**Maanantaihin SYYSKUUN äidit!**
Kommentit (62)
Ohi kuljen ja kurkin siis jatkuvasti.
Jep, ahkera availija tunnustautuu.
Manteli todella kurja juttu. :-(((
Alli, onneksi lapsi löytyi. Miettien jo Sinille opettavaista satua siitä, että huuteluun täytyy vastata..
Missä on muuten Sakemannipenni?
Aialle onnittelut pienestä pavusta! :-)))
minä olen myös toisinaan käynyt kurkkendaalaamassa tuumailujanne-
ja jos innostun lukemaan pinoja, niin muutamat kerrat päivässä niin teen, eli toisinaan kasvatan lukumäärää tuolla saralla...
pää lyö tyhjää, mitää ei jäänyt kyllä nyt mieleen, paitsi että aialle onnea masun minivauvan johdosta! Ja Kukkuulle onnea tyttösestä, ihana asia!!
ja olin näkevinäni että Keilinin perhaassäkin alkaa päiväkotihommat
- mä siis 14.8. töihin menen kolmeksi pväksi viikossa ainakin marraskuulle saakka, jollain lailla mulla sydän kylmää ja tuntuu jotenkin luonnottomalta että H on muiden hoidossa, kävästiin H:n kanssa jotain tsekkailua harjoitteluajasta just pvk:ssa toimittamassa, ja sielläkin taas tuli kyyneleet silmiin, kauhea syyllisyys, pitäisi vaan tsempata itseänsä että H ei vaistoa tätä - vaikka kuinka aattelen että hyvin se menee, niin samalla aattelen, että miksi ihmeessä en ole vielä vuotta kotona, no joo...
Ja liikutti suunnattomasti kun H totisena sanoi pvk:n hoitajalle " mä menen päiväkotiin" ja yritin siinä sitten selittää että tämä on se päiväkoti johon menet...
oho - tästä tulikin päiväkotiangstivuodatus - sitä vertaistukea täällä joskus kesemmällähän asiaan hainkin ja sain, kiitos siitä
- ja nämä munkin fiilarit aiheesta ovat toisaalta kohtuullisen vuoristorataa - kait tämä pitää näin läpikäydä meikäläisen, mutia myöten...
mutta perjantai ja terde kuulostaa erinomaiselta - tsekkaan luukkua...
Onnea ja iloa tähän viikkoon!
Maija
osaakahan kukaan teistä " omista" vastata;
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7923490&p=1&tmode=1&smode…
Sama vika kuin Yniksellä; availen päivittäin monta kertaa pikaisesti, enkä aina kehtaa edes böötä sanoa.
Aialle onnittelut pienestä siemenestä! :)
Ensimmäinen päivä lomallani (joka, olenko jo maininnut, loppuu parin päivän päästä..? ;)), jolloin olemme kotona, kun miehelläkin on vapaata. Nyt vasta tuntuu lomalta.
Olen sentään saanut pyykkivuoren pois ja oman vaatekaappini järjesteltyä, mutta lasten kaappeihin en voi mennä, enkä imuroida, kun Antsa nukkuu päiväuniaan lastenhuoneessa (aina syitä löytyy ;))
Saamuska,
melkein jo ahkera
Puistosta suoraan tänne,typy juo uni maitoa...Kohta sänkyy ja mulle ruokaa..piti olla jo kahelta sängyssä mut naapurin kanssa venähti-kiva ku oli seuraa :-)
Aia-ihanaa :-)
jatu
Oltiin viime viikko mökillä, teki ihan hyvää maisemanvaihdos.
Keilinin kanssa tosiaan törmättiin eilen korkeasaaressa tullessa ja lähtiessä :)
Lintsu hihkui eniten pupuista ja välillä pisti ranttaliksi sinkoillen mihin sattuu ja tietty aina väärään suuntaan.
Hui kuinka moni teistä on jo lähdössä töihin, jääkö tänne enää montaakaan :(
Mulla ei ole vielä sotasuunnitelmaa tehtynä, kouluun haluaisin mennä, syyskuussa olisi haku mua kiinnostavalle alalle. Saapi nähdä olenko rohkea ja haen, koulu alkaisi tammikuussa.
Hahaa olen palannut palstavahvuuteen ja se tuntuu kivalle :))
Hilu
Onnea Aia, ihana juttu!
Hilu, kiva kun tulit tännekin. Hae vaan, saathan sä sitä miettiä sitten vielä ennen vuodenvaihdetta, jos ei tunnukaan hyvälle vaihtoehdolle.
Lila: Tämä on sarjassamme " kysy mitä haluat, minä vastaan mitä haluan" , mutta mun mielestä sen kiinnimenoon voi mennä ihan hyvin puolikin vuotta ja varmaan myös yksilöllistä tuo palautuminen. Mulle sanoi parikin lääkäriä, että ei vatsoja ym. ennen kuin on puolivuotta mennyt. No en ois kyllä jaksanutkaan tehdä;D
Siivouksen lomassa,
Aavis
ihanaa, lisää vauvoja pinoon!!
Onnea Aia!
äitikuu
makea sellainen.
Ihanat, tarpeelliset usean tunnin päiväunet takana. Isot ja mies lähti mummolaan, tätsky hoitaa lapsia kun mies soittaa. Ihmettelin auliutta, lupaili jäädä yöksi. Syy selvisi, soittaessa voi juoda kaljaa samalla. Ärrh. Taidan mennä terassille ihan ilman lapsia, sen verran on kaljaa miehellä viime aikoina kulunut. Ei meillä lasketa, nääs.
Alli se juo koko ajan tuoksuvia, herkullisia pannullisia kahvia ja minä en uskalla juoda kuin aamulla. Masuväänteitä epäilen aiheuttavaksi. Kamalasti tekisi mieli!
Hauskaa kuulla kuulumisia taustalta, hahtuvalta ja muilta!
Syksyssä hyvää, satoa odotelen. Tulisi sateet ja sienet.
Nti Ihme (3880g, 51cm, kiitos mielenkiinnosta Leanna) heräilee. Taidamme lähteä kävelylle.
Kukkuu
Ilmoittautuu pinon ahkeraksi availijaksi, ei niin ahkeraksi kirjoittajaksi.
Viime yönä valvottu 24-04, koska vauvat oppii yön ja päivän eron !?
Yökyläily galluppiin voisin vastata kun kerran kirjoitan eli Eetu ei ole vielä ollut muuten äidistä erossa paitsi ne kaksi yötä kun olin sairaalassa, isänsä ja anoppi hoiti Eetua täällä kotona. Pari kertaa olen ollut jossain illalla siten että joku muu on Eetun laittanut nukkumaan, mutta aamulla olen ollut paikalla. Syy tähän ei kyläilyyn on äidissä poika kyllä pärjäisi.
Vaipattomuudesta voisin hehkuttaa myös Eetu ollut nyt melkein kaksi kuukautta ilman vaippoja ja vain harvoin ehkä kerran viikossa sattuu vahinkoja.
Jaksamista kaikille väsyneille ja masentuneille!!!
Mari ja pojat 1v 11kk ja reilu 3viikkoa
sama vika täällä kahvia en uskalla juoda vaikka mieli tekisi :(
Ynis, ääneen hekottelin unelle! :-D
Mäkin normaalisti nautin syksystä tuoksuineen ja väreineen. Nyt vaan tää mun invalidi-tila pelottaa, et miten pärjään ja jos sit ei ulkoilla, niin ei paljon pysty nauttimaan kynttilänvalosta sohvalla, kun raivoava ja kyllästynyt Nekku höykyttää mua viihdyttämään kirja ja palapeli paljoudella.. Ois niin ihanaa parasta aikaa olla äidin kanssa keräilemässä puutarhassa punaherukoita, mut automatkat saa nyt riittää. Miehellä syyskuussa viikon loma vielä, mut täälläpä ollaan! Kyllä mun varmaan jotain apua pitää pyydellä sit syksyn mittaan. Tänään käytiin Nekun ja ystäväni kans lähikaupassa ja takapihalla keinumassa ja koko matkan vaan supisti ja odotin vaan, et pääsen istumaan.
Jotenkin tuntui, että kaikki kasvusto oli kuivettunut sillä aikaa, kun oltiin lomalla. takapihalla näkyy ruskeaa heinikkoa ja rankapuita. Ehkä siksikin olo on syksyinen, vaikka aurinko paistaa. Jotenkin tuntui, että kesä jäi kesken, kun lomalla ei saanut nauttia auringosta ja ei tullut mammauikkariakaan käytettyä. Jos joku raskautunut sellaista tarvitsee vaikka talvella etelänmatkalle, niin kyselkää, voin myydä! :)
Mielelläni perjantaina piipahtaisin teitä tapaamassa, mut en tiedä mitä mies on mieltä, kun sunnuntaina sit mulla useampi tunti omaa menoa.
Jatu, voi kun ois ton kyläilyn tajunnut ajoissa! Mut teidän vuoro silti tulla meille! Sovitaan kun nähdään! Kyllä me Nekun kanssa varmaan teille vielä tullaan, kun julkisilla hyvin päästään, eikä tartte paljoa kuitenkaan kävellä!
Hilu, kiva kun olet palannut! :)
Manteli, voi kurjuus! Voisitko vaatia naapureilta korvausta? Eikös se ois kohtuullista, kun pöytä kerta on pilattu!
Maijalle ja muille jaksuja päiväkotiahdistuksiin!
Mä tässä totesin, et en vaan VOI leipoa, kun mun syömisellä ei mitään rajaa. Kakkua enää pikku murunen jäljellä, eilen siis leivoin ja mietin, että rasvaa oli 150g, sokeria 3dl ja yli puolet oon yksin mursunnu kakusta! :-O Mies saa slaagin! Seuraavaksi leivon Nekun synttäreille!
Mitähän piti kommentoida, pino pitkä ja ajatukset ei pysy kasassa. Palailen, jos muistan ja ehdin. Ai niin, ystävä tulee kohtapuolin kylään, en varmaan ehdikään.. Ajattelin, et ois kakkua tarjonnut tällekin ystävälle, mut söinkin sen jo itse!! :-/
Nyt pitkälleen kun Nekku vielä nukkuu. Oli taas rasittava nukutus ja hermot meni. Nyt on keksinyt juoksuttaa sillä, että pitäs päästä uudelleen potalle, vaik just on käynyt. Ja sit vaan riehuu ja huutaa. Ihanaa.
Enkeli1 jälleen
Nii, miksen ole päikkäriaikaan kirjuutellut? No kun mulle on tuo auringon ihastelemínen niin tärkeetä :) Eli tuolla pihalla olen pötkötellyt jos ollaan kotona oltu.
Sassa jätti oikeestaan koko miehen loman ajan joka toinen päivä päikkärit väliin. Niinä päivinä kun nukku päikkärit ni valvo tuonne 22-22.30 :( Ja se ei ole kivaa! Unettomina päivinä oli unikamaa jo ennen 20. Se on kivaa :) Nyt on tasaantunu, tarvii todellakin päikkärit ja silti on unille valmis jo 21 viimestään.
Tosi mukavaa oli olla tänään puistossa kun siellä oli porukkaa ku pipoo :) Kait kaikki on jo vähä ollu kavereita vaille ku heti puiston auettua kaikki ryntäs sinne...
Algeeria-asiaa tähän vähän. Sassan tilanne näyttäis helpottuneen aika lailla. Vehnä menee pastana ja riisi riisinä. Leivästä ei ole kiinnostunu, eikä liioin riisipuurosta. Ja mä kun ajattelin että vautsi, leipää ja vaihtelua ainaiseen kaurapuuroon... Joo, ei ole neiti samaa mieltä... Muutenki, on annettu mehujäätä, lakuja, keksejä yms. Nyt en tiiä mikä mättää ku massu aika löysällä ja jalkataipeissa jotain ihottumaa. Argh. Tän siitä saa ku hellittää tiukkis-linjaa... No, aika pientä vaivaa kuitenkin eikä tosiaan ole noita extra-herkkuja tms syöny eilen eikä toissapäivänä...
Muna-algeeristen äipät. Torstain Hesarissa oli munattoman torttupohjan ohje. Siitä sais varmaan kaurakeksejäkin tehtyä. Nam. Testattu ja hyväksi havaittu. Ipanoille tarjosin kaurajäätelön kanssa, ite nautiskelin vaniljajäätelön ja omasta puskasta kerättyjen vadelmien kanssa :) Meidän ipanat ei nimittäin suostu syömään vadelmia EIKÄ mustikoita. Muista marjoista nyt puhumattakaan... Mutta ei edes noita...
Laitan sen vaikka eri viestinä, siis ohjeen.
Nyt alkaa varmaan neiti näpsä kohta herätä.
Linjoilla taas, ja niinku Hilukin totesi, tuntuu hyvältä!
Kerppu ja ipanat
Rapea marja-kinuskiunelma (8 annosta)
Pohja
4 dl kaurahiutaleita
1 dl sokeria
1/2 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
1 dl juoksevaa margariinia
1/2 dl kinuskikastiketta
Täyte
2 dl vispikermaa
1 tlk rahkaa
1 1/2 dl kinuskikastiketta
Pinnalle
noin 500g tuoreita marjoja
Sekoita kuivat aineet keskenään. Lisää margariini ja kinuskikastike.
Piirrä leivinpaperille ympyrä (halkaisija 25cm). Taputtele taikina ympyrän sisään. Paista 175°C noin 15 minuuttia. Anna jäähtyä.
Vaahdota kerma. Sekoita rahka ja kinuskikastike keskenään. Lisää joukkoon kermavaahto.
Siirrä pohja tarjoiluvadille. Levitä päälle täyte ja runsaasti tuoreita marjoja. Tarjoa heti.
Mun muutokset:
Mä en laittanu pohjaan kinuskikastiketta, laitoin 1/2 dl kauramaitoa ja lisäsin sokerin määrää tuon 1/2 dl. Päälle laitoin siis jäätelöä. Silloin pohja saa olla mielellään lämmin. Lämmitin mikrossa aina sopivan palan :) Margariinina käytin Keijua jonka siis sulatin... paistoin irtopohjavuoassa. Tuli aika paksu. Ensi kerralla piirrän ympyrän :)
Kerppu
Hilu, tule sinäkin terdelle perjantaina! Oisko mahiksia?
Minä muuten olin autuaasti unohtanut, että torstainakin olen menossa kaupungille syömään:) Tulee kaksi iltaa peräkkäin. Sitten seuraavanakin perjantaina lähden iltaelämää viettämään, hui:)
Mari, meidän lapsilla on muutaman viikon ikäisenä alkanut tollanen yökukkumisvaihe. Kesti joitakin öitä ja rytmi alkoi mennä oikeaan suuntaan. Jaksua!
Nyt huutaa pienempi, mitähän taas tappelivat...
T: Ynis
En mäkää kehtaa joka kerta böö sanoo...Toisaalt meil on kone olkkaris ni ohi mennessäni päivitän ja nyt ku taas on mega pinoja ni eipä tätä ehtis kerralla lukee...ja muita seliselejä...
Puistossa tosiaa taas venähti ja typsy viel uneilee..Pitäs!!!sitä rytmiä..kohta alkaa eskari,apua!!!
Kiva tosiaa et Hilu ja kerppis ovat selkä!
Enkeli:mä en su pysty kovin montaa tuntii olee,on täs näit menoja taas seuraavanaki vklna..
Mulla on nyt sosiaalinen elämä..on lapsekasta seuraa ja aikuista :-)
Mikähän tauti meille viel tälvkol iskee!!!
Tää vko on myös mässyvko..eilen vieraita,ke tulee naapurit pojan synttäreille,pe varmaan jotain kaloripitosta tulee nautittuu ja la vierait ja su kaupoille...Tää piti olla laihisvko!
Täytys kai typy herätellä...äsken pankkitilini tyhjensin rahaa vaativille :-(
jatu
Yritin kerätä terassillelähtijät sähköpostiin, joten jos joku on lähdössä eikä ole saanut postia, niin saa älähtää! :)
Iltapäivä tuntuu pitkältä. Toivottavasti mies tulis edes ekana päivänä ajoissa kotiin:)
T: Ynis
omaa napaa: lainattin meidän naapureille puutarhakaulusteita kun niillä rippijuhlat, illalla olivat tuoneet takasin ja koko puupöytä oli naarmutettu ja pilalla, kamalan näkönen, kyllä hel.... harmittaa, juuri keväällä öljyttiinkin se kauniiksi.
ei jaksa nyt ajatella muuta...