Suututtaa kaikki sossupummit
En voi kestää sellaisia ihmisiä joille on ihan ok elää sosiaalituilla. Milloin sosiaaliturva tulee vastikkeelliseksi? Vapaatkustajien tilanne olisi tehtävä tukalaksi. Ymmärrän sen että jokaisella meistä voi olla tilanne että tarvitsee esim. toimeentulotukea. Mutta se ettei itse yritetäkään mitään, suututtaa. Tavallaan se, että ei edes haluta mitään muuta kun näinkin pärjää.
Eihän tämä yhteiskunta voi kauan in jatkaa. Ja sitten on monella tiukka tilanne.
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:56"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:31"]Se narkomaani tai juoppo on joskus ollut tavallinen ihminen, joka ei varmaan omaa polkuaan toivo kenellekään, ja arvatkaapa missä se sitten näkyisi, jos heille ei edes perusturvaa suotaisi.Itse saan sossutukia vastikkeellisuutta vastaan, eli teen töitä joka arkipäivä rahani eteen.Tätä sitten firmat käyttävät härskisti väärin kunnan tuella, sillä laissa sanotaan ettei kuntouttavassa työtoiminnassa oleva saa tehdä töitä yksityisille yrityksille.Kuntouttavaan työtoimintaan otetaan vain ja ainoastaan työkykyisiä ihmisiä jos joku nyt ihmettelee tuota nimitystä kuntouttava.
[/quote]
ajatukseni olikin että heille tarjottaisi hoitoa, eikä annettaisi rahaa aineisiin. Jos sitä hoitoa ei halua, ei minun mielestäni minun kuuluisi maksaa heidän huummeitten käyttöään.
[/quote]
Ajatuksesi on varmasti hyvä mutta niin väärä.Käytin itse huumeita 10v. ja se lopullinen päätös lopettaa lähti itsestä.Olin tullut tieni päähän, joko kuolen tai jatkan elämää.Ymmärrät varmasti, että jos et katso elämäsi rakkautta viimeiseen asti, et siitä pääse ikinä yli.Se ettei näille ihmisille antaisi ollenkaan rahaa, niin se ei heitä auttaisi vaan pahentaisi sinun lähikauppasi hävikkiä.
[/quote]
ajatus oli se että heille tarjottaisiin hoitoa. Olen samaa mieltä kanssasi että ajatus lopettaa pitää lähteä itsestä. Yritin pitkään ensimmäisen lapseni isää saada lopettamaan ja ilman tuloksia. Mutta ex narkomaanina tiedät varmaan itsekkin että niin kauan käyttö jatkuu kun se mahdollistetaan. Siksi se pitäisi lopettaa ja hoito kuvion astua tilalle. Tiedät varmaan myös miten vaikea sinne hoitoon on päästä.
[/quote]
No eihän se käyttö mitään lopu jos sut pakotetaan hoitoon! Monet narkit menee sinne koska rahat on ihan lopussa, ei lopettaakseen.Eikä se käyttö lopu vaikket saisikaan sitä 500e sosiaaliturvaa, silloin ne tekee enemmän yötöitä ja sunkin auton alla on joku päivä vain hiekkaa, sitäkö haluat? Peruspäivä annos pirinisteillä maksaa 30-60e, joten toi 500e on yks hyttysenpaska.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:54"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:48"]
Tietysti täytyy pitää jokainen hengissä, en minä sellaista itsestäänselvyyttä ole kieltämässä. Mutta rahan tarvitseminen lapsen hoitamiseen on mielestäni perustellumpaa kuin rahan tarvitseminen esimerkiksi viinaan. Mieluummin tukisin esimerkiksi alkoholistin kuntoutusta.
[/quote]
Perusosa on vuonna 2014 yksin asuvalla 480,20 euroa kuukaudessa. Siitä ne maksavat vaatteensa, laskunsa, puhelinlaskunsa, ruokansa, viinansa ja kaiken muun, vuokran lisäksi. Siis ne jotka asuvat vuokralla.
Siis tarkoitatko että alkoholistilta otettaisiin tästä summasta vielä pois?
[/quote]
Se alkoholisti saa myös asumistuen. Sanon että eikö olisi järkevämpää käyttää nämäkin rahat ennemmin sen alkkisen kuntoutukseen?
[/quote]No miten sä ajattelet että se maksaisi tuosta alle 500 eurosta myös vuokran? Se on aika pieni raha ilman sitäkin, ja toisaalta en kyllä nyt tiedä maksetaanko monestikaan koko vuokraa tuon summan päälle, vai meneekö tuosta vielä siihenkin, itse kun en asu vuokralla enkä saa sossutukea sen vuoksi.
Jos on oikeasti riippuvainen esim. huumeista tai vaikka alkoholista, ei siihen auta ulkoapaasaus että lopeta. Ne ovat niin syvälle sekä fyysisiä että psyykkisiä riippuvuuksia. Helppoa on ulkopuolelta paasata. Ja monet addiktit tänä päivänä tarvitsevat ulkopuolista hoitoa.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:54"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:48"]
Tietysti täytyy pitää jokainen hengissä, en minä sellaista itsestäänselvyyttä ole kieltämässä. Mutta rahan tarvitseminen lapsen hoitamiseen on mielestäni perustellumpaa kuin rahan tarvitseminen esimerkiksi viinaan. Mieluummin tukisin esimerkiksi alkoholistin kuntoutusta.
[/quote]
Perusosa on vuonna 2014 yksin asuvalla 480,20 euroa kuukaudessa. Siitä ne maksavat vaatteensa, laskunsa, puhelinlaskunsa, ruokansa, viinansa ja kaiken muun, vuokran lisäksi. Siis ne jotka asuvat vuokralla.
Siis tarkoitatko että alkoholistilta otettaisiin tästä summasta vielä pois?
[/quote]
Tämähän koko vääntö alkoi siitä kun joku vertasi äitiyslomalaisia juoppohin/narkkareihin, mikä mielestäni on täysin absurdia. Mielestäni lasten saaminen ja niiden hoitaminen äitiysloman ajan on ensinnäkin ihan normaalia yhteiskunnan pyörimistä ja toiseksi oikein kannatettavaa, ovathan lapset maamme tulevaisuus.
Sen sijaan alkoholistin tai narkkarin tilanteessa jokin on mennyt pahasti pieleen, ja näin ollen mielestäni ei äitiyslomalaista voida verrata "samanlaiseksi pummiksi", kuin alkkista tai narkkaria. Ei äitiysloma ei ole ongelma, sen sijaan päihteidenkäyttö on, käyttäjälle itselleenkin.
Tuo päihteidenkäyttäjien tukeminen on kaksipiippuinen juttu. En minä heidän tukia olisi vähentämässä. Jos alkoholisteilta poistetaan tuet, saattaisi osa voimaantua töihin ja toisaalta osa joutuisi kadulle tai sukulaisten hoiviin. Oma isänikin on alkkis ja jos ei saisi mitään tukia, olisi sitten varmaan meidän lasten huolettavana lopun elämäänsä. En minä sellaista toivo.
Toisaalta olen sitä mieltä että ne tuet saattavat olla karhunpalvelus siinä mielessä, että ne mahdollistavat sen tuhoavan elämäntavan ylläpidon eli viinan kanssa lotraamisen. Isäni ei ole oikein koskaan ottanut vastuuta elämästään vaan aina on sukulaiset tai sossu olleet tukemassa kun hän kerta toisensa jälkeen säheltää elämänsä pieleen. Ei sekään pidemmän päälle kannata... Alkoholismihan on erittäin hankala parantaa mutta siltikin voisi olla enemmän jopa ihan pakotettua hoitoon ohjaamista. Tai että osa tuesta annettaisiin vaikka jonkinlaisia lahjakortteina ruokakauppaan, jolla ei saa ostaa tupakkaa tai alkoholia. Joka tapauksessa se suora tilisiirto alkoholistin tilille ei ehkä kaikissa tilanteissa ole se paras ratkaisu.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:31"]Se narkomaani tai juoppo on joskus ollut tavallinen ihminen, joka ei varmaan omaa polkuaan toivo kenellekään, ja arvatkaapa missä se sitten näkyisi, jos heille ei edes perusturvaa suotaisi.Itse saan sossutukia vastikkeellisuutta vastaan, eli teen töitä joka arkipäivä rahani eteen.Tätä sitten firmat käyttävät härskisti väärin kunnan tuella, sillä laissa sanotaan ettei kuntouttavassa työtoiminnassa oleva saa tehdä töitä yksityisille yrityksille.Kuntouttavaan työtoimintaan otetaan vain ja ainoastaan työkykyisiä ihmisiä jos joku nyt ihmettelee tuota nimitystä kuntouttava.
[/quote]
ajatukseni olikin että heille tarjottaisi hoitoa, eikä annettaisi rahaa aineisiin. Jos sitä hoitoa ei halua, ei minun mielestäni minun kuuluisi maksaa heidän huummeitten käyttöään.
[/quote]
Oletko fanaatikko vai hölmö? Sitä hoitoa ei ole varaa järjestää nytkään tarpeeksi. Pakotettu hoito sitäpaitsi ei toimi, niinkuin tietäisit jos viitsisit perehtyä asioihin etkä vain oksentaa kateuttasi julki. Eikä se toimi muissakaan asioissa, mikään elävä olento ei pidä pakosta ja muuttuu sen seurauksena entistä passiivisemmaksi ja vihamielisemmäksi. Hoidon teho perustuu ihmisen aikuistumisprosessien heräämiseen, mutta pakko saa ihmisen lapsellisimmat puolet kukkimaan.
Paimennusvaltiossa tavoitellaan kurileirityyppistä pikakasvatusta, mutta sitäkään ei ole varaa tarjota. Ennen kaikkea, kun halukkaitakaan ei ole varaa hoitaa, on hulluuden huippu laittaa resurssit kiusatuimpien jatkokiusaamiseen.
Huumeidenkäytön rahoittamiseen otin kantaa jo yllä. Jos ei haluta järjestää jakelua paatuneille ja vielä tehdään mahdollisimman mahdottomaksi tukien käyttö huumeisiin, on turha itkeä, että ihminen rahoittaa sitten käyttönsä itse parhaaksi katsomallaan tavalla. Kun lisääntyvän tarjonnan innoittamassa seksinostajamiehessäsi todetaan hiv, älä sitten tule valittamaan.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 21:40"]
Tai että osa tuesta annettaisiin vaikka jonkinlaisia lahjakortteina ruokakauppaan, jolla ei saa ostaa tupakkaa tai alkoholia. Joka tapauksessa se suora tilisiirto alkoholistin tilille ei ehkä kaikissa tilanteissa ole se paras ratkaisu.
[/quote]No näinhän se joidenkin kohdalla, varsinkin harkinnanvaraisissa ja eu-avustuksien tyylisissä onkin. Ja siksi nähdään kauppojen edessä toisinaan näitä ruokatarvikkeita kaupittelevia ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:38"]
Osittain samaa mieltä ap:n kanssa. Mua kans ärsyttää ihmiset joilla ei ole MITÄÄN SYYTÄ istua vaan kotona ja raapia persettä. Ymmärrän että on niitä jotka eivät saa töitä heti, ovat hetken työttömiä. Tai on niitä jotka joutuvat vaikka olemaan sairaseläkkeellä. Mutta sitten.....on niitä perkeleen yhteiskunnan todellisia iilimatoja, narkkareita ja juoppoja. Syö minunkin maksamat vetorahat. Kyllä ottaa pannuun. Semmonen pummi saa enemmän kuussa rahaa kuin minä, joka olen äitiyslomalla!!! Se on minusta käsittämätöntä...ja sitten on tämä meidän valtio joka hyvin heikosti puuttuu varhaisella toiminnalla että tällaisia "pummeja" ei edes tulisi...kyllä sylettää....
[/quote]
Mitvit? Äitiyslomalainen on ihan yhtälailla sossupummi kuin joku narkkari. Et sinäkään tee mitään niiden ilmaisten rahojesi eteen. Vittuako vikiset täällä?
[/quote]
en edes alennu ottamaan tuota tosissaan. Joko sinulla ei ole lapsia tai et ole koskaan ollut töissä. Ymmärräthän että äitiyslomalla oleva hoitaa lastaan muutamia kuukausia kotona jonka jälkeen palaa töihin. Nyt puhittiinkin tässä ketjussa niistä ihmisistä jotka omasta halustaan eivät tahdo tehdä töitä ollenkaan, eikä heillä ole pienintä aikomustakaan hakeutua työelämään koska yhteiskunta heidät elättää muutenkin. Eli kyse ei ollut lyhytaikaistyöttömistä, sairaselääkkeellä tai äitiyslomalla olevista.
[/quote]
Ei kannattaisi välttämättä heti heittäytyä vaatimaan lisää kuria, koska on aina niitäkin, joiden mielestä sinäkin olet turhake. Äitiyslomalaisesta tulee nykyisessä taloustilanteessa äkkiä pitkäaikaistyötön. Mitäs sitten tehdään, käynnistätkö taas syöpäläispuheet?
Kuka haluaisi pirinistin tai persoonallisuushäiriöisen henkilön vaikkapa oman vanhan äitinsä hoitajaksi tai bussikuskiksi?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:55"]Jos olet julkisella sektorilla duunissa, on hyvin todennäköistä, että olet yhteiskunnalle pelkkä kuluerä ja paljon kalliimpi kuin mitkään sossupummit. Julkinen sektori äärimmäiseen minimiin ja sitte katsotaan uudelleen, mikä on oikeasti tärkeätä ja ketkä ovat kupanneet yhteiskuntaa.
[/quote]
oletan että olet itse "sossupummi"?
[/quote]
Asiakkaat haluavat maksaa osaamisestani niin paljon, että pystyn maksamaan omat ja seitsemän ihmisen liksat. Argumentaatiosi on aika huteralla pihjalla kun puhut ihmisistä asioiden sijaan.
[/quote]
Onko ammattisi madame, ja osaamisesi ja alaistesi osaaminen vakaalla pohjalla?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 21:32"]Jos on oikeasti riippuvainen esim. huumeista tai vaikka alkoholista, ei siihen auta ulkoapaasaus että lopeta. Ne ovat niin syvälle sekä fyysisiä että psyykkisiä riippuvuuksia. Helppoa on ulkopuolelta paasata. Ja monet addiktit tänä päivänä tarvitsevat ulkopuolista hoitoa.
[/quote]
mikä siinä on niin vaikeaa tajuta että se ajatus oli nimenomaan tarjota apua=vieroitushoitoa. Ja en paasaa. Tiedän mistä puhun.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:38"]
Osittain samaa mieltä ap:n kanssa. Mua kans ärsyttää ihmiset joilla ei ole MITÄÄN SYYTÄ istua vaan kotona ja raapia persettä. Ymmärrän että on niitä jotka eivät saa töitä heti, ovat hetken työttömiä. Tai on niitä jotka joutuvat vaikka olemaan sairaseläkkeellä. Mutta sitten.....on niitä perkeleen yhteiskunnan todellisia iilimatoja, narkkareita ja juoppoja. Syö minunkin maksamat vetorahat. Kyllä ottaa pannuun. Semmonen pummi saa enemmän kuussa rahaa kuin minä, joka olen äitiyslomalla!!! Se on minusta käsittämätöntä...ja sitten on tämä meidän valtio joka hyvin heikosti puuttuu varhaisella toiminnalla että tällaisia "pummeja" ei edes tulisi...kyllä sylettää....
[/quote]Minä en ihan usko että se sossupummi saa enemmän kuin äitiyslomalainen, ja pienituloisella äitiyslomalaisellakin on yksin asuessaan mahdollisuus asumistukeen varmaankin.
Suuri osa niistä juoppopummeista varmaankin kuuluisi sairaseläkkeelle, moni mielenterveysongelmainen hoitaa sitä ongelmaansa vaan juomalla.
Ja ei sitä juomista kukaan maksa, sossun perusosasta se rahoitetaan, se on vain poissa sitten kaikesta muusta tarpeellisestakin, kaipa se jokaisen oma asia on mihin ne muutamat satasensa käyttävät, siisteihin vaatteisiin ja ruokaan, puhelimiin ja linja-autolippuihin, sanomalehden tilaamiseen ja muuhun normaaliin elämään, vai juovatko kaiken ja ovat syömättä ja paskaisissa vanhoissa kirpparikuteissa.
[/quote]
Ihmettelen että toimeentulotuilla eläjät saa kaikki kaikki lääkkeetkin aina ihan ilmaiseksi, menoihin saa laittaa lasten harrastuksia ja hankintoja kunhan osaa vaan olla härski ja selitellä kaiken tarpeelliseksi ja nyhtää maksimiedut.
Asioita joita pienituloiset töissäkäyvät/opiskelevat yh:t, eläkeläiset jne joutuvat puolestaan karsimaan kun rahat riittää nippa nappa asumiseen ja laskuihin.
En ymmärrä noita pitkään ja jatkuvasti tuota systeemiä hyväksikäyttäviä, aina kirjoitellaan maksusitouunuksia vuodeksi kerrallaan tuosta vaan. Helppoahan se on työnraadantaan verrattuna.
[/quote]
Jos on todella niin tiukka tilanne, että joutuu lääkkeistäkin nipistämään niin voi hakea toimeentulotukea. Toimeentulotuen saaminen ei aina tarkoita sitä, etteikö siinä samalla tekisi jotakin muutakin, kuten opiskelisi. Kuten aiemmin kirjoitin, tukien alikäyttö on yleisempää kuin ylikäyttö. Monet kitkuttaa, kun eivät kehtaa hakea esmes juuri sitä toimeentulotukea tai kuvittelevat että esimerkiksi vähäinenkin opiskelu tai työssäkäynti jotenkin estäisi toimeentulotuen saamisen tai sitten ovat liian ylpeitä.
Kirjoitinkin jo täällä aiemmin miten äitini, kolmen lapsen yh ja opiskelija sai myös toimeentulotukea ja itsekin sitä ehdin vuoden verran saada ennen kuin muutin pois kotoa. Sain myös 14-15-vuotiaana harrastukseen avustusta. Siinä saattoi toisaalta olla sosiaalityö-aspekti mukana, kun on tuota päihdeperhe-taustaakin. Tuollaiset harrastaneisuuden ym. tukemiset ovat harkinnanvaraisia eli ei sitä rahaa ihan niin vain helposti jaella. Esim. harrastuksen täytyy olla kohtuuhintainen ja siinä on tietty yläikäraja, oliskohan ollu juuri 15. (Nykyään osallistun itsekin Tukikummien toimintaan, jossa autetaan syrjäytymisvaarassa olevia lapsia ja nuoria osaksi juuri harrastaneisuutta tukemalla, koska tiedän, miten suuri juttu esim. se harrastus voi olla jollekulle syrjäytymisvaaralla olevalle nuorelle). Ei tuota tilannetta kannata kenenkään kadehtia.
Tuo harrastus oli oikeastaan ainoa "luksus". Muistan esimerkiksi kun häpeissäni peittelin rikkinäisiä kenkiäni välituntisin. Ei se toimeentulotuen saaminen ihan sitäkään ole että sillä jotenkin ihan hirveän herroiksi elettäisiin tai että sossu vain automaattisesti kustantaisi ihan kaiken.
Muakin suututtaa. Päätin myös kokeilla tätä itse ja nyt vasta suututtaakin. Mistä löydän enää motivaation palata paskaa työhön, kun rahaa saa helposti näinkin. Ei paljoa, mutta sen verran että pärjää.
Mulla loppui määräaikainen työ kun olin suunnilleen raskauden puolivälissä. Vihasin kyseistä työtä ja siinä hormonihöyryissäni ilmoitin, etten halua jatkaa. Ei siinä sitten muuta kun päivärahahakemus liitolle ja lomailemaan. Työkkärissäkin olivat kovin ymmärtäväisiä (en tietenkään kertonut että olisi ollut mahdollisuus jatkoon), käskivät nauttia raskaudesta ja palataan asiaan kun lapsi menee hoitoon.
Ei se tule vastikkeelliseksi koskaan sillä ay-väki vastustaa sitä. Heitä pelottaa heidän omien työpaikkojen säilyminen jos työttömyys- tai sosiaaliturvalla elävät laitetaan tekemään heidän työt.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 13:19"]Ei se tule vastikkeelliseksi koskaan sillä ay-väki vastustaa sitä. Heitä pelottaa heidän omien työpaikkojen säilyminen jos työttömyys- tai sosiaaliturvalla elävät laitetaan tekemään heidän työt.
[/quote]
Vastikkeellisessa sosiaaliturvassa ei ole periaatteessa mitään vikaa mutta kaikissa käytännön kokeilussa se on ollut pelkkää työmarkkinaehtojen kiertämistä. Ääritapauksessa sitä että kunta tai valtio potkii ensin palkkatyöntekijänsä pihalle ja laittaa heidät sen jälkeen tekemään ihan samoja töitä vastikkeeksi työttömyyspäivärahasta. Eli ihan oikeutetusti ammattiyhdistykset suhtautuvat siihen kriittisesti.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:38"]
[/quote]Minä en ihan usko että se sossupummi saa enemmän kuin äitiyslomalainen, ja pienituloisella äitiyslomalaisellakin on yksin asuessaan mahdollisuus asumistukeen varmaankin.
Suuri osa niistä juoppopummeista varmaankin kuuluisi sairaseläkkeelle, moni mielenterveysongelmainen hoitaa sitä ongelmaansa vaan juomalla.
Ja ei sitä juomista kukaan maksa, sossun perusosasta se rahoitetaan, se on vain poissa sitten kaikesta muusta tarpeellisestakin, kaipa se jokaisen oma asia on mihin ne muutamat satasensa käyttävät, siisteihin vaatteisiin ja ruokaan, puhelimiin ja linja-autolippuihin, sanomalehden tilaamiseen ja muuhun normaaliin elämään, vai juovatko kaiken ja ovat syömättä ja paskaisissa vanhoissa kirpparikuteissa.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:38"]
[/quote]
kyllä itseasiassa ne saa.. Minä saan vanhempainpäivärahaa noin 700 euroa kuukaudessa. Oikeutta minkäänlaisiin asumistukiin tai muihin ei ole. Niille pummeille ja narkeille maksetaan vuokra ja lisäksi saavat toimeentulotukea. Varsinkin pienillä paikkakunnilla on helppo saada sossusta rahaa. Menevät ja vähän voivottelevat niin johan kilahtaa tilille rahaa. Tiedän koska olen tämän itse nähnyt. Aivan käsittämätöntä sontaa.
Jos olet julkisella sektorilla duunissa, on hyvin todennäköistä, että olet yhteiskunnalle pelkkä kuluerä ja paljon kalliimpi kuin mitkään sossupummit. Julkinen sektori äärimmäiseen minimiin ja sitte katsotaan uudelleen, mikä on oikeasti tärkeätä ja ketkä ovat kupanneet yhteiskuntaa.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:55"]Jos olet julkisella sektorilla duunissa, on hyvin todennäköistä, että olet yhteiskunnalle pelkkä kuluerä ja paljon kalliimpi kuin mitkään sossupummit. Julkinen sektori äärimmäiseen minimiin ja sitte katsotaan uudelleen, mikä on oikeasti tärkeätä ja ketkä ovat kupanneet yhteiskuntaa.
[/quote]
oletan että olet itse "sossupummi"?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:38"]
[/quote]
kyllä itseasiassa ne saa.. Minä saan vanhempainpäivärahaa noin 700 euroa kuukaudessa. Oikeutta minkäänlaisiin asumistukiin tai muihin ei ole. Niille pummeille ja narkeille maksetaan vuokra ja lisäksi saavat toimeentulotukea. Varsinkin pienillä paikkakunnilla on helppo saada sossusta rahaa. Menevät ja vähän voivottelevat niin johan kilahtaa tilille rahaa. Tiedän koska olen tämän itse nähnyt. Aivan käsittämätöntä sontaa.
[/quote]
Hae itsekin toimeentulotukea jos asiasi ovat niin huonosti. Olen minäkin äitiyslomalla ja hikihatussa tein töitä, jotta saisin enemmän rahaa ja niinhän saankin. Mikset itse tehnyt samoin?
Mitä se ketään hyödyttää, että sosiaalituet muuttuvat vastikkeellisiksi? Luuletteko että narkit ja juopot pistetään töihin? Vanhuksia hoitamaan ehkä? Hyvä vitsi!
Taas tätä kokoomushapatetta, joista oikeasti kärsii kaikkein heikoimmassa asemassa olevat.
Ne joille vastikkeellisuus ei sovi, tippuvat sossun luukulle. Jos sekin vastikkeellistetaan tippuvat sossun luukulta kadulle.
Kukas poliitikko se vastikään puhui hyvinvointiyhteiskunnan päivittämisestä? Hyvinvointiyhteiskunnan tuhoamista pikemminkin.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:18"]
No on kumma, että siivoojat tulevat Afrikasta, bussikuskit samasta paikasta tai lähi-idästä, lähihoitajat Filippiineiltä/Espanjasta, kalankäsittelijöitä joudutaan lennättämään Ukrainasta, samoin poronlihan käsittelijöitä Puolasta.
www.mol.fi.
Ihan toinen juttu on sitten, jos on tutkinto klovnin ammattiin sirkuskoulusta, tai on saanut enkelitanssijan ammattikoulutuksen tai poppananhuovuttajan AMK-tutkinto. Ei taida löytyä "koulutusta vastaavaa työtä"...
Myönnetään nyt ihan suoraan, että suomalaisille ei enää kelpaa rehellinen kunnon työ, vaan mieluummin näillä sossurahoilla pankolla makoillaan.
[/quote]
Periaatteessa oon ihan samaa mieltä, että kyllä sitä työtä löytyy, jos vain haluaa eikä esimerkiksi nuorten kannattaisi olla liian nirsoja työn vastaanottamisessa. Itsekin tein vähän aikaa hanttihommaa valmistumisen jälkeen ennen kuin tärppäsi oman alan töitä. Mutta nyt kun olen taas jäänyt pätkätöiden jälkeen työttömäksi niin myönnän, että noiden oman alan töiden jälkeen halu mennä pesemään vessoja on melko pieni (toisaalta mieluummin pesen vessoja kun jään pitkäaikaistyöttömäksi).
Nimittäin ei tämäkään ihan oikeanlainen suuntaus ole että nuorten kohdalla työt ovat lähinnä silppu- ja pätkätyötä. Nuorilla koulutetuilla ihmisillä on hankaluuksia saada työuriaan käyntiin juuri siinä vaiheessa, kun sitä kunnollista toimeentuloa tarvitsisi asunnon ostoon, perheen perustamiseen ym. Sitten tehdään kaikenlaista omaa alaa vastaamatonta hanttihommaa tai oman alan töitä pätkinä. Ja samaan aikaan ympäristö syyllistää siitä miten lasten hankkimista lykätään yhä vain myöhemmäksi.