*** EX-HAAHUT - VIIKKO 31 ***
Kommentit (56)
Vähän tuolle Titille lupailin siirtyä tänne exiin, kunhan tuo eka ultra on tehty.. Mulla vaan on niin kova kynnys siirtyä tänne puolelle, kun (taikauskoisena) tuntuu että km on tullut aina tälle puolelle siirryttyäni.
Mutta mutta, kaippas voisin hypätä listoillenne:
Eka-Vekara: minä -77 ja mies -74 synt. yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa. LA 18.3.2006
vähän on vielä pelokas ja pöllämystynyt olo, tosissaan omana haamurajana olen pitänyt tuota rv 7 alkupuolta, kun kummatkin keskenmenot taitaa ajoittua juuri siihen. Viime viikonloppu meni kyllä aika paljon hermoillessa, ajoittui tuo " ratkaiseva" vaihe siihen. Ikinähän ei voi tietää, meneekö tämäkin kesken. Raskausviikkojahan on tämänpäiväisen ultran mukaan huikeat 7+5 (heitti kuukautisten mukaan lasketusta pari päivää, olisi ollut 8+0). Saas nähdä, tosissaan 2 viikon päästä pääsen kurkkaamaan taas massuun, josko kai8kki olisi vielä siellä hyvin.
Surffaan vielä jossain haahujenm ja teidän exien välimaastossa muutaman viikon, jos se kaikille sopii..?
oot muuten neronja jäänyt mieleen, kun oon aikasemmin lueskellut myös tällä puolella juttujanne. Pelkäsin, että mullakin olisi tuo tukostaipumus, mutta SPR:n testitulokset sain viime viikolla ja normaalia näytti.
jeps, nyt täytyy tehdä töitäkin, oon aamupäivän vain " haahuillu" netissä ; )
eka-vekara rv 7+5
neronja yritetään tulla aktiivisemmaksi, nyt on kiirettä pidellyt ku oon yrittänyt pakata kun muutto on loppukuusta eessä ja niitä marjoja oon yrittänyt kans kerätä jonkin verran. Mustikassa lähen huomenna käymään ainakin näillä näkymin ja vattujen kypsymistä ootan. Tuolla yahoolla kyselit et josko joku tulis siivoomaan ni sie karäisit sit vatut, kuulostaa hyvältä kun meillä noita vattuja näyttää olevan huonosti, mutta taidat asua sen verran kaukana että en taida viittiä lähtä ajamaan, muuten oisin tullu siivoomaan:)
sartsu kiitos lohdutuksesta ettei ne kolhut pitäs mitään vaikuttaa, viel nyt ei niin mahotonta kolhua ole tullut. Taitaa olla yleistä että nuo muut lapset hyppelee masun päällä vaikka kuinka yrittäs varoa. Se on ainakin meän kohta 3-v:n lempipuuhaa.
No tänne ei sen kummempaa. Pakkailtu taas aamu ja mies meni hakeen meille ruokaa, aateltiin herkutella grilliruualla tänään.
Kaverin pojan synttäreille pitäs illasta lähtä, tässähän se päivä menee.
Vihdoinkin on pitkästä aikaa satanut tänään vettä, tosi kuuma silti on että saa nähä tuleeko ukkonen. Mutta ainakin luonto hieman piristyy. Eilen mettässä ku kävin ni paikoitellen on jo puut ihan kellastuneita ku on niin kuivaa ollu, ei taideta kunnon ruskaa tänä vuonna saaha ku lehet kerkee tippua alas ennen ensimmäisiä hallaöitä.
Mut nyt hakemaan toi esikoinen pois kaapista, meni sinne alahyllylle istumaan ja yrittää vetää ovee kii :)
nippula rv17
Tsemppiä eka-Vekara. Mulla tulee tänään tasan 1 vuosi km:sta.
Viime kesäkin meni raskaana ollessa ja tämä kesä. Pitkä on odottavan aika.
Tänään oli aika hurja uutinen Aftonpladetissa :
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,866659,00.html
Muistakaahan juoda!
eka-vekara,onnee plussasta ja tervetuloo tänne sitten existelemään ;)
Nippula,kyllä se vauvanalku on niin hyvin piilossa viel noilla viikoilla siel kohdussa ettei kande huolestuu.Itse välillä oikeen kauhistun sartsun tavoin kun tuo 2vee pikkumies niin yllättäen joskus pomppaa päälle esim kun tv:tä kattelen sängyssä puoli istuvassa asennossa,niin tuohon pötsin päällehän se sitte aina..onneks saan sen ees vähän otettuu vastaan...ja kylkiin saan tällii vähän väliä jne jne,ja etuseinämässähän se tuo meikkiksenkin istukka nääs,mutten mä sitä nyt mitenkään erityisesti oo varonut,oli mulla tuos 2veen:kin raskaudessa se tossa eessä.Niin ja josse alussa tuottikin päänvaivaa estämällä liikkeiden tuntemista kunnolla,niin enäähän se ei sitä tee :D tosiaankaan.hauskaa mylläystä tuolla taas ollu muutaman päivän,ei oo ollu helteistä moineskaan :)
hah haha,mun piti muutakin kommentoida jollekkin mutta voihan peet....no mennään sit omaan napaan,johon ei kuulu mitään ihmeellistä.Pikkarainen myllää tosiaan ihan entiseen tahtiin,kivuttomia suppareita satelee varsinkin autoa ajaessa,mutta oon huomannu sen,että onhan niitä tullu jo vaik kuin kauan mutta mä en vaa kiinnitä huomioo,en ninko noteera niit miksikään,ja kun polilla kysytään onko supistellu,mää vaa sanon että ei oo :D mä oon vissii liian totunu raskaana oloon....
Tänää tulee tuo ukkelikin mukuloiden kaa reissusta,saas taas nähä millanen hulabaloo alkaa.Katsotaan ny päästäänkö tänää rannalle,eilinen rantsuilu jäi vähän lyhyeks ku valittiin tuulinen ranta.Pitää tänään vissiin taas kokeilla jotain muuta...
Mua kyllä tosiaan alkoi vaivata toi tyttö-juttu...miltee vihasena kattelin sellasii ihanii punasia kukkasomisteisia 56centtisii plyyssi potkareita jotka oon ostanu kotiintulovaatteeks,et voihan vihne jos mä nuot raahaan sairaalaan eikä niit voikkaan pukee vauvalle..heh heh...niin et kai mä sittenkin otan sen valkoisen puvun vaa mukaan.Muuten en oo viel ajatustakaan suonu koko ns.sairaalakassille,mä oon yleensä ne pakannut sit vasta ku tietää milloin lähdetään :) ja mun mies on ihan hyvä tuomaan mulle kamoja sairaalaan.
Joo kai se on ny mentävä laittaa safkaa kun sain ton jässikänkin viimein nukkumaan...paiks
Femmis ja Pikkarainen 34+3 ja vähän paremmin nukuttu yö takana
Silmät ristissä keikun väkisin pystyssä :) Pitkin päivää on taas supistellut,kun siivoilin ja touhusin.Pesin ihan saunankin,kun ajattelin,että samapa tuo,jos nyt joka tapauksessa supistaa,niin annan mennä ;) Sit käytiin miehen siskon tytön synttäreillä ja kaupassa.Saatiinkin mennä ihan kahdestaan,kun pojat jäi juhlimaan synttäreitä siksi aikaa :) Eli kerrankin sai tonkia kaupassa ihan tunteella =) Sain vihdoin ostettua uudet imetysliivitkin.Onhan noita tuolla pilvin pimein kaapissa,mutta suurin osa alkaa olla parhaat päivänsä nähneitä...Ja mä tykkään,et niitä saa olla niin monet,ettei tarvii jatkuvasti stressata pesujen kanssa.
Nyt alkaa kyllä olla takki aika tyhjä,onneks kuopus nukahti tullessa autoon ja kerrankin ajoitus osui nappiin,niin nukkuu varmaan aamuun saakka.Miekkonen lähti vielä käyttämään tenavia uimassa,joten mä tässä nautin hiljaisuudesta ja Poikasen potkuista :) ...jotka muuten on siirtyneet hirrrrmuisen alas :-S Naapurikin tänään huomautti,että " sun maha on pelottavan alhaalla...synnytät varmaan ihan pian" Ja kyllähän se tuolla jalkojen välissä roikkuu,ei käy kieltäminen.Mutta enpäs siltikään usko,että nyt ihan vielä olis napero yksiötään jättämässä ;)
Sari ja Poikanen edelleen 36+1
Eilen lähdettiin tosiaan puolilta päivin kaupunkiin ja vasta kuudelta tultiin kotiin, niin että kylläpä siellä sitten eräskin tunti vierähti. Ja jotenkin olin kamalan väsynyt melkein koko päivän. Illallakaan en jaksanut edes kirjoittaa mitään. Nyt aamulla meinasi myös olla väsymystä ja jotenkin vähän hutera olo, siis silleen niin kuin ei verta riittäis päähän asti kiertämään. No, lähdin kuitenkin tohon lähelle vähän vattuja vielä keräämään ja nyt on ainakin tällä hetkellä ihan pirteä olo.
Selkä oli taas yöllä kipeä. Aina sai vaihtaa kylkeä. Kumma kun mä en edes selällään nuku, kun se ei sovi mun selälle ollenkaan, mutta nykyisin ei näköjään kylkiasennotkaan ole oikein hyviä.
Vaavi oli koko aamun ja aamupäivän tosi hiljainen. Ei tuntunut juuri mitään liikettä, ihan vaan jotain pientä pari kertaa. Äsken sain hänet onneks hereille ja äippä sai taas mielenrauhan.
Eka-vekara, kiva että uskalsit tulla jo ilmoittautumaan tälle puolelle. Nyt toivotaan vaan tosi kovasti, että kaikki sujuu tällä kertaa hyvin ja saatte vaavin syliin asti!!!
Arvaan, että Titi on nyt oman mielenrauhansa takia jättänyt palstailun vähemmälle. Käyhän kuitenkin jossain vaiheessa kertomassa kuulumisiasi. Täällä ollaan hengessä mukana ja toivotaan iloisia kuulumisia ja viikkojen nopeaa etenemistä!!!
Käykäähän muutkin, jotka ette ole pitkään aikaan kirjoittaneet, vähän ilmoittelemassa itsestänne :-).
Hyvää viikonloppua kaikille!
neronja rv 35+6
pakko päästä onnittelemaan wbm!! Onnea sylintäydeltä pikku prinssistä!!! Ihanaa oli lukea synnytyskertomuksesi vaikka aika hurjalta tuntuikin tuo vuoto siinä lopussa. Pikaista toipumista.
Muistan niin selvästi tuon sun raskauden alkuvaiheen kun saatiin täällä porukalla jännitellä, että onko kaikki hyvin ja nyt sulla on siellä vaavi sylissä, mahtavaa!!
Paljon on näköjään tullut uusi ex-haahuja, Onnitteluja teille ja toivottavasti tekin sen oman nyytin saatte syliin.
Lauris, sartsu, neronja ja femmis (+muut) voimia viimeisiin viikkoihin, kohta päästään lukemaan teidänkin synnytyskertomuksia, jänskää.
Meillä Teemu on jo 5kk ja kasvaa tosi hurjaa vauhtia. Yritän nauttia jokaisesta hetkestä kun tää vauva-aika kestää niin mahottoman vähän aikaa ja kun Teemu on luultavasti meidän viimeinen vauvamme..
Kaikille hyvää loppukesää ja nauttikaa mahoistanne!
T:Nette ja Teemu 5kk
Kuopus nukahti yllättäen joskus neljän jälkeen. Just kun muut ruvettiin syömään. No, mies lähti sitten isompien kanssa rantasaunaan ja minä jäin kuopuksen kanssa kotiin. Alkoi itseänikin ramasta, joten köllähdin tytön viereen. Ja kylläpäs se uni maittoikin. Ilmeisesti vähintään n. 1,5 tuntia nukuin ja se on mulle kyllä päikkäreiksi TOSI pitkä aika. Ihan on sellainen mielikuva, että nukkuessani olisi tullut muutamia kivuttomia suppareita.
Tänään sain peräti siivousprojektini aloitettua. Pyyhin ovia ja seiniä. Kummasti joka paikassa n. metrin korkeudella hirveästi likaisia jälkiä... Tuossa nukkumaan ruvetessani mietin, että jaksaiskohan toisten kotiuduttua lähteä käymään vatussa, mutta jostain kumman syystä ei tullut minkäänlaista inspiraatiota... ;-) Taidan lähteä keittämään kahvit ja jatkaa sitten joutessani tuota ovien ja seinien pyyhkimistä. Sit vois toisena päivänä olla vuorossa ikkunat. Jotenkin ei vaan hirveästi tee mieli kurkotella korkealle, joten täytyy katsoa, että työskentelykorkeus on sopiva. Juhannuksena nimittäin yksi sukulainen kauhisteli, että minäkö olen maalannut. Sanoi jääneen niin mieleensä se, kun laulaja-Kurren ja Kirsin vauva kuoli, kun istukka irtosi. Itse en tapausta enää niin tarkkaan muista, mutta ilmeisesti se Kirsi oli touhuillut jotain sellaista, missä pitää kurkotella. Onhan se voinut olla ihan vaan pelkkää sattumaa, mutta jäi nyt vaan itselläkin mieleen nuo sukulaisen puheet.
Terkkuja vaan Netelle ja Teemulle! Iso poika sinulla jo siellä kotona :-). Tulisit tuonne yahoolle moikkailemaan. Sinnehän saa tulla jo vauvansa saaneetkin haahut.
neronja rv 35+6
Rupesi supistelemaan ihan jo levossakin ja vieläpä vähän kipeästi, joten enpä nyt viitsi härnätä noita suppareita yhtään enempää. Aika ihme, että mullakin osaa vielä supistella...
neronja
Ehhehhhee.Ei vaan,ihan hauskaa,että muillakin supistelee.Ei tarvii täällä yksinäni pähkäillä viikkotolkulla supistuksia :) Paitsi,että tietty kaikki muut pääsee synnyttään ennen mua :-/
Joopa joo,siis täälläkin yöllä taas supisti aikas lujaa.Ei kovin tiheään tahtiin,mutta sen verran usein,että unet jäi taas ärsyttävän katkonaiseksi.Ja hitto,kyllä niissä alkaa olla voimaa jo!No,siinä mielessä ihan kiva,että siinä on oivallinen tilaisuus tehdä rentouttamisharkkoja!Aina vaan kun enempi suppailee,alamahalle jää sellanen inha tunne pitkäksi aikaa ja nyt uutena ala selkääkin juilii.Mullahan ei ikinä ole supistukset tuntunut selässä,että siinä mielessä ihmettelen tota selän oireilua.No,katotaan mitä tästäkin päivästä tulee:) Toisaalta on hirveen kaksijakoinen olo,kun toisaalta olisin valmis lähtemään synnärille vaikka tältä istumalta,mutta toisaalta taas kuitenkin vielä ajattelee,että onhan se vauvalle parempi saada vieläkin kypsyä.
Sari ja Poikanen 36+3
Täällä ollaan. =) Tuli tuota pakonomaista nettipimentoa kun meillä meni koneesta monitori rikki ja nyt saatiin miehen porukoitten koneesta lainaksi hätävaraksi niiden monitori (käyttävät vaan laskujen maksuun konetta) kunnes saadaan uusi monitori meille tilalle. Ja toisekseen oltiin sitten miehen ja mun vanhempien kanssa koko viikonloppu mökillä. Lähettiin perjantaina aamusta ja tultiin vasta hetki sitten kotiin. Ja nyt oon aivan naatti. Siis tää väsymys on jotain hirveetä. Oli pakko vielä skarpata mökilläkin kovasti, ettei äiti ala ihmetellä mun nuokkumistani ja voimattomuuttani. Eli ei kauheen rentouttava viikonloppu mulle kun yritin salata raskautta parhaani mukaan. Äiti kun on vielä sellainen nuusku, että se yleensä tälläset asiat bongaa. No käytiin me siinä saunomassa kaksin ja yritin tätä turvonnutta masuani vetää sisään minkä kykenin...(huonolla menestyksellä)...mutta näköjään onnistuin riittävästi koska äiti ei alkanut kysellä mitään. Eli ei olla vielä kellekkään kerrottu tästä raskaudesta miehen kanssa. Paitsi täällä tietty! =)
Nyt meen kerään loput voimat ja purkaan noi mökkikamat, syön jotain ja painun maate. Nyt on voimat ihan loppu. Vika lomapäivä menossa ja huomenna töihin. En tiedä miten sieläkään pysyn hereillä kun tää väsymys jyllää näin kovana. Noh...ehkä tän hyvän asian puolesta jaksaa ja pitänee yrittää vaan mennä lepoileen sitten heti aina kun pääsee töistä, ja yrittää välttää heti lomalta paluun jälkeen ylitöitä vaikka kiire varmaan onkin tolkuton.
Aurinkoista sunnuntaita kaikille. =)
titi75 ja kirmeli 8+2
mulla on ollut nyt niin kiirettä kotosalla, että en ole ennättänyt koneellekaan. Toivottavasti kakki jakselette hyvin.
Kiitos Netelle onnitteluista!!! Voi mahoton, joko sinun vauva on 5 kk:tta!
Mutta nyt kakkapyllymies tarvii pesut, joten palaan toiv. paremmalla ajalla..
lämmöllä wbm ja poika 11 pv
Kerrotaan nyt tällekin puolelle, että koko eilisillan supisteli ja tällä kertaa kipujen kera. Puolen yön aikoihin kävi välillä tosi kipeästi. Varsinkin kun nukkumaan ruvetessa nostin jalat seinälle, niin jopas rupesi supistus sattumaan. Päätin sitten ruveta sänkyyn ihan oikein päin ja kyljelleen, niin kas kummaa, supparit loppui kuin seinään. Eli sain nukkua yön ihan rauhassa. Aamulla kun käänsin kylkeä, alkoi taas kipeästi supistaa. Nyt on sitten tämä päivä ollut sellasta, että supistaako vai ei. Välillä supistelee ja välillä tuntuu, että no nyt ne hävisi kokonaan, mutta sitten niitä kuitenkin taas tulee.
Aika ärsyttävää (ai, siis nytkö mä jo valitan näitä suppareita, justhan mä olin niistä hyvilläni...), kun supparit alkoi jo nyt. Kun periaatteessa pitäis toivoa, ettei vauva syntyis vielä. Toisaalta on kivaa ja jännää, kun supistelee, mutta kun sitten kuitenkin pitää toivoa, ettei vauva syntyis vielä. Jos mulla ei olis näitä suppareita ihan vielä ruvennut tulemaan, niin saisin porskuttaa menemään enkä miettiä vielä ollenkaan synnärille lähtöä. Nyt jotenkin tuntuu, että miten nää tulevat päivät (tai kenties viikot) saa kulumaan, kun on saanut nyt jo maistaa näitä kivuliaita supistuksia ja miettiä jo vähän synnärille lähtöä. Juu, sekavaa sepustusta, mutta varmaan tuttua muillekin loppusuoran menijöille. Tulipahan ainakin se sairaalakassi pakattua, mutta kauankohan tuo joutuu odottelemaan... Huomenna tulee taas miehen sisko poikineen tuonne anoppilaan, mutta saa nyt nähdä, mitkä nuo omat mahatuntemukseni on, että pystynkö/viitinkö siellä olla vai tunnustelenko oloani täällä kotosalla.
Mutta tällaisin miettein lähden nyt syömään ;-). Kiva, että Titikin on taas maisemissa. Varmaan aika rankkaa lähteä töihin, kun kova väsymys päällä. Mutta tosi hienoa, että oireita on! Siitä ne viikot lähtee pikku hiljaa vierimään. Jossain vaiheessa ne menee jopa nopeasti kunnes käynnistyy viimeiset 10 (-12) viikkoa... ;-)
neronja rv 36+0
Täällä ollaan vielä yhetenä kappaleena. Vihlontaa on ja suppailuja iltaisin, mutta todennäköisesti vain päivän rehkimisestä johtuen.
Eipä kummempaa, 38+0 tänään täynnä!
T.Lauris
mun on paljastettava tyhmyyteni, mää en osaa käyttää tota yahoota tai siis mulla ei ole kielitaitoo sen vertaa, että osaisin rekisteröityä käyttäjäksi. Kerran yritinkin, mutta eihän siitä mitään tullut, nyt kaduttaa kun ei silloin koluluaikana opetellut englantia kunnolla...
oishan siellä kiva vaihdella kuulumisia, varsinkin kun tuolla vauva-puolella on niin hiljaista.
Kylläpäs jotenkin niin ramasee. Ihme väsymys iski. Pitänee vissiin juoda jo toiset kahvit, niin jos sitä virkistyis. Kaupunkiin olis tarkoitus lähteä. Olen nykyisin kauhean laiska lähtemään kaupunkiin. Yleensä annan miehen hoidella ruokaostokset samalla kun hoitelee omat asiansa. Nyt ajattelin kuitenkin, että yritän miettiä kaikki, mitä tässä nyt vielä tarvitsis vauvan tuloa ja sairaalakassin pakkausta varten (esim. kameraan filmiä ja hammasharja, että ei siis sen ihmeellisempiä ;-).
Haahuissa kävin taas lueskelemassa ja eka-vekara oli ultrassa saanut hyviä uutisia. Onnittelut niistä ja tervetuloa tänne exiin vähän vilkastuttamaan keskustelua ;-)!
neronja rv 35+5