Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko yliluonnolliseen?

Vierailija
08.05.2014 |

Kummituksiin? Demoneihin? Taikuuteen?

Itse uskon kummituksiin, niistä meillä on hieman liikaakin kokemusta, jota terve järki ei selitä. Ehkä jollain tapaa uskon myös alieneihin, en tosin tiedä ovatko nämä edes yliluonnollisia.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummituksia on koska ihmiset ovat niitä nähneet vuosituhansia kaikissa kulttuureissa! On asioita, joita tiede ei selitä

Vierailija
82/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miren ylipäätään yliluonnollinen todistetaan luonnolliseksi tai toisinpäin? Onko se jonkun todistamista luonnolliseksi, että sanotaan "tuuli voi aiheuttaa ääniä"? Jos nyt näyttäisin teille videon missä esimerkiksi sänky leijuisi ilmassa, uskoisiko joku vai epäilisittekö huijausta? Tuollaiset skeptikkojen palkinnot perustuvat vain siihen, että mitään ei voi täysin todistaa yliluonnolliseksi. Aina voi syyttää luonnonilmiöitä tai vähintäänkin huijausta. Onhan niihin videoita ja kuvia kummituksista lähetetty vaikka millä mitoin, mutta eihän niistä mitään kelpuuteta vedenpitäväksi todisteeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tyhmä joka väittää ettei avaruusolioita olisi, kukaan tiedemies ei ole tutkinut miljardeja galakseja ja planeettoja, varmasti on elämää jossain muuallakin. Tosin avaruusolennot eivät ole yliluonnollisia koska niitä on koska olemme niitä jollekkin muun planeetan asukkaalle

Vierailija
84/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:55"]

Ehkä ollaan molemmat hulluja puolison kanssa. Kai se hulluus on tarttuvaa?

[/quote]Kyllä, puhutaan myös joukkohysteriasta.

Ettekä te välttämättä ole hulluja, ehkä vain tyhmiä.

[/quote]

Ollaan tyhmiä, jos uskotaan maailmassa olevan meille jotain kuoleman jälkeenkin? Mikä helvetin argumentti tuo nyt oli? Ei me juosta ympäri taloa valkoisen lakanan perässä tai kutsuta henkikarkottajia kylään, ollaan vain todettu ettemme elä tässä talossa yksin. Ehkä sinunkin maailmasi joskus laajenee.

[/quote]No ainakin hyväuskoisia hölmöjä. Kun elämä loppuu, niin se loppuu.

Vierailija
85/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:19"]

Minun on vähän pakko uskoa, että on olemassa asioita, joita emme osaa (vielä) selittää. Itse en ole kokenut kovin kummallisia, mutta äitini on jonkinlainen "noita". Hän on esimerkiksi nähnyt useita enneunia tai -näkyjä. Tiedän, ettei hän näitä keksi, vaan hänelle "näytetään" esimerkiksi hautakivi, jossa on jonkun tutun ihmisen nimi, ja hyvin pian tämä ihminen sitten kuolee (tai on juuri kuollut). Jostain syystä aivan lähipiiristä näitä näkyjä ei näytetä, eli ei hän esimerkiksi isäni kuolemaa osannut ennustaa, mutta ystävien, tuttujen ja hieman kaukaisempien sukulaisten kylläkin. Minä luulen, että jonkinlaista telepatiaa on olemassa, mutta miksi tuo kyky on vain joillakin ihmisillä, en tiedä. Geneettinen poikkeama? Varmaan moni asia, mitä nyt pidetään huuhaana, voidaan vielä joskus tieteellisesti selittää.

[/quote]

Vai oikein noita? Eikun "noita".

tämähän selittää kaiken. Saanen arvata, että yhdestäkään näistä kuolemista ei äitisi ole kertonut etukäteen edes sinulle. Jälkikäteen kerrotaan kyllä, että minähän näin toissayönä kyseisen henkilön kuolevan. Kylläpä kyllä!

Vierailija
86/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:05"]

Kummituksia on koska ihmiset ovat niitä nähneet vuosituhansia kaikissa kulttuureissa! On asioita, joita tiede ei selitä

[/quote]Ei kummituksia ole, selittävä tekijä on mielikuvitus.

Vierailija
87/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vähän pakko uskoa, että on olemassa asioita, joita emme osaa (vielä) selittää. Itse en ole kokenut kovin kummallisia, mutta äitini on jonkinlainen "noita". Hän on esimerkiksi nähnyt useita enneunia tai -näkyjä. Tiedän, ettei hän näitä keksi, vaan hänelle "näytetään" esimerkiksi hautakivi, jossa on jonkun tutun ihmisen nimi, ja hyvin pian tämä ihminen sitten kuolee (tai on juuri kuollut). Jostain syystä aivan lähipiiristä näitä näkyjä ei näytetä, eli ei hän esimerkiksi isäni kuolemaa osannut ennustaa, mutta ystävien, tuttujen ja hieman kaukaisempien sukulaisten kylläkin. Minä luulen, että jonkinlaista telepatiaa on olemassa, mutta miksi tuo kyky on vain joillakin ihmisillä, en tiedä. Geneettinen poikkeama? Varmaan moni asia, mitä nyt pidetään huuhaana, voidaan vielä joskus tieteellisesti selittää.

[/quote]No alappa pitämään kirjaa. Kirjaat ylös kaikki tarinat ja sitten katsotte että mikä on sumaprosentti.

Yleensähän se menee niin että kun on juoruiltu ja puhuttu mitä sairauksia kenelläkin on niin ne asiat tulee uniin ja jälkikäteen niitä sitten tulkitaan ennustuksiksi.

Vaimoni näki ainakin 300 kertaa unta että mummonsa kuoli ja yllätys yllätys, yhden kerran se sitten tapahtui oikeasti. Vaimokin on tainnut jotenkin rationalisoitua, ei se enää tunnu näkevän näitä "enneunia".

Vierailija
88/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:28"]Kyllä uskon. Pikkusiskoni kuoli yllättäen (auto-onnettomuus) muutama vuosi sitten. Ennen hänen kuolemaansa näimme äidin ja isän kanssa (äitini on ammatiltaan lääkäri ja isä palomestari - kummatkin erittäin ns. järki-ihmisiä ja vakaita), useita kertoja kattoon asti ylettyvän hahmon menevän hänen huoneeseensa (hän ei ollut silloin paikalla). Hahmon kasvoja emme nähneet, hänellä oli tumma viitta ja huppu päässä,  hahmo oli vähän niinkuin varjo (läpinäkyvä). Tiedän, kuulostaa ihan kornilta - mutta tämän tosiaan näimme. Siskon kuoleman jälkeen tätä hahmoa ei ole näkynyt.  

[/quote]

Noutaja.

Vierailija
89/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:56"]

Jos näet päättömän miehen kävelevän talossasi, kyseessä tuskin orava

[/quote]

Ota ihmeessä valokuva päättömästä miehestäsi. Skepsis maksaa siitä huimat palkkiot

Vierailija
90/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:28"]

Kyllä uskon. Pikkusiskoni kuoli yllättäen (auto-onnettomuus) muutama vuosi sitten. Ennen hänen kuolemaansa näimme äidin ja isän kanssa (äitini on ammatiltaan lääkäri ja isä palomestari - kummatkin erittäin ns. järki-ihmisiä ja vakaita), useita kertoja kattoon asti ylettyvän hahmon menevän hänen huoneeseensa (hän ei ollut silloin paikalla). Hahmon kasvoja emme nähneet, hänellä oli tumma viitta ja huppu päässä,  hahmo oli vähän niinkuin varjo (läpinäkyvä). Tiedän, kuulostaa ihan kornilta - mutta tämän tosiaan näimme. Siskon kuoleman jälkeen tätä hahmoa ei ole näkynyt.  

[/quote]

Mielenkiintoinen kokemus :) Itse olen tiennyt kuoleman kerran ennalta, ja kerran kuoleman hetkellä vaikken älyllisesti tiennyt kuolemasta.

Ekassa tapauksessa olin kävelemässä koiran kanssa ulkona, kun läheiselle oksalle hyppäsi mustarastas, ja jäi siihen huomattavan lähelle katselemaan minua. Minun mieleeni nousi ajatus: "Kenen kuolemasta sinä kerrot?" ja vastauksena nimi. Ihmettelin kummallista mielikuvitustani, en minä yleensä pidä lintuja tai mitään muutakaan kuoleman enteinä, ja sitä paitsi tyyppi jonka kuolema oli tullut mieleeni oli nuori ja terve. 3 päivän päästä tapauksesta tämä nuori sukulaismies oli kuitenkin kuollut onnettomuudessa lomamatkalla.

Toinen tapaus oli isoisäni kanssa. Hän oli sairaalassa, mutta ei pitänyt olla mitään hengenvaaraa. Eräänä yönä heräsin aamuyöstä erikoiseen tunteeseen. Näin huoneessani isoisäni ikään kuin  läpikuultavana hahmona, ja unenpöpperöisenä sanoin hänelle, että hyvää matkaa taivaskotiin (isoisä oli syvästi uskovainen). Aamulla kuitenkin ajattelin että olin uneksinut koko jutun, tai ollut unen ja valveen rajamailla ja siksi nähnyt ja puhunut höpöjä. Kuitenkin kun ennen puoltapäivää puhelin soi, tiesin ihan varmasti, että siellä ilmoitetaan isoisäni kuolemasta, ja niin ilmoitettiinkin...

Vierailija
91/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:18"]

No ei kummituksia voi vangita Skepsistä varten!

Ja kun ne eivät ole fyysisessä maailmassa.

[/quote]

Ei.
Vaan niitä ei ole olemassa.

[/quote]

Sun "totuus" on vain sun. Maailmassa on miljoonia ihmisiä joilla on kokemuksia vaikka mistä.

Vierailija
92/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:18"]

[/quote]

Ei.

[/quote]

Sun "totuus" on vain sun. Maailmassa on miljoonia ihmisiä joilla on kokemuksia vaikka mistä.

[/quote]Miksi näistä miljoonista ihmisistä yksikään ei ole kyennyt anatamaan kokemuksistaan minkäänlaista konkreettista todistetta, vaikka niistä on jo iät ajat luvattu huimia palkkioita.

Vierailija
93/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:27"]Aamulla kuitenkin ajattelin että olin uneksinut koko jutun, tai ollut unen ja valveen rajamailla ja siksi nähnyt ja puhunut höpöjä. Kuitenkin kun ennen puoltapäivää puhelin soi, tiesin ihan varmasti, että siellä ilmoitetaan isoisäni kuolemasta, ja niin ilmoitettiinkin...

[/quote]Kyllä sä sen  jutun uneksitkin. Jos et olisi tiennyt isoisän olevan sairaalassa tai sairas tai vanha, et olisi nähnyt tuota unta.

Vierailija
94/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. En enkeleihin, en ufoihin, en kummituksiin, en henkiin. En yhtikäs mihinkään, mitä en pääse näkemään omin silmin.

Ja kaikkein vähiten uskon "selvänäkijöihin". Säälittää ihmiset, jotka sellaisten valheisiin menevät tyhmyyksissään lankeamaan.

Vierailija
95/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:26"]

[/quote]

Enneunien näkijöillä on yleensä tapana kertoa unistaan vasta jälkikäteen, eli sitten kun unessa nähty on tapahtunut. Vai onko joku kertonut, että näinpäs unta että naapurin Maire kuolee ensi viikolla? Yleensä se menee niin päin, että Mairen kuoltua tullaan kertomaan viimeviikkoisesta unesta.

[/quote]Näinkin kaiketi tapahtuu, mutta meillä äidillä oli tapana kertoa unensa heti aamukahvilla. Esimerkiksi, miten oli nähnyt erään kylänmiehen valittavan vihreiden ovien takana, ettei pääse pois eikä jaksa nousta. Sitten illalla tuli töistä (huoltoasemalla) ja kertoi, että ambulanssimies oli käynyt pesettämässä autoaan ja kertonut vieneensä juuri sairaalan kylmiöön miehen, joka oli yöllä humalapäissään hukkunut matalaan rantaveteen. Äiti oli kysynyt, minkäväriset ovet siellä kylmiössä oli. Hiukan hämmästynyt ambulanssimies oli vastannut, vihreät, miten niin?

[/quote]Provo, ambulanssit eivät kuljeta ruumiita, vaan tilataan aina ruumisauto. Eri asia jos matkalla kuolee, mutta tämähän oli jo hukkunut. 

Vierailija
96/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:28"]

[/quote]

Ei.

[/quote]

[/quote]Aistiharhat ovat tavallisia. Ihminen kehittelee puuttellisten havaintojen pohjalta itse lisää ja uskoo "näkemäänsä".

Vierailija
97/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:28"]

[/quote]

Ei.

[/quote]

[/quote]Miksi näistä miljoonista ihmisistä yksikään ei ole kyennyt anatamaan kokemuksistaan minkäänlaista konkreettista todistetta, vaikka niistä on jo iät ajat luvattu huimia palkkioita.

[/quote]

Tuossa näkee kysymyksesi päättömyyden.

Tuleeko mieleen että henkimaailman ilmiöt eivät ole konkreettisia koska ne eivät ole meidän maailmasta?

Vierailija
98/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:28"]

[/quote]

Ei.

[/quote]

[/quote]Aistiharhat ovat tavallisia. Ihminen kehittelee puuttellisten havaintojen pohjalta itse lisää ja uskoo "näkemäänsä".

[/quote]

Ei ole kehittelyjä. On ilmiöitä joita on todistanut useampi ihminen samaan aikaan ja samassa paikassa.

Vierailija
99/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:26"]

[/quote]

Enneunien näkijöillä on yleensä tapana kertoa unistaan vasta jälkikäteen, eli sitten kun unessa nähty on tapahtunut. Vai onko joku kertonut, että näinpäs unta että naapurin Maire kuolee ensi viikolla? Yleensä se menee niin päin, että Mairen kuoltua tullaan kertomaan viimeviikkoisesta unesta.

[/quote]Näinkin kaiketi tapahtuu, mutta meillä äidillä oli tapana kertoa unensa heti aamukahvilla. Esimerkiksi, miten oli nähnyt erään kylänmiehen valittavan vihreiden ovien takana, ettei pääse pois eikä jaksa nousta. Sitten illalla tuli töistä (huoltoasemalla) ja kertoi, että ambulanssimies oli käynyt pesettämässä autoaan ja kertonut vieneensä juuri sairaalan kylmiöön miehen, joka oli yöllä humalapäissään hukkunut matalaan rantaveteen. Äiti oli kysynyt, minkäväriset ovet siellä kylmiössä oli. Hiukan hämmästynyt ambulanssimies oli vastannut, vihreät, miten niin?

[/quote]Provo, ambulanssit eivät kuljeta ruumiita, vaan tilataan aina ruumisauto. Eri asia jos matkalla kuolee, mutta tämähän oli jo hukkunut. 

[/quote]No ei ole provo. Näin tapahtui 1980-luvun alussa Pohjois-Suomessa pikkupaikkakunnalla. Voi olla, että muistan väärin ja kyseessä oli ruumisauto, tai sitten (pikkupaikkakunnalla!) sama mies toimi ambulanssi- ja ruumisauton kuljettajana, tai että (pikkupaikkakunnalla!) ruumisautoa ei ollut saatavilla, tai että yritettiin vielä elvyttää. En tiedä! Kyllä nyt yritetään oikein etsimällä etsiä vasta-argumentteja, kun tuon perusteella sitten syytetään provoilijaksi. En käsitä, mikä tarve joillakin on mitätöidä toisen kokemukset ja väkisin yrittää vääntää niitä joksikin muuksi ja toisia kirjoittajia valehtelijoiksi tai provoilijoiksi. Jokainen uskoo tietenkin mitä haluaa, mutta on se hieman loukkaavaa, kun omasta mielipiteestä tai vakaumuksesta poikkeavat kirjoittajat yritetään noin päättäväisesti teilata provoilijoiksi/tyhmiksi/valehtelijoiksi... Joo, ei tarvitse uskoa, mutta perusteita sille voisi mielellään hakea jostain muualta kuin toisten kirjoittajien mielenterveyden tai vilpittömyyden epäilystä.

Vierailija
100/107 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:56"]

Jos näet päättömän miehen kävelevän talossasi, kyseessä tuskin orava

[/quote]

Ota ihmeessä valokuva päättömästä miehestäsi. Skepsis maksaa siitä huimat palkkiot

[/quote]

Ei se ole mikään minun mieheni, minun mieheni on kyllä ihan päällistä mallia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän