Kouluttamattomien ihmisten ruikutus palkasta
ottaa niin päähän. Ihan yhtenevät mahdollisuudet on kaikilla suomessa opiskeluun-jos siis haluaa ja kapasiteetti riittää. Opiskelemaan vaan ja kouluttautumaan jos ei tilanne tyydytä.
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 12:54"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 19:19"]
ottaa niin päähän. Ihan yhtenevät mahdollisuudet on kaikilla suomessa opiskeluun-jos siis haluaa ja kapasiteetti riittää. Opiskelemaan vaan ja kouluttautumaan jos ei tilanne tyydytä.
[/quote]
Olen aivan samaa mieltä!!! Opettajan työssä olen tavannut paljon sijaisia ym. jotka eivät ole päteviä tai edes lukeneet alaan liittyvää ollenkaan. Silti nämä viitsivät valittaa palkasta ja myös kesälomasta, jolta eivät saa palkkaa. Tämä on aivan käsittämätöntä. Menkööt opiskelemaan alaa ja hankkikoot viran niin sitten voidaan keskustella palkka-asioista. Muuten, ottakoot jonkun muun työn vastaan, jos kyseinen ei kelpaa..itsehän ovat työsopimuksensa allekirjoittaneet!!!!
[/quote]
Sanokaa vammaisille se. Vammaiset kun eivät kykene kouluttautumaan opettajiksi tai lentäjiksi.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 21:12"]
Vammaisetkin haluaisivat samaa palkkaa, kuin lääkärit. Eikä heillä ole mahdollisuutta opiskella lääkäreiksi.
Ei kaikilla ole samoja mahdollisuuksia ja silti suuria palkkoja perustellaan sillä että jokaisella on samat mahdollisuudet. VAAN EI OLE SAATANA!
SAATANAN RIISTÄJÄT. VITUN AHNEET PASKAT JOILLA ON EPÄOIKEUDENMUKAISET PALKAT MUIHIN NÄHDEN!!!
[/quote]Miehen tuttavapiirissä on yksi vaikeasti vammainen juristi. Ollut siis lapsesta alkaen vammainen ja silti jaksanut opiskella ja puurtaa.
Rahasta ei ole puhuttu eli en tiedä mitä hän tienaa. Luultavasti kuitenkin enemmän kuin minä ja mieheni yhteensä. Autosta, asunnosta ja muista leluista päätellen hänellä ei kuitenkaan ole ns. pikkurahan puutetta.
Vammaisetkin haluaisivat samaa palkkaa, kuin lääkärit. Eikä heillä ole mahdollisuutta opiskella lääkäreiksi.
Ei kaikilla ole samoja mahdollisuuksia ja silti suuria palkkoja perustellaan sillä että jokaisella on samat mahdollisuudet. VAAN EI OLE SAATANA!
SAATANAN RIISTÄJÄT. VITUN AHNEET PASKAT JOILLA ON EPÄOIKEUDENMUKAISET PALKAT MUIHIN NÄHDEN!!!
[/quote]Aloita tasa-arvo omalla toiminnallasi. Silloin kun itse käytät erilaisia palveluja, maksatko saman palkan siivojalle, kampaajalle ja kirurgille?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 13:14"]
[/quote]
Olen aivan samaa mieltä!!! Opettajan työssä olen tavannut paljon sijaisia ym. jotka eivät ole päteviä tai edes lukeneet alaan liittyvää ollenkaan. Silti nämä viitsivät valittaa palkasta ja myös kesälomasta, jolta eivät saa palkkaa. Tämä on aivan käsittämätöntä. Menkööt opiskelemaan alaa ja hankkikoot viran niin sitten voidaan keskustella palkka-asioista. Muuten, ottakoot jonkun muun työn vastaan, jos kyseinen ei kelpaa..itsehän ovat työsopimuksensa allekirjoittaneet!!!!
[/quote]
Sanokaa vammaisille se. Vammaiset kun eivät kykene kouluttautumaan opettajiksi tai lentäjiksi.
[/quote]
Siis mikä sanotaan vammaisille??!! Erikoista puhetta. Eihän kaikilla ole tässä maailmassa samat mahdollisuudet. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Tässä keskustelussa tarkoitetaan varmasti niitä, jotka ihan hyvin pysytyisivät hakemaan kouluun ja opiskelemaan, jos vaan viitsisivät ja jaksaisivat. Jos jokin vamma tms. estää tämän, sillehän ei kukaan voi mitään.
Mistä ihmeestä tämä fanaattinen vammaisuuskortti tähän keskusteluun lennähti?
Mulla on korkeakoulutus mutta ei ne siivoushommista silti halua maksaa 10 e enempää tunnissa. Saman ne makso ilman koulutustakin. Et ei se koulutus auttanu.
Höpöp höpö. Koulutus on vain lottolappu, jolla yleensä saadaan tiketti osallistua "hyvien" työpaikkojen ja tulojen jakoon.
Se jakaminenhan sitten tapahtuu toki oman yritteliäisyyden, mutta enimmäkseen sattumusten, onnekkaiden kohtaamisten ja tilaisuuksien kohdalleosamisten myötä.
Melkoisen iso osa menestyneistä yrittäjistä on varsin kouluttamatonta porukkaa, paljon on koulutettuja ja ahkeria, eteenpäinpyrkiviä ihmisiä, jotka eivät koskaan sa tilaisuutta edetä.
Itse olen kahdella akatemmiselle tutkinnolla, erinomaisilla papereilla ja vuosien kokemuksella YT-neuvotteluissa koko yksikä kanssa kortistoon pudonnut 5-kymppinen asiantunija/ johtaja ja näyttääkin useamman vuoden työttömyyden jälkeen siltä, etten tule työnantajille kelpaamaan, osasin tai tein mitä hyvänsä.
SE tässä on väärin, nyt kun oikein/ väärin -keskustellua käydään, että miksi minua paljon kokemattomammat ja kouluttamattomammat ovat palkallisissa töissä ja minulle tyrkytetään tyäkkäristä palkattomia joutavuuksia?
Olen hyödyntänyt niitä mahdollisuuksia yhden 4-vuotisen opistokoulutuksen, maisterikoulutuksen ynnä erinäisten lisäkurssien verran, yhteensä n., 500 opintopistettä yliopistossa.
Viimeksi palkkani oli 2600 €/kk, nyt olen työtön.
Selittäisikö aloittaja, mikä ei nyt täsmää?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 13:29"]
[/quote]Miehen tuttavapiirissä on yksi vaikeasti vammainen juristi. Ollut siis lapsesta alkaen vammainen ja silti jaksanut opiskella ja puurtaa.
Rahasta ei ole puhuttu eli en tiedä mitä hän tienaa. Luultavasti kuitenkin enemmän kuin minä ja mieheni yhteensä. Autosta, asunnosta ja muista leluista päätellen hänellä ei kuitenkaan ole ns. pikkurahan puutetta.
[/quote]
Hei, mä tunnen yhden naisparin, joilla on sateenkaariperhe. Ihan tavallinen, keskiluokkainen perhe, jolla on samat murheet ja ilot kuin meillä muillakin.
- Tuo on oikeasti aika kiusallista. Että minäpä tiedän! Tunnen tällaisen marginalisoidun ihmisen ja voin teille kaikille nyt tämän mittavan henkilökohtaisen ymmärryksen kautta kertoa, että ei se nyt noin ole, on tämäkin yksi tapaus.
Oikeasti, niin vituttaa toi. Vuodesta toiseen. Hei meidän naapurissa asui poika, joka korjasi sukupuolensa. Hei, mun serkun paras ystävä selvisi tsunamista ja sitten se vielä opiskeli itsellensä ammatin. Ja ja niin. ARGUMENTTIASUSTEVÄHEMMISTÖTUTTUESIMERKIT.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 19:32"]
Ja minua ottaa päähän koulutettujen ihmisten ruikutus verotuksesta.
[/quote]
Jos sinusta Suomessa ei ole hirveä verotus niin huh huh...
Verotus alas vaan ja karsitaan palveluja. Ennen kaikkea virkamiehien määrää laskettava nopeasti.
Minä olen kouluttamaton. Peruskoulu vain ja sekin kesken. Eli ei ole päättäriä.
Aina on ollut töitä. Pitkään olin muilla töissä. Sitä kesti aikansa ja päätin, että haluan jotain muuta.
Ensimmäiset vuodet yrittäjän ei olleet helppoja. Lomista ja vapaista ei tietokaan.
Olen kuitenkin edennyt eli pitkä aherrus kantaa hedelmää. Palkkani on hyvä,
Minulla on useita työntekijöitä. Nyt voi ottaa lunkisti.
Lähipiirissä on useita hyvinkin koulutettuja ja paljon lukeneita. Palkka kai ihan ok niillä, joilla on töitä.
Silti jollain on kanttia tulla sanomaan, kun olen päässyt helpolla.
Ei ole helpolla tullut tämän päivän taso ja tulos. Minä päätin mitä haluan ja tein paljon töitä sen eteen, että olen tässä missä nyt olen.
Olen ollut onnekas. Oikea aika ja paikka.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 13:29"]
[/quote]
Porvoossa kehitysvammaisetkin on lakimiehiä ja lääkäreitä.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 13:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Siis mikä sanotaan vammaisille??!! Erikoista puhetta. Eihän kaikilla ole tässä maailmassa samat mahdollisuudet. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Tässä keskustelussa tarkoitetaan varmasti niitä, jotka ihan hyvin pysytyisivät hakemaan kouluun ja opiskelemaan, jos vaan viitsisivät ja jaksaisivat. Jos jokin vamma tms. estää tämän, sillehän ei kukaan voi mitään.
[/quote]
Kyllä sille voi jotain. Voisi vaikka maksaa samansuuruista palkkaa riippumatta työstä. Mielestäni vammaisia kohdellaan eriarvoisesti.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 13:49"]
Mistä ihmeestä tämä fanaattinen vammaisuuskortti tähän keskusteluun lennähti?
[/quote]
Unohdetaan toki vammaiset ja heidän palkkatasonsa. Eivät ole ansainneet samaa palkkatasoa, kuin korkeastikoulutetut. Muutenkin ikävä ajatella huonommin toimeentulevia synnynnäisten rajotteiden kannalta. Parempi pitää heitä laiskoina paskoina, jotka eivät ansaitse saman suuruista palkkaa.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 14:09"]
Mulla on korkeakoulutus mutta ei ne siivoushommista silti halua maksaa 10 e enempää tunnissa. Saman ne makso ilman koulutustakin. Et ei se koulutus auttanu.
[/quote]
No eikö 6e tunnilta ole ihan riittävä???
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 19:41"]
Mulla on neljä koulutusta ja erittäin monta opiskeluvuotta. Palkka 2100€ kuussa. Että silleen.
[/quote]
Et ole tosissasi, minä saan saman ihan peruskoulupohjalta
-ukkisetä-
Mun poika käytti lukioaikansa pelaamalla tietokoneella ja lukemalla aina edellisenä iltana kokeisiin koealueen kerran tai pari läpi. Enkkua ei lukenut tippaakaan kirjoituksia varten oman sanomansa mukaan. Tulos = riittävän hyvät paperit päästä suoraan yliopistoon, englannista Laudatur ja ei paljon täysistä pisteistä jäänyt, M huonoin mitä oli, fysiikasta ja huokaili, että lukemalla olisi voinut saada paremman. Yliopistossa on vähän sama meininki. Itse en samalla panostuksella olis päässyt läpi yhtään mistään; tämä käsittämätön muisti ja asioiden hoksaaminen itsestään tule isän puolelta.
Mutta, ei se, ettei henkilö ole kouluttautunut, oikeuta sellaiseen palkkatasoon, ettei sillä elä. Koulutus ei takaa osaamista eikä ahkeruutta työelämässä. Jos kouluttamaton saa vaikkapa toimistotöissä enemmän aikaan kuin laiska tradenomi, niin miksi työnantajalleen vähemmän antavan pitäisi saada enemmän palkkaa? Olen nähnyt tällaisen tositilanteen, että tuore trade ei tajua perusasioita, vanha merkantti neuvoo ja trade saa enemmän palkkaa.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 21:15"]
Enemmän ihmetyttää, hämmästyttää ja kummastuttaa se kuinka vielä vuonna 2014 tässä maassa maksetaan muodollisesta pätevyydestä jotain extraliksaa =)
[/quote]
Muodollinen pätevyys sisältää ne perustiedot ja taidot, joita työssä tarvitaan. Muodolliset pätevyysvaatimukset on kaikkein helpoin keino työnantajalle selvittää, onko työntekijällä riittävä osaaminen. Niin, eihän koulutus sitä aina takaa, mutta ainakin pitäisi olla, kun on saanut tutkinnon suoritettua.
Sama pätee niin perushoitajaan kuin tekniseen sosiaalijohtajaan. Se kertoo vielä enemmän, jos joku ei ole viitsinyt/voinut/halunnut sitä muodollista pätevyyttää hankkia.
Aika moni näyttäisi ajattelevan niin että vammaiset eivät ole ansainneet yhteiskunnassa samaa asemaa, kuin keskituloiset.
Vammaisia ja alemman koulutuksen saaneita syrjitään rahallisesti ja heidän työpanostaan ei arvosteta. Kertoo paljon vääristä kukoistavista arvoista.