Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sauli, 43v, kertoo yksinäisyydestä:” Odotan yhä ensisuudelmaani”.

Vierailija
17.12.2020 |

Surullista, minkälaisia kohtaloita koulukiusaaminen saa aikaan.

https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/ihmiset/sauli-43-kertoo-yks…

”Yksinäisyyteen ei totu koskaan. Se on taakka, jonka kantaminen sattuu hiukan joka päivä. Mutta sen kanssa oppii elämään. Voi elää kohtuullisen hyvääkin elämää.

En ole koskaan seurustellut. En ole ikinä pitänyt tyttöä kädestä. Olen 43-vuotias.

20 vuotta olen odottanut ensisuudelmaani. Odotan sitä yhä.

En ole kertaakaan elämässäni rakastunut tai edes ihastunut. Ei ole ollut hilkullakaan. Olen niin ujo, hiljainen ja arka.

En ole uskaltanut mennä ketään ihmistä niin lähelle, että pystyisin ihastumaan. Kun ei lähesty ketään, ei pääse riittävän lähelle ketään. Silloin ei synny edes mahdollisuutta ihastua.”

Kommentit (241)

Vierailija
81/241 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset halua rikkaan, hyvää työtä tekevän miehen, se on fakta. Edes fitnessmiehet ei seuraa deittipalstoilla saa.

Ja työkin pitää olla vaan tietynlaista. Varastomies tai postinkantaja eivät ole vahvoilla ja ovat verrattavissa työttömiin naisten silmissä.

Ei pidä paikkaansa. Kyllä duunarimiehet pariutuu siinä missä akateemisetkin. Ja yhtä lailla naisissa on postinjakajia, siivoojia, kaupan työntekijöitä jne.

Kyllä mun silmissä reipas töissäkäyvä duunarimies on ihan eri kuin kotona makaava elämäntapatyötön. Siis mun entinen miesystävä oli entinen yksityisyrittäjä jonka bisnekset lopulta meni nurin laiskuuden ja väärien päätösten seurauksena. Otti liikaa riskejä ja sitten asiat menivät pieleen. Sen jälkeen heittäytyi vallan työttömäksi eikä edes etsinyt mitään työtä tai uudelleen koulutusta vaikka olisi ollut vaikka kuinka paljon mahdollisuuksia. Mutta koko, ettei duunarin työt sopineet hänen arvolleen. Ei myöskään "naismaiselle" hoitoalalle kouluttautuminen. Sen sijaan makasi kotona, joi olutta, valvoi yöt tietokoneella ja nukkui päivät. Useampi vuosi näin. Sain tarpeeksi ja erosin.

Nyt minulla on itseni matalamman koulutettu mies jolla puolet omasta palkastani. Mutta sillä ei ole itselleni mitään väliä, sillä arvostan sitä että mies on töissään tunnollinen, vastuullinen ja arvostaa omaa työtään.

Vierailija
82/241 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta hän ei vastaa ainakaan omaa kuvaani "peräkammaripojasta".

Tämä voi yllättää sut, mutta voin kertoa, että me "peräkammaripojat" tai ehkä paremminkin kokemattomat aikuiset miehet olemme yleensä pintapuolisesti ihan normaaleja miehiä. Pukeudumme normaalisti, harrastamme normaalisti, ylläpidämme kaverisuhteita normaalisti ja yleensä käymme myös töissä normaalisti. Sisältä me voimme olla hieman rikki ja sosiaalisilta taidoiltamme joltakin osin hieman normaalia aikuista jäljessä, koska emme näitä taitoja koskaan oppineet. Emme me silti ole mitään friikkejä, jotka tuolla ulkona huomataan tai joita sormella osoitellaan. Emme kuitenkaan kokemattomuuttamme mainosta, koska yleensä siitä ei ole mitään hyötyä ja se johtaa vain epämukaviin tilanteisiin. Yleensä me olemme myös hyväksyneet sen, että emme tule koskaan seurustelemaan, harrastamaan seksiä tai perustamaan perhettä. Nämä ovat meille kipeitä ja vaikeita asioita, mutta vuosien myötä olemme ne ainakin melko hyvin oppineet itseksemme käsittelemään.

t. eräs kokematon keski-ikäinen mies

Kyllä ilolintuja löytyy pilvin pimein. 60-100 eurolla saat kassit tyhjäksi ja kokemusta. Netistä vaan tietyille sivustoille ja puhelin handuun ja soitto iloiselle naiselle. Kaikki naiset maksaa, niin myös noikin.

Tiedostan tämän mahdollisuuden olemassaolon. Omalla kohdallani en vain aio sitä käyttää. Näin kauan, kun on ollut yksin ja ilman kokemuksia niin ei se mekaaninen seksikokemus ole enää se juttu. Jos en löydä ihmistä, joka haluaa olla kanssani ilman, että maksan hänelle siitä niin sitten ollaan yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/241 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"40 vuotta olen odottanut elämän muuttuvan paremmaksi, mutta turhaa. 20 vuotta olen etsinyt sitä oikeaa, mutta turhaa. 20 vuotta olen odottanut ensi suudelmaa, turhaa!"

(Saulin blogista)

Ihan kuin olisin nuo samat jutut lukenut täältäkin monta kertaa aiemminkin: odotin ja odotin. Mistään ei käy ilmi, että olisi oikeasti etsitty jotain so. tehty jotain asian eteen.

Hyvää joulua, Sauli, ja hyvää uutta vuotta. Tekemällä aina samaa saat kuitenkin jälleen tulokseksi vain sitä samaa. Jos haluat muutosta, pitää alkaa toimia toisin.

Niin. Onni ei löydy odottamalla vaan elämällä itsensä näköistä elämää. Kukaan ei tule kotoa hakemaan.

Ehdottaisin Saulille ammattiavun hakemista, kuulostaa masentuneelta. Saisi purettua tuon koulukiusaamispomminkin.

Vierailija
84/241 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tässä nyt mättää.

Sauli on ihan asiallisen ja siistin oloinen mies. Ulkonäköä en miehenä osaa oikein arvioida mutta ei tuo nyt sysirumaltakaan näytä. Koti näyttää siivotulta, nykertää jopa kynttilöiden kanssa.

Käynyt treffeilläkin, tietysti ne ujoilla sujuu kömpelösti, tiedän omasta kokemuksesta.

Luulisi että menekkiä olisi jos vain jakaa yrittää.

Tietysti jos pakeista lannistuu kymmeneksi vuodeksi ennenkuin yrittää uudestaan niin ehkä voi käydä noin.

Nykyajan nettideittailu helpottaa ujojen seuran löytämistä valtavasti. On paljon helpompi jutella alkuun vaikka ihan vaan chattaillen kuin mennä neilikkä kaulassa jonnekin puistoon jäykistelemään.

Edelleenkään keski-ikäiselle kokemattomalle ja ikityöttömälle miehelle ei ole menekkiä vaikka olisi normaalin näköinen ja siisti asunto. Varmasti Sauli osaa kirjoitella mukavasti, mutta eihän tuo kokemattomuus ja yksinäisyys voi olla näkymättä live-tilanteissa.

Jokainen nainen Suomessa haluaa että 45n mies on mahdollisimman paljon ja monin tavoin polkenut tosi monta naista ennen häntä?

Erikoista.

Puhuttiinko tuossa polkemisesta? Se on sinun tulkintasi.

Erikoista

Vierailija
85/241 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku itsekin työtön nainen voisi huolia mutta Sauli haaveille tietysti Sara Sieppi tyyppisestä naisesta. Eikö tuo sgifi, star wars vähän teinikamaa.

Vierailija
86/241 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tässä nyt mättää.

Sauli on ihan asiallisen ja siistin oloinen mies. Ulkonäköä en miehenä osaa oikein arvioida mutta ei tuo nyt sysirumaltakaan näytä. Koti näyttää siivotulta, nykertää jopa kynttilöiden kanssa.

Käynyt treffeilläkin, tietysti ne ujoilla sujuu kömpelösti, tiedän omasta kokemuksesta.

Luulisi että menekkiä olisi jos vain jakaa yrittää.

Tietysti jos pakeista lannistuu kymmeneksi vuodeksi ennenkuin yrittää uudestaan niin ehkä voi käydä noin.

Nykyajan nettideittailu helpottaa ujojen seuran löytämistä valtavasti. On paljon helpompi jutella alkuun vaikka ihan vaan chattaillen kuin mennä neilikkä kaulassa jonnekin puistoon jäykistelemään.

Edelleenkään keski-ikäiselle kokemattomalle ja ikityöttömälle miehelle ei ole menekkiä vaikka olisi normaalin näköinen ja siisti asunto. Varmasti Sauli osaa kirjoitella mukavasti, mutta eihän tuo kokemattomuus ja yksinäisyys voi olla näkymättä live-tilanteissa.

Jokainen nainen Suomessa haluaa että 45n mies on mahdollisimman paljon ja monin tavoin polkenut tosi monta naista ennen häntä?

Erikoista.

