Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä saa ihmiset kuvittelemaan, että he tietävät lääkäreitä ja kaikkia asiantuntijoita paremmin, että rokotteiden haitat ovat suuremmat kuin hyödyt?

Vierailija
18.12.2020 |

?

Kommentit (167)

Vierailija
61/167 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku laski, että rahaa voisi saada 600 euroa. Se kyllä ei ole kovin paljon jos jotain sattuu.

Mutta jos on allerginen, on hyvä testata sitä allergisilla. Saadaan nopeammin vairioita näkyviin ja varoitetaan muita.

Eli mulle voi tulla tuosta aikamoinen koettelemus.

Vierailija
62/167 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älkäähän nyt. MOTn dokkarissakin eräs rokotekriittinen valopää totesi, että ei ne lääkärit tiedä, katsoskun niille on opetettu lääketiedettä! Tavis ymmärtää nää asiat paljon paremmin, kun ei olla yliopistolla aivopesty päätä lääketieteellä. On katos sit helpompi pohtia näitä lääketieteen ilmiöitä ilman moista kuormitusta.

En tiennyt, olisiko pitänyt itkeä vai nauraa, kun tuon kommentin kuulin.

Toinen valopää sanoi, että hän on tehnyt "tutkimuksia" itse. Viittasi fb:n rokotekriittiset -ryhmään ja Youtuben (varmaan jo poistettuihin) videoihin.

Epäilen, ettei hän ihan tiennyt, mitä tutkimus tarkoittaa.

Eikö sulle vieläkään mennyt jakeluun mistä THL ja asiantuntijat varoittivat?

Lue oikeita uutisia.

Magneetimediaa esim? :D Onkohan sitä enää edes olemassa...

ILTALEHTI. Kehotin sinua lukemaan oikeita uutisia. Yritä edes vaikka kuinka vihaisit meitä vihreitä. Olet kommari, moi toveri. Samaa puoluetta ollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/167 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älkäähän nyt. MOTn dokkarissakin eräs rokotekriittinen valopää totesi, että ei ne lääkärit tiedä, katsoskun niille on opetettu lääketiedettä! Tavis ymmärtää nää asiat paljon paremmin, kun ei olla yliopistolla aivopesty päätä lääketieteellä. On katos sit helpompi pohtia näitä lääketieteen ilmiöitä ilman moista kuormitusta.

En tiennyt, olisiko pitänyt itkeä vai nauraa, kun tuon kommentin kuulin.

Toinen valopää sanoi, että hän on tehnyt "tutkimuksia" itse. Viittasi fb:n rokotekriittiset -ryhmään ja Youtuben (varmaan jo poistettuihin) videoihin.

Epäilen, ettei hän ihan tiennyt, mitä tutkimus tarkoittaa.

Rokotteista, sairauksista ja muista aihepiirin asioista täysin tietämättömät heittelevät nyt koronan aikaan aivan hulluja arvauksia ja teorioita. Etsin ihan etsimällä tässä vähän aikaa sitten miten sekopäisiä salaliittoteorioita netistä löytyy. Villeimmissä pohdinnoissa paistoi läpi se, ettei ihmisillä ollut hajuakaan siitä mitä he edes selittivät.

Vierailija
64/167 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa ihmistyyppi, joka kuvittelee tietävänsä kaiken riittävän pelkästään oman järkeilynsä (tai "järkeilynsä") perusteella. He kuvittelevat, että se minkä he näkevät, on kaikki olennainen eikä heillä ole nöyryyttä myöntää, että heidän tietonsa ovat rajalliset. 

Minullakin on totta kai enemmän tai vähemmän hyvin perusteltuja mielipiteitä asiasta kuin asiasta, mutta minä sentään ymmärrän, että maallikkona en tiedä läheskään kaikkea eikä minun siksi kannata ryhtyä besserwisseröimään.

Miksi oletat kaikkien muidenkin olevan maallikkoja? Karkeasti rajattuna täällä on kaksi ryhmää keskustelemassa. Ne ryhmät ovat; Hysteeriset ja ajattelijat.

Hysteeriset ovat kiinni kaikkein kaameimmassa skenaariossa.

Ajattelijat seuraavat tilannetta realistisesti, globaalilla tasollakin. He myös toimivat annettujen ohjeiden mukaan.

Jos keskustelua voitaisiin käydä rationaalisella tasolla, se saattaisi olla mieliä avaavaa. Molemmin puolin.

Olisiko sellaisella keskustelulla mahdollisuus onnistua täällä?

65/167 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37059 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs, jos varovaisissakin on lääkäreitä? Kuten minä. En ole rokotekielteinen mutta en myöskään tyhmänrohkea. Ei kannata koskaan lähteä ensimmäisenä mihinkään uuteen lääkkeeseen tai rokotteeseen testihiireksi. Etenkään jos vakavan taudin riski on pieni. Korkean riskin yksilöt sitten erikseen.

Eikö vanhuksilla tai monisairailla ole sinulle mitään väliä? Tämäkin hämmentää rokotekriitikoissa, etenkin jos olet lääkäri! Että mitä väliä, "nehän on olleet lähinnä iäkkäitä ja monisairaita, jotka tähän on kuolleet". Vaikka nyt ignoorattaisiin se, että vakavia seurauksia on tullut nuorille ja terveillekin, niin onhan tuo nyt todella kylmää ja itsekeskeistä ajattelua.

Kylmää ja itsekeskeistä on se, että koko h****** maa laitetaan kiinni, jotta nämä vanhukset saisivat muutaman vuoden lisää elinvuosia ja samalla tuhotaan monen nuoren työura pitkäksi aikaa. Ja sitten nämä samat vanhukset joiden vuoksi ollaan porukalla uhrauduttu kehtaavat vikistä, että on epistä kun he eivät pääse sittariin kahville ja halaamaan kavereitaan. Joo, sitä ollaan niin samassa veneessä ja talvisodan henkeä pukkaa... 

Et taida juuri tykätä sukusi vanhuksista ja joutavatkin mennä?

Tykkään todella paljon. Ja he minusta. Siksi he ovatkin sitä mieltä, että tässä annetaan liikaa painoarvoa heidän viimeisille elinvuosilleen ja samalla uhrataan lastenlasten tulevaisuus. Mummoni itse asiassa sanoi toukokuussa, että parempi olisi antaa hänen ja ikäistensä kuolla kuin tuhota taas uusi sukupolvi lamalla. 

Vierailija
66/167 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markov kirjoitti:

Minä ja vaimo ollaan kumpikin maistereita. Emme ota koronarokotetta.

Itse olen tilastotieteilijä. Lääketieteellisissä tutkimuksissa tilastollisella puolella kuitenkin usein vedetään mutkia suoraksi. Raha puhuu. Paljon myydän tarpeettomia lääkkeitä ja rokotteita. Koronassahan kuolleisuus on alle prosentin luokkaa. A-virusepidemian aikana kuolleisuus monin kerroin korkeampi.

En ota kantaa salaliittoteorioihin sen enempää, kuin että tämä pandemia ei ole kovinkaan tappava työikäiselle ja vanhuksia kuoli muutenkin paljon tavanomaiseen influenssaan ennen pandemiaa. Kaikki tässä ei täsmää ja sen vuoksi ei ole ollenkaan ihme, että salaliittoteorioita esiintyy enevissä määrin. Verdict: Ristiriitaisuus koronaan liittyvissä havainnoissa julkisiin toimiin verrattuna synnyttää salaliittoteorioita.

Itse epäilen että taustalla on joku muu vakava asia kuin itse virus. En voi mitenkään tietää onko jokin rokotteista vaarallinen tai hyödyllinen. Tilastollisesti se on kuitenkin itseni ja perheeni tapauksessa tarpeeton.

Vai ihan maisteri ja tilastotietelijä? No sittenhän tiedät automaattisesti rokotteistakin kaiken, myös näköjään sen että rokote suojaa ainoastaan sen ottajaa. Ihan huuhaata  että se muka suojaisi myös muita ihmisiä jotka eivät sitten sairastu kun rokotettu ei levitä tautia. Ja senkin tietenkin tiedät että aina influenssaepidemian iskiessä avataan ympäri maailmaa lukuisia kenttäsairaaloita jotta saadaan ne kaikki vanhat ja hauraat sairaalahoitoa vaativat ihmiset johonkin. Ja ylimääräiset kuolleet haudataan ihan normaalisti New Yorkissa rivissä  joukkohautoihin kunhan niitä on ensin säilötty jossain rekan kylmäkontissa. Ainahan ruumishuoneet täynnä ovat. Kumma kun siitä ei puhuta joka vuosi yhtään mitään vaikka influenssa-aalto tulee vuosittain....mutta sehän on maisterille selvää että senkin salailun takana on tietenkin joku salaliitto.

Vierailija
67/167 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat WHO lääkärit ja asiantuntiat päästivät koronan leviämään ja kuinka sattuikaan "löysivät" rokotteen heti, kun kiinanmielinen presidentti pääsi valkoiseen taloon.

Miksi eivät samat yuaninlouhijat valehtelisi tästäkin?

Mun on vähän vaikea uskoa väitteeseen, jonka kirjoittaja ei osaa kirjoittaa ”asiantuntija” oikein 🤦‍♀️

Yläpeukuista suomalaisten ajattelukyvyn tason näkee

>rekisteröimätön napinpainallus kumoaa faktat

68/167 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markov kirjoitti:

Minä ja vaimo ollaan kumpikin maistereita. Emme ota koronarokotetta.

Itse olen tilastotieteilijä. Lääketieteellisissä tutkimuksissa tilastollisella puolella kuitenkin usein vedetään mutkia suoraksi. Raha puhuu. Paljon myydän tarpeettomia lääkkeitä ja rokotteita. Koronassahan kuolleisuus on alle prosentin luokkaa. A-virusepidemian aikana kuolleisuus monin kerroin korkeampi.

En ota kantaa salaliittoteorioihin sen enempää, kuin että tämä pandemia ei ole kovinkaan tappava työikäiselle ja vanhuksia kuoli muutenkin paljon tavanomaiseen influenssaan ennen pandemiaa. Kaikki tässä ei täsmää ja sen vuoksi ei ole ollenkaan ihme, että salaliittoteorioita esiintyy enevissä määrin. Verdict: Ristiriitaisuus koronaan liittyvissä havainnoissa julkisiin toimiin verrattuna synnyttää salaliittoteorioita.

Itse epäilen että taustalla on joku muu vakava asia kuin itse virus. En voi mitenkään tietää onko jokin rokotteista vaarallinen tai hyödyllinen. Tilastollisesti se on kuitenkin itseni ja perheeni tapauksessa tarpeeton.

Vai ihan maisteri ja tilastotietelijä? No sittenhän tiedät automaattisesti rokotteistakin kaiken, myös näköjään sen että rokote suojaa ainoastaan sen ottajaa. Ihan huuhaata  että se muka suojaisi myös muita ihmisiä jotka eivät sitten sairastu kun rokotettu ei levitä tautia. Ja senkin tietenkin tiedät että aina influenssaepidemian iskiessä avataan ympäri maailmaa lukuisia kenttäsairaaloita jotta saadaan ne kaikki vanhat ja hauraat sairaalahoitoa vaativat ihmiset johonkin. Ja ylimääräiset kuolleet haudataan ihan normaalisti New Yorkissa rivissä  joukkohautoihin kunhan niitä on ensin säilötty jossain rekan kylmäkontissa. Ainahan ruumishuoneet täynnä ovat. Kumma kun siitä ei puhuta joka vuosi yhtään mitään vaikka influenssa-aalto tulee vuosittain....mutta sehän on maisterille selvää että senkin salailun takana on tietenkin joku salaliitto.

Tässä nyt yritetään sekoittaa pakkaa ihan tarkoituksella. Tilastotieteilijä ei väittänyt tietävänsä kaiken rokotuksesta. Hän sanoi tietävänsä itse taudin vaarattomuuden itselleen ja perheelleen. Rokotteesta taas ei ole samanlaista dataa, vielä ainakaan. Eli olen sama mieltä tilastotieteilijän kanssa. Koska status quo on meikäläiselle riskitön, miksi riskeerata ottamalla rokote? 

Vierailija
69/167 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
70/167 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä THL:n asiantuntijat mainostivat oikein tieteellistä tutkimusta, jonka mukaan maskit eivät auta koronan ehkäisyssä.......

Millaisia asiantuntijoita pitäisi kuunnella?

Vierailija
71/167 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaliittoteorioihin uskovat ihmiset luulevat olevansa muita fiksumpia. Heidän maailmankuvansa on sellainen, että meille valehdellaan joka asiasta, ja lääkärit kyllä tietävät oikeasti että rokote on paha, mutta sillä halutaan vain saada ihmiset illuminatin valtaan tms tms.

Tuollaisia ihmisiä ei voi koskaan vakuuttaa mistään, ne kuuntelevat vain omia lähteitään.

Ja haluat ehdoin tahdoin narkolepsian?

Me muut emme.

Vierailija
72/167 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sensuroidaan kaikki mikä ei ole teille mukavaa kuultavaa?

Haitat, sairastumiset ym.

Vierailija
73/167 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä

Sincc

Vierailija
74/167 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotekriittiset lukekaa tämä linkattu juttu.

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000007688151.html?share=12943e8f6db2…

Vierailija
75/167 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keväällä THL:n asiantuntijat mainostivat oikein tieteellistä tutkimusta, jonka mukaan maskit eivät auta koronan ehkäisyssä.......

Millaisia asiantuntijoita pitäisi kuunnella?

THL vain suomentaa WHO:n sivuilta englanniksi käännettyä kinkkipaskaa. Ei niitä kannata kuunnella

Vierailija
76/167 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo Hesarin juttu ei aukea sinulle, kerron mistä se kertoo: iäkkäästä entisestä lääkäristä, joka sai raivarin katsoessaan ohjelmaa rokotevastustajista. Hänen lapsuudessaan riehui kurkkumätä, tuberkuloosi ja polio. Näistä karmeista taudeista on päästy eroon rokotteilla.

Ihan naurettavaa väittää, että covid 19 ei ole vaarallinen tauti. Jos se olisi vaaraton, siihen ei olisi kuollut massiivista määrää ihmisiä lyhyessä ajassa. Tauti on pirullinen, koska se on monilla oireeton tai lähes oireeton. Juuri siksi rokottaminen on välttämätöntä. Jos tauti olisi kaikilla raju, se ei pääsisi leviämään näin tehokkaasti. Leviäminen pitää saada pysähtymään.

Vierailija
77/167 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
78/167 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan naurettavaa väittää, että covid 19 ei ole vaarallinen tauti. Jos se olisi vaaraton, siihen ei olisi kuollut massiivista määrää ihmisiä lyhyessä ajassa. Tauti on pirullinen, koska se on monilla oireeton tai lähes oireeton. .

Oletko tutustunut kuolintilastoihin vai vedätkö ihan vaan puppumedian perässä?

Suomessa THL ei paljasta todellisia kuolinsyitä koronavainajissa.

USAssa CDCn tilaston mukaan 94% koronakuolemista johtunut muusta kuin koronasta.

Vierailija
79/167 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo Hesarin juttu ei aukea sinulle, kerron mistä se kertoo: iäkkäästä entisestä lääkäristä, joka sai raivarin katsoessaan ohjelmaa rokotevastustajista. Hänen lapsuudessaan riehui kurkkumätä, tuberkuloosi ja polio. Näistä karmeista taudeista on päästy eroon rokotteilla.

Ihan naurettavaa väittää, että covid 19 ei ole vaarallinen tauti. Jos se olisi vaaraton, siihen ei olisi kuollut massiivista määrää ihmisiä lyhyessä ajassa. Tauti on pirullinen, koska se on monilla oireeton tai lähes oireeton. Juuri siksi rokottaminen on välttämätöntä. Jos tauti olisi kaikilla raju, se ei pääsisi leviämään näin tehokkaasti. Leviäminen pitää saada pysähtymään.

Yhteisvaikutus!

http://www.sosiaalikollega.fi/hankkeet/ikaihminen_toimijana/tiedotuksia…

Vierailija
80/167 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit eivät ole rokotteiden asiantuntijoita. Asiantuntijatkin ovat usein valmistajien palveluksessa eivätkä siten ole luotettavia.

Olen erään yrityksen palveluksessa ja myyn asiakkaille tuotetta, josta kerron oikeat tiedot. Meinaatko, että kaikki yritysten palveluksessa kertovat epäluotettavaa tietoa asiakkaille.