Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suututtaa kaikki sossupummit

Vierailija
09.05.2014 |

En voi kestää sellaisia ihmisiä joille on ihan ok elää sosiaalituilla. Milloin sosiaaliturva tulee vastikkeelliseksi? Vapaatkustajien tilanne olisi tehtävä tukalaksi. Ymmärrän sen että jokaisella meistä voi olla tilanne että tarvitsee esim. toimeentulotukea. Mutta se ettei itse yritetäkään mitään, suututtaa. Tavallaan se, että ei edes haluta mitään muuta kun näinkin pärjää.

Eihän tämä yhteiskunta voi kauan in jatkaa. Ja sitten on monella  tiukka tilanne. 

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:51"]On täysin kestämätöntä että julkisella sektorilla työskentelee 25% työvoimasta. Onneksi moni näistä äänestää omasta näkökulmastaan katsoen täysin järjenvastaisesti kokoomusta, niin jonain päivänä saadaan julkisesta löysät pois. Ehkä he äänestävät kokoomusta sossupummien vastaisessa taistelussa takia, mutta todellisuudessa sahaavat omaa oksaansa. Minä en rehellisenä porvarina pidä tätä kehitystä ollenkaan pahana. :)[/quote]

no ehkä niitä yrittäjiä tulee sitten enemmän. Entäs sitten?

Vierailija
22/90 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 13:16"]

Muakin suututtaa. Päätin myös kokeilla tätä itse ja nyt vasta suututtaakin. Mistä löydän enää motivaation palata paskaa työhön, kun rahaa saa helposti näinkin. Ei paljoa, mutta sen verran että pärjää.

Mulla loppui määräaikainen työ kun olin suunnilleen raskauden puolivälissä. Vihasin kyseistä työtä ja siinä hormonihöyryissäni ilmoitin, etten halua jatkaa. Ei siinä sitten muuta kun päivärahahakemus liitolle ja lomailemaan. Työkkärissäkin olivat kovin ymmärtäväisiä (en tietenkään kertonut että olisi ollut mahdollisuus jatkoon), käskivät nauttia raskaudesta ja palataan asiaan kun lapsi menee hoitoon.

[/quote]

Siis lomailet liiton rahoilla. Kokeileppa peruspäivärahaa, niin ei enää niin naurata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:38"]

Osittain samaa mieltä ap:n kanssa. Mua kans ärsyttää ihmiset joilla ei ole MITÄÄN SYYTÄ istua vaan kotona ja raapia persettä. Ymmärrän että on niitä jotka eivät saa töitä heti, ovat hetken työttömiä. Tai on niitä jotka joutuvat vaikka olemaan sairaseläkkeellä. Mutta sitten.....on niitä perkeleen yhteiskunnan todellisia iilimatoja, narkkareita ja juoppoja. Syö minunkin maksamat vetorahat. Kyllä ottaa pannuun. Semmonen pummi saa enemmän kuussa rahaa kuin minä, joka olen äitiyslomalla!!! Se on minusta käsittämätöntä...ja sitten on tämä meidän valtio joka hyvin heikosti puuttuu varhaisella toiminnalla että tällaisia "pummeja" ei edes tulisi...kyllä sylettää....

[/quote]

Mitvit? Äitiyslomalainen on ihan yhtälailla sossupummi kuin joku narkkari. Et sinäkään tee mitään niiden ilmaisten rahojesi eteen. Vittuako vikiset täällä?

Vierailija
24/90 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:38"]

Osittain samaa mieltä ap:n kanssa. Mua kans ärsyttää ihmiset joilla ei ole MITÄÄN SYYTÄ istua vaan kotona ja raapia persettä. Ymmärrän että on niitä jotka eivät saa töitä heti, ovat hetken työttömiä. Tai on niitä jotka joutuvat vaikka olemaan sairaseläkkeellä. Mutta sitten.....on niitä perkeleen yhteiskunnan todellisia iilimatoja, narkkareita ja juoppoja. Syö minunkin maksamat vetorahat. Kyllä ottaa pannuun. Semmonen pummi saa enemmän kuussa rahaa kuin minä, joka olen äitiyslomalla!!! Se on minusta käsittämätöntä...ja sitten on tämä meidän valtio joka hyvin heikosti puuttuu varhaisella toiminnalla että tällaisia "pummeja" ei edes tulisi...kyllä sylettää....

[/quote]Minä en ihan usko että se sossupummi saa enemmän kuin äitiyslomalainen, ja pienituloisella äitiyslomalaisellakin on yksin asuessaan mahdollisuus asumistukeen varmaankin.

Suuri osa niistä juoppopummeista varmaankin kuuluisi sairaseläkkeelle, moni mielenterveysongelmainen hoitaa sitä ongelmaansa vaan juomalla.

Ja ei sitä juomista kukaan maksa, sossun perusosasta se rahoitetaan, se on vain poissa sitten kaikesta muusta tarpeellisestakin, kaipa se jokaisen oma asia on mihin ne muutamat satasensa käyttävät, siisteihin vaatteisiin ja ruokaan, puhelimiin ja linja-autolippuihin, sanomalehden tilaamiseen ja muuhun normaaliin elämään, vai juovatko kaiken ja ovat syömättä ja paskaisissa vanhoissa kirpparikuteissa.

[/quote]

kyllä itseasiassa ne saa.. Minä saan vanhempainpäivärahaa noin 700 euroa kuukaudessa. Oikeutta minkäänlaisiin asumistukiin tai muihin ei ole. Niille pummeille ja narkeille maksetaan vuokra ja lisäksi saavat toimeentulotukea. Varsinkin pienillä paikkakunnilla on helppo saada sossusta rahaa. Menevät ja vähän voivottelevat niin johan kilahtaa tilille rahaa. Tiedän koska olen tämän itse nähnyt. Aivan käsittämätöntä sontaa.

[/quote]

Hae itsekin toimeentulotukea jos asiasi ovat niin huonosti. Olen minäkin äitiyslomalla ja hikihatussa tein töitä, jotta saisin enemmän rahaa ja niinhän saankin. Mikset itse tehnyt samoin?

Mitä se ketään hyödyttää, että sosiaalituet muuttuvat vastikkeellisiksi? Luuletteko että narkit ja juopot pistetään töihin? Vanhuksia hoitamaan ehkä? Hyvä vitsi!

Taas tätä kokoomushapatetta, joista oikeasti kärsii kaikkein heikoimmassa asemassa olevat.

Ne joille vastikkeellisuus ei sovi, tippuvat sossun luukulle. Jos sekin vastikkeellistetaan tippuvat sossun luukulta kadulle.

Kukas poliitikko se vastikään puhui hyvinvointiyhteiskunnan päivittämisestä? Hyvinvointiyhteiskunnan tuhoamista pikemminkin.

[/quote]

kuten sanoin; en saa mitään tukia. Sehän tässä sylettää että ennen mammalomaa on tehny sitä duunia paskapalkalla ja tulos on tämä. 700e kuukaudessa ja pummit saa vaan koska niitä huvittaa istua kotona enemmän. Uskon vahvasti (tähän riittää maalaisjärkikin) että jos suomessa hoidettaisiin nämä pummit ja narkit kondikseen tästä hoidosta aiheutuvat kulut maksavat itsensä todella nopeasti takaisin, sen sijaan että tuettaisiin ja edesautettaisiin tällaista iilimato kulttuuria. Jos joku ei ole valmis sitä apua vastaanottamaan niin sitten kaikki rahahanat kiinni. Uskoisin että ehkä alkais se työnteko monelle maistumaan. Tämä on todellinen holhousvaltio ennemmin.

[/quote]

Eräänlaista sosiaalitukeahan se sinunkin 700 euroasi on. Samalle lopetuslistalle kuin muutkin tuet. On lapsia ennenkin tehty ja hoidettu ihan omilla tuloilla.