Puhuttiinko tuossa polkemisesta? Se on sinun tulkintasi.

Erikoista

Mihin kokemukseen sitten viitattiin?

Vierailija
87/241 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Sauli käyttäisi nahkaliivejä ja kohtelisi ihmisiä huonommin niin naista olisi kuin siimaa eikä kukaan vinkuisi Saulin työttömyydestä.

Vierailija
88/241 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa jamassa kuin Sauli mut 5v nuorempi vielä. Ujous on paska juttu menen lukkoon jos yritän edes lähestyä.

Ujous on kyllä hankala kaveri kanssaeläjänä. Luultavasti siitä ei koskaan pääse eroon kokonaan. Ainakaan minä en ole päässyt, mutta sen vaikutusta elämään voi vähentää altistuttamalla itsensä tilanteisiin, joissa ujostelee. Tarpeeksi kun tuota tekee, se ei enää estä tutustumista vieraisiin ihmisiin. Itse olen muutaman kerran jopa ottanut ujouteni puheeksi, eikä se ole ketään karkottanut.

Tsemppiä.

Vierailija
89/241 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen nainen ja myönnän, että en haluaisi lähteä suhteeseen miehen kanssa, jolla ei mitään kokemusta normaalista vuorovaikutuksesta naisten kanssa. Siis eihän siitä suhteesta edes tulisi mitään. En haluaisi tuntea itseäni treffit toisensa jälkeen joksikin avaruusolennoksi jota vain katsellaan kulmien alta ihmetellen. Kaikki mitä sanoisin tai tekisin, olisi miehen mielestä varmaan jotain ihan ihmeellistä tai outoa. Tai sitten pienet asiat saisi äärettömän isot mittasuhteet, esim juuri se kädestä pitäminen.

Samoin pitkäaikaistyöttömän kanssa seurustelu voisi tökkiä. Olen elämäni varrella tehnyt jos jonkinlaista ns. hanttihommaa itseni elättämiseen kun en ole edes ajatellut nostaa työttömyystukia. Olen ollut mm mäkkärin kassalla yövuoroissa, puhelingalluppien tekijänä, koulunkäynnin avustajan sijaisena, henkilökohtaisena avustajana, tiskarina, sekä r-kiskan myyjänä. Lisäksi olen muuttanut yksin 700km päähän töiden perässä kun viimein löytyi oman alan koulutusta vastaava paikka. Kaikista aiemmista työpaikoista olen kuitenkin ylpeä, sillä jokaisesta olen oppinut uutta ja selvinnyt hankalissakin paikoissa. Mieluummin töissä omilla rahoilla kuin kotona makaamassa tai pelaamassa yhteiskunnan tuella, jos ei omaa unelmatyöpaikkaa löydy.

Vierailija
90/241 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joku itsekin työtön nainen voisi huolia mutta Sauli haaveille tietysti Sara Sieppi tyyppisestä naisesta. Eikö tuo sgifi, star wars vähän teinikamaa.

Star Wars ilmestyi 1977.

Sara Sieppi 1992.

Vierailija
91/241 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on, omassa lähipiirissäkin yksi jota en tajua. Hänkin hyvän näköinen, 44 v, eikä ole edes Saulin tapaan työtön vaan hänellä on tohtorin tutkinto ja on yliopistolla töissä. Ujo ja hillitty henkilö on, ja ilmeisesti sellaisen kanssa naiset ei vaan jotenkin koe sitä kuuluisaa kemiaa, kun ei esiinny miehekkään itseluottavaisesti. 

Vierailija
92/241 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmetti näitä, kukaan muu ei voi elää toisen elämää, itse pitää saada itsensä liikkeelle. Jos ei saa, se on voi voi näille ulisijoille.

Hyppää järveen.

Vierailija
93/241 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset halua rikkaan, hyvää työtä tekevän miehen, se on fakta. Edes fitnessmiehet ei seuraa deittipalstoilla saa.

Ja työkin pitää olla vaan tietynlaista. Varastomies tai postinkantaja eivät ole vahvoilla ja ovat verrattavissa työttömiin naisten silmissä.

Meinaat siis, että esim. kokki, lähihoitaja tai postityöntekijä ei kelpuuttaisi puolisoksi varastomiestä tai postinkantajaa?

Vai onko kyse taas siitä että olet lukenut jonkun Miss Helsinki-finalistin somepäivityksestä miten miehen pitää tienata vähintään  90 000 euroa ja vedit tästä tuollaisen johtopäätöksen?

Näin se menee. Nainen saa itse olla työtön, mutta työtöntä miestä ei kuotenkaan huoli. Sama duunirintamalla, nainen voi olla itse myyjä tai puistotyöntekijä, mutta vastaava duunarimies ei tietenkään kelpaa, koska susirumallakin naisella on valinnanvaraa.

Vierailija
94/241 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat siis, että esim. kokki, lähihoitaja tai postityöntekijä ei kelpuuttaisi puolisoksi varastomiestä tai postinkantajaa?

Vai onko kyse taas siitä että olet lukenut jonkun Miss Helsinki-finalistin somepäivityksestä miten miehen pitää tienata vähintään  90 000 euroa ja vedit tästä tuollaisen johtopäätöksen?

Näin se menee. Nainen saa itse olla työtön, mutta työtöntä miestä ei kuotenkaan huoli. Sama duunirintamalla, nainen voi olla itse myyjä tai puistotyöntekijä, mutta vastaava duunarimies ei tietenkään kelpaa, koska susirumallakin naisella on valinnanvaraa.

Ai nytkö se meni näin....te kun joka paikassa toitotatte sitä, miten naisen koulutuksella tai statuksella ei ole väliä, voi olla vaikka kaupan kassa- tärkeintä naisessa on ulkonäkö, se että nainen on nuori, kaunis ja hoikka.

Vierailija
95/241 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nytkö se meni näin....te kun joka paikassa toitotatte sitä, miten naisen koulutuksella tai statuksella ei ole väliä, voi olla vaikka kaupan kassa- tärkeintä naisessa on ulkonäkö, se että nainen on nuori, kaunis ja hoikka.

Sitähän tuo edellinen juuri sanoi. Miksi toistat sitä.

Vierailija
96/241 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaahan se on yksin olla, mut varsinkin ujoilla ja aroilla ihmisillä tilanteen muuttuminen vaatii tosissaan sitä epämukavuusalueelle menoa. 

Mulla tulee tästä yks tuttu mieleen, joka on mukava tyyppi ja suunnilleen saman ikäinen (ja pitkälti myös saman oloinen). Oon välillä vähän ihmetellyt, että miten se ei oo pariutunut kenenkään kanssa, mutta kerran paremmin jutellessa aukes vähän paremmin mahdolliset syyt. Mies on todella ujo ja varautunut ja lukee herkästi ihmisiä väärin (saattaa esim. loukkaantua, jos häntä ei ole pyydetty kaverille kahville, muttei kuitenkaan itse tee mitään aloitetta kaverin kanssa kahvitteluun). Jotain sutinaa joskus on ollut, mutta kuulemma iskee aina pakokauhu, kun homma yhtään vakavoituu. Tän takia en suuremmin ihmettele tätä Saulinkaan kohtaloa, vaikka näennäisesti näyttäisikin olevan ihan mukavan oloinen ja normaalin näköinen kaveri.

Vierailija
97/241 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän tuo edellinen juuri sanoi. Miksi toistat sitä.

Opettele lukemaan ja ymmärtämään luettu. Ei ole sama asia.

Vierailija
98/241 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauli, jos näet tämän.

Moni asia tilanteessasi viittaa minusta Aspergeriin. Oletko lukenut aiheesta? Lue, ja lue varsinkin meidän aikuisten autismikirjolaisten omia kokemuksia. Moni meistä on samassa tilanteessa kuin sinä. Jos löydät kokemuksista itsesi, koeta päästä tutkimuksiin. Oikea diagnoosi voi avata ovet oikeanlaiseen tukeen esim. työllistymisen suhteen. Asut pääkaupunkiseudulla, jossa on paljon vertaistoimintaa esim. ASY:lla. Sieltä voisit löytää samanhenkisiä ystäviä. Vertaistoimintaa on myös netissä matalalla kynnyksellä.

Vierailija
99/241 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tuo koulukiusaaminen on jättänyt niin syvät jäljet, että ei kykene ihmissuhteita solmimaan....tuohon auttaisi parhaiten varmaankin ammattiapu.

Vierailija
100/241 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä julkaista tällainen juttu näin korona-aikana. Tai siis että tuohon sävyyn. Saulihan elää suositusten mukaisesti ja on epätodennäköistä, että hän olisi koskaan toiminut viruslinkona. Hallituksen mukaanhan meidän kaikkien tulisi elää kuin Sauli, turvallisuuden vuoksi. Saulin elämä on uuden ajan ideaali. Jutun sävyn olisi pitänyt olla ihaileva ja Saulinkin tulisi ajatella positiivisesti, hän ei ainakaan ole mikään murhaaja vaan suojelee vanhuksia esimerkillisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi