Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ette vie lapsianne mihinkään??

Vierailija
12.05.2014 |

Tässä lähistöllä asuu paljon lapsia ja lapset ulkoilee ja leikkii keskenään.

Hyvin usein kun olen lähdössä lasten kanssa jonnekin vaikka retkelle puistoon, piknikille yms.paikkoihin niin heti olisi monta lasta tulossa mukaan. Kun sanon, että käykää kysymässä äidiltä jos lähtee, mutta itse en näin isoa porukkaa uskalla ottaa vastuulleni niin lapset vastaa, ettei äiti lähtis kuitenkaan.

Miksi ette vie lapsianne mihinkään? Kyllä usein otan yhden kaverin mukaan, mutta toki kiva mennä ihan vain omienkin kanssa ja tosiaan montaa en uskalla ottaa mukaani. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 11:04"]

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:18"]

Hyvin usein kun olen lähdössä lasten kanssa jonnekin vaikka retkelle puistoon, piknikille yms.paikkoihin niin heti olisi monta lasta tulossa mukaan. Kun sanon, että käykää kysymässä äidiltä jos lähtee, mutta itse en näin isoa porukkaa uskalla ottaa vastuulleni niin lapset vastaa, ettei äiti lähtis kuitenkaan.

[/quote]

Arvaa ap mitä? Sun lapset sanovat todennäköisesti pari kertaa viikossa ihan samalla tavalla jollekin toisella aikuiselle, kun vaintelevat näiltä jotain. Joku väittää surkeana, ettei kotona ole ollenkaan ruokaa, jos kaverin iltapala tuoksuu hyvältä ja toinen kertoo, että kotona on kovin yksinäistä kun kaverin vanhemmat alkavat vihjailla, että heillä olisi läksyjentekoaika. Ja kolmas väittää, ettei teillä ikinä, ikinä tehdä yhdessä mitään kivaa eikä ainakaan mennä mihinkään kodin ulkopuolelle. Ja joidenkin kaverien vanhemmat uskovat, ihan kuin sinäkin ....

[/quote]

No eivät taatusti sano. Ja sitä paitsi ne lapset on aina siellä pihalla, siis ihan aina. No ei tietty yöllä, ennekuin joku sitä sanoo. Ja sitten ihmetellään, että miksi me taas mennään sinne puistoon tai kirjastoon. Nytkin kun vein lapset harrastukseen niin yksi tyttö kysyi,  että voisiko tulla siksi aikaa mun kans kirjastoon. Ei siinä, ei tässä itsekään mitään supermutsia olla ja tosiaan, ei lapsia tarvi aina johonkin olla viemässä, leikit kavereiden kanssa ihan parasta, mutta edes joskus kerran viikossa kävis jossain? ap

Vierailija
2/22 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla on paljon harrastuksia, viikonloppuisin kisoja ja näytöksiä, joten jos on vapaa ilta tai viikonloppuna jompikumpi vapaa, niin helposti vaan nökötetään kotona yöpaidoissa ja tuijotetaan elokuvia. Ihan oikeasti kun se arki on niin kiireistä, niin voimia ei riitä sitten erilaisiin rientoihin. Syyslomalla kävin lasten kanssa Korkeasaaressa ja talvilomalla Hoplopissa mutta muuten taas oltiin kotona.

Pääsiäisenä käytiin Lontoossa ja kesällä vietetään pari viikkoa mökillä ja pitkä viikonloppu Ruotsissa, joten ihan vaan ei olla kotona mutta veikkaan kyllä, että lapset ovat suurimman osan lomasta kotona. Kaksi lapsista pelaa jalkapalloa, joten pelejä riittää eli ihan ei hautauduta sinne kotiseinien sisäpuolelle, vaikka mieli ehkä tekisikin.

