Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nolot mokat työhaastattelussa

Vierailija
08.05.2014 |

Kerro miten olet mokannut työhaastattelussa tai miten haastattelemasi hakija on mokannut.

Oma mokani: Olin hakenut töihin kouluun, joka oli melko lähellä toista koulua. Jotenkin olin sotkenut ne ajatuksissani ja menin haastatteluun väärään kouluun. Onneksi olin sen verran ajoissa, että ehdin virheen tajutessani vielä juoksemaan oikeaan kouluun ajoissa. Tosin olin ihan punainen ja hikinen, koko haastattelun ajan, kun olin hölkännyt untuvatakki päällä :)

Kommentit (460)

Vierailija
341/460 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokyvytön moa lintu pääsi vapaaksi repustani ja tallusteli huoneessa. Kyllä hävetti!

Vierailija
342/460 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä, miksi joku työhaastattelija jaksaisi nipottaa jostain virheistä tai jännityskäytöksestä. Paitsi jos on hakemassa jotain näyttelijää tai myyntiedustajaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/460 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain aika vaativaan markkinointituöhön joka vaati tiettyjen tietokoneohjelmien osaavaa hallintaa. Jostain syystä jännitin haastattelua niin paljon että unohdin kaikkien ohjelmien nimet. Eli haastattelu meni suunnilleen näin:

Haastattelija: Mitä ne ohjelmat olikaan mitä oot siis käyttänyt aiemmassa työssäsi?

Minä: öööö, siis oota, apua. Yksi alkoi O:lla, olikohan Orang...Orangeee.... Ja siis toinen oli tämä, pris...prismi....prismic....

Haastattelija: ..... *tuijottaa mun cv:tä, ja luulee että oon valehdellut koko osaamiseni*

Mitä enemmän haparoin sitä enemmän menin paniikkiin. Lopputulemana olin niin punainen ja hermostunut että olisin halunnut juosta pois. Sanomattakin selvää että en saanut työtä.

Vierailija
344/460 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on erään tuttavan. Haki kiinteistöfirmaan töihin j siellä kysyttiin että miten tulee toimeen hankalien asiakkaiden kanssa.

Vastasi että kyllä pärjään, onhan mulla niin hankala mieskin ollut jo 20 vuotta.

Ei saanu paikkaa.

Vierailija
345/460 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei (onneksi!!) ole oma mokani, mutta ollessani itse työhaastattelussa kiersimme lopuksi kahden haastattelijan kanssa firmaa ja sen toimitiloja. Toinen haastattelija (nainen) pieraisi niin ettei sitä voinut olla kuulematta. Esitimme ettei mitään olisi tapahtunut. Jäin ensimmäiselle varasijalle :D

Noo söin lounaaksi hernerokkaa joten ihmekö tuo. Kyllä maailmaan tuoksua mahtuu!

Vierailija
346/460 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin nolo että ihan naurattaa :D Hain töihin menestyvään perheyritykseen, jossa kolme henkilöä haastattelivat. Yksi tarkkaili ja kirjoitti ylös, toinen kyseli enemmän ja selvästi otti kontaktia ja kolmas oli yrityksen toimitusjohtaja, joka esitti pari välikysymystä. Toimitusjohtaja oli mies ja kaksi muuta naisia. Tj pyytää kertomaan edellisen työpaikkani mieluisimmasta työtehtävästä ja hermostuksissa suukuivana vastasin, että harrastin hyvää seksiä mieheni kanssa. Olin koko haastattelun ajan saanut heistä vakavan kuvan, etenkin naisista, mutta tj mies purskahtaa nauruun niin että silmistä tulee vedet ja naiset tirskuvat. En ymmärtänyt miksi nauravat kuin hevoset ja olin aikeissa kysyä lähtikö edeltäjä työpaikkakiusaamisen takia, mutta sitten tajusin mitä olin mennyt sanomaan ja naamani valahti tulipunaiseksi. Ikinä en ole ollut niin nolostunut ja änkyttäen korjasin sanomistani. Toimari pyyhki silmiään ja kysyi haluatko tarkentaa oikeasta tehtävästä. En pystynyt ja lähdin nopeasti ulos haukkaamaan raitista ilmaa. Soittivat tunnin päästä takaisin että haluavat palkata minut! Tästä on nyt kolmisen vuotta ja edelleen tj jaksaa välillä vitsailla että teenhän työajalla muutakin kuin viihdytän miestäni. :D Nolo!!

Vierailija
347/460 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin nolo että ihan naurattaa :D Hain töihin menestyvään perheyritykseen, jossa kolme henkilöä haastattelivat. Yksi tarkkaili ja kirjoitti ylös, toinen kyseli enemmän ja selvästi otti kontaktia ja kolmas oli yrityksen toimitusjohtaja, joka esitti pari välikysymystä. Toimitusjohtaja oli mies ja kaksi muuta naisia. Tj pyytää kertomaan edellisen työpaikkani mieluisimmasta työtehtävästä ja hermostuksissa suukuivana vastasin, että harrastin hyvää seksiä mieheni kanssa. Olin koko haastattelun ajan saanut heistä vakavan kuvan, etenkin naisista, mutta tj mies purskahtaa nauruun niin että silmistä tulee vedet ja naiset tirskuvat. En ymmärtänyt miksi nauravat kuin hevoset ja olin aikeissa kysyä lähtikö edeltäjä työpaikkakiusaamisen takia, mutta sitten tajusin mitä olin mennyt sanomaan ja naamani valahti tulipunaiseksi. Ikinä en ole ollut niin nolostunut ja änkyttäen korjasin sanomistani. Toimari pyyhki silmiään ja kysyi haluatko tarkentaa oikeasta tehtävästä. En pystynyt ja lähdin nopeasti ulos haukkaamaan raitista ilmaa. Soittivat tunnin päästä takaisin että haluavat palkata minut! Tästä on nyt kolmisen vuotta ja edelleen tj jaksaa välillä vitsailla että teenhän työajalla muutakin kuin viihdytän miestäni. :D Nolo!!

Tää oli kyllä paras, kun aina sanotaan että haastatteluissa pitää erottua muista, niin onnistuit siinä ainakin hyvin. :D

Vierailija
348/460 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööö.... Miksi hemmetissä joku sanoisi, että harrastin hyvää seksiä mieheni kanssa, kun kysytään jostain työtehtävistä 😑😑 Minä olen ujo ihminen, enkä IKINÄ sanoisi mitään noin älytöntä.

Vierailija
349/460 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis... mitä sun oli tarkoitus sanoa? :D

Vierailija
350/460 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin yllättävän puhelinhaastattelun (ei oltu kerrottu/varoitettu etukäteen, että koska soittavat) sanomalla pomolle "huomenta".

Harmi vaan, että kello oli kolme iltapäivällä (ja olin ihan aamulla aikaisin herännyt!) :D

Vierailija
351/460 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin käsilaukkuni haastatteluhuoneeseen,josta sen punastellen sitten hain.

Kun hain nykyistä virkaani, laitoin vahingossa hakemukseen puhelinnumeroni väärin, ja pomo sai selvittää mun numeron, että pystyi kutsumaan haastatteluun.  Kai se sitten halusi mut. :)

Vierailija
352/460 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran 20 min myöhässä. haastattelu oli jossain oudossa paikassa ( ei mikään suuri toimisto alue) ja jäin ilmeisesti bussilla liian aikaisin pois. Oli pimeää ja kylmää, siihen aikaan ei ollut älykännyköidä gps:llä kuin nyt, olin 10 minuutin yliylityksen jälkeen ihan epätoivoinen kun tarvoin siellä lumessa. Lopulta pääsin siis paikalla 20min yli, hävetti valtavasti mutta koska olin ihan jäässä, halusin kuitenkin käydä sisällä lämmittelemässä. Sain paikan :D ( tähän oli 3 kierrosta...)

Meille tuli kerran haastateltava 3 tuntia liian aikaisin. Tultiin vaan ilmoittamaan että xx on paikalla. Ei me sitten sitä voitu uloskaan heittää, onneksi ehdittiin haastattelamaan.  

Vierailija
353/460 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskenhastattelun tuli pissa hätä ja noin 20 min päästä en enää voinut pidätellä pissat tuli housuun ja penkissä oli tumma täplä.

Vierailija
354/460 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdin käsilaukkuni haastatteluhuoneeseen,josta sen punastellen sitten hain.

Kun hain nykyistä virkaani, laitoin vahingossa hakemukseen puhelinnumeroni väärin, ja pomo sai selvittää mun numeron, että pystyi kutsumaan haastatteluun.  Kai se sitten halusi mut. :)

Ei sitten sähköpostia osannut lähettää?????

Vierailija
355/460 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa, että suurin osa näistä on täyttä p*skapuhetta, tai ainakin erittäin liioiteltuja. Miksikö?

1. Olen elämäni aikana ollut MONESSA työhaastattelussa.

2. Olen ujo ja hermoilen uusien ihmisten tapaamista, oli kyse juhlista, haastatteluista, ihan mistä tahansa.

Silti en KOSKAAN ole tehnyt tai sanonut mitään ihmeellisen noloa. Yhden kerran haastattelija oli entinen rinnakkaisluokkalaiseni. En pystynyt rentoutumaan, koska mietin jatkuvasti, että muistaako hän minut. Enkä kyllä osannut suhtautua haastatteluun kovin virallisesti, koska muistin tosiaan tyypin koulusta hikipinkoteininä, en mistään muualta.

Mutta eipä siinäkään haastattelussa mitään järjettömän ihmeellisiä juttuja tapahtunut, vähän nolotti mutta siinä kaikki.

Vierailija
356/460 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puraisin vahingossa haastattelijaa nilkasta ja kyllä hävetti. Illalla menin baariin ja haastattelija oli sattumalta siellä ja puraisi takaisin. Naurahdimme yhdessä. Sain paikan.

Vierailija
357/460 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri tähän ketjuun ilmaantuu sekopäitä kertoilemaan seksijuttujaan?

Itse olen ollut lukemattomissa haastatteluissa, joissa yleensä on jo henkilö valittu ja haastattelu vain muodollisuus. Pahoja mokia en tietääkseni ole tehnyt, muutamia myöhästymisiä lukuun ottamatta.

Eräässä tuli pari mokaa. Kysymykseen "onko sinulla kysyttävää" kysyin, miksi heidän kustannukset ovat suuremmat kuin muilla vastaavilla. Haastattelijat eivät vastanneet vaan pälyilivät seiniä. Toinen oli ilmeisesti väärä vastaus kysymykseen "pidätkö xx:aa kilpailijana vai yhteistyökumppanina". Minulla ei ollut aavistustakaan, mikä xx on, mutta eihän se estänyt vastaamasta, että yhteistyötä.

Ehkä joku muu on tehnyt mokan sellaisessa paikassa, johon minä olen tullut valituksi, kun on suhtautunut jotenkin ylimielisestä ryypähtäneen näköiseen henkilöön haastattelupaikan pihalla tai eteisessä. Itse tietenkin tervehdin aina ystävällisesti kaikkia ja pari kertaa on sattunut, että juuri sillä enemmän elämää nähneellä on ollut ratkaiseva asema työntekijän valinnassa, vaikka olisi ollut vain paikan siivooja.

Vierailija
358/460 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sanoa kierteellä, sanoin kierukalla.

Vierailija
359/460 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hermostun alan puhua ihan jotain älytöntä. Minulla oli jäänyt leivänmuru kipeästi hampaankoloon, koetin kaivaa sitä kynnellä pois ja kun haastettelija huomasi tämän tokaisin "vissiin munakarva hampaan kolossa, hih hii" ja  leveä Jokeri-hymy päälle. Arvaaatte varmaan, että minun on vaikea saada töitä.

Vierailija
360/460 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myöhästyin työhaastattelusta kovan lumimyrskyn vuoksi. Oli harvinaisen kova keli juuri tuolloin ja 200m matka Kävellen parkkipaikaltakin kesti 15 melkein minuuttia. Autolla köröteltiin mateluvauhtia. Haastattelija ymmärsi tilanteen ja sain paikan. Itse olin koko haastattelun tosi pahoillani ja varma siitä että paikka meni toiselle.

Toinen moka oli mielestäni erään työnantajan puolelta. Olivat päättäneet lisätä stressikertoimia ja haastattelijoita oli 10 yhtä hakijaa kohden. Vuorotellen heittivät niitä kaikkein vaikeimpia kysymyksiä. Selvisin kohtuullisesti ja olisivat halunneet palkata, mutta sanoin rehellisesti että sen verran ilkeä temppu tuo haastattelu etten halua heille enää töihin.