Vierailija
25/90 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:38"]

[/quote]

Voi kyynel. Äitiysraha on aina tietty prosentti palkasta joten jos sun raha on sulle liian alhainen niin sehän johtuu VAIN siitä ettet ole tehnyt tarpeeksi töitä.

[/quote]

tein aivan täysiä päiviä. Sehän oli juuri pointtini että vaikka oon tehny duunia niska limassa huonolla palkalla niin silti ne pummit saa enemmän

[/quote]

Pummihan sinäkin olet, ellet ole töissä ja silti tahdot rahaa.

Vierailija
26/90 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:12"]

[/quote]

Mitvit? Äitiyslomalainen on ihan yhtälailla sossupummi kuin joku narkkari. Et sinäkään tee mitään niiden ilmaisten rahojesi eteen. Vittuako vikiset täällä?

[/quote]

Älähtiköhän siellä nyt joku päihteiden käyttäjä? Eiköhän lapsen hoitaminen ole yhteiskunnallisestikin kannattavampaa ja ihan perusteltua ennemmin kuin aineiden vetäminen. Lisäksi äitiyslomalainen luultavasti on ollut/tulee olemaan työssä ja maksaa veroja joita saa sitten takaisin tuetun äitiysloman muodossa.

Kaikenlaisen eteenpäin menemisen ja kehittymisen tukeminen on hyvinkin ok mutta väärän (juoppo-, narkki-) elämäntavan ylläpitäminen taas turhaa.

Vierailija
27/90 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:38"]

[/quote]

[/quote]

en edes alennu ottamaan tuota tosissaan. Joko sinulla ei ole lapsia tai et ole koskaan ollut töissä. Ymmärräthän että äitiyslomalla oleva hoitaa lastaan muutamia kuukausia kotona jonka jälkeen palaa töihin. Nyt puhittiinkin tässä ketjussa niistä ihmisistä jotka omasta halustaan eivät tahdo tehdä töitä ollenkaan, eikä heillä ole pienintä aikomustakaan hakeutua työelämään koska yhteiskunta heidät elättää muutenkin. Eli kyse ei ollut lyhytaikaistyöttömistä, sairaselääkkeellä tai äitiyslomalla olevista.

Vierailija
28/90 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:12"]

[/quote]

[/quote]

Älähtiköhän siellä nyt joku päihteiden käyttäjä? Eiköhän lapsen hoitaminen ole yhteiskunnallisestikin kannattavampaa ja ihan perusteltua ennemmin kuin aineiden vetäminen. Lisäksi äitiyslomalainen luultavasti on ollut/tulee olemaan työssä ja maksaa veroja joita saa sitten takaisin tuetun äitiysloman muodossa.

Kaikenlaisen eteenpäin menemisen ja kehittymisen tukeminen on hyvinkin ok mutta väärän (juoppo-, narkki-) elämäntavan ylläpitäminen taas turhaa.

[/quote]

kiitos :) - se äitiyslomalainen

Vierailija
29/90 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi. Minkä minä sille voin, etten saa opiskelujen ohelle töitä. Jos yhtään lohduttaa, niin en kyllä kovin ruhtinaallisia summia toimeentulotukea saa. Muutaman kympin kuussa :D

Vierailija
30/90 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:32"]Anteeksi. Minkä minä sille voin, etten saa opiskelujen ohelle töitä. Jos yhtään lohduttaa, niin en kyllä kovin ruhtinaallisia summia toimeentulotukea saa. Muutaman kympin kuussa :D

[/quote]

opintotuki ei mun mielestä liity tähän. Sinä opisket jotta saay ammatin ja työn. Se on vain positiivista. Tosin jotkut hörhöt täällä on näköjään sitä mieltä että äitiyslomalainen on myös lapamato, heidän mielestään varmaan sinäkin :)

Vierailija
31/90 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se järki, että he joutuisivat menemään työhön elättääkseen itsensä kun muut eivät heitä elätä.

Vierailija
32/90 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:47"]

En voi kestää sellaisia ihmisiä joille on ihan ok elää sosiaalituilla. Milloin sosiaaliturva tulee vastikkeelliseksi? Vapaatkustajien tilanne olisi tehtävä tukalaksi. Ymmärrän sen että jokaisella meistä voi olla tilanne että tarvitsee esim. toimeentulotukea. Mutta se ettei itse yritetäkään mitään, suututtaa. Tavallaan se, että ei edes haluta mitään muuta kun näinkin pärjää.

Eihän tämä yhteiskunta voi kauan in jatkaa. Ja sitten on monella  tiukka tilanne. 

[/quote]

Mä olen palkkatuetussa työssä, ja mua ärsyttää tää systeemi. Se, että ihmisiä työllistetään tuilla johtaa siihen, että firmat ja valtiot palkkaa hommiin tukityöllistettyjä ja säästää siinä. Samoihin hommiin voitaisiin ottaa ihminen normaalisopimuksella, palkkatuettua sopimusta ei jatketa kun on aina mahdollista ottaa toinen palkkatuettu tai työllistetty tilalle. Mutta sitten kun muitakaan hommia ei tosiaan oo, niin mä kulutan nyt sitten yhteiskunnan varoja olin työllinen tai työtön.

[/quote]

mutta sulla on siitä hyvät mahikset työllistyä. Ja sä sentään teet sen rahas eteen jotain.

[/quote]

Yhteiskunta maksaa ja firmat hyötyvät.

Vierailija
33/90 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:35"]Siinä se järki, että he joutuisivat menemään työhön elättääkseen itsensä kun muut eivät heitä elätä.

[/quote]

juuri tuota olen täällä takaa ajanut!

Vierailija
34/90 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle sossupummille joka on lähes koko aikuisikänsä pyörinyt sairaspäiväraha-/työkkärirahakierteessä, on seuraava osoite ihan oikeasti junan alle. Ei niin että se täällä palstalla ketään koskettaisi tai olisi ajankohtainen juuri nyt, mutta kuitenkin.

Vierailija
35/90 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:35"]

Siinä se järki, että he joutuisivat menemään työhön elättääkseen itsensä kun muut eivät heitä elätä.

[/quote]

Ja sinä nero taiot töitä puolelle miljoonalle työttömälle jostain??

Vierailija
36/90 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:10"]

Kuka on sossupummi? Kaverini, jonka pieni palkka ei riitä kohtuulliseen vuokraan ja perheensä elättämiseen? Minä, joka olen mielenterveysongelmien vuoksi työtön? Äläkä nyt tule sanotaan, että voisin tehdä puolipäiväistä työtä- totta hitossa voisin, vaan arvaapa palkkaako kukaan minua yhtään mihinkään!

Faktojen valossa sossutukia jätetään nostamatta vuosittain isoja määriä. Siksikin sen rahan maksatus siirretään Kelaan.

[/quote]

Uskon että aloittaja ei varmasti TARKOITTANUTKAAN TEITÄ JOILLA ON SYYNNE. Vaan ihan vapaamatkustajia niinkuin aloituksessa selkeästi lukee. Kyllä itseänikin välillä ärsyttää kun kolme ihmistä ystävistäni vastustavat työntekoa ja kannattavat sosiaalituella elämistä. Eniten itseäni ärsyttää se että yksikin heistä asuu hienossa uudessa kerrostalossa kaksiossa yksin. Hän nukkuu aina niin pitkää kun haluaa eikä muutenkaan kanna stressiä oravanpyörästä. Se hyvä puoli näissä ystävissä on että heillä on aina aikaa jutella ja lähteä kahville. Välillä itse olen kuitenkin tarjonnut kahveja heille sillä heillä ei aina ole varaa.

Tekevät he muutaman ulkomaan matkankin vuodessa viikon mittaisille reissulle. Myös useita Tallinnan reissuja tekevät ja tuovat sieltä sitten tupakat ja viinat. Välillä olen itsekin ehtinyt mukaan.

Päivät he muutoinkin hengailevat kirjastossa ja kirpparilla tekemässä löytöjä. Ihan tyytyväisiä ovat kaikki elämäänsä. Heillä ei ole myöskään ole mitään oikeita sairauksia vaikka niin esittävät lääkäreille että rahaa tulee.

Olen vaikeina päivinä myös itse ajatellut kohta siirtyä samaan kastiin. Heiltä onneksi saan vinkit ja kikat miten ne isoimmat summat kilahtelevat tilille. En ollut aikaisemmin edes tietoinen että sossuun voi kävellä ja sanoa että tarvitsee uudet farkut ja sieltä saa maksusitoumuksen 80e heti käteen. Riippuu varmaan myös työntekijästä. Yksi kaverini ei ollut edes ruokaan ollut saanut rahaa vaikka oli kuitenkin 3 päivää uusien tukien maksamiseen aikaan ja tilillä 0e.

Vierailija
37/90 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kumma, että siivoojat tulevat Afrikasta, bussikuskit samasta paikasta tai lähi-idästä, lähihoitajat Filippiineiltä/Espanjasta, kalankäsittelijöitä joudutaan lennättämään Ukrainasta, samoin poronlihan käsittelijöitä Puolasta.

www.mol.fi.

Ihan toinen juttu on sitten, jos on tutkinto klovnin ammattiin sirkuskoulusta, tai on saanut enkelitanssijan ammattikoulutuksen tai poppananhuovuttajan AMK-tutkinto. Ei taida löytyä "koulutusta vastaavaa työtä"...

Myönnetään nyt ihan suoraan, että suomalaisille ei enää kelpaa rehellinen kunnon työ, vaan mieluummin näillä sossurahoilla pankolla makoillaan.

Vierailija
38/90 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:35"]

[/quote]

Ja sinä nero taiot töitä puolelle miljoonalle työttömälle jostain??

[/quote]

vaikken tuo tyyppi ole niin vastaan. Käyppä kattoo työkkärin sivuja. Aika paljon vapaita työpaikkoja. Tuskin noin paljon mutta on kuitenkin. Monesti on vaan siitä kiinni että ketään ei kiinnosta ne siivojan tai henk.koht.avustajan työt, mitä siellä aika paljon on.

Vierailija
39/90 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:12"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Yhteiskunnallisesti kannattavaa on myös pitää köyhimmät hengissä. Ei se lastenhoito ole sen perustellumpaa.

Vierailija
40/90 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:08"]

[/quote]Minä en ihan usko että se sossupummi saa enemmän kuin äitiyslomalainen, ja pienituloisella äitiyslomalaisellakin on yksin asuessaan mahdollisuus asumistukeen varmaankin.

Suuri osa niistä juoppopummeista varmaankin kuuluisi sairaseläkkeelle, moni mielenterveysongelmainen hoitaa sitä ongelmaansa vaan juomalla.

Ja ei sitä juomista kukaan maksa, sossun perusosasta se rahoitetaan, se on vain poissa sitten kaikesta muusta tarpeellisestakin, kaipa se jokaisen oma asia on mihin ne muutamat satasensa käyttävät, siisteihin vaatteisiin ja ruokaan, puhelimiin ja linja-autolippuihin, sanomalehden tilaamiseen ja muuhun normaaliin elämään, vai juovatko kaiken ja ovat syömättä ja paskaisissa vanhoissa kirpparikuteissa.

[/quote]

Ihmettelen että toimeentulotuilla eläjät saa kaikki kaikki lääkkeetkin aina ihan ilmaiseksi, menoihin saa laittaa lasten harrastuksia ja hankintoja kunhan osaa vaan olla härski ja selitellä kaiken tarpeelliseksi ja nyhtää maksimiedut.

Asioita joita pienituloiset töissäkäyvät/opiskelevat yh:t, eläkeläiset jne joutuvat puolestaan karsimaan kun rahat riittää nippa nappa asumiseen ja laskuihin.

En ymmärrä noita pitkään ja jatkuvasti tuota systeemiä hyväksikäyttäviä, aina kirjoitellaan maksusitouunuksia vuodeksi kerrallaan tuosta vaan. Helppoahan se on työnraadantaan verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi