Kirjoita itsestäsi lyhyt esittely, analysoin sinut
En väitä olevani 100% oikeassa analyysissani, eikä tarkoitukseni ole loukata ketään.
Pistäkäähän sitten palautetta kohtasiko todellisuuden kanssa.
Kommentit (152)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 16:30"]
ap, mihin menit?
[/quote]
Netti sanoi kaputt mutta nyt pääsin takaisin!
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:37"]
Olen pian 20-vuotias, viime kevään ylioppilas. Opiskelen lääkiksen pääsykokeisiin, mutta en tule pääsemään sisään tänä vuonna. Kesäksi menen ravintolaan töihin, sen jälkeen en tiedä. Asun vielä äitini ja siskoni kanssa, vanhempani erosivat 2v sitten, molemmilla uudet kumppanit. Meillä on koira, välivuotenani tein vapaaehtoistöitä afrikassa, en seurustele.
[/quote]
Sinulla on suuria suunnitelmia itsellesi, mutta motivaatiosi on tällä hetkellä alhainen. Olet hieman masentuneen oloinen. Juontuuko tämä vanhempiesi erosta vai pelkästään aikuistumisesta. Vapaaehtoistyö afrikassa kuulostaa hienolta ja välittävältä, saiko tämä sinussa aikaan tuntemuksia, että vaikka sinulla on halua ja resursseja auttaa se ei tule koskaan riittämään.
Äitisi ja siskosi ovat sinulle tärkeitä, mutta olet selvästi harmissasi että isäsi asuu muualla. Kesätyösi tuntuu pakkopullalta, muttet tiedä mitä muutakaan tekisit. Oikeastaan olet nyt hieman hukassa. Lääkiksen pääsykokeisiin menet kokeilemaan, etkä lue täysillä. Et tiedä, oletko valmis yliopistoon. Mielessäsi kyseenalaistat alanvalintaasi, teetkö sen itsesi vai muiden takia? Takaako sekään onnellista tulevaisuutta?
Olet pienoisessa kriisissä, mutta se on hyvin tavallista parikymppisenä. Tsemppiä pääsykokeisiin!
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:45"]
Olen 31-vuotias kahden lapsen äiti. Mieheni on minua 12 vuotta vanhempi, olemme olleet yhdessä kymmenen vuotta, mutta emme ole naimisissa. Lasten lisäksi meillä on yhteinen omistusasunto. Äitiyslomieni aikana opiskelin uuteen ammattiin, jossa olen nyt aloittanut. Työskentelen osa-aikaisesti, koska hoidamme pienet lapsemme yhdessä/vuorotelle kotona. Sekä entinen että nykyinen ammattini ovat teknillis-taiteellisi ja viihdyn töissäni todella hyvin.
[/quote]
Sinua harmittaa ettette ole naimisissa. Kyseenalaistat miehesi sitoutumisen mielessäsi, vaikka tiedät suhteenne voivan hyvin. Välillä tosin mietit (tai ainakin ennen mietit), kumpi teistä onkaan se vanhempi osapuoli;miehesi on hieman laiskanpuoleinen. Mutta uskollinen. Olet vanha sielu. Elät nähtävästi uusperheessä, joskin miehesi lapset ovat jo lähes aikuisia.
Olet ylpeä ammatistasi, ja teet työtä intohimolla. Pomosi pitää sinusta, ja tuot työyhteisöön positiivista henkeä. Olet fiksu nainen, joka on nähnyt elämää. Olet suvaitsevainen.
Lapsenne olivat toivottuja ainakin sinun osaltasi. Myös miehesi pitää lapsista. Olette normaali, hyvin voiva pariskunta.
Ap, olet älykäs ja aika luova. Harrastat kirjallisuutta.
Luet/ tuotat tekstiä.
Olet jämpti tekemisissäsi. Sinulla on muutama luotettu ystävä.
Välit vanhempiisi ovat hyvät.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:23"]
36 v, naimisissa, kaksoset 6v. Muutettiin miehen kanssa pian tapaamisen jälkeen yhteen, hankittiin minut raskaaksi ja mentiin naimisiin. Olen entinen vela, lapset kuitenkin toivottuja ja rakastan perhettäni valtavan paljon. Olen oikealla alalla töissä mutta haluaisin vaihtaa työpaikkaa. Koen elämäni aika stressaavaksi ja olenkin luopunut monista "omista jutuista" jotta pystyn tekemään kaiken välttämättömän ja lepäämään myös.
[/quote]
Kerroit olevasi entinen vela. Nuorena olet ollut idealistinen ja itsenäinen, ehkä jopa hieman pelottavan varma mielipiteistäsi. Olet kokenut itsesi kehittämisen elämäntehtäväksesi. Et ole kokenut hirveästi tarvetta lisääntyä, ja olet ehkä hieman halveksinut lapsensa nuorena hankkivia ihmisiä. Lapsiasia on mahdollisesti kummitellut mielessäsi aika-ajoin, mutta järki-ihmisenä olet saanut perusteltua lapsettomuuden itsellesi.
Olet kokenut kolmekymppisenä jonkin merkittävän tapahtuman, joka on saanut sinut muuttamaan mielesi. Nopea eteneminen parisuhteessa viittaisi kuolemantapaukseen tai onnettomuuteen. Vaihtoehtoisesti tapasit miehesi, ja koit ensimmäistä kertaa sellaista rakkautta ja yhteenkuuluvuuden tunnetta, sinun lisääntymishalusi heräsi. Elämäsi on suurilta osin pyörinyt lapsettomuuden ympärillä, ja sinulla on ollut jonkin verran vaikeuksia sopeutua uuteen elämääsi. Olet kuitenkin fiksu aikuinen ja priorisoit asioita. Ymmärrät että tilanne on väliaikainen, ja voit jatkaa omia juttujasi myöhemminkin. Silti menetys korpeaa sinua aika-ajoin, varsinkin väsyneenä. Miehesi on osallistuva.
Koulutus on ollut sinulle tärkeää, ja kiva kuulla että olet löytänyt oman alasi. Työpaikan vaihtoon liittyvät syyt ovat nähtävästi sosiaalisia. Kuten jo aiemmin sanoin, sinulla on voimakkaita mielipiteitä ja olet fiksu, tämä voi aiheuttaa työyhteisössä ongelmia. Kyseenalaistatko esimiehesi toimia? Vai ovatko työkaverisi yhtä isoa porukkaa ja tunnetko olosi ulkopuoliseksi?
[/quote]
Huh. Tuo läheisen kuolema. Mistä ihmeestä osasit arvata / päätellä? Onko se jotenkin niin ilmeistä? En itse ole mielessäni tietoisesti yhdistänyt noita tapahtumia toisiinsa. Moni muukin asia osui muutenkin kohdalleen. Kiitos, tää oli mielenkiintoista! :)
mies
18 vuotta
työtön
opiskelija
hetero
sinkku (en haluaisi olla)
todella ujo
asun yksin
en juo enkä polta
en tarvitse seksiä
olen urheiluhullu
ei lemmikkejä, mutta pidän koirista
en komea enkä rumakaan (kai?)
aika huono iho
pidän melkein kaikenlaisesta musiikista
tv:stä melkein mikä vaan, paitsi ruokaohjelmat!
190cm pitkä
tykkään piirtää
kotitöistä en pidä, mutta hoituu
rahaa ei ole kovin paljoa
en osaa pukeutua ja muutenkin tyylitajuton
ja mielestäni elämää ei pidä ottaa liian vakavasti ja valittaa joka pikku asiasta! :)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:03"]
Olen 26v, onnellisesti naimisissa. Asun Helsingin keskustassa vuokralla. Meillä on lemmikkejä. Ei ole lapsia, eikä hinkua niihin. Pyrin juuri opiskelemaan. Matkustelen niin paljon kuin mahdollista ja haaveilemme ulkomaille muutosta. Viihdyn kotona, mutta koen olevani vähän epäaktiivinen.
[/quote]
Olet avioitunut hiljattain. Olet tyytyväinen elämääsi, olet saavuttanut omia tavoitteitasi. Sinulla on ollut nuoruudessasi jakso, jossa olit hieman hukassa, ja siksi oletkin erityisen ylpeä saavutuksistasi. Sinulla on paineita aktiiviseen elämään. Luetko facebookista muiden juttuja ja koet alemmuutta kun viihdyt itse kotona? Muista, ettei kukaan ole oikeassa elämässä sen kummoisempi, ja oma-aika on aivan yhtä tärkeää ja arvokasta.
Nautit seikkailuista, ja haluatkin toteuttaa itseäsi miehesi kanssa niin paljon kuin mahdollista. Vaikka hinkua lapsiin ei ole, vahingon sattuessa sinun pitäisi silti miettiä seuraavaa liikettäsi. Olisitko valmis hylkäämään haaveitasi ulkomaille muutosta? Mieluiten lykkäisit mahdollisten lasten hankintaan ulkomaille muuttamiseen tai jopa sieltä palaamiseen asti. Ja aikaahan sinulla on. Näkisin sinut yhden lapsen äitinä, ja lapsikin olisi hankittu vasta 40-vuoden paikkeilla. Lähinnä siksi kun se on vielä kokematta. Nauti siis täysin rinnoin elämästäsi. Muista kuitenkin suunnittelun ja haaveilun ohella keskittyä elämään myös hetkessä - tutustu ihmisiin, myös hieman erilaisiin.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 16:55"]
niin ja huumorintajuinen!
[/quote]
siis minä mies 18v...
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:03"]
heh pitääpäs kokeilla!
-oon 24 v ja seurustellut pidemmän aikaa.
-vuosi sitten valmistunut amk:sta ja työssä ollut sieltä asti
-harrastan lukemista ja ratsastusta
-asun mukavasti rivitalossa ja kaksi kissaa tullut jo aiemmin hankittua.
[/quote]
Koet pientä tarvetta elämässä etenemiseen. Olet tyytyväinen koulutukseesi ja työhösi, mutta välillä mietit että tässäkö se nyt tosiaan oli? Tätäkö teen loppuelämäni? Et kuitenkaan valita. Et ole vielä valmis avioliittoon tai perheen perustamiseen, mutta sinusta on kivaa käpertyä illalla kumppanisi viereen.
Pidät eläimistä, mutta et koe niiden olevan elämäsi keskipiste.
Työelämä on sinulle henkisen kasvun paikka. Vastuu siitä on sinulla itselläsi. Luo verkostoja, tutustu erilaisiin ihmisiin. Sinulla saattaa olla tapana hieman kauhistella muiden ihmisten toimintamalleja. Ota niistä selvää ihan oman itsesi vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:10"]
Aika vasta 30v.täyttänyt kahden lapsen (kohta 10 ja 7v) äiti ja naimisissa kymmenen vuotta arabin kanssa. Olen kotona tällä hetkellä ja aion jatkossakin työskennellä kotona esim.perhepäivähoitaja. Tykkään kuunnella musiikkia ja tanssia, laittaa ruokaa ja toisinaan leipoa. Lasten kavereita saa meille aina tulla. Liikun aika paljon ja tykkään myös olla kotona. Kotona on aina siistiä ja tykkään pestä pyykkiä.
[/quote]
Sinulle siisteys on merkki välittävästä kodista ja hyvästä kasvuympäristöstä. Olet oikeassa, mutta muista että se ei täytä kaikkia tarpeita - likainen käsienpesuallas ei ole tärkeää verrattuna peli-iltoihin lasten kanssa.
Miehesi arvostaa panostasi kotona, mutta valitettavasti hän tuntuu pitävän sitä joskus itsestäänselvyytenä. Et ole kouluttautunut kauhean korkeasti, etkä oikeastaan ajattele sitä. Muista kuitenkin että lasten kasvaessa isoksi et voi tarrautua äidin rooliin aina, vaan sinulla täytyy olla myös omaa tekemistä ja oma identiteetti. Käy siis kursseja, harrasta ja tee asioita ihan vain itsesi vuoksi.
Lapsesi ovat sinulle tärkeitä, mutta ehkä hieman etäisiä. Etäinen on ehkä väärä sana, mutta tuntuu että yhteiset leikit ja hauskanpito on hieman vähissä.
Musiikki on tärkeää sinulle, koet sen ehkäpä porttina toiseen maailmaan. Musiikki herättää sinussa tunteita.
Olet hauska ja lämmin nainen, joskin hieman yksinäinen. Asut joko ulkomailla, jossa koet olosi ulkopuoliseksi tai koet olosi ulkopuoliseksi koska miehesi on ulkomaalainen. Kaikki eivät ehkä ymmärrä valintojasi. Vaikka se on ikävää, älä anna sen vaikuttaa sinuun liikaa.
Ap, voitko kommentoida lyhyesti nro 93:n analyysiä kun ehdit?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 17:21"]
Ap, voitko kommentoida lyhyesti nro 93:n analyysiä kun ehdit?
[/quote]
Toki, voin pitää pikku tauon tässä välissä ja kommentoida heti. :-)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 16:45"]
Ap, olet älykäs ja aika luova. Harrastat kirjallisuutta.
Luet/ tuotat tekstiä.
Olet jämpti tekemisissäsi. Sinulla on muutama luotettu ystävä.
Välit vanhempiisi ovat hyvät.
[/quote]
En pidä itseäni keskivertoa älykkäämpänä. Oikeassa draivissa tuotan luovia ideoita. Kirjoitan jonkin verran, lähinnä omista kokemuksistani. En julkaise tekstejäni, vaan käsittelen omia kokemuksiani sen kautta. Luen mielelläni, suosikkejani ovat J.R.R Tolkienin Taru Sormusten Herrasta sekä elämänkerrat. Pidän myös esimerkiksi Pohjois-Koreaa käsittelevästä kirjallisuudesta.
Kirjoitustyylini on jämpti, suggestiivinen ja pohdiskeleva.
Minulla ei ole ystäviä, ja toinen vanhemmistani on kuollut. Elossa olevaan vanhempaan välit ovat hyvät, joskin pinnalliset. Pystymme siis puhumaan kevyistä asioista kuten säästä, mutta arvomaailmamme on hyvin erilainen.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:45"]
Olen 31-vuotias kahden lapsen äiti. Mieheni on minua 12 vuotta vanhempi, olemme olleet yhdessä kymmenen vuotta, mutta emme ole naimisissa. Lasten lisäksi meillä on yhteinen omistusasunto. Äitiyslomieni aikana opiskelin uuteen ammattiin, jossa olen nyt aloittanut. Työskentelen osa-aikaisesti, koska hoidamme pienet lapsemme yhdessä/vuorotelle kotona. Sekä entinen että nykyinen ammattini ovat teknillis-taiteellisi ja viihdyn töissäni todella hyvin.
[/quote]
Sinua harmittaa ettette ole naimisissa. Kyseenalaistat miehesi sitoutumisen mielessäsi, vaikka tiedät suhteenne voivan hyvin. Välillä tosin mietit (tai ainakin ennen mietit), kumpi teistä onkaan se vanhempi osapuoli;miehesi on hieman laiskanpuoleinen. Mutta uskollinen. Olet vanha sielu. Elät nähtävästi uusperheessä, joskin miehesi lapset ovat jo lähes aikuisia.
Olet ylpeä ammatistasi, ja teet työtä intohimolla. Pomosi pitää sinusta, ja tuot työyhteisöön positiivista henkeä. Olet fiksu nainen, joka on nähnyt elämää. Olet suvaitsevainen.
Lapsenne olivat toivottuja ainakin sinun osaltasi. Myös miehesi pitää lapsista. Olette normaali, hyvin voiva pariskunta.
[/quote]
Kiitos analyysista. Ihan hyvin meni. Ainoat selkeät virheet koskivat miestäni, mutta toisaalta hänhän ei ollutkaan tässä varsinaisesti analysoitavana ;) Mieheni ei ole ollut aina täysin uskollinen, mutta toivottavasti nykyään on. Hänellä ei ole lapsia kenenkään toisen naisen kanssa, meillä on vain nämä yhteiset. Mieheni ei pidä lapsista noin yleisesti, ainoastaan näistä omistaan, en tiedä kumpaa tarkoitit analyysisi lopulla. Tsemppiä analysointiin!
Kuitenkin osittain oikeaan meni?
93.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:36"]
Olen 32-vuotias nainen. Minulla ei ole lapsia, mutta pidän enemmän koirista muutenkin. Olen pakkomielteisen kiinnostunut yhdestä aiheesta (tietty aikakausi ja ihmisryhmä historiassa). Minulla on paljon bisnesideoita ja toivon, että jokin niistä tärppää. Haluan rikastua kahdesta syystä: a) haluan rahoittaa tutkimustani, jotta saan selville totuuden tuosta yhdestä aiheesta; ja b) haluan suunnata loput rahani ympäristöystävällisen teknologian ja ympäristönsuojeluprojektien tukemiseen.
[/quote]
Pidät koirista, ja ne ovat lapsiasi. Et voi kuitenkaan olettaa muiden ymmärtävän tilannetta samalla tavalla. Saatat kaivata parisuhdetta ja ehkäpä niitä lapsiakin, mutta jostain syystä koet olevasi epäkelpo moiseen tai pidät fokuksesi mielummin tutkimuskohteessasi.
Olet intohimoinen, tutkiva ja luova. Sinulla on usein monta rautaa tulessa.
Olet idealisti, nostan sinulle hattua ja toivotan onnea ja menestystä!
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 17:34"]
93.
[/quote]
Osittain kyllä, samalla prosentilla varmaan kuin mitä minulla on mennyt :)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 17:37"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 17:34"]
93.
[/quote]
Osittain kyllä, samalla prosentilla varmaan kuin mitä minulla on mennyt :)
[/quote]
Kiitos vastauksesta ja olen itse tyytyväinen tähän onnistumiseen.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 15:54"]Kyllä naisia on helppo huijata.
[/quote]
Millä perusteella ap huijaa? Kirjoittaa siitä mistä naiset kertovat.