Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälleen "kiva" äitienpäivä - katastrofi - EN TAJUA MITEN JAKSAN

Vierailija
11.05.2014 |

Mies taas keksi sitten alkaa juomaan. Se sitten aina osaa pilata nämä äitienpäivät jollain juomisella, mökötyksellä, mtiä tahansa, harmi etten osaa / muista millä hakea, luulen että saattaisin löytää ed. vuodelta tai useammaltakin jotain vanhoja juttujani.

No nyt se taas siis ryyppäsi jo eilen, salaa, otti kaapista kesäjuhlia yms. varten TAllinnasta tuotuja viinejä ja äkkiä joi niitä sillä aikaa kun olin pari tuntia kotia pois, valehteli kivenkovaan ettei ole mitään juonut, huomasin vaan että pullot oli vajenneet, oli piilottanut tyhjät johonkin.

HÄnen piti vielä vahtia 5v. lastamme sillä aikaa kun olin asioilla (ja sama kun aamupv olin lenkillä PUOLI tuntia, oli jo tissuttanut olutta - salaa, yriti ensin kiistää kivnekovaan mutta huomasin).

Kaikkein raivostuttavianta oli että olin täys-ikäiselle jo kotoa muutaneelle pojalleni tuonut pikkupullon brandyä tuliaisiksi, joka minun pitää tänään hälle antaa kun oli tarkoitus että tulee kotona käymään - no senkin mies oli juonut! vaikka tiesi että se oli pojalle.

Ja hänen piti hakea siis tuo poika tänään mutta eihän se ole ajokuntoinen.

Ei kakkua, ei kukkia, ei lahjoja, joo ei ´meillä mitään sellaista... äitienpäivä olisi mulle vielä tosi tärkeä kun sitä en saanut aikanaan lapsuudessa/nuoruudessa viettää, mieskin sen tietää, hänellä sama tausta.

Soitin hänen äidilleen kerroin mikä tilanne nyt on, ja siitä mies oli tietysti kiukuissaan.

Kauheaa vielä että mun on pakko lähteä ensiviikoksi työmatkalle, ja kiva jättää nuoremmat lapset tähän tilanteeseen.

Mä en tajua vaan välillä miten mä JAKSAN. MÄ oon jo nyt niin väsynyt kaikesta että en siis edes jaksa aktiivisesti alkaa tekemään sitä eroa, kun kaikki talon tyhjentäminen, myyminen, kauheasta tavaramäärästä eroon pääseminen että mahtuu pienempään, muutto, kaikki - en jaksa.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi jättä alkoholistille lapsia valvottavaksi. mitäs jos mies ryyppää kun olet poissa?

Eikö tämä rappukäytävästä löydetty lapsi ollut juuri alkoholisti isän hoidossa kun äiti töissä.

Vierailija
2/64 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei oikeasti ole enää kysymys sinun jaksamisesta vaan lasten. Onko tuo lapsillesi toivomaasi elämää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehelläsi on oikeasti putki lähtenyt päälle niin sun pitää hankkia lapsillesi turvallinen hoitopaikka työmatkasi ajaksi. Jos ei onnistu niin sitten otat pikaisesti lomapäiviä perhekriisin perusteella. Lasten jättö juomaan ratkenneen alkoholistin hoitoon ei ole ainoastaan vastuutonta se on rikollista, puolustuskyvyttömän heitteillejättö.

Vierailija
4/64 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät siis alkoholistin kanssa. Kaappijuopon. Ero voisi oikeasti pelastaa miehesi, monesti vasta kaiken menettäminen saa alkoholistin tajuamaan tilanteensa ja hakemaan apua.

Vierailija
5/64 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko niin sinisilmäinen, ettet tajunnut ukkoa ottaessasi, että sille hapan maistuu liian hyvin? Vai kuvittelitko voivasi parantaa miehen raittiiksi ja reippaaksi. Sitä satoa korjaa, mitä siemeniä kylvää.

Vierailija
6/64 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 11:40"]

Jos miehelläsi on oikeasti putki lähtenyt päälle niin sun pitää hankkia lapsillesi turvallinen hoitopaikka työmatkasi ajaksi. Jos ei onnistu niin sitten otat pikaisesti lomapäiviä perhekriisin perusteella. Lasten jättö juomaan ratkenneen alkoholistin hoitoon ei ole ainoastaan vastuutonta se on rikollista, puolustuskyvyttömän heitteillejättö.

[/quote]

ja mitähän alapeukutettavaa tässä oli? Huoh!

Vierailija
7/64 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin siis jo anopille ja hän on backuppina, ja lisäksi kotona on myös toinen täysi-ikäinen nuoremme, joka hoitaa pikkusisaruksia ja pystyy vaikka viemään heidät mummolaan, aion vielä soittaa omallekin äidilleni.

Ongelma on se, että en viitsisi viedä lapsia jo tänään koko viikoksi mummolle, koska yleensä mies ryhdistäytyy viikoksi, kun hänen on pakko käydä töissä kun on vielä koeajallakin (tänään ei siis ole juonut mitään enää, kai.. yritän saada hänet tänään johonkin aa-ryhmään).

Ja lapsilla sattui juuri ensi viikoksi kaikkea kevätjuhlia ym. toimintaa, eli sitten yhtäkkiä eivät pääsisi niihin ollenkaan , ja vähän outoakin yhtäkkiä lmoittaa kouluun ja pv-kotiin että ovat viikon pois.

Mutta sovin tuon täysi-ikäisen kanssa, että hän kuitenkin vie lapset sitten mummolaan, jos tilanne on tämä ettei isä olisi selvin päin; en halua että hän silloin joutuu yksin kantamaan vastuuta koko viikon.

ap

Vierailija
8/64 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 11:46"]

Olitko niin sinisilmäinen, ettet tajunnut ukkoa ottaessasi, että sille hapan maistuu liian hyvin? Vai kuvittelitko voivasi parantaa miehen raittiiksi ja reippaaksi. Sitä satoa korjaa, mitä siemeniä kylvää.

[/quote]

Ooh mitä viisastelua taas, joo en tiennyt koska olimme erittäin nuoria naimisiin mennessä erinäisistä syistä, vuosien varrella tämä on tällaiseksi muuttunut, olemme olleet yhdessä jo reilusti yli 20v.

ap

Vierailija
9/64 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ymmärrettävästi aivan poikki. :( Voimia, ap.

Tiedostaako miehesi alko-ongelmansa, oletko yrittänyt puhua varaamaan ajan vaikka a-klinikalle? Sinne pääsee asiakkaaksi menemällä arkena päivystykseen (ainakin meidän kaupungissa).

Ja sitten. Älkää varastoiko kotiinne alkoholia tulevia juhlia varten, jos kerta taloudessa asuu alkoholisti. Mieti myös, kannattaako kotoa poismuuttaneelle antaa nimenomaan alkoholilahjoja. Voi olla, ettei aikuinen lapsesi ole altis alkoholisoitumaan, mutta voi olla että on, ja juomalla sitä alkoholistiksi tullaan... Miettikää koko porukka nyt samalla suhtautumistanne alkoholiin, se on oikeasti riippuvuutta aiheuttava aine.

Vierailija
10/64 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sympatiani, sillä ex-avomies teki samaa. Jos piti olla jotain kivaa yhteistä tiedossa, oli lähes takuuvarmasti ihan humalassa, joten suunnitelmat kaatui siihen.

Vierailija
11/64 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 11:51"]Mieti myös, kannattaako kotoa poismuuttaneelle antaa nimenomaan alkoholilahjoja. Voi olla, ettei aikuinen lapsesi ole altis alkoholisoitumaan, mutta voi olla että on, ja juomalla sitä alkoholistiksi tullaan...

[/quote]

Voi jessus oikeesti

Vierailija
12/64 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tajua miten jaksat. Mitä pelkäät? Jotakin pelkäät, kun vuosien pettymysten jälkeenkin olet yhdessä miehen kanssa. Onko tässä taas kyse "mies on ihana isä lapsille", asuntovelasta tai muusta höpötyksestä?

Kuka voi mielestäsi hyvin tuossa kuvaamassasi kuviossa, ap? Ei ainakaan viinoja piilotteleva mies, et sinä, eikä myöskään 5-v. lapsi. Koska miehelläsi on vähintäänkin ongelmallinen suhde viinaan ja sinä "mahdollistat" sen, kukaan muu ei tuota peliä voi lopettaa kuin sinä. Älä enää jaksa. Kts. netistä Al-Anon. 

Mies voi olla hyvä isä lapsille myös eron jälkeen, asuntovelka-asioissa auttaa pankkineuvoja.

Miksi siis olet yhdessä miehesi kanssa, sehän on sinun valintasi? 

Vierailija
13/64 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ero ehkä voisi herätellä, mutta kun just en tajua miten mulla enää siihen riittää voimat, en mitenkään.

Nyt jo mun vastuullinen työ vie niin paljon energiaa, että jo perusarjen pyörittäminen muutenkin on tarpeeksi vaativaa, aina jotain tekemättä ja ei jää aikaa perusjuttuihin, aina vähän sekaista kotona vaikak kuinka yrittäisi siivota, pyykit silittämätt (vaikka silitän vain ihan pakolliset), tiskejä riittää, ei jaksa tehdä terveellistä ruokaa aina vaan usein jotain jauhelihaa tai makkaraa tai einestä tms., ei jaksa enää vahtia aina lasten soittoläksyjäkään, kirppikselle ja myyntiin menevää vanhaa tavaraa ja vaatetta kauheat määrät kun ei oo aikaa niitä kuvata ja lajitella jne.

En taju amillä ajalla alkaisin tätä taloa myymään ja muuttoa tekemään, etenkin vielä YKSIN kun tuskin miehestä siinä kohtaa apua olisi. Ja huonosti kai kallimmat omakotitalot nyt menee kaupaksi, eli sekin on hankalaa, että tässä talossa ollaan nyt niin "kiinni". Ja kyllähän se itkettäisi tästäkin luopua.

Mulla ei edes ole oikein ketään kavereita, joita voisi pyytää auttamaan pakkaamaan jne., olen aina ollut aika yksinäinen eikä ole ollut paljon kavereita.

ap

Vierailija
14/64 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla parempi, että suunnittelet tästä lähtien lasten asiat niin, kuin jo olisit yh...

Mitä saat tällä hetkellä mieheltäsi? Veikkaan, ettet mitään. Päinvastoin, mies vie sulta kaiken energian ja joudut huolehtimaan hänenkin asioistaan, vaikka aikuisen pitää kantaa vastuu itsestään.

Vierailija
15/64 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 11:51"]

Olet ymmärrettävästi aivan poikki. :( Voimia, ap.

Tiedostaako miehesi alko-ongelmansa, oletko yrittänyt puhua varaamaan ajan vaikka a-klinikalle? Sinne pääsee asiakkaaksi menemällä arkena päivystykseen (ainakin meidän kaupungissa).

Ja sitten. Älkää varastoiko kotiinne alkoholia tulevia juhlia varten, jos kerta taloudessa asuu alkoholisti. Mieti myös, kannattaako kotoa poismuuttaneelle antaa nimenomaan alkoholilahjoja. Voi olla, ettei aikuinen lapsesi ole altis alkoholisoitumaan, mutta voi olla että on, ja juomalla sitä alkoholistiksi tullaan... Miettikää koko porukka nyt samalla suhtautumistanne alkoholiin, se on oikeasti riippuvuutta aiheuttava aine.

[/quote]

Arvaan, että tulen saamaan paljon alapeukkuja, mutta olen niin paljon alkoholismia nähnyt elämässäni ja itsekin joutunut asian kanssa taisteluja käymään, että haluan tuoda näitä negatiivisia tosiasioitakin esiin, ihan vaikka vain pohdittavaksi. Eihän siinä mitään menetä, jos uhraa jonkin ajatuksen asialle? :)

Vierailija
16/64 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilaat lastesi elämän kun et JAKSA erota!!!

Vierailija
17/64 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 11:54"]

Ja siis ero ehkä voisi herätellä, mutta kun just en tajua miten mulla enää siihen riittää voimat, en mitenkään.

Nyt jo mun vastuullinen työ vie niin paljon energiaa, että jo perusarjen pyörittäminen muutenkin on tarpeeksi vaativaa, aina jotain tekemättä ja ei jää aikaa perusjuttuihin, aina vähän sekaista kotona vaikak kuinka yrittäisi siivota, pyykit silittämätt (vaikka silitän vain ihan pakolliset), tiskejä riittää, ei jaksa tehdä terveellistä ruokaa aina vaan usein jotain jauhelihaa tai makkaraa tai einestä tms., ei jaksa enää vahtia aina lasten soittoläksyjäkään, kirppikselle ja myyntiin menevää vanhaa tavaraa ja vaatetta kauheat määrät kun ei oo aikaa niitä kuvata ja lajitella jne.

En taju amillä ajalla alkaisin tätä taloa myymään ja muuttoa tekemään, etenkin vielä YKSIN kun tuskin miehestä siinä kohtaa apua olisi. Ja huonosti kai kallimmat omakotitalot nyt menee kaupaksi, eli sekin on hankalaa, että tässä talossa ollaan nyt niin "kiinni". Ja kyllähän se itkettäisi tästäkin luopua.

Mulla ei edes ole oikein ketään kavereita, joita voisi pyytää auttamaan pakkaamaan jne., olen aina ollut aika yksinäinen eikä ole ollut paljon kavereita.

ap

[/quote]

Vähemmän raskasta täysi-ikäiselle pojalle ja mummolle olisi auttaa sinua kerran muuttossa kuin tasaisin väliajoin juopotteluputkien aikana. 

Kirppistavarat ym jätesäkkeihin ja keräyslaatikkoon, samaten kaikki muut vähänkin tarpeettomat tavarat. Vain tarpeelliset mukaan. Lasten soittoläksyt on niin harvat enää tänä vuonna, että se on kissan pieru vaikka jäisivät vahtimatta. Silitykset on kivoja, mutta raitis elämänympäristö vielä kivempi. Yksinäisyys helpottaa ajan mittaan, ethän nytkään voi kenenkään tutustua, koska toisitko vieraita katsomaan ryyppäävää miestä. On, se on raskasta, mutta vielä raskaampaa on jäädä.

Vierailija
18/64 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, eli tekosyytä apllakin riittää miksei eroa alkkismiehestä... On todella vastuutonta jättää lapset känniselle miehelle. Lastensuojelua mahtaisi myös asia kiinnostaa!

Vierailija
19/64 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-klinikkaa kokeiltu jo n. 10 v. sitten.

Al-anonissa kävin itse pari krt syksyllä, mutta ei sieltä oikein saanut apua.

Ei mulla ole aikaa istua pari tuntia jossain vaan puhumassa ja kuuntelemassa muiden tarinoita, kun se ei edes ole kovin interaktiivista vaan jokainen puhuu vuorollaan ja toiset ei keskeytä eikä neuvo. Se on semmoista yksinpuhelua.

Apu jota tarvitsisin, olisi konkreettista - että tietäisin, että joku auttaa mua KÄYTÄNNÖN asioissa, jos päätn lähteä.

Kuka auttaa pakkaamisessa, kuka muutossa, kuka lamppujen kiinnittämisessä ja pesukoneen asentamisessa, kuka ajaa pakettiautoa, kuka hoitaa jatkossa lapsia kun olen työmatkoilla tai ylitöissä... mä en tajua miten selviäisin arjesta yksinkään, kun kuitenkin mies on muuten ihan ok silloin kun hän ei ota näitä ryyppäyspäiviä (ja välilä pystyykin ottamaan mysö ihan kohtuudella). Eli silloin hän kyllä huolehtii lapsista, auttaa kotitöissä ja kaikkea.

RAhallahan palveluita voisi myös ostaa esim. muuttoon jne. mutta mulla ei ole kyllä varaa kaikkea teettää.

En voi myöskään olettaa että tämä vielä kotona asuva täysi-ikäinen olisi aina se apurini, hän on muuttamassa pois, ja hänen pitää saada luoda oma elämänsä.

Ja joo, olihan sen ihan relevantti pointti että kannattaako tuoda alkoholilahjoja lapsillekaan, mutta ainakaan vielä en onneksi ole havainnut sellaista taipumusta noissa nuorissa eli käyttävät hyvin vähän, siksi toinkin, siis sellaisen pikkupullon, että tuo parikymppinen olisi voinut siitä joskus vähän maistaa "yleissivistykseksi" miltä ko. aine maistuu koska tiedän että hänellä ei ole juuri kokemusta mistään konjakeista, viskeistä yms. mutta tiedän että häntä kiinnostaisi maistaa niitä juuri siksi että on "aikuista" tietää millaista joku juoma on.

Luulin tosiaan että meillä voisi olla vähän juotavaa varastossa esim. tulevia valmistujaisjuhlia varten, kun sain edullisesti tuotua matkoilta kuohuvaa, ja kun mies ollut suht ok viime aikoina, mutta ei sitten näkjöään..

ap

Vierailija
20/64 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 11:40"]

[/quote]

ja mitähän alapeukutettavaa tässä oli? Huoh!

[/quote]

Oletko ottanut huomioon että esim tabletilla tai kännykällä voi hyvin helposti sohaista väärää peukkua ja sitähän ei enää muutetuksi saa. Ihmeellistä vaahtoamista kun yläpeukkuja on 25 ja yksi alas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi