Onko oikeasti niin paha juttu itkeä koulussa?
Pojalla oli ilmeisesti mennyt hermo kavereiden ärsyttämiseen ja hän oli kai lopulta huutanut ja itkenyt että lopettakaa.
Nyt hän veti ihan jumiin että ei voi mennä kouluun kun kaikki nauraa vielä enemmän. Miten saan puhuttua hänelle järkeä? Eihän tuossa oo mitään pahaa.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Omaa häpeäänsä poika käy läpi. Eihän ne muut välttämättä ole vielä mitään aiheeseen sanonut. Mutta valitettavasti onhan niitäkin idiootteja yhä, jotka ei tajua tunteen purkauksia. Tuommoinen itku kiukun aikana voi olla todella spontaania, eikä pysty estämään tuloa.
Mä olen semmoinen itkijä, ketuttaa, mutta minkäs teet se vaan tulee ja sitten hävettää.
Toivottavasti teillä ei kiusaaminen ole jatkuvaa. Fiksut kaverit ymmärtäisi pyytää anteeksi tuossa tilanteessa. Joskus se läpän heitto lähtee käsistä.
Itkemisessä ei todellakaan ole mtään pahaa ja nyt vaan otsa ylhäällä kohti uusia pettymyksiä.
Joo ja ei se omaan korvaan kovin vakavalta kuulostanut. Toisaalta hän saattoi itse sillä tavalla pahentaa tuota tilannetta, kun oli lähtenyt lätkimään koulusta eikä halua kenellekään vastata. Kun sitäkin sanoin että sopikaa ja menkää eteenpäin. Tollasta sattuu elämässä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa häpeäänsä poika käy läpi. Eihän ne muut välttämättä ole vielä mitään aiheeseen sanonut. Mutta valitettavasti onhan niitäkin idiootteja yhä, jotka ei tajua tunteen purkauksia. Tuommoinen itku kiukun aikana voi olla todella spontaania, eikä pysty estämään tuloa.
Mä olen semmoinen itkijä, ketuttaa, mutta minkäs teet se vaan tulee ja sitten hävettää.
Toivottavasti teillä ei kiusaaminen ole jatkuvaa. Fiksut kaverit ymmärtäisi pyytää anteeksi tuossa tilanteessa. Joskus se läpän heitto lähtee käsistä.
Itkemisessä ei todellakaan ole mtään pahaa ja nyt vaan otsa ylhäällä kohti uusia pettymyksiä.
Joo ja ei se omaan korvaan kovin vakavalta kuulostanut. Toisaalta hän saattoi itse sillä tavalla pahentaa tuota tilannetta, kun oli lähtenyt lätkimään koulusta eikä halua kenellekään vastata. Kun sitäkin sanoin että sopikaa j
Eli hän ei edes tiedä nauroivatko muut? Kannattaa rohkaista häntä katsomaan snäppi tai mitä nuoret nyt käyttääkään. Siellä saattaa olla useitakin anteeksipyyntöjä. Suurin osa nuorista on fiksuja ja ymmärtää pyytää anteeksi jos on lähtenyt vähän jutut käsistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja ei se omaan korvaan kovin vakavalta kuulostanut. Toisaalta hän saattoi itse sillä tavalla pahentaa tuota tilannetta, kun oli lähtenyt lätkimään koulusta eikä halua kenell
No ei varmaan vaikka väittää että kuuli kun kaikki alkoivat nauramaan. Onhan joku voinut hämmästyä tuota reaktiota mutta kun ne ovat kaikki hänen kavereitaan. En mä usko että kukaan heistä oikeasti toivoo mitään pahaa pojalle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Soita opettajalle.
No ei tuossa opettajaa tarvita.
Ei itku niin paha juttu ole.
Minä olen vääntänyt paskat housuun koulussa oli ripuli tuli kilo kakkaa housuun.
Siinä oli luokkatovereilla ja opettajalla kestämistä kun koko luokka löyhkäsi.
Opettajaan yhteys.
Ei ole mitään pahaaa itkemisessä.
Tuohan on ollut sellainen tilanne, jossa se luonnostaan voi tulla.
Itse arvostan sitä, että uskaltaa tuntea. Ja osoittaa tunteita.
Älä jätä sitä pentuasi nyt yksin. Joku koulun aikuinen tuohon selvittämään mukaan. Kuraattori on myös juuri tällaisiin sopiva.
Kiusaamiseen ja härnäämiseen tulee puuttua.
Kun tuot tuon ilmi, niin annat mahdollisuuden koulun aikuisille selvittää asia. Siellä voi olla muitakin tapauksia.
Jos asia otetaan puheeksi kavereiden kanssa, tulee kumminkin punastus ja itkusilmä. Härnääjät vasta herkkiä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja ei se omaan korvaan kovin vakavalta kuulostanut. Toisaalta hän saattoi itse sillä tavalla pahentaa tuota tilannetta, kun ol
Kuuli että muut alkoi nauramaan ja sinä väheksyt tilannetta. Ylhäällä annettu neuvo kuraattorista on paikallaan. Hyvät kaverit ei toimi noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja ei se omaan korvaan kovin vakavalta kuulostanut. Toisaalta hän saattoi itse sillä tavalla pahentaa tuota tilannetta, kun oli lähtenyt lätkimään koulusta eikä halua kenellekään vastata. Kun sitäkin sanoin että sopikaa j
Juu, vastaa rohkeesti nyt viesteihin ja miettii miltä nyt tuntuu. Saa myöntää, että hermo meni - käpy palo vai miten ne nykyään puhuukaan. ;) Sitten voipi kertoa, että miksi koki tilanteen hankalaksi itselleen.
Eihän se tutussakaan porukassa ole kivaa, että jos jää yksin kiusottelun kohteeksi. Toiset sietää paremmin kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Opettajaan yhteys.
Ei ole mitään pahaaa itkemisessä.
Tuohan on ollut sellainen tilanne, jossa se luonnostaan voi tulla.
Itse arvostan sitä, että uskaltaa tuntea. Ja osoittaa tunteita.
Älä jätä sitä pentuasi nyt yksin. Joku koulun aikuinen tuohon selvittämään mukaan. Kuraattori on myös juuri tällaisiin sopiva.
Kiusaamiseen ja härnäämiseen tulee puuttua.
Kun tuot tuon ilmi, niin annat mahdollisuuden koulun aikuisille selvittää asia. Siellä voi olla muitakin tapauksia.
Kun on oman kaveriporukan välistä, niin aivan turha opettajaa ja koulua sotkea yhtään mihinkään. Kyllä jonkin verran kaveriläppää pitää sietääkin. Muuten maailmasta tulee jatkossa hemmetin ankea paikka, kun kaikesta vastoinkäymisestä lähtisi auktoriteetteja hälyyttämään.
Nyt on ärsyttäminen mennyt kiusaamisen puolelle. Opettajaan yhteys nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja ei se omaan korvaan kovin vakavalta kuulostanut. Toisaalta hän saattoi i
En mä väheksy. Tiedän vain lapseni. Hän tulistuu tosi nopeasti ja silloin saattaa alkaa itkemään, mutta se menee nopeasti ohi. Ja kai tuollainen härnääminen kuuluu tuohon ikävaiheeseen. En usko että siinä mitään kiusaamista on. Sitä paitsi nyt tuo ilmeisesti pelaa just näiden poikien kanssa. Se siitä draamasta. Ap
Itku on ok. Pahempaa on padota omia tunteitaan.