Kun lapset olivat pienempiä (kukaan ei vielä kouluikäinen), niin käytiin paljon enemmän puuhaamassa. Tehtiin monesti yllätysmatkoja kylpylöihin, sukuloitiin, matkustettiin lomisin lapsiperhekohteisiin jne. Nyt sitä energiaa ei oikein riitä ja lapset toisaalta osaavat jo itsekin viihdyttää itseään kavereiden kanssa.

Justiinsa havahduin, ettei olla kirjastossakaan käyty kohta melkein vuoteen. Koululaiset käyvät kirjastoautossa viikottain ja sama kirjastoauto käy päiväkodin pihassakin kerran kuussa. Mutta eihän se ole sama asia kuin kirjasto, myönnetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 19:22"]

Meillä lapsilla on paljon harrastuksia, viikonloppuisin kisoja ja näytöksiä, joten jos on vapaa ilta tai viikonloppuna jompikumpi vapaa, niin helposti vaan nökötetään kotona yöpaidoissa ja tuijotetaan elokuvia. Ihan oikeasti kun se arki on niin kiireistä, niin voimia ei riitä sitten erilaisiin rientoihin. Syyslomalla kävin lasten kanssa Korkeasaaressa ja talvilomalla Hoplopissa mutta muuten taas oltiin kotona.

Pääsiäisenä käytiin Lontoossa ja kesällä vietetään pari viikkoa mökillä ja pitkä viikonloppu Ruotsissa, joten ihan vaan ei olla kotona mutta veikkaan kyllä, että lapset ovat suurimman osan lomasta kotona. Kaksi lapsista pelaa jalkapalloa, joten pelejä riittää eli ihan ei hautauduta sinne kotiseinien sisäpuolelle, vaikka mieli ehkä tekisikin.

Kun lapset olivat pienempiä (kukaan ei vielä kouluikäinen), niin käytiin paljon enemmän puuhaamassa. Tehtiin monesti yllätysmatkoja kylpylöihin, sukuloitiin, matkustettiin lomisin lapsiperhekohteisiin jne. Nyt sitä energiaa ei oikein riitä ja lapset toisaalta osaavat jo itsekin viihdyttää itseään kavereiden kanssa.

Justiinsa havahduin, ettei olla kirjastossakaan käyty kohta melkein vuoteen. Koululaiset käyvät kirjastoautossa viikottain ja sama kirjastoauto käy päiväkodin pihassakin kerran kuussa. Mutta eihän se ole sama asia kuin kirjasto, myönnetään.

[/quote]

Kysymys olikin niille, jotka eivät vie lapsiaan minnekään. Kyllä lapset tarvii rauhaa ja sitä, että saa vaan olla. Täytyy saada olla kotona, ihan vain tekemättä mitään erikoista. ap

Vierailija
4/22 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:39"]Koska mä en yksinkertaisesti jaksa, mulla ei ole rahaa eikä energiaa. Kaikki voimat menee tän arjen pyörittämiseen ja haluan että ne muutamat harvat hetket mulla on aikaa olla ihan itsekseen.

Maksan sitten lasten terapiat aikuisena jos on tarvis.

[/quote]

Minäminäminä. Oletko koskaan ajatellut mitä lapsesi ehkä haluavat? Oletko koskaan ajatellut että omien lastesi seura ja kiva tekeminen saattaisi piristää sitä arkea?

Etpä tietenkään. Koska minäminäminä. Mitäpä sitä muiden haluilla tai tarpeilla.

Vierailija
5/22 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:32"]

Kysyin teiltä jotka ette koskaan vie lapsia mihinkään. Miksi ette vie vaikka lapset haluis? ap

[/quote]

Koska mun lapset haluaa New Yorkiin, Kanadaan, Afrikkaan safarille jne. eli himpan verran kallista lähteä viemään lapsia sinne, minne ne tahtoo. Kaikkea nyt ei vaan saa, vaikka haluais.

Vierailija
6/22 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:32"]

Kysyin teiltä jotka ette koskaan vie lapsia mihinkään. Miksi ette vie vaikka lapset haluis? ap

[/quote]

Koska mun lapset haluaa New Yorkiin, Kanadaan, Afrikkaan safarille jne. eli himpan verran kallista lähteä viemään lapsia sinne, minne ne tahtoo. Kaikkea nyt ei vaan saa, vaikka haluais.

[/quote]

No oletko koskaan yrittänyt tehdä esim. metsäretkestä mielenkiintoista? Vai luovutko vaan koko ajatuksesta koska Afrikka nyt vaan ei käy? Lapsi on helposti vietävissä jos on vähän mielikuvitusta ja tekee reissuista hauskoja.

Musta tuntuu että useimmat ei vaan viitti. On helpompi vaan lykätä ipadit ja phonet käteen ja istua tekemättä mitään.

Vierailija
7/22 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä yleistä jos puhut vain naapureistasi?

Miksi et käy kysymässä tätä kysymystä heiltä?

Vierailija
8/22 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme ulkoilemassa ja leikkipuistossa. Kerran viikossa on muskari. :) Lapsi on 1-vuotias. Haluaisin, että olisi joku hyvä tuttu joka aina tulisi lapsensa kanssa meille ja lapset voisivat leikkiä.

Vierailija
9/22 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi vein lapseni eläintarhaan, mutta se osasi takaisin kotiin.

Vierailija
10/22 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemme, kun lapset ovat sitä vailla. Ehdottelemme että menemmekö esim. puistoon tms. Aina ei lapset jaksa, eikä pakoteta. Toisinaan pienet viihtyy vain kotosalla.

Vierailija
11/22 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/22 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Ja myös sitä, että tilastojen mukaan alueemme on lapsiperheiden suosiossa... mutta leikkipuistot on tyhjiä myös viikonloppuisin eikä ketään oikein näy missään. 

Sitten muutama lapsi on AINA ulkona, ilman vanhempia. Ja osa tuntemistani vanhemmista ei koskaan itsekään käy missään. Siis ei missään! Lapsi on arkipäivät päiväkodissa, viikonloput kotona. Koko vuoden, kesäloma kotona neljän seinän sisällä. Surettaa näiden puolesta.

Vierailija
13/22 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä en yksinkertaisesti jaksa, mulla ei ole rahaa eikä energiaa. Kaikki voimat menee tän arjen pyörittämiseen ja haluan että ne muutamat harvat hetket mulla on aikaa olla ihan itsekseen.

Maksan sitten lasten terapiat aikuisena jos on tarvis.

Vierailija
14/22 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen rahaa tarvi, että käy pyöräilemässä eri puistoissa tai ottaa välipalan sinne mukaan. Kyllä meilläkin lapset on paljon ulkona keskenään ja toisten lasten kanssa kun ovat koululaisia jo. Mutta se kun kaikki haluis lähtee mukaan noille retkille ja huomaa kuinka innoissaan lapsi on jos mukaan pääsee. Rahaa ei tarvi, mutta sen ymmärrän jos ei jaksa/voimat riitä. Toisaalta siitä saa itsellekin  energiaa kun huomaa lasten nauttivan

ap

Vierailija
15/22 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri sanoo, että se on liian vaivalloista. Käy lenkillä lapsen kanssa, mutta ei ikinä esim. shoppailemassa, kahvilla, ravintolassa jne missä lapsi saa hyviä tilaisuuksia oppia käyttäytymään eri tilanteissa. Karhunpalveluksen tekee sekä itselleen että lapselle, kun tulevaisuudessa joutuu sietämään ravintolassa kirkuvaa viisivuotiasta...

Vierailija
16/22 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ihan samaa!

Minulla yhden kummilapsen vanhemmat ei tee lastensa kanssa mitään. Mies työttömänä kotona vuodesta toiseen tuijottaa netistä leffoja. Viime kesänkin oli vaan pojan kanssa sisällä, kumpikin pelasi eri huoneissa koneella. Tytöt oli kahdestaan pihalla. Äiti ajoitti oman lomansa koulujen kesäloman ulkopuolelle.

Vein lapsia huvipuistoon ja kesäteatteriin. Säälittää, kun vanhemmat ei mitään tee heidän kanssaan. Kaupungilla jätskillä lapset taivasteli, kun ympärillä puhuttiin ruotsia, venäjää, ranskaa, että miksi nämä ei puhu suomea? Miksi nämä ulkomaalaiset on täällä? Ajatus ulkomaanmatkailusta 10-vlle ihan vieras.

Äiti tekee ystäviensä kanssa 2 vkon matkoja eksoottisiin kohteisiin. Mutta lapsia ei muka ole varaa viedä edes Kolmårdeniin. :-\

Vierailija
17/22 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:18"]

[/quote]

Arvaa ap mitä? Sun lapset sanovat todennäköisesti pari kertaa viikossa ihan samalla tavalla jollekin toisella aikuiselle, kun vaintelevat näiltä jotain. Joku väittää surkeana, ettei kotona ole ollenkaan ruokaa, jos kaverin iltapala tuoksuu hyvältä ja toinen kertoo, että kotona on kovin yksinäistä kun kaverin vanhemmat alkavat vihjailla, että heillä olisi läksyjentekoaika. Ja kolmas väittää, ettei teillä ikinä, ikinä tehdä yhdessä mitään kivaa eikä ainakaan mennä mihinkään kodin ulkopuolelle. Ja joidenkin kaverien vanhemmat uskovat, ihan kuin sinäkin ....

Vierailija
18/22 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se silti lapselle eri asia mennä jonnekin omien vanhempien kanssa vs. kavereiden kanssa. Erilaista ja ihmeellistä! Et voi siis tietää varmuudella, minkä verran lasten vanhemmat tekevät asioita heidän kanssaan. Kavereiden kanssa ja etenkin isolla porukalla lähtemisessä on hohtoa! =)

Vierailija
19/22 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me kävimme museoissa ja luontoretkillä kun lapset olivat pienempiä. Nyt kun lapsilla on lähes päivittäin harrastus niin silloin kun ei harrastusta ole tai on loma koulusta, niin lapset eivät jaksa lähteä kovin usen mihinkään, ja ei muutenkaan enää ei niin innosta vanhmepien kanssa retkeily.

Ehkä joillekin vanhemmille sosiaalisuudesta on tullut niin tärkeää, että mieluummin laittavat lapsensa aina pihalle jotta saavat verkostoitua kuin että menisivät itse heidän kanssaan puistoon tai retkelle.

Ja on todellakin vanhempia, jotka vievät alle kouluikäiset lapsensa joka päivä puistoon tai retkelle ja niitä jotka eivät koskaan.

Vierailija
20/22 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 14v ja harmittaa, et vanhrmmat eros, ni ei päästä enää mihinkään. Iskä aina vieny, jos on ollu mahis mennä. Ekana vuonna eron jälkeen vei, mutta nyt tokana ei olla päästy mihinkään. En oo ees nähny iskää yli puolren vuoteen. Kai se viihtyy uuden naisensa ja sen kahden yläaste ikäisen nuorten kanssa paremmin kuin omien lastensa.

Mulla ei ole harrastusta, kun kaikki niin kaukana ja kallista. Illat vietän yleensä kotona, myös viikonloput. Aina samaa arkea, ei mitään extraa ikinä. Ulkomailla käynyt pari kertaa ja viimeks jotain 3v sitten. En oo ikinä käynyt edes kylpylässä tai laivalla risteilyllä, jolla ollaan yötä, kun muille sellanen on arkea.

Onhan tää vähän haikeaa, kun jään niin paljosta paitsi ja olen tylsä ihminen, mutta minkäs teet kun ei ole rahaa..