Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko yliluonnolliseen?

Vierailija
08.05.2014 |

Kummituksiin? Demoneihin? Taikuuteen?

Itse uskon kummituksiin, niistä meillä on hieman liikaakin kokemusta, jota terve järki ei selitä. Ehkä jollain tapaa uskon myös alieneihin, en tosin tiedä ovatko nämä edes yliluonnollisia.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:33"]

Totuushan on, että ulkopuolisten on helppo keksiä toisen kokemuksille luonnollisia selityksiä. Usein kyse varmasti on luonnonilmiöstä tai unihalvauksesta yms. Mutta kyllä kummitustalossa asuva oppii hyvin nopeasti erottamaan kummitukset oravista. Meilläkin vanha talo nitisee ja narisee, mutta kyllä henget puhuvat vähän eri volyymilla kuin talo.

[/quote]

Olen milloin tahansa valmis tulemaan kuuntelemaan niitä henkiesi jorinoita. Kerro vain aika ja paikka, niin kuunnellaan yhdessä.

Vierailija
42/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa kuinka lapsen keinuhevonen voi alkaa keinumaan itsestään? Ja vieläpä toisenkin kerran? Mulle on ehdotettu tuulta(keinuheppa on sisällä) ja hiirtä(valot oli päällä, enkä ole sokea tai kuuro).Mitähän muuta se voisi olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:18"]

No ei kummituksia voi vangita Skepsistä varten!

Ja kun ne eivät ole fyysisessä maailmassa.

[/quote]

Ei.
Vaan niitä ei ole olemassa.

Vierailija
44/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ollaan molemmat hulluja puolison kanssa. Kai se hulluus on tarttuvaa?

Vierailija
45/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:49"]

Kertokaapa kuinka lapsen keinuhevonen voi alkaa keinumaan itsestään? Ja vieläpä toisenkin kerran? Mulle on ehdotettu tuulta(keinuheppa on sisällä) ja hiirtä(valot oli päällä, enkä ole sokea tai kuuro).Mitähän muuta se voisi olla?

[/quote]

Hei epäilijät, heittäkää veikkauksia? Mun 2 kaveria todisti tämän keinuhepan keinumisen, joten mielikuvitusta ei voi syyttää tai unihalvausta koska olimme täysin hereillä.

Vierailija
46/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:35"]

Uskon koska itselläni on kokemus siitä. En kuitenkaan ymmärrä yliluonnollisia ilmiöitä ja miksi niitä on. En myöskään koe mitään mielenkiintoa mihinkään huuhaa ympyröihin. Tunnen vastenmielisyyttä kaikkea new age touhua kohtaan.

Olen tullut lopputulokseen, että ihminen ei ymmärrä kaikkea.

[/quote]

Ei todellakaan ymmärrä, eikä tule ymmärtämään. Ja kun ei ymmärrä, alkaa kehitellä uskomuksia ylemmistä olennoista. Kun alkuräjähdys ei mahdu tajuntaan, uskotaan mieluummin että joku harmaapartainen vanha mies huitaisi universumin kasaan kuudessa päivässä.

Vierailija
47/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka skeptikot todistatte ettei yliluonnollista ole? Siksikö että yleensä sanotaan että kummitukset on satua? Ja kukahan sen tietää? Nämä henget ym. eivät ole välttämättä nähtävissä, ne aistitaan muuten, jotkut ihmiset pystyvät herkemmin aistimaan tällaiset, mm. äitini on kertonut monia juttuja, ja ihan terve on ja selvinpäin ollut... Itsekin haluaisin aistia näitä, mutta eipä ainakaan vielä ole kokemuksia, uskon silti niiden olemassaoloon...

Vierailija
48/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:59"]

[/quote]

Hei epäilijät, heittäkää veikkauksia? Mun 2 kaveria todisti tämän keinuhepan keinumisen, joten mielikuvitusta ei voi syyttää tai unihalvausta koska olimme täysin hereillä.

[/quote]

Maaperä ei ole täysin vakaa, rakennuksista puhumattakaan. Mikä tahansa pienikin muutos esineessä tai sen ympäristössä voi riittää muuttamaan herkästi liikkuvan esineen tasapainoa sen verran, että se liikkuu "itsestään". Olisiko mielestäsi parempi  selitys se, että joku henkiolento kävi hiukan tönäisemässä heppaa?

Vierailija
49/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko yliluonnollisuuksiin. Jos jotain on olemassa, niin sille on silloin myös luonnollinen selitys.

Vierailija
50/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:05"]

Kuinka skeptikot todistatte ettei yliluonnollista ole? Siksikö että yleensä sanotaan että kummitukset on satua? Ja kukahan sen tietää? Nämä henget ym. eivät ole välttämättä nähtävissä, ne aistitaan muuten, jotkut ihmiset pystyvät herkemmin aistimaan tällaiset, mm. äitini on kertonut monia juttuja, ja ihan terve on ja selvinpäin ollut... Itsekin haluaisin aistia näitä, mutta eipä ainakaan vielä ole kokemuksia, uskon silti niiden olemassaoloon...

[/quote]

Yrität kääntää todistustaakan vaatimalla meitä todistamaan, että yliluonnollisia ilmiöitä ei ole. Samaa tekevät aina salaliittoteoreetikot. He väittävät esimerkiksi, että Lapissa on Naton ydinohjuksia ja vaativat sitten muita todistamaan että ei ole. Jospa nyt kuitenkin toisit pätevät todisteet yliluonnollisesta ilmiöstä muidenkin tarkasteltaviksi, niin jatketaan siitä, kiitos.

Vierailija
51/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon aaveisiin, olen itse todistanut kummittelua, mikään luonnollinen selitys ei toimi...

Myös monille sukulaisille kaikkea yliluonnollista sattunut.  

Uskon myös myös avaruusolioihin, mutta en sitä että niitä maassa olisi käynyt. Jossain miljardien valovuosien päässä on pakosti elämää, tätä ei voi kiistää

Vierailija
52/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:55"]

Ehkä ollaan molemmat hulluja puolison kanssa. Kai se hulluus on tarttuvaa?

[/quote]Kyllä, puhutaan myös joukkohysteriasta.

Ettekä te välttämättä ole hulluja, ehkä vain tyhmiä.

Vierailija
53/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollinen yhteiskunta on erottanut meidän yliluonnollisesta, ennen kaikki uskoivat noitiin ja aaveisiin.

Nyt emme mutta se ei tarkoita etteikö niitä olisi

Vierailija
54/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen keinuhepan keinuminen johtui maaperästä, niin miksi tämä on tapahtunut vain kaksi kertaa? Silloinhan hepan pitäisi keinahdella vähän väliä, mikäli heppa on samassa kohdassa huonetta.Lisää kiitos arvauksia.Enkä ole muuten sanonut viestissäni että epäilisin jotain henkiä, vaan etten tätä keinumista pysty järjellä itse selittämään, pystytkö sinä?

Vierailija
55/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Kyllä sisälläkin on ilmavirtauksia, pitäisi ainakin olla, jos ei ole niin se on paha juttu jos ei ilma vaihdu yhtään.

Kyllä näihin löytyy aina luonnollinen selitys. Ei asiat muutu yliluonnollisiksi vaikka et keksi tai uskoisi luonnollista selitystä.

Vierailija
56/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:13"]

Jos sen keinuhepan keinuminen johtui maaperästä, niin miksi tämä on tapahtunut vain kaksi kertaa? Silloinhan hepan pitäisi keinahdella vähän väliä, mikäli heppa on samassa kohdassa huonetta.Lisää kiitos arvauksia.Enkä ole muuten sanonut viestissäni että epäilisin jotain henkiä, vaan etten tätä keinumista pysty järjellä itse selittämään, pystytkö sinä?

[/quote]

En pysty, ainakaan tässä ja nyt. Olen kuitenkin varma, että fysiikan keinoin pystyttäisiin selvittämään, mikä aiheutti/aiheuttaa sen verran painopisteen muutosta, että esine liikahtaa.

Vierailija
57/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vähän pakko uskoa, että on olemassa asioita, joita emme osaa (vielä) selittää. Itse en ole kokenut kovin kummallisia, mutta äitini on jonkinlainen "noita". Hän on esimerkiksi nähnyt useita enneunia tai -näkyjä. Tiedän, ettei hän näitä keksi, vaan hänelle "näytetään" esimerkiksi hautakivi, jossa on jonkun tutun ihmisen nimi, ja hyvin pian tämä ihminen sitten kuolee (tai on juuri kuollut). Jostain syystä aivan lähipiiristä näitä näkyjä ei näytetä, eli ei hän esimerkiksi isäni kuolemaa osannut ennustaa, mutta ystävien, tuttujen ja hieman kaukaisempien sukulaisten kylläkin. Minä luulen, että jonkinlaista telepatiaa on olemassa, mutta miksi tuo kyky on vain joillakin ihmisillä, en tiedä. Geneettinen poikkeama? Varmaan moni asia, mitä nyt pidetään huuhaana, voidaan vielä joskus tieteellisesti selittää.

Vierailija
58/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:16"]

[/quote]Kyllä sisälläkin on ilmavirtauksia, pitäisi ainakin olla, jos ei ole niin se on paha juttu jos ei ilma vaihdu yhtään.

Kyllä näihin löytyy aina luonnollinen selitys. Ei asiat muutu yliluonnollisiksi vaikka et keksi tai uskoisi luonnollista selitystä.

[/quote]

No tuota....vaikka veisin sen hepan nyt tuonne ulos alttiiksi tuulelle, niin se ei keinu.Heppa on täyttä puuta ja painaa n.3-4kiloa, joten mikään ilmavirta ei sitä pysty heiluttamaan.

Vierailija
59/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:05"]

[/quote]Olemattoman todistaminen olemattomaksi on liki mahdotonta.

Niin pitkään kun yliluonnollisuudesta ei löydy todisteita, niin minä en ainakaan niihin usko.

Vierailija
60/107 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:13"]

[/quote]

En pysty, ainakaan tässä ja nyt. Olen kuitenkin varma, että fysiikan keinoin pystyttäisiin selvittämään, mikä aiheutti/aiheuttaa sen verran painopisteen muutosta, että esine liikahtaa.

[/quote]

Se ei liikahdellut vaan keinui ihan kunnolla, aivan kuin joku olisi sitä keinuttanut, mutta kukaan meistä ei ollut ihan niin lähellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme