MINKÄ KAKUN LAITAT ÄITIENPÄIVÄKSI?
Teetkö itse vai ostako? Vai hommaako miehesi tai lapsesi kakun?
Minä tein juuri mansikka hyydykekaku, nams mansikkakerrosta vaille valmis. Onhan se älytön kaloripommi!
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 22:02"]Ärsyttää: " en ole mieheni äiti, miksi hän siis minua muistaisi äitienpäivänä" " Ei vaimoni ole äitini, en hänelle mitään osta, tee, leivo jne..." Ettekö tajua, huomenna on ÄITIENPÄIVÄ, ei OMAN ÄITINI PÄIVÄ!!! Siis kaikkien äitien päivä on aina toukokuun toisena sunnuntaina.
[/quote]
Enkä silti leivo kakkuja kaikille äideille, vain itselleni.
Toivoin New Yorkin juustokakkua, ja sellainen tuoksusta päätellen uuniin päätyi. Vähän vinkkejä mies kyseli, mutta en saanut osallistua leipomiseen itse ollenkaan.
Joinain vuosina mies on tehnyt voileipäkakun äitienpäiväksi, aika aarrehan tuo on <3
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 15:13"]Te suomalaiset olette liikuttavia tuon äitienpäivänne kanssa. Tosi "aito" juhla. Synttäreitä tms. tuskin muistetaankaan. Mutta nämä teennäiset äitienpäivät..
Äitien- tai isienpäivää emme todellakaan juhli, mutta syntttäreinäni mies kyllä huolehtii kakkutarjoilusta. Luulin, että suomalaiset miehetkin pystyisivät..?
[/quote]Oletko lapseton? Katkeruus jotenkin paistaa läpi?!
[/quote]
On montakin lasta. Ihania, suloisia, älykkäitä lapsia, jotka myös täkäläisessä päiväkodissa askartelevat jotakin äitienpäiväjuttuja. Tottahan minä noista askarteluista pidän ja säilytän, mutta ei meillä mitään äitienpäivää juhlita, koska se ei täällä ole niinkään tärkeä ja koska en pidä tuosta juhlasta. Se kuuluu minun kategoriassani sarjaan ystävänpäivä.
Teen itse, väliin tulee aprikoosisosetta ("tuoreista" aprikooseista) ja jogurttihyydykettä. Päälle hedelmiä ja marjoja (tuoretta ananasta, kiwiä, persikkaa, appelsiinia, mustikoita, vadelmia) ja kiille. Reunat kermavaahtoa.
Tein omalle äidilleni kinuski kakun, missä täytteenä on marjarahkaa.
kakku on valko/vaal.puna/pinkki raidallinen reunoista, ja päällä lukee pinkillä
äiti.
kakku on kauttaaltaan pursotettu "tähdillä".
Näyttää hyvältä, toivottavasti maistuu myös...
minulle ei kukaan kakkua tee, kyllä tuosta riittää kaikille Varmasti tarpeeksi.
mies vie minut sen sijaan lempiravintolaani.. :)
Huomenna pyöräytän vegaanisen kaakaokakun. Sulaa suussa :)
Teen perus mansikka-kermakakun 3v muksun kanssa yhdessä.
13v. poika tekee kinuskikakkua paraikaa.
EN LAITA KAKKUA LAINKAAN, KOSKA EN HALUA!
Mies olisi käynyt ostamassa Kakkugalleriasta kakun, mutta kerroin etten halua kakkua.
Ärsyttää: " en ole mieheni äiti, miksi hän siis minua muistaisi äitienpäivänä" " Ei vaimoni ole äitini, en hänelle mitään osta, tee, leivo jne..." Ettekö tajua, huomenna on ÄITIENPÄIVÄ, ei OMAN ÄITINI PÄIVÄ!!! Siis kaikkien äitien päivä on aina toukokuun toisena sunnuntaina.