Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nolot mokat työhaastattelussa

Vierailija
08.05.2014 |

Kerro miten olet mokannut työhaastattelussa tai miten haastattelemasi hakija on mokannut.

Oma mokani: Olin hakenut töihin kouluun, joka oli melko lähellä toista koulua. Jotenkin olin sotkenut ne ajatuksissani ja menin haastatteluun väärään kouluun. Onneksi olin sen verran ajoissa, että ehdin virheen tajutessani vielä juoksemaan oikeaan kouluun ajoissa. Tosin olin ihan punainen ja hikinen, koko haastattelun ajan, kun olin hölkännyt untuvatakki päällä :)

Kommentit (460)

Vierailija
321/460 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin haastattelussa, joka meni varsin hyvin kunnes haastattelija kysyi "niin tunnetko XXX:n?". Tuli totaalinen black out, tiesin että mun pitäisi se tietää ja jopa kotona koneellani on asiaan liittyvä sivu auki, koska siitä mainittiin jo työpaikkailmoituksessa. Oli pakko sanoa, että tämän pitäisi olla minulle tuttu, mutta nyt en saa päähäni mikä se on. Kysytty asia oli siis lyhenne alan yleisestä ohjeistuksesta, johon liittyviä asioita olen jopa opiskellut, joten se todella on tuttu minulle. Näköjään näinkin voi käydä. Työpaikasta en sen koommin kuullut.

Vierailija
322/460 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli parikymmentä vuotta sitten aika tuoreena valmistuneena aika erikoinen ja uusi koulutus. Työhaastattelussa sitten pyydettiin tarkemmin kuvaamaan osaamistani. Sanoin ensimmäiseksi suurinpiirtein että ala on sen verran erikoinen että tässä pitää osata aika hyvin myydä itseään. Tajusin heti kuinka pervolta kommenttini kuulosti. Haastattelija tuijotti minua ilmekään värähtåmättä. En saanut paikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/460 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin haastattelussa, joka meni varsin hyvin kunnes haastattelija kysyi "niin tunnetko XXX:n?". Tuli totaalinen black out, tiesin että mun pitäisi se tietää ja jopa kotona koneellani on asiaan liittyvä sivu auki, koska siitä mainittiin jo työpaikkailmoituksessa. Oli pakko sanoa, että tämän pitäisi olla minulle tuttu, mutta nyt en saa päähäni mikä se on. Kysytty asia oli siis lyhenne alan yleisestä ohjeistuksesta, johon liittyviä asioita olen jopa opiskellut, joten se todella on tuttu minulle. Näköjään näinkin voi käydä. Työpaikasta en sen koommin kuullut.

Kävi vähän sama aikanaan kun haastattelija kyseli aluksi että miten seuraan alani tapahtumia ja kehitystä -> totaalilukko enkä saanut mieleeni yhtään ammattiinliittyvää sivua tai muutakaan, sönkötin sitten jotain hesarin alan uutisten seuraamisesta tai ampparien alan uutisista.

Vierailija
324/460 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin ryhmätyöhaastatteluun suklaakakkutahra otsassa, ties miltä näytti.

Vierailija
325/460 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sen kummempi tilanne ole se haastattelu. Oma itsensä kun on niin hyvä. Totuudet tiskiin vain jos vähänkin tuntuu ettei haluakaan paikkaa. Haastattelija(t) ovat yleensä kovinkin tärkeitä olevinaan, ei niillä todistuksilla töitä tehdä vaan persoonalla, pitää muistaa että haastattelu on vuorovaikutustilanne, itse voi myös paljon kysellä hakemastaan paikasta siinä haastattelutilanteessa ja miettiä, onko se sittenkään se paikka, jonka haluaa.

Vierailija
326/460 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen möläyttänyt haastatteluissa asioita, jotka eivät ole totta vaan totaalisia aivopieruja. Yksi oli kun multa että käytänkö huumeita ja vastasin ajatuksissani joo. Järkytyin itsekkin ja sen jälkeen vain sönkötin jotain ja lähdin vähin äänin 😂 kerran pyydettiin kertomaan itsestään englanniksi ja menin täysin lukkoon, mitään ei tullut ulos.. olisin ihmetellyt jos paikka olisi tullut.

Vierailija
327/460 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaa se lasketaan nolouden puolelle, kun unohdin haastattelussa nuolla haastattelijan peppua niin hemmetisti!

☝️Joka ikiseen ketjuun ilmestyy aina vähintään yksi idiootti, tuossa ylhäällä voit lukea tämän ketjun idiootin hengentuotteen. Sääliksi käy!

Idiootti? Eiköhän melkein jokainen työhaastatteluun menijä tiedä protokollan. Kuuluu kiittää melkein onnenkyyneleet silmissä että pääsi haastatteluun ja puhumattakaan jos haastattelija jää pitämään ovia jne täytyy tekohymyillä niin jäätävästi. 

Lopuksi kiitetään vaihteeksi kaikesta ja hymyillään kun todellisuudessa olet minuutin päästä jo omassa autossasi ja hakkaat rattia miksi vastasit hölmösti pariin kysymykseen ja päästät jäätävät pierut kun olet pidätellyt koko haastattelun.

Vierailija
328/460 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puristelin vahingossa haastattelijan kasseja kesken työhaastattelun. 

Vierailija
329/460 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä että vain vahingossa etkä tarkoituksella.

Vierailija
330/460 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin kerran työhaastatteluun joka oli klo 11.12. Sanoin vahingossa vielä "Huomenta" kun aamuyhdentoista jälkeen olisi voinut jo sanoa jo "Päivää." Haastattelun jälkeen menin kotiin itkemään häpeästä ja ruoskimaan itseäni. En saanut paikkaa tietenkään. Tapahtuma vaivaa minua edelleen syvästi ja vastedes olenkin katsonut kelloa minuutilleen hyvin tarkkaan ennenkö tervehdin ihmisiä.

Oikeesti olet tosissasi?

Ihana, kun joku sanoo huomenta. Tervehtii. Ihan sama onko se kello aikaisessa vai myöhässä.

Olepa suopeampi itsellesi.

Vierailija
331/460 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitko paikan?

Vierailija
332/460 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten siinä niin pääsi käymään, mutta rupesin laulamaan suurta ja mahtavaa neuvostoliittoa ihan yhtäkkiä. Että voikin nolottaa!

Vierailija
333/460 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse mitään isompia mokia tehnyt, mutta kun itse olen toiminut rekrytoinnin puolella ja kutsunut hakijoita haastatteluun, on mm. vastattu puhelimeen tyyliin "En osta mitään!" tai painettu punaista luuria ja laitettu heti viesti tyyliä "kuka oot".

Käsittämätöntä! Mutta no, säästyipähän aikaa kun ei tarvinnutkaan näitä sankareita haastatella ollenkaan.

Vierailija
334/460 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavuin haastattelijoiden toimistoon, ja multa kysyttiin, että haluunko teetä tai kahvia. Menin ihan lukkoon, enkä muistanut suomeksi niinkään helppoa sanontaa kuin "ei kiitos". Mitä tein minä? Sönkötin englanniksi "nouu ai äm guud".

Teki mieli kääntyä kannoilla ja juosta pois.

Olisin saanut paikan, mutta päädyin saman ketjun toimipisteelle toiselle paikkakunnalle.

Vierailija
335/460 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse mitään isompia mokia tehnyt, mutta kun itse olen toiminut rekrytoinnin puolella ja kutsunut hakijoita haastatteluun, on mm. vastattu puhelimeen tyyliin "En osta mitään!" tai painettu punaista luuria ja laitettu heti viesti tyyliä "kuka oot".

Käsittämätöntä! Mutta no, säästyipähän aikaa kun ei tarvinnutkaan näitä sankareita haastatella ollenkaan.

Tätä myös tapahtunut erityisesti kedätyönhakijoiden kanssa. Erittäin huonotapaista ja varsinkin jos on työnhaku päällä niin tyhmääkin olla vastaamatta asiallisesti tuntemattomaan numeroon. Antaa todella huonon ensivaikutelman.

Vierailija
336/460 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavuin haastattelijoiden toimistoon, ja multa kysyttiin, että haluunko teetä tai kahvia. Menin ihan lukkoon, enkä muistanut suomeksi niinkään helppoa sanontaa kuin "ei kiitos". Mitä tein minä? Sönkötin englanniksi "nouu ai äm guud".

Olisin saanut paikan, mutta päädyin saman ketjun toimipisteelle toiselle paikkakunnalle.

On epäkohtelijasta kieltää kun tarjotaan. Kannattaa ihan tämän takia jompaa kumpaa alkaa juomaan.

Vierailija
337/460 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärin kesken haastattelun pitkähihaisen puseroni hihat käsitaipeisiin. En ollut aamulla kotona huomannut, että toisessa käsivarressani oli vielä siskoni edellisiltana mustalla tussilla piirtämä lentävä penis.

Puseron hihat palasivat nopeasti takaisin alas.

Vierailija
338/460 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On epäkohtelijasta kieltää kun tarjotaan. Kannattaa ihan tämän takia jompaa kumpaa alkaa juomaan.

Itsekin otan aina kadulla piriä, kun on epäkohteliasta olla ottamatta, jos tarjotaan.

.....Kukaan normaali ja tervejärkinen ihminen ei ole sitä mieltä, että toisten pitää ottaa jotakin, kun kerran tarjotaan. Aivan sama mitä unelmatöitä olisi tarjolla, noin pikkumaisten ihmisten kanssa en haluaisikaan olla missään tekemisissä.

Vierailija
339/460 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei (onneksi!!) ole oma mokani, mutta ollessani itse työhaastattelussa kiersimme lopuksi kahden haastattelijan kanssa firmaa ja sen toimitiloja. Toinen haastattelija (nainen) pieraisi niin ettei sitä voinut olla kuulematta. Esitimme ettei mitään olisi tapahtunut. Jäin ensimmäiselle varasijalle :D

Vierailija
340/460 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana kun vielä tupakoin olin haastattelussa jossa kysyttiin tupakoinko. Jostain syystä vastasin suorilta että en. En tiedä miksi ihmeessä en voinut sanoa että kyllä mutta että minulla ei ole ongelmaa olla tupakoimatta työpäivän ajan ja se siitä. Lähtiessäni haastattelusta huomasin että takkini taskusta pilkotti tupakka-aski puoliksi ulkona :D en saanut paikkaa.