Mies viestittelee toisen naisen kanssa
Olen viimeaikoina huomannut, että mies pitää enemmän huolta puhelimestaan, varmistaa että se on taskussa eikä pöydällä. Hän saattaa tekstailla paljonkin illan aikana, ja jos kysyn, niin kyse on aina jostain työkaverin jutusta tai kaverin vitsistä.
Yhtenä iltana miehen puhelin oli kuitenkin pöydällä hänen käydessään vessassa, ja nykyajan puhelimissahan viesti näkyy jo näytöllä...satuin huomaamaan, että viestin lähettäjä on miehen naispuolinen työkaveri. Viesti oli hauska eikä siinä ollut mitään eroottissävytteistä, mutta huomasin jälleen, että mies koko illan sen jälkeen "tekstaili penalle" ja naureskeli eikä kertonut viestien sisällöstä sen enempää.
tämä tällainen on ollut vasta jonkin aikaa, eli uutta käytöstä mieheltäni. Voiko mies ja nainen olla vaan niin hyviå työkavereita, että illat viestitellään hauskoja juttuja? miksei hän kerro, että oikeasti viestittelee "piian" kanssa?
Mitä teen? Luenko heidän viestinsä joku päivä läpi, vai...? en ole tosiaan kun vasta tuon yhden viestin nähnyt, mutta puhelin piippaa jatkuvasti...
Kommentit (126)
vittu miten hölmöä pitää tekstareissa ääni päällä! ihan kun haluaisi kärähtää rysän päältä.
Odotat seuraavan tekstailun alkua ja pyydät sitten mieheltäsi, että sinäkin saat lukea. Jos mies jankuttaa ettei ole mitään syytä sinun lukea, sano että kuvittelet turhia ja koska miehesi on varmasti viaton on paras että hän vain antaa sinun lukea "penan" viestin niin tajuat itsekin että olet ollut typerä. Jos mies edelleen kieltäytyy, tiukkaa mitä hänellä on salattavaa, olitko sittenkin oikeassa?
Jos haluat olla varma että saat miehen nalkkiin, käy ensin lukemassa salaa viestit, ettei hän poista niitä hätäpäissään. Sen jälkeen tee yllä oleva kuvio, niin et jää kiinni salaa lukemisesta.
En ymmärrä millaisia parisuhteita teillä oikein on, kun tämmösistä asioista ei voi kysyä suoraan omalta mieheltään?! Itse oisin kysynyt ihan suoraan tässä tilanteessa, että kukas tää Pia on, näin että viesti on häneltä? Ja vähän haistellut, millä mielellä mies tähän kysymykseen vastaa. Ja jos mua harmittaisi tilanne, sanoisin ihan suoraan, että ei tunnu kivalta, että mies hihittelee näille Pian viesteille yömyöhälle, miltä miehestä tuntuisi jos tekisin samoin? Kyllä ainakin oma mieheni ymmärtäisi!
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 07:39"]En ymmärrä millaisia parisuhteita teillä oikein on, kun tämmösistä asioista ei voi kysyä suoraan omalta mieheltään?! Itse oisin kysynyt ihan suoraan tässä tilanteessa, että kukas tää Pia on, näin että viesti on häneltä? Ja vähän haistellut, millä mielellä mies tähän kysymykseen vastaa. Ja jos mua harmittaisi tilanne, sanoisin ihan suoraan, että ei tunnu kivalta, että mies hihittelee näille Pian viesteille yömyöhälle, miltä miehestä tuntuisi jos tekisin samoin? Kyllä ainakin oma mieheni ymmärtäisi!
[/quote]Ja tuolla saisi aikaan vain sen, että mies poistaisi kaikki viestit ja suuttuisi kun häntä epäillään! Mitään mahdollisuutta tuon jälkeen ei olisi jäädä kiinni, koska jatkossa mies pitäisi äänet poissa ja puhelimen piilossa , poistaisi viestit heti jne. Ja jos asiasta kysyttäisiin hän syyttäisi toista sairaalloisen mustasukkaiseksi kyttääjäksi.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 00:28"]Eli voivat olla vaan niin hyviä kavereita, että lähes joka ilta viestitellään?
Ap
[/quote]
Kun mun exä teki juuri noin kun aloituksessa kerrot, oli uus nainen kuvioissa!
Ap, mulla oli sama tilanne. Miehellä koko ajan puhelin mukana jopa suihkussa, koko ajan piippaa ja kun kysyin mikä on niin hauskaa niin vastaus on "ei mikään".
Lopputulos oli että miehellä oli suhde tuon naisen kanssa. En sano että sinun miehelläsi on suhde mutta ymmärrän täysin viestien lukemisen. Itselläni oli aluksi huono omatunto kyttäämisestä, mutta kun viestit päätin lukea.... en ole katunut päivääkään.
Jos minun työpuhelintani urkittaisiin, en antaisi sitä anteeksi, etenkään jos sen tekisi joku johon olen luottanut. Jos asiat eivät selkene keskustelemalla, eivät ne selkeä myöskään rikkomalla toisen luottamus.
Kannattaa puuttua heti miehen viestittelyyn, jos antaa mennä pidemmälle, on pian eron mahdollisuus edessä. Harmi, kun osa ihmisistä ei pysty itse katkaisemaan pettämiseen johtavaa kierrettä, vaan ollaan muka niin hyvää kaveria että.
Ei tuo hyvältä vaikuta. Mä ottaisin asian puheeksi, ja sanoisin, että näin lähettäjän olevan "piia" eikä "pena". Miehen reaktio sitten kertoo paljon, ellei nyt satu olemaan ammattinäyttelijä.
Selaisin myös viestit. Mä olen exäni viestit lukenut koska epäilin, eikä ollut turha epäily. Säästin itseni paljolta kun luin ne ja voin sanoa, että miehellä ei ollut minkäänlaista valitusoikeutta siinä vaiheessa. Tein väärin, mutta mielestäni ex-mieheni teki enemmän väärin.
Mitäs jos KYSYISIT mieheltä suoraan etkä pohtisi asiaa täällä? Hyvässä parisuhteessa kyllä asiasta kuin asiasta voi puhua...
Hmm.. Kyllä meillä saa katsoa toisen puhelinta ja vastata vaikka viestiin toisen puolesta jos toinen on vaikka vessassa. :D Käytetään toistemme facebookkejakin kun oma newsfeedi alkaa kyllästyttään :D
Hmm.. Kyllä meillä saa katsoa toisen puhelinta ja vastata vaikka viestiin toisen puolesta jos toinen on vaikka vessassa. :D Käytetään toistemme facebookkejakin kun oma newsfeedi alkaa kyllästyttään :D
Tottakai mies ja nainen voivat olla vain ystäviä. Mulla on kaksi tosi hyvää miespuolista ystävää. Toisen olen tuntenut lapsuudesta asti ja toisenkin useamman vuoden. Joskus ei nähdä pitkään aikaan ja joskus taas viestitellään hyvinkin tiiviisti. Mieheni oli joskus mustasukkainen näistä ystävistä ja silloin tuli joskus valehdeltua samaan tyyliin, että "Minna siellä viestittelee". Mutta vain koska en joka kerta jaksanut käydä läpi sitä mustasukkaisuusdraamaa ihan turhasta. Tilanne rauhoittui, kun patistin miehetkin tapaamaan toisiaan.
Voisiko ap kyseessä olla samankaltainen tilanne? Miehesi valehteli, koska pelkää realtiotasi? Onko teillä aiemmin ollut samanlaisia keskusteluja? En nyt heti lähtisi syyttelemään pettämisestä. Mun mielestä voi kysyä ihan reilusti, että "hei satuin näkemään puhelimesi näytöstä, että tämä nainen viestitti. Oletteko ystävystyneet?"
Lisättäköön, että mieheni työskentelee naisvaltaisella alalla ja nämä viestit ovat arkipäivää. Elämä olisi aika mahdotonta, jos ottaisin kilarit jokaisesta viestistä. Ei toista ihmistä voi valvoa ja kytätä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:47"]
Hmm.. Kyllä meillä saa katsoa toisen puhelinta ja vastata vaikka viestiin toisen puolesta jos toinen on vaikka vessassa. :D
[/quote]
Ei jumalauta. Mikään ja kenenkään viesti ei voi olla niin tärkeä, ettei sen lähettäjä ehtisi odottaa vastausta sen aikaa, että viestin oikea vastaanottaja saa asiansa wc:ssä hoidettua!
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:47"]
Hmm.. Kyllä meillä saa katsoa toisen puhelinta ja vastata vaikka viestiin toisen puolesta jos toinen on vaikka vessassa. :D
[/quote]
Ei jumalauta. Mikään ja kenenkään viesti ei voi olla niin tärkeä, ettei sen lähettäjä ehtisi odottaa vastausta sen aikaa, että viestin oikea vastaanottaja saa asiansa wc:ssä hoidettua!
[/quote]
Mistä tiedät? Asia ei varmaan myöskään kuulu sinulle, jos jotkut näin toimii.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:38"]
Mitäs jos KYSYISIT mieheltä suoraan etkä pohtisi asiaa täällä? Hyvässä parisuhteessa kyllä asiasta kuin asiasta voi puhua...
[/quote]
Parisuhteet eivät aina ole niin hyviä, että voisi kysyä tai että toinen osapuoli ei tekisi jotain väärin. Mielestäni ap osoittaa kuitenkin jonkinlaista pyrkimystä asian ratkaisemiseen ilman riitelyä tai raivoamista. Joskus kannattaa pohtia jonkun ulkopuolisen kanssa tai muuten hankkia laajempaa näkökulmaa ennen kuin tekee yhtään mitään.
On tietysti helppo sanoa, että ei pidä riidellä, kiukutella, raivota, epäillä, olla epäluotettava jne. Mutta ihmissuhteet eivät useinkaan ole niin korkeatasoisia kuin osapuolet haluaisivat. Primitiivisetkin tunteet voivat tulla pintaan, kun on kyse yhdestä elämän tärkeimmistä asioista.
Ylipäätään kannattaisi hoitaa suhdetta aktiivisesti silloin, kun menee (vielä) hyvin. Keskusteleminen tunteista, odotuksista ja toiveista on yllättävän hankalaa, jos niistä on aina vaiettu.
Parisuhteessa ei ole normaalia että tekstaillaan toisen sukupuolen kanssa tiiviisti, tai ainakin asia on toisen tiedossa oltava ja henkilön oltava molempien tuttu. Sukulaiset sitten erikseen.
Jos miehellä vaikka hyviä naispuolisia kavereita ennen suhteen alkua niin suhteeseen mentäessä on otettava ystäviin etäisyyttä
Nykyajan suhteeseen kuuluu luottamus it-asioissa, molempien pitää saada katsoa Facebookit,twitterit, tekstarit jos haluaa.
Meillä ainakin toimii näin hyvin, kun samoilla laitteilla molempien profiilit auki niin voi käyttää toisen jos haluaa. Vaimo saa myös tutkia puhelintani ja minä hänen, no problem
Joo. Mies ei välttämättä ole vielä pettänyt eikä viesteissä vielä ehkä ole mitään raskauttavaa, mutta tuo intensiivinen viestittely harva se päivä ei ole normaalia käytöstä onnellisessa parisuhteessa olevalle. Itse nostaisin kissan pöydälle nyt, tutkimatta asiaa yhtään sen enempää. Lukitussa puhelimessa suoraan nappeja painelematta näkyvien asioiden lukeminen ei ole mikään rikos, vaikka täällä jotkut kiihkoilijat mitä vaahtoaisivat. Kysy, mitä on tekeillä ja miksi mies viestittelee yhtäkkiä koko ajan niin kiihkeästi sen työkaverinsa kanssa. Vastakkaista sukupuolta olevia kavereita saa totta kai olla, mutta tuollainen käytös on vähintäänkin tulella leikkimistä.