Suututtaa kaikki sossupummit
En voi kestää sellaisia ihmisiä joille on ihan ok elää sosiaalituilla. Milloin sosiaaliturva tulee vastikkeelliseksi? Vapaatkustajien tilanne olisi tehtävä tukalaksi. Ymmärrän sen että jokaisella meistä voi olla tilanne että tarvitsee esim. toimeentulotukea. Mutta se ettei itse yritetäkään mitään, suututtaa. Tavallaan se, että ei edes haluta mitään muuta kun näinkin pärjää.
Eihän tämä yhteiskunta voi kauan in jatkaa. Ja sitten on monella tiukka tilanne.
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:38"]
Osittain samaa mieltä ap:n kanssa. Mua kans ärsyttää ihmiset joilla ei ole MITÄÄN SYYTÄ istua vaan kotona ja raapia persettä. Ymmärrän että on niitä jotka eivät saa töitä heti, ovat hetken työttömiä. Tai on niitä jotka joutuvat vaikka olemaan sairaseläkkeellä. Mutta sitten.....on niitä perkeleen yhteiskunnan todellisia iilimatoja, narkkareita ja juoppoja. Syö minunkin maksamat vetorahat. Kyllä ottaa pannuun. Semmonen pummi saa enemmän kuussa rahaa kuin minä, joka olen äitiyslomalla!!! Se on minusta käsittämätöntä...ja sitten on tämä meidän valtio joka hyvin heikosti puuttuu varhaisella toiminnalla että tällaisia "pummeja" ei edes tulisi...kyllä sylettää....
[/quote]Minä en ihan usko että se sossupummi saa enemmän kuin äitiyslomalainen, ja pienituloisella äitiyslomalaisellakin on yksin asuessaan mahdollisuus asumistukeen varmaankin.
Suuri osa niistä juoppopummeista varmaankin kuuluisi sairaseläkkeelle, moni mielenterveysongelmainen hoitaa sitä ongelmaansa vaan juomalla.
Ja ei sitä juomista kukaan maksa, sossun perusosasta se rahoitetaan, se on vain poissa sitten kaikesta muusta tarpeellisestakin, kaipa se jokaisen oma asia on mihin ne muutamat satasensa käyttävät, siisteihin vaatteisiin ja ruokaan, puhelimiin ja linja-autolippuihin, sanomalehden tilaamiseen ja muuhun normaaliin elämään, vai juovatko kaiken ja ovat syömättä ja paskaisissa vanhoissa kirpparikuteissa.
[/quote]
kyllä itseasiassa ne saa.. Minä saan vanhempainpäivärahaa noin 700 euroa kuukaudessa. Oikeutta minkäänlaisiin asumistukiin tai muihin ei ole. Niille pummeille ja narkeille maksetaan vuokra ja lisäksi saavat toimeentulotukea. Varsinkin pienillä paikkakunnilla on helppo saada sossusta rahaa. Menevät ja vähän voivottelevat niin johan kilahtaa tilille rahaa. Tiedän koska olen tämän itse nähnyt. Aivan käsittämätöntä sontaa.
[/quote]
Hae itsekin toimeentulotukea jos asiasi ovat niin huonosti. Olen minäkin äitiyslomalla ja hikihatussa tein töitä, jotta saisin enemmän rahaa ja niinhän saankin. Mikset itse tehnyt samoin?
Mitä se ketään hyödyttää, että sosiaalituet muuttuvat vastikkeellisiksi? Luuletteko että narkit ja juopot pistetään töihin? Vanhuksia hoitamaan ehkä? Hyvä vitsi!
Taas tätä kokoomushapatetta, joista oikeasti kärsii kaikkein heikoimmassa asemassa olevat.
Ne joille vastikkeellisuus ei sovi, tippuvat sossun luukulle. Jos sekin vastikkeellistetaan tippuvat sossun luukulta kadulle.
Kukas poliitikko se vastikään puhui hyvinvointiyhteiskunnan päivittämisestä? Hyvinvointiyhteiskunnan tuhoamista pikemminkin.
[/quote]
kuten sanoin; en saa mitään tukia. Sehän tässä sylettää että ennen mammalomaa on tehny sitä duunia paskapalkalla ja tulos on tämä. 700e kuukaudessa ja pummit saa vaan koska niitä huvittaa istua kotona enemmän. Uskon vahvasti (tähän riittää maalaisjärkikin) että jos suomessa hoidettaisiin nämä pummit ja narkit kondikseen tästä hoidosta aiheutuvat kulut maksavat itsensä todella nopeasti takaisin, sen sijaan että tuettaisiin ja edesautettaisiin tällaista iilimato kulttuuria. Jos joku ei ole valmis sitä apua vastaanottamaan niin sitten kaikki rahahanat kiinni. Uskoisin että ehkä alkais se työnteko monelle maistumaan. Tämä on todellinen holhousvaltio ennemmin.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:38"]
Osittain samaa mieltä ap:n kanssa. Mua kans ärsyttää ihmiset joilla ei ole MITÄÄN SYYTÄ istua vaan kotona ja raapia persettä. Ymmärrän että on niitä jotka eivät saa töitä heti, ovat hetken työttömiä. Tai on niitä jotka joutuvat vaikka olemaan sairaseläkkeellä. Mutta sitten.....on niitä perkeleen yhteiskunnan todellisia iilimatoja, narkkareita ja juoppoja. Syö minunkin maksamat vetorahat. Kyllä ottaa pannuun. Semmonen pummi saa enemmän kuussa rahaa kuin minä, joka olen äitiyslomalla!!! Se on minusta käsittämätöntä...ja sitten on tämä meidän valtio joka hyvin heikosti puuttuu varhaisella toiminnalla että tällaisia "pummeja" ei edes tulisi...kyllä sylettää....
[/quote]Minä en ihan usko että se sossupummi saa enemmän kuin äitiyslomalainen, ja pienituloisella äitiyslomalaisellakin on yksin asuessaan mahdollisuus asumistukeen varmaankin.
Suuri osa niistä juoppopummeista varmaankin kuuluisi sairaseläkkeelle, moni mielenterveysongelmainen hoitaa sitä ongelmaansa vaan juomalla.
Ja ei sitä juomista kukaan maksa, sossun perusosasta se rahoitetaan, se on vain poissa sitten kaikesta muusta tarpeellisestakin, kaipa se jokaisen oma asia on mihin ne muutamat satasensa käyttävät, siisteihin vaatteisiin ja ruokaan, puhelimiin ja linja-autolippuihin, sanomalehden tilaamiseen ja muuhun normaaliin elämään, vai juovatko kaiken ja ovat syömättä ja paskaisissa vanhoissa kirpparikuteissa.
[/quote]
kyllä itseasiassa ne saa.. Minä saan vanhempainpäivärahaa noin 700 euroa kuukaudessa. Oikeutta minkäänlaisiin asumistukiin tai muihin ei ole. Niille pummeille ja narkeille maksetaan vuokra ja lisäksi saavat toimeentulotukea. Varsinkin pienillä paikkakunnilla on helppo saada sossusta rahaa. Menevät ja vähän voivottelevat niin johan kilahtaa tilille rahaa. Tiedän koska olen tämän itse nähnyt. Aivan käsittämätöntä sontaa.
[/quote]
Hae itsekin toimeentulotukea jos asiasi ovat niin huonosti. Olen minäkin äitiyslomalla ja hikihatussa tein töitä, jotta saisin enemmän rahaa ja niinhän saankin. Mikset itse tehnyt samoin?
Mitä se ketään hyödyttää, että sosiaalituet muuttuvat vastikkeellisiksi? Luuletteko että narkit ja juopot pistetään töihin? Vanhuksia hoitamaan ehkä? Hyvä vitsi!
Taas tätä kokoomushapatetta, joista oikeasti kärsii kaikkein heikoimmassa asemassa olevat.
Ne joille vastikkeellisuus ei sovi, tippuvat sossun luukulle. Jos sekin vastikkeellistetaan tippuvat sossun luukulta kadulle.
Kukas poliitikko se vastikään puhui hyvinvointiyhteiskunnan päivittämisestä? Hyvinvointiyhteiskunnan tuhoamista pikemminkin.
[/quote]
kuten sanoin; en saa mitään tukia. Sehän tässä sylettää että ennen mammalomaa on tehny sitä duunia paskapalkalla ja tulos on tämä. 700e kuukaudessa ja pummit saa vaan koska niitä huvittaa istua kotona enemmän. Uskon vahvasti (tähän riittää maalaisjärkikin) että jos suomessa hoidettaisiin nämä pummit ja narkit kondikseen tästä hoidosta aiheutuvat kulut maksavat itsensä todella nopeasti takaisin, sen sijaan että tuettaisiin ja edesautettaisiin tällaista iilimato kulttuuria. Jos joku ei ole valmis sitä apua vastaanottamaan niin sitten kaikki rahahanat kiinni. Uskoisin että ehkä alkais se työnteko monelle maistumaan. Tämä on todellinen holhousvaltio ennemmin.
[/quote]
No siitä olen samaa mieltä, että ennaltaehkäisy olisi tärkeää ja hoito sairaille kuten narkit ja juopot, kuten tässä keskustelussa on ilmaistu. Valitettavasti eivät ihmiset aina pahojen tekojensa vuoksi ole tuommoiseen loukkuun joutuneet ja vaikka olisivatkin niin ihmisiä hekin ovat.
Kauhea ajatella jos asiat olisivat kuin jenkeissä ja meillä olisi kadut täynnä kodittomia, vaikka onhan niitä väliinputoajia nytkin. Tai että oma läheinen tulisi riippuvaiseksi, eikä sossu maksa edes vuokraa, jotta katto pysyisi pään päällä. Eiköhän ne isot rahat ole jossain muualla kuin yhteiskunnan pohjalla.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 15:12"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Siis asut yksin, maksat vuokrasi siitä 700e:sta etkä saa tukia mihinkään? No jotain on nyt pielessä? Minä, "pummi" saan noin 700, asumistukea jonkin kympin omistusasuntoon josta on lainaa, enkä saa kyllä sossusta mitään.
Sosiaaliturva on jo vastikkeellista, jos olet ollut yli 500päivää työttömänä, joten mitä horiset?Itse käyn töissä ma-pe, 9e/pvä lisätienestiä vastaan, joten mikä sun ongelma on, haluatko samaa itsellesi? Mikset jää työttömäksi?
Ai, ei mua ainakaan suututa, vaikka itse töissä olenkin. Ei vaikuta omaan elämääni millään lailla. Ja oon kyllä itsekkin miettinyt joskus, että mielummin oisin tuilla kuin raataisin minipalkalla raskaita töitä. :) miksipä ei tilaisuuteen tarttuisi kerta tarjotaan!
Kuka on sossupummi? Kaverini, jonka pieni palkka ei riitä kohtuulliseen vuokraan ja perheensä elättämiseen? Minä, joka olen mielenterveysongelmien vuoksi työtön? Äläkä nyt tule sanotaan, että voisin tehdä puolipäiväistä työtä- totta hitossa voisin, vaan arvaapa palkkaako kukaan minua yhtään mihinkään!
Faktojen valossa sossutukia jätetään nostamatta vuosittain isoja määriä. Siksikin sen rahan maksatus siirretään Kelaan.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:38"]Osittain samaa mieltä ap:n kanssa. Mua kans ärsyttää ihmiset joilla ei ole MITÄÄN SYYTÄ istua vaan kotona ja raapia persettä. Ymmärrän että on niitä jotka eivät saa töitä heti, ovat hetken työttömiä. Tai on niitä jotka joutuvat vaikka olemaan sairaseläkkeellä. Mutta sitten.....on niitä perkeleen yhteiskunnan todellisia iilimatoja, narkkareita ja juoppoja. Syö minunkin maksamat vetorahat. Kyllä ottaa pannuun. Semmonen pummi saa enemmän kuussa rahaa kuin minä, joka olen äitiyslomalla!!! Se on minusta käsittämätöntä...ja sitten on tämä meidän valtio joka hyvin heikosti puuttuu varhaisella toiminnalla että tällaisia "pummeja" ei edes tulisi...kyllä sylettää....
[/quote]
verorahat piti siis sanomani...
Tietenkin sossu maksaa vuokran ja antaa ruokaan ja laskuihin vähän rahaa, miten muuten ne ihmiset eläisivät, joilla ei ole mitään muuta ansiota. Mikä järki siinä olisi, että annetaan ihmisten joutua kadulle.