Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö mäkkäriin pidä muka olla hygieniapassia?

Vierailija
17.05.2014 |

Tuttu sanoi, vähän ylimielisenä, kun poika ei ole saanut kesätöitä, että kyllä mäkkäriin pääsee, hänenkin poika on. Sanoin, että pojalla ei ole hygieniapassia, niin kuulemma hänenkään pojalla ei ole. En uskonut, luulen vain, ettei tiedä että on. Eihän se ole laillistakaan tehdä elintarvikkeiden parissa töitä ilman? Tähän hätään ei sitä passia saane mistään vai saako ja toisaalta, saako töitä sittenkään? Itselläni passi on, eikä siitä ollut mitään hyötyä silloin kun olin työnhakijana, mutta nuorella tilanne voi olla toinen. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pitää olla. Se pitää olla kaikilla jotka on työkseen tekemisissä elintarvikkeidenen kanssa. Esim päiväkodi n tädit koska annostelevat uokaa lapsille. Tai maitoauton kuski. Tai koiranruoka tehtaassa työskentelevä.

joten kyllä mäkkärissä työskentelevä sen myös tarvitsee.

Vierailija
2/13 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kolmen kuukauden työsuhteessa ei tarvita välttämättä, mutta ainakin täälläpäin mäkkäri edellyttää sitä ja se pitää itse hankkia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä luulen kanssa, ettei tuttu ole vaan perillä lastensa asioista. Itse se pitää hankkia, tiedän, harvassa paikassa saa työn puolesta. Itse sain erään koulutuksen yhteydessä edullisesti. 

Vierailija
4/13 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla,työnantaja ei edes kutsu haastatteluun ellei omista

Vierailija
5/13 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli pääsi juuri mäkkäriin kesätöihin. 3 ensimmäistä kk on harjoittelu/koejaksoa jonka aikana hankitaan hygieniapassi jos haluaa jatkaa sen jälkeen töitä. Kolme kuukautta saa siis työskennellä ilman passia. Veljellä ei sitä vielä ole ja aloittaa työt ensi viikolla

Vierailija
6/13 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 20:57"]

Mun veli pääsi juuri mäkkäriin kesätöihin. 3 ensimmäistä kk on harjoittelu/koejaksoa jonka aikana hankitaan hygieniapassi jos haluaa jatkaa sen jälkeen töitä. Kolme kuukautta saa siis työskennellä ilman passia. Veljellä ei sitä vielä ole ja aloittaa työt ensi viikolla

[/quote]

Niin ja itse se pitää siis hankkia mutta saavat tosi halvalla. Oiskohan 10 eurosta puhunut mun kaveri joka oli viimevuonna siellä. Hänkin hankki vasta oltuaan töissä 2kk

Vierailija
7/13 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkkärin hampparit kulkee lattian kautta että lieköhän siellä niin merkitystä yhellä hygieniapassilla?

Vierailija
8/13 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täytyy sanoa että kysyy. Itse asiassa tällä paikkakunnalla ei mäkkäriä edes ole, mutta muita pikaruokapaikkoja. Poika vaan mielellään menisi jo tulevalle opiskelupaikkakunnalle. Yllätyin kuitenkin, ettei hänellä olisi mitään sitä vastaan, vaikka olisi noissakin töissä, kun on aika nörttiluonne, mutta silti reipas.

Vierailija
9/13 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 21:00"]

mäkkärin hampparit kulkee lattian kautta että lieköhän siellä niin merkitystä yhellä hygieniapassilla?

[/quote]

Mistäs tälläinen panettelu on peräisin? 

Vierailija
10/13 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kasiluokkalainen sai hygieniapassin koulussa kotitaloustuntien yhteydessä.

Vierailija
11/13 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustukaa lakiin. Hygieniapassi pitää hankkia ekan kolmen kk kuluessa :) itsekin sain kahvilasta töitä ilman passia, ja hankin sen kahden kuukauden päästä työsuhteen aloittamisesta :)

Vierailija
12/13 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ainakin osa mäkkäreistä ja subwaysta maksaa työntekijän passin, jos sitä ei valmiiksi ole.

Vierailija
13/13 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 21:20"]

Niin ja ainakin osa mäkkäreistä ja subwaysta maksaa työntekijän passin, jos sitä ei valmiiksi ole.

[/quote]Hesekin "kouluttaa itse" ja siltä tutkinnon ajalta saa palkan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi