Mies viestittelee toisen naisen kanssa
Olen viimeaikoina huomannut, että mies pitää enemmän huolta puhelimestaan, varmistaa että se on taskussa eikä pöydällä. Hän saattaa tekstailla paljonkin illan aikana, ja jos kysyn, niin kyse on aina jostain työkaverin jutusta tai kaverin vitsistä.
Yhtenä iltana miehen puhelin oli kuitenkin pöydällä hänen käydessään vessassa, ja nykyajan puhelimissahan viesti näkyy jo näytöllä...satuin huomaamaan, että viestin lähettäjä on miehen naispuolinen työkaveri. Viesti oli hauska eikä siinä ollut mitään eroottissävytteistä, mutta huomasin jälleen, että mies koko illan sen jälkeen "tekstaili penalle" ja naureskeli eikä kertonut viestien sisällöstä sen enempää.
tämä tällainen on ollut vasta jonkin aikaa, eli uutta käytöstä mieheltäni. Voiko mies ja nainen olla vaan niin hyviå työkavereita, että illat viestitellään hauskoja juttuja? miksei hän kerro, että oikeasti viestittelee "piian" kanssa?
Mitä teen? Luenko heidän viestinsä joku päivä läpi, vai...? en ole tosiaan kun vasta tuon yhden viestin nähnyt, mutta puhelin piippaa jatkuvasti...
Kommentit (126)
Itse suutun jos mies tekstailisi muiden naisten kanssa ja niin suuttuisi mieskin jos minä tekstailisin
Kiitos kaikille vastauksista.
Ei meillä ole ennen ollut mitään tällaista, aivan ensimmäinen kerta. Siksi ihmetyttääkin. Meillä on lapsi, olen silti pitänyt itsestäni huolta, eli olen pyrkinyt siihen, etten rupsahtaisi... Mielestäni meillä menee muuten hyvin, ei riitoja, mutta mies haluaa käydä useammin ryyppäämässä. Enkä edes ole estänyt tai vetänyt kilareita, vaan antanut miehelle tilaa.
Mies ei ole maininnut minulle tästä "piiasta" kuin joskus ohi mennen, että uusi työntekijä jne. Ei ole naisvaltainen ala kyseessä, joten ei sekään hänen kohdallaan olisi syynä, että "kaikki työkaverit" olisivat naisia. Ei.
Ja kun mainitsin viestissäni, että hän on sanonut viestitelleensä työkavereilleen tai kavereilleen, tarkoitin, että hän on käyttänyt näistä henkilöistä aina nimiä. Ei siis vaikka että "Kirjottelen tässä työkaverin kanssa".
Vastaustenne jälkeen olen vieläkin enemmän ymmälläni siitä mitä minun pitäisi tehdä. Jos luen viestit, rikon lakia. Jos en lue viestejä ja kysyn "piiasta" suoraan, mies tajuaa, että olen saanut hänet kiinni, ja hän varmasti poistaa kaikki viestit...ja uskon että tosiaan tuota "miksi et luota minuun" syyttelyä tulee, niinkuin miehillä usein/aina...? Mies lähti töihin (itselläni vuorotyöstä johtuva vapaa tänään), joten nyt pitää ainakin iltaan asti kärvistellä...voi voi :(
ap
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 01:06"]
Ahaa... Eli lakia saa kyllä rikkoa, kunhan itse hyötyy siitä tarpeeksi? Kyllä mielestäni ap:n olisi pitänyt kunnioittaa sekä lakia että kumppaninsa yksityisyyttä edes sen verran, että olisi jättänyt viestit lukematta. Nythän hän ei tiedä mitään muuta, kuin että naispuolinen duunikaveri on lähettänyt hauskan, ei eroottissävytteisen viestin miehelle + mies pitää enemmän huolta puhelimestaan (ei kuitenkaan tarpeeksi paljon).
[/quote]
Todellakin lakia saa rikkoa joskus, naurettavaa esittää että itse aina tekee kaiken juuri niin kuin lakikirja määrää, varsinkaan jos kyseessä on oma/perheen tulevaisuus!
Väitätkö tosissasi, että ajaisit esim. nopeusrajoitusten mukaisesti, jos lapsesi tekisi kuolemaa takapenkillä? Saman lapsen olisi istuttava kiltisti turvavöissä, vaikka verenvuoto vaatisi lepoasentoa? Kuolisit nälkään ennemmin kuin varastaisit omenan? Et varoittaisi ystävääsi lähistölle muuttaneesta pedofiilistä, koska se olisi kunnianloukkaus? Et puolustaisi raiskauksen tai pahoinpitelyn uhria, jos se vaatisi väkivaltaa?
Pakko nostaa hattua, olet selvästi todella paljon parempi ihminen kuin minä!
Minulle ei tuottaisi mitään vaikeuksia valita muutaman sadan euron sakon ja mahdollisesti kymmenien vuosien hukkaamisen (+sukupuolitaudit, lehtolapset, julkinen häpäisy, omaisuuden hukkaaminen) välillä, todellakin tutkisin puhelimen. Samoin toimin myös muissa tilanteissa. Joskus on valittava kahdesta pahasta se pienempi ja joskus moraalisesti oikea valinta ei ole lain mukaan oikea valinta. Jos on valittava laki tai moraali, minä valitsen jälkimmäisen.
On aina epäilyttävää jos toisen sukupuolen kanssa viestittelee jos ei sisko tms. Ole kyseessä tai työjuttu.
Miehen ja naisen välillä tämä seksuaalisuus jollain tasolla, vaikka alitajunnassa
Mies saa nyt lopettaa sen tekstailun, jos ei niin selibaatti päälle ja muutenkin muutut kylmäksi, jos ei vieläkään tehoa niin ukko ulos
Suhteessa ei peiteltävää = Puolisolla mahdollisuus katsoa viestit ja profiilit aina
Jotakin peiteltävää = Kännykkä taskussa koko ajan, ei näytä facebookkia, kirjautuu aina ulos eikä jätä facebookkia auki
Tässä sinulle perusteelliset ratsausohjeet:
Ota puhelin, kun silmä välttää. Yöllä paras, mikäli sinussa on yhtään yöherääjää. Olen tehnyt niin, että ajattelen nukahtaessani että on pakko herätä. Aivot kai rekisteröi sen ja olen sitten herännytkin, varmistanut että mies nukkuu riittävän sikeästi ja saanut ratsattua puhelimen. Vaihtoehtoisesti odota, kunnes mies nukkuu.
Pistä mieleen, missä asennossa puhelin oli suhteessa pöytään yms. ja laita puhelin samaan asentoon kuin mistä sen otitkin. Mies ei välttämättä tätä edes huomaa, paitsi jos on epäluuloinen. Ja yleensä epäluuloisuudelle löytyy selitys.
Huomioi myös se, että miehellä voi olla älypuhelimessa jokin sovellus päällä. Älä jätä mitään omaa käyttämääsi sovellusta päälle ja jätä puhelimen sovellukset sellaiseen tilaan kuin ne olivat. Suosittelen myös sähköpostin välttämistä. Olen vahingossa klikannut jonkin avaamattoman viestin auki. FB:hen meneminen ei välttämättä myöskään ole hyvä idea, sillä monissa noissa mobiilisovelluksissa näkyy onlinessa huolimatta siitä, vaikka olisi aikaisemmin pistänyt itsensä offlineen. Lisäksi kaverit voivat nähdä ja saattavat tulla juttelemaan.
Jos ei löydy mitään sen kummempaa, sano että näit "Piian" viestin näytöllä ja kerro, että tunnet olosi toissijaiseksi parisuhteessanne ja että miehellä tuntuu olevan uusi ihastus. Kerro hänelle, että haluaisit miehen keskittyvän enemmän parisuhteeseenne, eikä verkkojen virittelyyn selkäsi takana. Kerro hänelle huolesi siitä, että mies on enemmän kiinnostunut tuosta (uudesta) naisesta kuin sinusta. Jos jotain löytyy ala ahdistelemaan miestä. Joku jo sanoikin, että kun seuraava viesti tulee, pyydä saada katsomaan viestit ja sano, että epäilet pettämisestä. Jos mies kieltäytyy toistuvasti, aloita suoratykitys ja kerro, että olet ratsannut puhelimen ja tiedät, missä mennään.
Oli tilanne mikä hyvänsä, jos jatkatte yhdessä, oli pettämistä tai ei, suosittelen omaan parisuhteeseen satsaamista sinullekin. Tee miehesi olo niin hyväksi, ettei hän kaipaa muita naisia. Puhukaa ja kehittäkää suhteenne henkistä puolta, jotta tunnette yhteenkuuluvutta. Mies- ja naispuoleisia kavereita on hyvä olla, mutta heitä voi ilmaantua herkemmin yhdenäkin kuvioihin, mikäli mies ei koe saavansa suhteestanne "sitä jotakin". Mies voi vaistomaisesti tuntea, että suhteesta puuttuu jotakin, muttei osaa sanoa mikä.
Lue ne viestit ja sen jälkeen kysy mieheltäsi ettö voitko lukea ne viestit, kun hän juttelee tämän naisen kanssa. Sano siis että näit, että hän juttelee naisen kanssa ja sinua epäilyttää kun hän valehteli. Jos alkaa puolustuskannalle niin kysy, että haittaako jos sinä teet samoin eli viestittelet, et sano kenelle etkä suostu näyttämään viestejä. Jos niistä viesteistä paljastui jotain, niin itse en sanoisi vielä mitään, vaankäyttäytyisin totaalisen kylmästi ja vasta myöhemmin kun hän lähtisi vaikka illalla ulos, niin kysyisen, että "Ajattelitko mennä sen Piian luokse syömään ja ihastelemaan näköaloja, kuten olitte kirjoitelleet toisillenne?" Jos mies edelleenkin suuttuisi, niin eroaisin sillä ei tuollainen suhde ole hyvä jossa mies valehtelee jatkuvasti. Voisin ehkä jatkaa jos mies katkaisisi KAIKEN yhteydenpidon tuohon naiseen, silloin tietysti töistä kuuluu tulla myös ajoissa kotiin eikä mennä "työkaverin kanssa kaljalle" eikä saisi enää koskaan viestitellä tuohon tapaan naisen kanssa eikä valehdella.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 06:58"]
Ap:n tapauksessa omaani pahempaa on vielä tuo miehen valehtelu. Itse olin omalle miehelleni kaikin tavoin avoin, sillä en todellakaan tahtonut pettää miestäni millään tavoin, vaikka tunteet pikkuhiljaa ottivatkin valtaa.
[/quote]
Eli siis kerroit miehellesi jo viestittely vaiheessa, että kyse on kaverista, joka on sinuun rakastunut? Tai ainakin sen, että kaverisi flirttailu tuntuu hyvälle ja panisit, jos asuisi lähempänä?
Jotenkin minulla on vaikeuksia uskoa tuota.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 00:54"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 00:51"]
Mutta saa valehdella pettämisestä, kunhan TOISEN PUHELINTA EI KATSOTA?
[/quote]
Kuka tässä nyt muka on pettänyt, muu kuin ap miehensä luottamuksen?
[/quote]
Eiköhän mies ole pettänyt sen luottamuksen, valehtelemalla! Mies on pettänyt myös parisuhteen viestittelemällä jonkun sutturan kanssa, eikä huomaa omaa kumppaniaan.
[/quote]
Aina se toinen nainen on joku suttura? Ei se sen naisen vika oo et varattua miestä kiinnostaa :D
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:47"]
Hmm.. Kyllä meillä saa katsoa toisen puhelinta ja vastata vaikka viestiin toisen puolesta jos toinen on vaikka vessassa. :D
[/quote]
Ei jumalauta. Mikään ja kenenkään viesti ei voi olla niin tärkeä, ettei sen lähettäjä ehtisi odottaa vastausta sen aikaa, että viestin oikea vastaanottaja saa asiansa wc:ssä hoidettua!
[/quote]
Mistä tiedät? Asia ei varmaan myöskään kuulu sinulle, jos jotkut näin toimii.
[/quote]
Idiootti!Jos asia olisi niin kiireellinen niin ei siitä ois viestiä laitettu vaan soitettu.
viestittelen itsekin työkaveri miesten kanssa, mutta kerron usein miehelle kenen kanssa kirjoittelen. mutta nyt viestittelen yhden ihastuksen kanssq ja en todellakaan sano miehelleni kenen kanssa kirjoitelen. varmaan on ihastusta ilmassa mutta se ei vielä tarkoita että miehesi aloittaa suhteen naisen kanssa. voi kyllä johtaa siihenkin.
älä raivoa tai syyttele mutta kysy kenen kanss kirjoittelet kun on niin hauskaa, niin mun mieski. joskus kysyy. vastauksesta tiedät misää mennään. mutta muista että näitä flirttejä ja ihastuksia tulee suhteissa välillä, saattaa mennä ohi piankin. tsemppiä!
Eihän viestejä saisi lukea, mutta kirje/viestisalaisuuden rikkominen tuntuu olevan yleistä. Meillä vaimo avaa mulle tulevat kirjeet kyllä surutta. Olen joskus leikilläni huomauttanut, mutta kun ei ole salattavaa niin en ole jaksanut riita nostaa. Vastaavasti hän tietää, että katson joskus hänen naamakirjaansa. Alkoi tosin joskus aikanaan hänen aloitteestaan (pyysi muakin lukemaan jonkun kaverinsa hauskan pitkän jutun ja tunnukset jäi muistiin).
Olen minäkin ratsannut hänen puhelimensa kerran, koska hänen viestittelynsä on lisääntynyt selvästi. Harva se ilta viettää aikansa puhelin kourassa viestitellen ja välillä hymähdellen. Kavereiden kanssa kuulemma. Syy ratsaukseen mulle oli kun ohimennen kuulin työpaikan saunaillasta. On miesvaltaisella alalla ja on joskus jopa ainoa nainen saunailloissa. Nyt oli toinenkin nainen mukana, joka oli sitten lähtenyt "poikien" kanssa baariinkin. Ja tällä naisella olisi ollut vientiä jatkoillekin. Vaimo tuli itse kotiin ilmeisesti ennen baaria, mutta epäilykset heräsi. Kun sitten asiaista kyselin, ihmetteli mustasukkaisuuttani. Tunnusti tosin, että on häntäkin yritetty kouria ja ikuista rakkautta julistettu. Mutta ne on hänelle vain työkavereita - vanhoja äijiä - jotka ei todellakaan kiinnosta. Tosin tämän naispuolisen työkaverinsa kanssa puhui komeista nuorista uusista työkaveireista. En löytänyt puhelimesta mitään. Ei tosin ollut aikaa pitkään tutkintaan ja kun hänellä on työn puolesta miljoona minulle tuntemattoman miehen numerot puhelimessaan, olisi aika hidasta päästä kärryille. Viimeisimmät viestit oli kaikki työhön liittyviä.
Nyt minulle on huono omatunto asiasta, mutta toisaalta viestittely vain lisääntyy. Eli mieli tekisi ratsata uudestaan. Onko ideoita?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:16"]
Eihän viestejä saisi lukea, mutta kirje/viestisalaisuuden rikkominen tuntuu olevan yleistä. Meillä vaimo avaa mulle tulevat kirjeet kyllä surutta. Olen joskus leikilläni huomauttanut, mutta kun ei ole salattavaa niin en ole jaksanut riita nostaa. Vastaavasti hän tietää, että katson joskus hänen naamakirjaansa. Alkoi tosin joskus aikanaan hänen aloitteestaan (pyysi muakin lukemaan jonkun kaverinsa hauskan pitkän jutun ja tunnukset jäi muistiin).
Olen minäkin ratsannut hänen puhelimensa kerran, koska hänen viestittelynsä on lisääntynyt selvästi. Harva se ilta viettää aikansa puhelin kourassa viestitellen ja välillä hymähdellen. Kavereiden kanssa kuulemma. Syy ratsaukseen mulle oli kun ohimennen kuulin työpaikan saunaillasta. On miesvaltaisella alalla ja on joskus jopa ainoa nainen saunailloissa. Nyt oli toinenkin nainen mukana, joka oli sitten lähtenyt "poikien" kanssa baariinkin. Ja tällä naisella olisi ollut vientiä jatkoillekin. Vaimo tuli itse kotiin ilmeisesti ennen baaria, mutta epäilykset heräsi. Kun sitten asiaista kyselin, ihmetteli mustasukkaisuuttani. Tunnusti tosin, että on häntäkin yritetty kouria ja ikuista rakkautta julistettu. Mutta ne on hänelle vain työkavereita - vanhoja äijiä - jotka ei todellakaan kiinnosta. Tosin tämän naispuolisen työkaverinsa kanssa puhui komeista nuorista uusista työkaveireista. En löytänyt puhelimesta mitään. Ei tosin ollut aikaa pitkään tutkintaan ja kun hänellä on työn puolesta miljoona minulle tuntemattoman miehen numerot puhelimessaan, olisi aika hidasta päästä kärryille. Viimeisimmät viestit oli kaikki työhön liittyviä.
Nyt minulle on huono omatunto asiasta, mutta toisaalta viestittely vain lisääntyy. Eli mieli tekisi ratsata uudestaan. Onko ideoita?
[/quote]
Ratsaa puhelin ja katso, vastaako ajankohdat toisiaan. Jos rouvasi on lähetellyt tai tiiraillut puhelimella jotain tullutta viestiä, aikaan suurinpiirtein xx.xx päivänä xx.xx.xxxx, eikä löydy lähimainkaan samana päivänä/tunteina tulleita/laiteltuja viestejä, nainen poistaa ne puhelimestaan. Muussa tapauksessa en usko, että on hätää. Tai sitten voi olla, että naisella on Kik tai Whatsup tmv. ja laittelee viestejä siellä.
Sinuna panostaisin enemmän suhteeseen. Ei välttämättä pettämistä taustalla.
Puolisoiden pitäisi olla tarpeeksi avoimia toisilleen ettei toisten puhelimien katselu pitäisi haitata
Edellisistä viesteistä aikaa, herättelen ketjua kertomalla oman tarinani.
Ollaan palattu yhteen asumuseron jälkeen. Puoliso jätti minut hänen tunteiden hiivuttua ja sellaisten ongelmien vuoksi, joita ei silloin saatu ratkaistua. Erossaolon aikana tiedän hänellä olleen treffiprofiileja ja käyneenkin treffeilä, mutta mistään sen suuremmista kuvioista en tiedä. Ennen eroa yhdessäolon aikana hän oli tosi luotettava ja ei ikinä viestitellyt kenellekään vastakkaista sukupuolta olevalle tai jos joku hänestä oli kiinnostunut, ei osoittanut mielenkiintoa ja teki selväksi olevansa naimisissa.
Mä en eroa ikinä halunnut ja yhteenpaluusta olin luonnollisesti onnellinen. Yhteenpaluun hetkellä kysyin syitä, miksi hän haluaa vielä yrittää niin syyt liittyi enemmän pieniin lapsiin ja yhteiseen kotiin kuin siihen, että hän olisi suoranaisesti kaivannut mua takaisin. sen verran keskusteltiin, että ehkä ne tunteet herää henkiin jos ne vanhat ongelmat on mennyttä elämää ja yhteenpaluu on oikeasti uuden alku.
Mua nuo motiivit häiritsi jo silloin, mutta halusin antaa mahdollisuuden koska rakastan häntä. Nyt kuitenkin on alkanut tuo "tunteettomuus" rassaamaan enemmän, koska läheisyys hänen puoleltaan ei jotenkin tunnu olevan aitoa. Hellyyttä meillä jonkin verran on, mutta seksin suhteen on ollut tosi hiljaista.
Puoliso vaihtoi puhelimen ja numeronsakin yhteenpaluun hetkellä. Uudessa puhelimessa on nykyään salasana, jota en tiedä ja olen näin ajatellutkin, ettei tarvitse tietää. Joskus aikoja sitten sanoin hänelle, että laittaisi salasanan puhelimeensa, koska hänellä on se usein hukassa.
Sattumalta näin hänen fb-viestit, ja yllätys oli aika tunteita herättävä, tai en oikeastaan vielä ole saanut ajateltua mitä tunnen. siellä oli yksi viestiketju, jonka oli aloittanut tuntematon henkilö ja saanut alkunsa siitä kun tämä henkilö oli pyytänyt vahingossa puolisoani fb-kaveriksi. Aika nopeasti tämä keskustelu oli kuitenkin ohjautunut siihen, että on kyselty mm. oletko sinkku, johon puolisoni vastasi, että sitä on hieman hankala selittää. keskustelussa tämä henkilö on jo puhunut, että olisi kiva tavata, vaikka asuu kaukana, johon puolisoni ei suoraa kieltosanaakaan sanonut.
Päällimmäinen tunne mulla on petetty olo henkisesti vaikka viesteissä ei mitään seksuaalista sävyä olekaan. Petetty lähinnä siksi, että mulle on kuitenkin sanottu, että puoliso on halunnut valita mut ja haluaa katsoa miten tunteet etenee. Mutta että antaako hän selän takana mahdollisuuden myös tunteille näin muita kohtaan? olen tämänkin suoraan kysynyt, jo ennen tätä viestiketjun syntymistä, mutta vastaus oli, että ei todellakaan. sormus hänellä on sormessa ja sanoo kyllä olevansa varattu jos joku sitä kysyy.
En tiedä mitä oikein pitäisi tehdä. Sinällään tuo viestittely ei vielä ollut oikein mitään mutta tosi luokattu olo mulla on.
Turha katsoo puhelinta. On ihan varmaa että jos mies ei ole jo pettänyt sen muijan kanssa niin kohta ainakin. Ei miehet ole ystäviä naisten kanssa. Se viestittelee seksi mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Sattumalta näin hänen fb-viestit, ja yllätys oli aika tunteita herättävä, tai en oikeastaan vielä ole saanut ajateltua mitä tunnen. siellä oli yksi viestiketju, jonka oli aloittanut tuntematon henkilö ja saanut alkunsa siitä kun tämä henkilö oli pyytänyt vahingossa puolisoani fb-kaveriksi. Aika nopeasti tämä keskustelu oli kuitenkin ohjautunut siihen, että on kyselty mm. oletko sinkku, johon puolisoni vastasi, että sitä on hieman hankala selittää. keskustelussa tämä henkilö on jo puhunut, että olisi kiva tavata, vaikka asuu kaukana, johon puolisoni ei suoraa kieltosanaakaan sanonut.
Aina tää sama "sattumalta". Sattumalta, vahingossa hupsheijaa myös ahnehdit koko ketjun loppuun asti, vai mitä?
Mä en käsitä, että vielä 2010-luvulla on vaikea käsittää miehen ja naisen voivan olla vain ystäviä.
itse en ikinä kehtaisi lukea mieheni viestejä. Luotan häneen täysin. Hän jopa tekstailee naispuolisten ihmisten kanssa, jopa eksänsä. Ja minä myös miespuolisten. Meidän ei onneksemme tarvinnut luopua sosiaalisesta elämästä vaikka aloimmekin seurustella.
ps. Miehellä on usein naispuolisia ystäviä kylässäkin ja usein olen itse silloin töissä.