Ällöttääkö teitä todella isänmaalliset miehet?
Sellaiset, joilla roikkuu vaikka leijonakoru kaulassa tai on Suomileijona tatuoituna johonkin. Tai jolla on kiitos-paita yllä. Itselläni tulee helposti vähän juntahtava fiilis sellaisista yli-isämaallisista.
Kommentit (126)
Teitä ällötää varmaan Usassa joka toinen usalainen kun niillä on lippuja ja Usa uhoa siellä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 22:30"]
Paska provo. Jatka harjoittelua ;)
[/quote]
Tämä siis 108:lle
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 22:30"]Paska provo. Jatka harjoittelua ;)
[/quote]
Mikä provo?
Nationalismista ei koskaan kummunnut mitään hyvää. Kun se nostaa rumaa päätään, niin sota on lähellä. Vieras, toinen, vihollinen ja usein myös naisviha siinä sivussa, historia ottaa askelia taaksepäin juuri tälläisten idioottien myötä. Kehiin tulee rotu, luokka, varallisuus ja vahvimman oikeus jne. ja ne perusarvot vain sille ansaittuja, jolla jo kaikki hyvin, mutta mahdollisuus tälläisellä vastakkainasettelulla ja rintamia luomalla yhä kasvattaa niitä ns.ihmisoikeuksiaan polkemalla niitä muita tms.
Juu, inhottaa ne leijona-korua pitävät miehet.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:50"]
Koen olevani ensisijaisesti eurooppalainen, toissijaisesti suomalainen.
[/quote]
Itse koen olevani ensisijaisesti suomalainen, koska asun Suomessa suomalaisten ihmisten keskuudessa. Maksan Suomeen veroja, joista saan vastineeksi Suomessa palveluita. Työni ja elintasoni ovat myös riippuvaisia Suomen taloudesta. Suurin osa kavereistani ja sukulaisistani ovat myös suomalaisia. Eurooppalaisuus on kaikin puolin huomattavasti etäisempi attribuutti.
Tästä kaikesta seuraa, että Suomeksi kutsutun yhteisön hyvinvointi on minulle monin verroin tärkeämpää kuin koko Euroopan. Ihan samalla tavalla kuin oman perheeni hyvinvointi on minulle tärkeämpää kuin koko asuinkaupunkini. Mitä pienempi yhteisö, sitä enemmän sillä on vaikutusta minuun ja sitä enemmän pystyn siihen vaikuttamaan.
Minulle isänmaallisuus on yksinkertaisesti sitä, että pyrin mahdollisuuksien mukaan edistämään yhteisöni hyvinvointia, josta itsekin olen enemmän tai vähemmän riippuvainen.
Mutta yltiö-isänmaalliset leijona-ketjulliset miehet ällöttävät, vaikka mummoja ja vaareja kunnioitetaankin.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:50"]
Koen olevani ensisijaisesti eurooppalainen, toissijaisesti suomalainen.
[/quote]
Itse koen olevani ensisijaisesti suomalainen, koska asun Suomessa suomalaisten ihmisten keskuudessa. Maksan Suomeen veroja, joista saan vastineeksi Suomessa palveluita. Työni ja elintasoni ovat myös riippuvaisia Suomen taloudesta. Suurin osa kavereistani ja sukulaisistani ovat myös suomalaisia. Eurooppalaisuus on kaikin puolin huomattavasti etäisempi attribuutti.
Tästä kaikesta seuraa, että Suomeksi kutsutun yhteisön hyvinvointi on minulle monin verroin tärkeämpää kuin koko Euroopan. Ihan samalla tavalla kuin oman perheeni hyvinvointi on minulle tärkeämpää kuin koko asuinkaupunkini. Mitä pienempi yhteisö, sitä enemmän sillä on vaikutusta minuun ja sitä enemmän pystyn siihen vaikuttamaan.
Minulle isänmaallisuus on yksinkertaisesti sitä, että pyrin mahdollisuuksien mukaan edistämään yhteisöni hyvinvointia, josta itsekin olen enemmän tai vähemmän riippuvainen.
[/quote]
Nykyään on rasismia jos asettaa oman maan edut muiden edelle. Nationalismin vastenmielisenä pitävät elävät omassa fantasiassaan rajattomasta maailmasta. Ollaan niin kosmopoliitteja kun on käyty rinkkamatkalla ulkomailla ja tuttava piirissä on ulkomaalaisia opiskelijoita. Totuus on vain että kansallisvaltiot elävät ja voivat hyvin.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 23:08"]
Mutta yltiö-isänmaalliset leijona-ketjulliset miehet ällöttävät, vaikka mummoja ja vaareja kunnioitetaankin.
[/quote]
Mikä heistä tekee ällöttäviä? Ne leijona-ketjut? Ulkonäkö? Asenne? Puheet? Aatteet? Mikä? Ja mites leijona-ketjua kaulassaan pitävä nainen? Onko sekin sinusta ällöttävä?
Koska olipa syy mikä tahansa niin voin taata, ettet sinäkään kaikkia miellytä ja jotkut pitävät sinuakin ällöttävänä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:01"]
Yleensä jos miehellä on joku Suomipaita tai Suomileijoa jossain, niin se on hyvin hälyttävä wt-merkki. Pysyn kaukana.
[/quote]
kiertäisin kaukaa tämänkin.
Asuin pienenä maatalossa jossa vanha sotaveteraani kertoi sodasta ja tovereistaan, kuolemasta ja kauheuksista mitä isoisämme näkivät ja kokivat varmistaakseen maamme itsenäisyyden. Isäni oli myös hyvin armeijamyönteinen ja siten kasvoi itselleni myös vahva isänmaan ylpeys. Nykyään olen 24 vuotias, kuljen armeijan tuntolevy kaulassa, kuuntelen autossani vanhoja marssilauluja kuten Vilppulan urhojen muistolle (saa aina kyyneleet silmiin), pukeudun armeijatyylisiin vaatteisiin ja rakastan omaa isänmaatani. Moni vastaantuleva varmasti kuvittelee minut junttimaiseksi ja rasistiksi. Koen suurta surua tästä että suomileijonasta on tullut kusipäisyyden symboli ja isänmaa ja sotaveteraanitkin liitetään rasismiin ja muuhun paskaan. Ei oman maan rakkauden takia tarvitse lytätä muita. Älkää tekään tehkö niin.
Itseä lähinnä naurattaa nuo leijonakorumiehet, eivät tiedä kunnon isänmaallisuudesta mitään.
Eivät Mannerheim, Ryti, sisällissodan, talvisodan ja jatkosodan kenraalitkaan mitään koruja käyttäneet ja uhoneet, vaa sivistyneitä suuri-suomen rakentajia kunnia heille
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 00:29"]Itseä lähinnä naurattaa nuo leijonakorumiehet, eivät tiedä kunnon isänmaallisuudesta mitään.
Eivät Mannerheim, Ryti, sisällissodan, talvisodan ja jatkosodan kenraalitkaan mitään koruja käyttäneet ja uhoneet, vaa sivistyneitä suuri-suomen rakentajia kunnia heille
[/quote]
Näinpä!
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 22:09"]Minulla taitaa olla heistä niin paljon negatiivisia kokemuksia, että voisin yleistää ja myöntää, että kyllä ällöttää. Eräs mieheni kaveri oli juuri tuollainen ja aina toi esille sen kuinka KAIKKI maahanmuuttajat pitäisi hakata ihan sen takia, koska ovat tulleet Suomeen. Myöskin itse hän elelee muiden verorahoilla ja saa hirveät raivarit, jos kuulee jonkun maahanmuuttajan elävän tuilla.
[/quote]
Tää on niin klassista projisointia.
Miehelläni on se leijonakoru mutta arvatkaas mitä. Sen osti miehen isoisä, joka taisteli kummassakin sodassa. Mutta taitaa tuo reilu 90v. vanhus olla sitten juntti...
Ei minua varmaan ulkomuodossa mikään haittaisi vaikka jotkut kiitospaidat ovatkin aika noloja. Mutta se mitä ajatuksiaan tyyppi päästää suustaan tai mitä tekee, voi vaikuttaa. Epäisänmaallinen "koti uskonto isänmaa, suomi suomalaisille, jytky, ameijja, tosimies, mamutus homotus hirteen" ölinä ja paskarintaliikkeen riveissä viattomien pahoinpitely saa minut kaasupohjassa muualle etsimään "älykästä elämää".
Kyseiset tyypit säälittäviä todennäköisesti heillä huono historian osaaminen jokatapauksessa, pitävät paitojaan ja korujaan mutta tuskin edes tietää minä vuosina suomi on ollut sodassa.
Kyllä ällöttää. Nationalismi ja patriotismi ovat vain vallanhaluisten pikkuöykkäreiden yksinkertaisia ideoilogioita.
Viestejä näyttää olevan 136/119. Mikä tätä sivua oikein vaivaa, vai johtuuko mun puhelimesta?
Mina vihevasemmistolaisena ole sita mielta, etta suomalaisten on otettava enemman vastuuta ottamalla lisaa elintasopakolaisia humanitaarisin perustein.
Itse, sukuni tai ystavani emme osallistu rahallisesti kuluihin, mutta hengessa olemme mukana.
Sosiaalituet ovat kaikkia varten, eivat ne nostamalla lopu!