Arvaa ammattini! ;)
Tällä palstalla erilaiset ammatit sekä yhteiskuntaluokat ovat usein kovasti keskustelun alla. Eri ammattien harjoittajiin yhdistetään erilaisia sterotypioita ja jopa älykkyysosamäärä määritellään ammatin perusteella.
Päätinkin tehdä tällaisen kuvauksen itsestäni, jossa kerron itsestäni kaikenlaista nippelitietoa, joiden perustella koulutukseni ja työni saa vapaasti arvata. Rohkeasti sitten vaan arvailemaan, hupia tämä vain on! ;)
-Lempiharrastukseni on lukeminen. Olen ala-asteikäisestä lukenut paljon ja rakastan erityisesti klassikoita. Luen myös tietokirjallisuutta ja varsinkin psykologia, filosofia ja uskonnonhistoria kiinnostavat. Olen aina ollut haka kielissä ja olen lukenut 16-vuotiaasta lähtien englanninkielisen romaanikirjallisuuden alkuperäiskielellä.
-Rakastan musiikkia, erityisesti jazzia. Pidän myös progressiivisesta hevistä, klassisesta rockista sekä trip hopista.
-Olen hyvin eläinrakas ja ollut mukana vapaaehtoisena löytöeläintoiminnassa.
-En pidä baareissa käymisestä, mutta juon säännöllisesti viikonloppuisin alkoholia. Juomavalintoihin kuuluvat yleensä alle kymmenen euron punaviinit, single malt viskit sekä Karhu-olut.
-En polta.
-Olen liikunnallinen ja kiinnostunut terveydestä. En ole koskaan ollut ylipainoinen.
-Pidän vanhoista mustavalkoelokuvista ja David Lynchistä.
-En pidä reality-ohjelmista, mutta katson mielelläni television laadukkaita amerikkalaisia riikossarjoja.
-Olen luonteeltani puhelias ja sosiaalinen, myös hirveän kiltti ja empaattinen
-Olen feministi.
-Haaveilen, että jossain vaiheessa minulla on aikaa ja ideoita kokonaisen fiktiivisen kirjan kirjoittamiseen.
-Käyn muutaman kerran vuodessa teatterissa. Pidän erityisesti komedioista sekä kokeellisista, moderneista näytelmistä.
Arvaa koulutukseni ja työni!
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:08"]
Ap ei sitten itsekään vastannut omaan kysymykseenkään...sehän oli kaksi osainen.
[/quote] Sillä oli niin kiire kertoa harrastuksistaan!
[/quote] ja varsinkin palkastaan, katsos eihän me muut voida tajuta kuinka paljon elekurilla on fyffee.
Ap:ta ottaa päähän, kun kukaan ei mennyt halpaan ja kuivtellut häntä oikeasti sofistikoituneeksi, akateemisen koulutuksen saaneeksi, menestyneeksi naiseksi. Arveli kai, että oma profilointi olisi ohjannut johonkin hienostuneeseen.
Peruskoulupohjalta mennään, korkeintaan siis lukiossa.
Minun tuntemani erikoislääkäri on juuri tuollainen, monenlaisista asioista kiinnostunut, sivistynyt, sosiaalinen, kaikin puolin ihana. Ehkä ap onkin juuri hän...?
Ap täällä.. Oikein meni monella, työskentelen lähihoitajana yliopistollisessa sairaalassa.
Ok, erikoislääkäri kerro willisin cirklen sijainti ja toiminta? On Latin
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:12"]
Minun tuntemani erikoislääkäri on juuri tuollainen, monenlaisista asioista kiinnostunut, sivistynyt, sosiaalinen, kaikin puolin ihana. Ehkä ap onkin juuri hän...?
[/quote] Ap on kaikinpuolin ihana kun brassailee palkalla....aha.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:12"]
[/quote] Ap on kaikinpuolin ihana kun brassailee palkalla....aha.
[/quote]
Niin, sitä minun tuntemani ei tosin tee, mut ajattelin että saattaishan sellaistakin näin nimettömänä tapahtua.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:13"]Ok, erikoislääkäri kerro willisin cirklen sijainti ja toiminta? On Latin
[/quote]
Tämän haluan kuulla.!
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:13"]
Ok, erikoislääkäri kerro willisin cirklen sijainti ja toiminta? On Latin
[/quote]
Tuon pystyy kyllä kertomaan myös hoitaja. Aivojen valtimokehä eli Willsin valtimokehä (lat. circulus arteriosus cerebri) muodostuu aivojen alapuolelle ja se tuo hapekasta verta aivoille.
ohis
Kauanko sinun kuulusteluista on aikaa?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 13:49"]
Voisitko kertoa jotain huonoista tai rujoista puolistasi? Siis feminismin lisäksi.
Tuosta tuli vähän turhan kultturelli ja hienosteleva kuva. Oikeasti kuulostit lähinnä kehuvan itseäsi.
-Mies 29v-
[/quote]
En ole täällä mainostamassa itseäni, enkä luomassa keinotekoisesti mitään älykkö-intellektuellikuvaa, ei ole tarvetta sellainen. Kerroin täysin rehellisesti millainen olen ja mistä olen kiiinnostunut, koska tiedän, etten vastaa sitä kuvaa, mikä ammattini edustajista on luotu. Se, pitääkö joku mielenkiinnon kohteitani "kulturelleina ja hienoina" on mielestäni lähinnä huvittavaa. En ole valinnut mielenkiinnon kohteitani niiden "hienouden" vuoksi tai tehdäkseni vaikutusta muihin, vaan sen perustella mistä aidosti itse pidän ja mitä harrastan.
Onhan minussa negatiivisiakin puolia, mutta tuskin ketään kiinnostaa se, että olen myös itsepäinen ja pitkävihainen.
Ja kyllä, kuten arvata saattoi, useimmat teistä osuivat oikeaan: Olen koulutukseltani lähihoitaja ja työskentelen lastenhoitajana päiväkodissa.
En ehkä vastaa ihan täysin sitä kuvaa, minkä tälläkin palstalla saa lähihoitajista. Ainoa, mikä ehkä antaa viitteitä siihen suuntaan on lievä boheemisuus ja hymiöiden käyttö, joiden tarkoituskin oli vinkata, etten ainakaan bisnesnainen tai tutkija ole. ;)
Nuorekkuus voi hyvinkin johtua lasten parissa työskentelystä. Olen aikamoinen Maija Poppanen ja tykkään hassutella lasten kanssa. Työni vuoksi minun ei tarvitse olla kovinkaan tosikkomainen, vaan työssäni luovuudesta, joustavuudesta ja boheemiudesta on hyötyä. Ja siitä, että jaksaa kiinnostua pallon potkimisesta ja My Little Pony -leikeistä. Olen lähemmäs nelikymppinen.
Meitä lähihoitajiakin on erilaisia. Ihmiset eivät aina kouluttaudu akateemisesti, vaikka lukupäätä olisi. Eivätkä kaikki akateemiset ole erityisen älykkäitä; olen tavannut monia, jotka ovat kaukana älykkäästä.
Omat vahvuuteni ovat mielestäni ihmissuhdetaidoissa. En usko, että minusta tuli hyvää tutkijaa tai konsulttia tai että sellainen työ jaksaisi innostaa minua.
Kaikesta huolimatta uskon, että stereotypiat ovat olemassa, koska niissä piilee aina totuudenjyvä. Tunnen itsekin hyvin erilaisia oman ammattini edustajia. Suurimman osan kanssa ei ole kahvipöydässä mitään yhteistä keskusteltavaa -- varsinkin jos toista kiinnostaa Seiskan juorut ja Big Brother, toista kvanttifysiikan outoudet, on yhteisen sävelen löytäminen ymärrettävästi vaikeaa.
Kuitenkin tulee muistaa, että ihmisestä harvoin voi tehdä kovinkaan pitkälle meneviä päätelmiä pelkän työn ja koulutuksen perusteella. Ihmiset usein yllättävät - tuskin olen ainoa.
Älkää antako liikaa painoarvoa ammatille, arvioidessanne ihmistä kokonaisvaltaisesti. On niin paljon muitakin asioita, jotka ratkaisevat. Ihminen on niin paljon muuta kuin ammattinsa. On jotenkin tylsää, kun ensimmäinen kysymys uusi ihminen kohdattaessa on "Mitä teet työksesi", kun paljon mielenkiintoisempi ja paljastavampi kysymys voisi olla "Mitä harrastat? Mitkä ovat mielenkiinnonkohteesi?", "Mikä on sinulle tärkeää?"
Peace. <3
terkuin ap.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 13:56"]
Veikkaan: Puuseppä. Olet oman tiesi kulkija, vaikka pidät sosiaalisista tilanteista ja ihmisten tapaamisesta. Vaikka olet innokas lukija, koulukirjojen pakkopänttääminen on ollut tylsää, joten olet hakeutunut käytännölliselle alalle jossa voit käsillä tehdessäsi olla ajatuksissasi vaikka tuhansien kilometrien päässä.
[/quote]
En tiedä kannattaako erikoislääkärin tehdä tuommoisia henkisiä etätöitä, puusepän ei ainakaan kannata, jos sormistaan tykkää.
Hah, luin vasta nyt noiden aloittajaa leikkivien feikkien vastaukset. Yliopistollisessa sairaalassa työskentelevä lähihoitaja, erikoislääkäri ja siivoja. :D Voi hyvä tavaton teidän kanssanne. :D
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:08"]
Ap ei sitten itsekään vastannut omaan kysymykseenkään...sehän oli kaksi osainen.
[/quote]
Lääkäri on yleensä koulutukseltaan LL.