tekevät tänne aloituksia lasten sanomisista.
Pitää sanoa, että se on sun mielipide eikä aina kuulu sanoa sitä ääneen, joku voi suuttua. Ja ettei ulkonäölleen voi mitään
"Niinhän mä taidan olla. Harmi, että sinäkin lapsiparka olet perinyt tämän suvun nenän."
Vierailija kirjoitti:
Hahahah Sama.
Sanoisin, ettei ketään saa haukkua rumaksi.
Lapsenkin olisi hyvä ymmärtää, että tuollaisia ei sanota ääneen, eli kertoisin sen. Jotkut lapset ymmärtävät tämän jotenkin luonnostaan, toisille on annettu pienemmällä kauhalla.
Kuulin kerran vastaavan keskustelun, jossa kys. nainen oli opettaja. Hän vastasi lapselle, että olipa rumasti sanottu. Lapsi meni hämilleen ja pyysi anteeksi. Just noin käytöstapoja kuuluu opettaa
TIedän itsekin sen, niin toteaisin vain että niin olenkin. Plussaa tulee että suoraan sanoo totuuden eikä kiertele.
Muistan, että lapsena omasta mielestäni nättejä olivat vain naiset joilla on pitkät hiukset :)
Mutta joo, muksulle olisi syytä opettaa, että kenenkään ulkonäöstä ei huomautella.
Sanoisin, ettei se onneksi haittaa, koska olet muuten niin ihana tms Ottaisin täysin huumorilla.
Olisin sanonut että tuo ei ollut kivasti sanottu. Ei lapsia pidä opettaa mitä tahansa möläyttelemään
Olisin tehnyt juuri samoin. 6-vuotias ei vielä ymmärrä kaikkea mikä voi loukata toista, edes teini ei vielä ymmärrä kaikkea mitä voi jostain suoraan sanomisesta seurata. (tai no ei edes kaikki aikuiset)
Ja totuus on toki se että varmasti se nukke on paljon kauniinpi kuin minä ja minä olen siihen verrattuna aika ruma, kuten suurin osa muistakin ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
"Niin olet kuule sinäkin."
Eli laskeudut lapsen tasolle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahah Sama.
Ihan oikeasti? Lapselle? Kypsää...
Mun Tourette lapsi on sanonut mulle noin. Tosin hän on sanonut mulle myös, että olen läski ja vi*un ärsyttävä. Olen kyllä normaalipainoinen ja uskon, että jokainen äiti on ainakin joskus ärsyttävä lapsensa mielestä.
Olen jättänyt reagoimatta. Tosin jos lapsi olisi sanonut noin minun kuulteni jollekin toiselle, niin olisin "ojentanut" lasta siitä, että tuo ei ole kivaa toista kohtaan sanoa noin.
Lasten suusta kuullaan totuus. Pitää vaan katsoa totuutta silmiin ja myöntää että on ruma.