Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te eläkeläiset teette tänään

Vierailija
29.06.2026 |

Eläkeläisillä on aikaa, sanotaan.

Sanotaan myös, että eläkeläisen  kalenterit ovat täynnä.

Mikä on totuus?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt mökilä. En tee tänään mitään. 

Vierailija
2/12 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin kampaajalla ja terassilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun terassilla kaljalla.🍺

Vierailija
4/12 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pitkällä lenkillä aamulla, tein pihahommia, kävin kaupassa ja nyt grillataan.  Tyhjennän vielä tänään kompostin ja käyn saunassa ja paljussa.  Ajattelin ottaa pari lasillista hyvää valkoviiniä illalla saunan jälkeen lämpimästä kesäillasta keinussa nauttien.  Ai niin, imuroin myös. 

Vierailija
5/12 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin pääni puhki että mitä jukurttia tai rahkaa ostaisin.

Vierailija
6/12 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla onn tosiaan kalenteri täynnä, toisilla ei ja jotkut ovat siinä välimaastossa, tekevät ja menevät jos huvittaa ja jaksaa.

Minä olen taas laiskan ja puoliaktiivisen välimaastossa, riippuu päivästä kumman puolelle kallistun. Tänään vaan sohvailen ja katson golffia, sitten futiksen kimppuun. 

Huomenna kaikki voi olla toisin tai olla olematta, tekemätöntä tekemistä (harrastuksia) riittää, jos inspiraatio iskee.

Vierailija
7/12 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin muinakin päivinä: omia hommia.

Vierailija
8/12 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusta alkaen olen ihailut täällä uimarannalla hoikkia kinkkuja joilla on pakarat paljaina sekä paljaat (lakkaamattomat) varpit. Kahdelta olen saanut ilmeisen suosiollisia katseita ja muita eleitä, saa nähdä miten käy kunhan ilta saa.

Vierailija
9/12 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin eläkkeelle ihan äskettäin.  Työni oli hektistä, olin kyllä tosi väsynyt loppuaikoina vaikka en sitä voinut tietenkään näyttää.  Perusluonteeni on kuitenkin laiskahko, en tunne tarvetta täyttää päiviäni hääräämisellä tai harrastuksilla.  Tänään lueskelen parvekkeella, käyn kaupassa ja katson jotain sarjaa, kysyn ystäväni kuulumisia. Nautin kiireettömyydestä, olen ilmoittanut jo etukäteen etten suostu keikkatyöhön eläkevuosinani.  Tulen taloudellisesti toimeen ja nautin yksinolosta.  

Vierailija
10/12 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kalenteri täynnä. Nautin suunnattomasti päivistä joihin en ole suunnitellut mitään ohjelmaa ennalta. Nämä päivät lisääntyvät koko ajan. Unelmoin tästä kymmenien vuosien työssäolon aikana aikaisine herätyksineen. Esim. tänään kävin kävelyllä aamukahvin jälkeen. Samalla reissulla kaupassa käynti, sitten kotiin lepäämään, ruoan teko, uutisten luku, vähän netissä selaamista ja päiväunet. Nyt iltapäivä kahvit, sitten ulos naapuria tapaamaan, illalla kirjan lukua, suihku jne. Jatkan ranskan opiskelua lähes päivittäin mutta nyt helteiden aikaan tauko.

Vierailija
11/12 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivällä kävelylenkillä, kuumuuden vuoksi tavallista lyhyemmällä. Poikkesin myös kirjastoon. Kotona tein ruokaa , söin ja kävimme miehen kanssa vielä jälkiruokajäätelöllä ulkona tuossa lähellä jäätelökioskilla, jossa on mukavat tuolit terassilla. Siinä on kiva katsella ihmisiä, jätski oli myös hyvää, tosin aika kallista.

Vierailija
12/12 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläismieheni on nyt kokouksessa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä