**Maanantaihin SYYSKUUN äidit!**
Kommentit (62)
En suita joka kertaa kuitata erikseen. nikkikin on niin kätevä, että tarvis molemmat kädet. joo, yksikätinen iskee.
onnea,aia!
kiva, että hilu ja kerppukin on päässy pinoon ja aaviksella linjat kunnossa.
hahtuvan kuulumisia oli myös mukava lukea.meillä kyllä pyykkiä kertyy 1-2 koneellista joka päivä.
saatetaan täälläkin saada perjantaille minitapaaminen aikaan.
jeps
t
...sapettaa ja suututtaa! (Saanhan tänne purkaa pahaa oloani?)
Mulla ollut toooooosi tylsä päivä, kaikki harmittanut ja oon ollut pahalla tuulella jo aamusta asti, mutta nyt iski mies viimeinen naulan aukkuun. Miehen piti tulla kotiin viideltä, laittoi äsken tekstarin että tulee vasta joskus puol 7. ARRRRRRRGGGGGGG!!!!!!!!!
Tänään vaan kyllästyttää olla yh-äiti, kotiorja, pissan lattialtapesijä, kotivanki, lapsenvahti ja ties mitä! Haluun oman elämän, omaa aikaa, kavereita, vaikka töihin -ja terassille!!! Arggggg!!
Meikkasin jo valmiiks, kun ukko tulee lähden samalla oven avauksella sanomatta sanaakaan ostoksille! Täytyis löytää mammahäävaatteet syyskuun alun häihin, ja tuon taaperon kanssa sovittaminen on hankalaa. Vai sanoisinko mahdotonta?!? Tänään piti tehdä illalla yhdessä aitaa. Siis viiden jälkeen. Nuo miehen työajat saa mun pinnan kiehumaan....
... jo helpotti. Kiitos. Mitähän tuo taapero nyt tekee kun on niin hiljaista...???
Mahdollisesti mukana terassilla perjantaina, joten siihen liittyviä posteja myös minulle, jooko.
Lillin huone on kohta tyhjä tavaroista joten pääsen sitten kattoa maalaamaan. Ehkä. Kiva että edes pikkuisen etenee. Rojut ja työkalut ja maalipytyt on nyt sitten olohuoneessa kirjahyllyn vieressä, mutta ei voi mitään. Täytyy vain pyrkiä siihen että homma menisi nopeasti. Heh, toiveajattelua.
Huomenna alkaa palkka juoksemaan :-). Ehkä sen kunniaksi voisi piipahtaa työpaikalla, viedä vähän tavaraa ja katsastaa tulevan vuoden työhuone. Yliopistolla pitäisi myös käydä. Lillikin ehkä voisi ehtiä pikkuisen tutustelemaan tulevaan hoitopaikkaansa. Hoppua hoppua...
Ihanaa aia, onnea masukista!
Keilin: OPPI ei ole kovin aktiivisesti vielä toiminut muutenkaan, joten tervetuloa mukaan!
Kiva että Kerppu ja Hilu sekä Aavis on palanneet vahvuuteen! Mukavaa että Hahtuva, Mari ja muut taustailijatkin välillä imoittautuvat.
Takaisin hommiin...
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Kukkuulle piti mainita edellisessä viestissäni että minä - kahvisieppo- en kestänyt raskaana ollessa lainkaan kahvia missään muodossa, pelkkä haju sai aikaan etovan olon. Tosin, keskiraskaudessa taisi helpottaa niin että saatoin juoda kupin päivässä. Ja imetyksen aikana välttelin myös juuri vauvan mahakipujen vuoksi. Mutta silloin se otti jo tiukille kun kahvia teki taas niiiiiin mieli eikä voinut :(
Äitikuu, perävalot vaan näkyviin miehelle kun tulee töistä!! Omaa aikaa on välillä vaan otettava.
Ankkis, muista mantra: kyllä siitä vielä hyvä tulee! Tsemppiä!
Nämä pinot ovat niin pitkiä että pakko vaan päivittää tietämyksensä aika ajoin.
Alli
Kiitti Aavis! :-)
kivaa et Hilu ja Kerppu on selkä.
Äitikuu, leppoisaa shoppailua!
Rosa nukkunut vain yhdet päikkärit. Söin eilen 4kpl munia. Eilinen iltakin meni penkin alle... Tällä hetkellä 8kpl algeerisoivia ruoka-aineita.
kävin lukasee!
takas sohvalle-väsynyt!!
ramika
Eipä muuta, en oo joka kerta kehdannu sanoa böö...
Ida ei nukkunu ollenkaan päikkäreitä, ku herättiin vast vähän vaille 10. Ihmeen hyvin meni päivä, ei ollu ollenkaan kiukkunen eikä hankala, iltapalaa syödessä itkeskeli väsymystään, mut sit pääsi viel kylpyyn. Nyt sitten jo nukkuukin, ihanaa, ei oo koko kesänä Ida ollu näin aikasin nukkumassa. Tosin en kyllä ala jos se huomen aamulla sitten herää kuudelta... ei kai niin voi käydä???
Joo, mies teki pizzaa, syömään...
Petra
Ei siis mitään asiaa (onko mulla joskus muka?). Pari kertaa olen käynyt siis lukaisemassa pinoa.
Voi kurjaa noita allergioita... sniif!
Äitikuulle: toivottavasti kävit yksin shoppailemassa. Kyllä mammakin tarvii omaa aikaa. Terveisin toinen kotiorja-piika.
Nyt mars pesulle ja nukkumaan. Huomiseen!
Mimmu ja muksut x3
tulin jo takas. Löysin yhden lämpimän mammavillatakin H&M:sta syksyksi ja yhden muuten vaan mahtuvan pehmoisen puseron. Tuli hyvä mieli, vaikka häävaatteita ei sit löytynytkään. Onko kukaan katsastanut Hesan mammavaatevalikoimaa viimeviikoina, löytyisköhän sieltä jotain, kokoa M tai L? Muistan kun viimeksi silloin kaksi vuotta sitten etsin vaatteita hesasta niin niissä hesan äitiysmerkkiliikkeissä oli vaan sikakalliita tai sit kokoa s ta xs jäljellä. Tampereella tarjontaa vain Lindex, H&M ja Kapphal, sit Nanouk taitaa myydä jotain mallistoa mutten viimeks löytänyt sieltäkään...
Oma aika teki kuitenkin hyvää. Nyt saa vielä mies nukuttaa pojan ja mä voin roikkua täällä koneella hetken kahvikupin kanssa. Mulle sekin maistuu vaikka raskaana. Vaikka mikä nyt ei maistuis .... ;)
äitikuu the valas, + 8 kg jo nyt...
Kiva et Äitikuun reissu meni toteen!
Voi P**** Lila noita allergioita. Miten niitä jo noin paljon on?
Motin flunssa pahenee ja itsellä karvastelee kurkussa. Mää en ala jos mää en pääse tapaamiseen....määmäämää.
Olenko jo kertonut, että meillä asuu aivan ihana lapsukainen? On koko ajan niin autojensa ja traktoreidensa lumoissa. Mies toi vuosi sitten Motille sellainen ison, oikean mallin mukaan tehdyn JohnDeere tarktorin. Se on ollut Motille aina hyvin tärkeä, mutta nyt muutama viikko sitten yksi pyörä lähti irti niin ettei takaisin saa. Kovin pieni kuitenkin sillä yrittää leikkiä, huokailee vain välillä että " Ikki, ikki" . Oli niin liikuttava sen kanssa aamulla, että päätettiin, että ostetaan uusi. Mies sitten toi pikkasen paremman (ja toivottavasti kestääkin sitten paremmin) ja voi sitä onnea. On ollut helppo ilta, kun Motti vaan ajaa traktorilla. Ei irroittanut otetta syödessä, ei kylpiessä eikä edes kukkia kastellessa, vaikka hiukka hankalalle meno vaikutti. NUkkumaan mennessä ihanasti asettelee kulloisenkin suosikki auton tai tarktorin viereiselle pöydälle. Kerrankin meilläkin joku sopimus toimii! Siis se, että muiden kuin pehmolelujen kanssa ei nukuta.
Meillä on jonkun aikaa nukuttu uskomattoman hyvin (ei pitäisi kehua), muutama hassu herätys yössä. Ja minä olen kuoleman väsynyt. Tuntuu, että nyt voisin vaan nukkua ja nukkua ja nukkua. Hassua. Sitäpaitsi tuntuu tosi oudolle, kun on tottunut heräilemään, alkuun olin itse öitä valveilla ja ihmettelin, että miten sitä oppisi nukkumaan.Motin nukahtaminen välillä kestää, mutta vieressä makaaminen riittää, ollaan luovuttu kaikista kommervenkeistä. Pullosta vieroitus on alkanut, en harrasta kerrasta poikki tyyliä, vaan vähentelen ensin rauhassa määriä. Toivon, että samalla Motin elimistö paremmin sopeutuu luopumaan eliksiiristään. Eipä tuota ole enää mennyt kuin 5-6dl ja vain ennen nukkumaan menoa (ei siis nukahda pullolle), joten jospas se tästä hiljalleen. Uusia ruokia ei ole saatu mukaan sitten kesäkuun ja huonosyömäinen lapsi meillä on aina vaan. Tylsää. Olen yrittänyt opetella eroon houkuttelusta.
Voimia uuteen arkeen ja työelämään kaikille! Mieluusti kuulen kokemuksia jahka vain ehditte raportoimaan....
LärpätiLärpäti
Meen kaatamaan lämmintä napaan,
Aavis ja Motti
Välillä siis kävin siivouksen lomassa kertaalleen vilaisemassa. Ja: sain tosiaankin siivottua. Esikoinen oli melkein yhtä ahkera. Ensin keräsivät lelut huoneensa lattialta paikoilleen (aikamoinen urakka) ja sitten esikoinen vielä imuroi ja moppasi lattian. Imuroituani meidän makuuhuoneemme pesi poika vielä senkin lattian ja intoutui sitten olohuoneeseen pölyjen pyyhintään :)) Mies siivosi varaston ja auton, joten nyt saa kyllä olla hyvä omatunto :)
On ollut aivan loistava kesäilma. Tyttö keskimmäinen leikki Antsan kanssa hiekkalaatikolla miehen tehdessä ulkotöitä koko päivän.
Nyt mies suunnittelee lähtevänsä pariksi päiväksi mökille, kun anoppi tarvitsisi veneenkorjausapua...Minä en luvannut lähteä lasten kanssa mukaan. Nämä viimeiset päivät haluan kerta kaikkiaan olla kotona. Olisihan se mukavaa, jos mieskin olisi, mutta kai sitä anoppiakin on ajateltava.
kauniita unia, siskot!
Saamuska,
ahkeruudestaan ylpeänä
Viimeiset päivät, lue: viimeiset lomapäivät :))
Lisääkö joku minut AlPiin kuunteluoppilaaksi??
Ihana tuo Motin autokuume. Sini järjestää maatilaneläimiä riviin. :-)
Saamuska, lähetätkö siivousintosäteitä tännepäin?
Tässä illalla pääsi kyllä olemaan joku parin tunnin taukokin. Huikeaa:)
Aavis, meidän pienoinen on nukkunutkin autojensa kanssa:) Vain kahden! Lomalla meni vähän lipsumiseksi:) Pehmojakin on välillä monta, mutta yleensä fantti ja esikoisella dalmis riittää. Pääsääntö on ollut, että yksi pehmo unileluksi ja esikoiselle lisäksi vauva-ajan peittonsa. Nukkuminen on kuitenkin sen verran helppoa, että ihan tiukka ei ole tarvinut olla.
Esikoisella huomenna eka tarhapäivä loman jälkeen. Saa nähdä miten aamu sujuu! Hirvittää vähän, kun riekkuivat tänään taas huoneessaan aika pitkään hereillä. Suloisia kikattajia, mutta kun pitäis nukkua ajoissa:)
T: Ynis
Maalasin äsken Lillin huoneen katon. Hyvä minä! Olenko nyt JMN? Vai vaaditaanko siihen enemmänkin?
Voi Lila noita Rosan algeerioita :-(
Aavis, voi suloista Mottia, sieluni silmin näen hänet traktorin kanssa :-)
Vau Saamuska ja esikoinen! Mistäs meille saatais tuollaista ahkeruutta?
Kiitos Ynis kun lisäsit minut terassille :-)
Lintuja katsomaan...
Ankkis
Mä unohin linnut..Ei kiva!
Voi ihanainen Motti ja aarteet :-)
Voi kurjuus pieni rosa :-( Typerät allergiat!
Mimmu(olihan se mimmu)Kiva että jotain löyty shoppailulta ja hyvä että läksit!!
Ankkis:Ei varmasti vaadita yhtään enempää!!Hienoa!
jatu
jotenki mietin et mimmuko läks shoppaa..sit mietin et jotain siin oli mammavaatteistaki..siis äitkuu läks!!!Anteeks!
jatu
saamuskan siivousintoa minäkin kaipailen ja lapsonenkin niin ahkera...ihanaa!
jatu
En mäkään joka kerran kehtaa böö sanoa :) Tämä on tälläinen kurkkimispäivä todellakin ollut ... vähän väliä ohimennen jne. Välillä taas päiviä että hyvä kun kerran ehtii aukaista. Niitä päiviä kuitenkin harvemmin, joo.
Hilu, kiva kun sinäkin taas olet palstalla :) Laita vaan hakemus sinne oppilaitokseen! Asioilla on aina tapana järjestyä, jotenkin.
Ulkona tappelee kaksi noin kolme-neljävuotiasta. Kuuluu ikkunasta sisään sanailu: " Et sinä saa olla isä" - " Äiti, äiti, toi sanoi että minusta ei tule koskaan isää" - " Kyllä sinusta varmaan joskus isäkin tulee" - voitonriemuisesti kaverille " Mun äiti sanoi,että minusta tulee isä!"
Keskustelun aloittaja siis tyttö ja paniikissa isättömyydestään poika (jota ilmeisesti ei vain huolittu kotileikkiin isäksi ....)
Kivaa alkuiltaa. Mies on kaupassa tytön kanssa, taidan lähteä vähän siistimään paikkoja kun kerrankin saa rauhassa - tiedä sitten kannattaako.
Alli