Mies viestittelee toisen naisen kanssa
Olen viimeaikoina huomannut, että mies pitää enemmän huolta puhelimestaan, varmistaa että se on taskussa eikä pöydällä. Hän saattaa tekstailla paljonkin illan aikana, ja jos kysyn, niin kyse on aina jostain työkaverin jutusta tai kaverin vitsistä.
Yhtenä iltana miehen puhelin oli kuitenkin pöydällä hänen käydessään vessassa, ja nykyajan puhelimissahan viesti näkyy jo näytöllä...satuin huomaamaan, että viestin lähettäjä on miehen naispuolinen työkaveri. Viesti oli hauska eikä siinä ollut mitään eroottissävytteistä, mutta huomasin jälleen, että mies koko illan sen jälkeen "tekstaili penalle" ja naureskeli eikä kertonut viestien sisällöstä sen enempää.
tämä tällainen on ollut vasta jonkin aikaa, eli uutta käytöstä mieheltäni. Voiko mies ja nainen olla vaan niin hyviå työkavereita, että illat viestitellään hauskoja juttuja? miksei hän kerro, että oikeasti viestittelee "piian" kanssa?
Mitä teen? Luenko heidän viestinsä joku päivä läpi, vai...? en ole tosiaan kun vasta tuon yhden viestin nähnyt, mutta puhelin piippaa jatkuvasti...
Kommentit (126)
Periaatteessahan sen pitäisi mennä niin että kumppanin kanssa tosiaan otetaan asia puheeksi ilman urkintaa. Mutta jos toinen on pettäjä, luuletteko tosiaan että puhkeaa kyyneliin, kertoo totuuden ja on pahoillaan? Ei, silloin valehdellaan kirkkain silmin ja syytetään toista moraalittomasta teosta, eli urkkimisesta.
Kuulostaa kyllä vähän huonolta ap:n tilanne. Vaikka olisivat hyviäkin kavereita ei silloinkaan koko ajan lähetellä läppäviestejä, varsinkin jos ollaan jo töissä tekemisissä.
Kumppanini tapaili ennen seurusteluamme jotain naista ja sanoi siitä huomanneensa että oli ihastunut minuun, kun kanssani täytyi koko ajan viestitellä, silloinkin kun oli tätä toista tapaamassa. Tässä nyt ei ollut mitään väärää, koska eivät seurustelleet ja hän teki valintansa kun minäkin ihastuin häneen.
Mutta parisuhteessa olevalle tuo on kyllä ikävää käytöstä. Jos asia sinua vaivaa katsoisin valehteleeko toinen. Jos valehtelee, tilanne on jo vaikeampi ja sitten on keskustelun paikka. Ihminen ihastuu todennäköisesti muihinkin pidemmän suhteen aikana, mutta eri asia on ruokkiiko sitä ihastusta vai omaa suhdetta.
Otin asian eilen puheeksi, kun joimme hieman iltaviiniä miehen kanssa, ja puhelin oli jälleen koko ajan kädessä. En voinut olla sanomatta mitään, koska tuli niin paha mieli siitä, että yhteinen perjantai-iltakin meni siihen, että mies näpytteli 15min välein puhelintaan. Kysyin, kenen kanssa hän viestittelee. Oli taas vaan joku kaveri. Siinä vaiheessa minulla tuli kyyneleet silmiin, vaikka todella yritin taistella vastaan. Tuntui niin pahalta, kun en saanut rehellistä vastausta..
mies tietenkin ihmetteli että mistä moinen, ja sanoin hänelle, että näin hänen viestitelleen tämän "piian" kanssa ja että olen todella pettynyt että hän salailee tällaista asiaa, jos he ovat vain työkavereita. Mies veti tottakai hirveät pultit, niin kuin moni täällä ennusti, "kai minä nyt saan tekstailla kelle haluan ja kuule on pelkkä kaveri, saatana kun et luota". Yritin sanoa siihen väliin, että enhän voi luottaa, jos hän valehtelee siitäkin, kenen kanssa yhteyttä pitää...
Vaadin saada lukea viestit ja hirveän itku-huuto-sekamelskan jälkeen mies heitti puhelimensa syliini ja lähti ovesta ulos. Hermostuneena luin kaikki viestit, kädet tärisi ja kyyneleet virtasi...viestejä oli ainakin 100. Mieheni oli aloittanut kaikki viestittelyt, nainen ei kertaakaan. Viesteistä selvisi, että he olivat olleet yhdessä ryyppäämässä (minulle sanonut olleensa vain miespuolisten työkavereiden kanssa) pariinkin otteeseen. Mitään sopimisia kaksin näkemisistä ei ollut eikä myöskään mitään varsinaisesti vihjailevaa (poistettu?), mutta miestä kiinnosti KAIKKI mitä nainen teki. Hän kysyi joka päivä naisen päivästä ja pienistäkin yksityiskohdista ja aloitti viestittelyt usein tyylillä "no tuliko sun tekemästä ruoasta hyvää?" Josta sitten aina lähti pitkät keskustelut.
Mies tuli reilun tunnin päästä lähtemisestään kotiin eikä ole puhunut minulle sen jälkeen mitään. En nyt yhtään tiedä mitä minun pitäisi tästä kaikesta ajatella!!! :(
Eihän mies näytä viestien perusteella minua pettävän, mutta kyllä minä suuresti ihmettelen, miksi miestä kiinnostaa joka päivä todella mitättömät seikat naisen elämässä? Eikai miehiä yleensä hirveästi kiinnosta edes oman vaimon kampaajalla käynti, juoksulenkin sujuvuus, ruoan onnistuminen....miestäni kiinnosti kaikk nämä tämän naisen kohdalla. Mitä teen???? :(
ap
Puhu miehen kanssa rauhallisesti, kerro että sinusta tuntuu pahalta et hän näyttäis olevan ihastunut tähän naiseen. Kysy mistä se johtuu, mitä hän kaipais teidän suhteeseen, mitä voisitte tehdä enemmän että olisi taas kivaa? Älä syyttele, yritä ymmärtää et joskus vaan ihastuu. Mutta tee miehelle selväksi että ei ole ookoo ruokkia tällä tavalla ihastustaan. Kerro että olisi kiva jos hän olisi näin kiinnostunut sinun tekemisistäsi, se olisi todella imartelevaa.
No kyllä tuo nyt aika selvä juttu on.
sano myös että arvostaisit anteeksipyyntöä tuosta valehtelusta. jos pyytää anteeksi, älä enää palaa siihen asiaan.
ilmeisesti tuli syyllinen olo eikä voinut mitenkään puolustautua niin suuttui ja lähti.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 14:41"]
Mikä sun miehen nimi on?
[/quote]
Miten niin? Tekstailetko sinä mahdollisesti mieheni kanssa?
ap
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 14:59"]
Mikä sun miehen nimi on?
[/quote]
ap
[/quote]
Mahdollisesti. En kylläkään tiennyt mistään vaimosta! :( Kukahan miehesi on? Tämän herran nimi alkaa A:lla.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 15:01"]
Mikä sun miehen nimi on?
[/quote]
ap
[/quote]
Mahdollisesti. En kylläkään tiennyt mistään vaimosta! :( Kukahan miehesi on? Tämän herran nimi alkaa A:lla.
[/quote]
viestien perusteella tämä nainen kyllä tietää mieheni olevan naimisissa :/ eikä ala A:lla, joten voit huokaista helpotuksesta... ota kuitenkin selvää miehen siviilisäädystä mahdollisimman pian, ettei käy näin...
ap
Mä erosin 4 vuotta sitten 12:sta vuoden jälkeen. Mies jätti koska olin kuulemma hankala, syytti kaikesta minua. Minäkin sitten sorruin miehen kännykälle kun se piippasi, yritin selvitellä onko se asuntoa katellut ja mistä päin. Väärinhän mä tein mutta järkytys oli valtava:
Siellä olikin toinen nainen, miehen työkaveri. Viesti loppui: järkky ikävä, suukkoja! Mä menin niin palasiksi ja asia tuli ihan puun takaa kaiken muun järkytyksen päälle. Jälkeenpäin ajatellen merkkejä oli että nyt on kolmas pyörä mukana. Exmies kyllä kiisti varsinaisen pettämisen mutta pakkohan sen oli myöntää että tykkää toisesta :( ja että on ollut sutinaa.
Elämäni kauheimpia hetkiä mutta siitäkin selvittiin.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 15:01"]
Mikä sun miehen nimi on?
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
viestien perusteella tämä nainen kyllä tietää mieheni olevan naimisissa :/ eikä ala A:lla, joten voit huokaista helpotuksesta... ota kuitenkin selvää miehen siviilisäädystä mahdollisimman pian, ettei käy näin...
ap
[/quote]
Onneksi en ollut minä! Olen niin todella pahoillani tilanteestasi :(
En osaa antaa mitään neuvojakaan.
voivat olla vain hyviä kavereita, mutta puolisolle ei tule valehdelle kaverin sukupuolesta. Viestien sisältöä ei tietenkään tule/tarvitse toiselle kertoa. Itselläni on pari hyvää ystävää, jotka edustavat toista sukupuolta, ja viestitellään heidän kanssaan monena päivänä viikossa. Vain ystävinä. Puolisoillamme ei ole mitään tätä vastaan.
Jatkan vielä (olen siis nro.94).
Emme viestittele todellakaan KOKO iltaa. Ei kävisi mielessäkään. Enkä aloita keskusteluja mistään päivän ruoasta tms.
Nyt kyllä vaikuttaa siltä, että miehesi on jollain tasolla kiinnostunut Piiasta.
Minunkin miehellä on naiskavereita, enkö tosiaan voi ymmärtää, miksi joku nainen haluaa jakaa arkeaan naimisissa olevan miehen kanssa tai miksi miestäni kiinnostaa minun näkökulmasta ventovieraiden, hänen mielestään ystävien arki. Kun eivät ole meidän kavereita, mutta puhelin vaan piippaa ja piippaa. Sinne on sitten kiva tilittää myös meidän arjen kompurointia ja saada tukea ja apua. En usko naisten vilpittömyyteen, koska mielestäni pitäisi ottaa etäisyyttä vastakkaiseen sukupuoleen kun on perheellinen. Mieskavereiden kanssa tuskin samoista asioista juttelee. Eikö sitten miehistä ole kavereiksi? Minusta toiminta on outoa ja pitäisin kummallisen itse olla läheinen ystävä miehelleni tuntemattomien miesten kanssa.
Ihana olet sinä täällä kommentoiva, joka säikähtäen kysyit, oletko se nainen sinä! Sinun kaltaisiasi pitäisi olla jokaisen. Sellaisia, jotka eivät toisen omaan koske, jotka eivät edes halua pitää läheistä yhteyttä parisuhteessa olevaan tämän puolison selän takana! On oikein ja rehellistä ensin ottaa selvää, onko kaveri varattu vai vapaa, ennenkuin suostuu edes viestittelemään hänen kanssaan muuta kuin täysin esim työasiaa.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 15:26"]
Minunkin miehellä on naiskavereita, enkö tosiaan voi ymmärtää, miksi joku nainen haluaa jakaa arkeaan naimisissa olevan miehen kanssa tai miksi miestäni kiinnostaa minun näkökulmasta ventovieraiden, hänen mielestään ystävien arki. Kun eivät ole meidän kavereita, mutta puhelin vaan piippaa ja piippaa. Sinne on sitten kiva tilittää myös meidän arjen kompurointia ja saada tukea ja apua. En usko naisten vilpittömyyteen, koska mielestäni pitäisi ottaa etäisyyttä vastakkaiseen sukupuoleen kun on perheellinen. Mieskavereiden kanssa tuskin samoista asioista juttelee. Eikö sitten miehistä ole kavereiksi? Minusta toiminta on outoa ja pitäisin kummallisen itse olla läheinen ystävä miehelleni tuntemattomien miesten kanssa.
[/quote]
Siis mies ei saa valita ystäviään itse, vaan hän saa olla kavereita vain henkilöiden kanssa, jotka ovat a) miehiä ja b) eivät "sinun näkökulmasta ventovieraita".
Kasvata itsellesi itsetunto tai liity Boko Haramiin, luulen ettö löydät sieltä ihmisiä, jotka jakavat arvomaailmasi.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 15:46"]
Ihana olet sinä täällä kommentoiva, joka säikähtäen kysyit, oletko se nainen sinä! Sinun kaltaisiasi pitäisi olla jokaisen. Sellaisia, jotka eivät toisen omaan koske, jotka eivät edes halua pitää läheistä yhteyttä parisuhteessa olevaan tämän puolison selän takana! On oikein ja rehellistä ensin ottaa selvää, onko kaveri varattu vai vapaa, ennenkuin suostuu edes viestittelemään hänen kanssaan muuta kuin täysin esim työasiaa.
[/quote]
Olen sinkku ja minulla on oikeus miespuolisiin YSTÄVIIN. Ja viestittelen, soittelen kahvittelen heidän kanssaan ihan miten lystään. Se, tapahtuuko kaikki miesten puolisojen selän takana, ei kuulu minulle. Vaan on miehen oma asia, minä en päätä kenenkään parisuhteen säännöistä. Itse en salaile näitä ystävyyksiä keneltäkään. Vaikka olen sitä mieltä, että puolison ystäväpiirin mustasukkainen rajoittaminen tappaa liiton tai ainakin onnellisuuden.
Tottakai miehellä saa olla naispuolisia kavereita, mutta toi on mun mielestä ainakin liikaa.:( En tiedä yhtään mitä tekisin, yrittäisin nyt puhua ja saada mies tunnustamaan onko heidän välillään mitään.
Tsemppiä tilanteeseen <3 Yritä keskustella järjevästi ja muista, ettei sun todellakaan tartte katella tollasta vierestä jos mies haluaa jatkaa yhteydenpitoa naiseen.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 15:26"]
[/quote]
Siis mies ei saa valita ystäviään itse, vaan hän saa olla kavereita vain henkilöiden kanssa, jotka ovat a) miehiä ja b) eivät "sinun näkökulmasta ventovieraita".
Kasvata itsellesi itsetunto tai liity Boko Haramiin, luulen ettö löydät sieltä ihmisiä, jotka jakavat arvomaailmasi.
[/quote]
oletko nyt ihan tosissasi, että jatkuva viestittely pikkuasioista joka päivä yhden ainoan uuden, vastakkaista sukupuolta olevan tuttavuuden kanssa on normaalia ja ap:n pitäisi se vaan hyväksyä, ellei ole mustasukkainen hullu? Itselläni on myös paljon miespuolisia kavereita, mutta tuota ap:n kuvailemaa käytöstä ilmenee ainoastaan tasan tarkkaan yhdessä tilanteessa. Eli siinä, että ilmassa on orastavaa ihastusta, vatsassa perhosia ja haluaa tietää siitä uudesta kiinnostavasta ihmisestä ihan kaiken. Sitä tunnetta ei pidä ruokkia, jos haluaa jatkaa pysyvää parisuhdettaan.
Mielestäni ap:n ei kannata jatkaa tivaamista ja selvittelyä siitä, mikä tämän kaverisuhteen laatu nyt virallisesti on. Tilanne vaikuttaa täysin selvältä, eli mies on ihastunut ja nainenkin ainakin sen verran kiinnostunut, että ei laita tuolle stoppia. Kannattaa syyttelemättä tehdä selväksi, että ei usko miehen pettäneen mutta että noin tiivis viestittely loukkaa ja on tulella leikkimistä.
Miksi et eroa? Mieshän selvästi haluaa muita naisia eikä arvosta sinua.