Välttely
Miksi jotkut ihmiset välttelevät toisia ihmisiä?
Kommentit (23)
Itse siksi, että häpeän elämääni. Väsyn myös helposti sosiaalisissa kontakteissa ja tarvitsen paljon aikaa yksin.
Eivät kykene kohtaamaan mitään vastoinkäymisiä. Välttävät näin koko tilanteen syntymisen. Voivat sitten valehdella itselleen mitä ikinä haluavat.
Jos tiedän että en jaksa jotain tiettyä ihmistä niin koitan vältellä.
En voi hyvin. Hoidan vain välttämättömimmän.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kykene kohtaamaan mitään vastoinkäymisiä. Välttävät näin koko tilanteen syntymisen. Voivat sitten valehdella itselleen mitä ikinä haluavat.
Just näin !
Miten ihmisiä vältellään? Tai millaista tapausta ap siis tarkoitti?
Vierailija kirjoitti:
Konflikti ?
Millainen? -sivusta
Heikompi osapuoli lähtee sitten hakemaan vauhtia ulkomailta. Näin pääsee koko porukka pälkähästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konflikti ?
Millainen? -sivusta
Pieni vain ? :D
Vierailija kirjoitti:
Siis olisiko ap:n kohtaaminen sille toiselle ihmiselle vastoinkäyminen? Millä tavalla? Eikö sitten ole ihan viisasta olla kohtaamatta? Todella sekava ketju.
Ihan evolutiivisista syistä. Jos joku käyttäytyy agressiivisesti, riehuu ja rapettaa, niin ei kannata olla sen värist... sellaisten seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Heikompi osapuoli lähtee sitten hakemaan vauhtia ulkomailta. Näin pääsee koko porukka pälkähästä
Viljapeltoja on nähty, ajeltu ja kävelty. Jos joskus taas jotain hyödyllistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin !
Noin sanoo vain uhriutuvat mulqerot jotka käsiä levitellen väittävät häntä välttelevän olevan vain lapsellinen tai muuten kykenemätön.
Aika narsistista toisen alentamista ja itsensä ylentämistä. Ihmisillä on oikeus tunteisiin eikä ole välttelyn kohteelle velkaa mitään selityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan evolutiivisista syistä. Jos joku käyttäytyy agressiivisesti, riehuu ja rapettaa, niin ei kannata olla sen värist... sellaisten seurassa.
Koskee siis perusjuomalaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin !
Noin sanoo vain uhriutuvat mulqerot jotka käsiä levitellen väittävät häntä välttelevän olevan vain lapsellinen tai muuten kykenemätön.
Aika narsistista toisen alentamista ja itsensä ylentämistä. Ihmisillä on oikeus tunteisiin eikä ole välttelyn kohteelle velkaa mitään selityksiä.
Siis ne välttelijät on ylimielisiä, koska eivät uskalla toista kohdata, koska ovat itse syyllisiä toisen hätään. Vaikuttaa kontrolloimiselta
Jos olen esimerkiksi masentunut tai muuten huonossa jamassa niin en jaksa pätijöitä tai vaikka tekopirteitä positiivisuuspakottajia. Voin entistä huonommin sen kaltaisten ihmisten kanssa. Kun taas ei ole ongelmaa välttämättä toisten jurottajien, hiljaisten tai ongelmat hyväksyvien ihmisten kanssa. Ja en siis juokse valittamassa ongelmistani mutta en jaksa mitään teennäisyyttä silloin kun olen henkisesti loppu. Tai typeriä elämänohjeita ihmisiltä jotka eivät ymmärrä mitä koen.
Välttelen ihastustani välillä kun haluan tunteista eroon. Tiedän ettei tilanne etene ikinä mihinkään ja siksi en jaksaisi roikkua siinä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olen esimerkiksi masentunut tai muuten huonossa jamassa niin en jaksa pätijöitä tai vaikka tekopirteitä positiivisuuspakottajia. Voin entistä huonommin sen kaltaisten ihmisten kanssa. Kun taas ei ole ongelmaa välttämättä toisten jurottajien, hiljaisten tai ongelmat hyväksyvien ihmisten kanssa. Ja en siis juokse valittamassa ongelmistani mutta en jaksa mitään teennäisyyttä silloin kun olen henkisesti loppu. Tai typeriä elämänohjeita ihmisiltä jotka eivät ymmärrä mitä koen.
Täytyy hoitaa homma sillä tavalla, että vaihtaa maisemaa kokonaan, missä ei tarvitse kohdata näitä henkilöitä. Jossain tapauksessa onnistuu vain ulkomaille muuttamalla
Itsesuojeluvaisto.