Hauskoja lemmikkitarinoita tänne! Mikä on hauskinta, mitä lemmikkisi on tehnyt?
Kommentit (490)
On monta hauskaa juttua. Aamuherätykset ovat aina kivoja. Vanhempi koirista tulee keinuttamaan itseään mun kyljen päälle ja vahtii samalla silmä tarkkana, milloin avaan silmät.🙂
Meidän 9-vuotias kissa
-antaa molempia tassuja pyydettäessa
-istuu pyydettäessä
-tykkää leikkiä patty cake, patty cake-leikkiä, eli istuu kuin orava ja painaa molempia tassuja mun kättä vasten lorun tahtiin (https://youtu.be/X3iFhLdWjqc)
-hakee sukkia pyykistä/laatikosta/lattialta ja kuljettaa niitä suussaan samalla kun päästää sellasta ulisevaa ääntä (ilmoittaa että haluaa leikkiä, eli noutaa esim sitä sukkaa kun sitä heitetään)
-tykkää istua mieheni hartioilla, ja monesti on istunut harteilla koko matkan postilaatikolle ja takaisin hievahtamatta (100 metrin matka edestakaisin), tai koko sen ajan kun mies hakee liiteristä polttopuita. Kuin papukaija siis.
-antaa pusuja, eli kun pyydän että anna pusu, se tulee ja pukkaa päätään suutani vasten. Usein tulee pussailemaan ihan pyytämättä.
Terveisiä tutuille, jotka varmasti tunnistaa näistä meidän kissan 😄
Koirani tykkää tyynenä kesäpäivänä kahlata järveen melko syvälle ja käydä siellä istumaan niin, että vain pää jää pinnalle. Siinä se katselee sitten ulapalle kaikessa rauhassa ja on sen näköinen, että miettii syntyjä syviä.
Toisaalta huvittavan näköistä, toisaalta jotenkin liikuttavaa.
Omistin nuorena lemmikkirotan, joka oli aikamoinen tapaus. Se sai liikkua vapaana huoneessani, ja jos lattialla olleesta radiosta tuli Metallicaa, se meni radion ympärille hyppelemään tasajalkaa. Muu musiikki ei aiheuttanut siinä mitään reaktiota. Kerran se säikäytti minut hyppäämällä kädeltäni kuin liito-orava melkein metrin hypyn sohvalle. Yleensä se ei tullut sänkyyn, mutta muutaman kerran heräsin siihen, kun se istui rintakehäni päällä, nojasi etutassuilla leukaani ja nuuhki suutani kevyesti. :3
Olin poikaystävän kanssa hänen vanhempiensa luona käymässä. Nukuimme huoneessa, jossa oli lemmikkikaneja. Yöllä sitten ruvettiin naimaan, hyvin hiljaa, ja kanit sekosivat. Ne juoksentelivat ympäriinsä hädissään ja potkivat maata. Heti kun lopetettiin, kanitkin rauhoittuivat.
Voi raukkoja, ne varmaan luulivat, että me tapeltiin. Erikoista, että kanit reagoivat nimenomaan panemiseen. Olin aiemmin kuitenkin jutellut pojuyden kanssa samassa huoneessa, mistä kuului taatusti kovempi ääni.
Koira pyysi päästä keskellä yötä ulos. Poikaystävä lähti "pienelle pissalenkille", mutta koira halusikin läheiselle bussipysäkille, ja jäi siihen odottamaan. Poikaystävä katsoi, että no, seuraava bussi tulee ihan kohta, seurataan siis mitä tapahtuu. Bussi tuli, ja koira halusi kyytiin. Ajelivat sitten pari pysäkinväliä pappakoiran mieliksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Koira pyysi päästä keskellä yötä ulos. Poikaystävä lähti "pienelle pissalenkille", mutta koira halusikin läheiselle bussipysäkille, ja jäi siihen odottamaan. Poikaystävä katsoi, että no, seuraava bussi tulee ihan kohta, seurataan siis mitä tapahtuu. Bussi tuli, ja koira halusi kyytiin. Ajelivat sitten pari pysäkinväliä pappakoiran mieliksi. :D
Aika suora oli viesti: bussi tulee, ala mennä! Tyyppi oli saatava lähtemään.
Meidän 12 v. uros harjakoiralla on iso lelukoira, sitä pumputtaa niin, että kerran tv ruutu kastui, kun neste lensi. Vähän meitä nauratti, moiset puuhat. Yleensä jos menee seuraamaan puuhaansa, lopettaa hyvin äkkiä nolon näköisenä.
Kääpiöhamsterin pyramidihuijaus. Olin ostanut sille lemmikkieläinkaupasta sellaisen kiipeiltävän ja järsittävän pyramidin ja laittanut sen purujen päälle. Kerran kun menin katsomaan, hamsteria ei näkynyt dunassa. Ihmettelin, kuinka se on voinut päästä karkuun. Avasin laatikon kannen ja nostin pyramidia. Hamsteri oli sen alla nukkumassa.
Cockerspanielini kiinnostuu ulkona ollessa myyrien pesistä, kaivelee niitä ja loikkii myyrien perässä. Syksyllä marja- ja sienimetsällä se syö osuutensa. Kiskoo mustikoita kitaansa ja suppilovahveroita. Se myös välillä seuraa minua saunaan ja tulee istumaan lauteille, koska haluaa minut pois saunasta.
Loikoilin vapaapäivänä sängyllä ja koiranpentuni istui harallaan olevien jalkojeni välissä kun minulta pääsi äänekäs pieru. Koira kallisti päätään ihmeissään ja työnsi sitten kuononsa äänen lähteeseen ja veti syvän henkäyksen jonka jälkeen alkoi kovasti yskimään. 😄
Itselläni on 5kk vanha terrieri ja, kun laitoin käden maahan niin koirani alkoi hyppiä, pyöriä, antoi tassua ja irvisteli. Eleistä kyllä välittyi, että jonkinlaista leikkiä tuo oli.
Vierailija kirjoitti:
Omistin nuorena lemmikkirotan, joka oli aikamoinen tapaus. Se sai liikkua vapaana huoneessani, ja jos lattialla olleesta radiosta tuli Metallicaa, se meni radion ympärille hyppelemään tasajalkaa. Muu musiikki ei aiheuttanut siinä mitään reaktiota. Kerran se säikäytti minut hyppäämällä kädeltäni kuin liito-orava melkein metrin hypyn sohvalle. Yleensä se ei tullut sänkyyn, mutta muutaman kerran heräsin siihen, kun se istui rintakehäni päällä, nojasi etutassuilla leukaani ja nuuhki suutani kevyesti. :3
Mikähän tuossa Metallicassa onkin, kun tuntuu että siihen reagoivat paitsi lemmikit, mutta myös vauvat? :D Oma vauvani katseli toisinaan telkkaria ollessaan noin puolivuotias, eikä juurikaan reagoinut musiikkivideoihin. Mutta sitten sieltä tuli Metallican joku video- ja vauva suorastaan sekosi! Hän alkoi innoissaan hytkymään sitterissä, "ulvomaan" mukana ja vaikutti todella innostuneelta muutenkin. :)
Yhden kaverini koira kuulemma ulvoo myös Metallican yhdelle tietylle biisiä, nimeä en nyt muista tähän hätään.
Koiruus söi kaksi kuivakakkua, kun oltiin hetken aikaa muualla. Kotiin palattua lattialla lojui murusia astioita myöten. Koira löydettiin omalta paikalta niin onnellisen näköisenä leveinä hymyineen. Pullottava vatsa ylöspäin.
(En ole varma, että olenko joskus laittanut tämän kokemuksen tänne.)
Syönyt naapurin lemmikkikanin kokonaisena.
Oma rottani oli päässyt häkistään ja sitten hänet löydettyään piilopaikastaan paljastui, että oli hamstrannut kaikenlaista tilpehööriä sinne. Siitä pystyi päätellä, ettei ollut ainut kerta, kun on päässyt häkistään. On näköjään hoksannut, kuinka luukkua käytetään. Stopparia on sitten kehitelty siihen luukkuun.
Kun alan pukea ulosmenoa varten, koira tulee ääneti katsomaan. Jos laitan paremmat kaupunkikengät jalkaan, koira lähtee huokaisten jatkamaan makoilua, Lenkkitossut saa aikaan hepulikohtauksen! Nyt mennään lenkille!
Mun koirani varasti raa'an kananmunan ja kantoi sen mun sänkyyn. Sieltä se sitten löyty, edelleen ehjänä, kun menin illalla nukkumaan.
Kerran olin kävelyllä kolmen koiran kanssa yhtäaikaa. Hihnat meni sopivasti solmuun ja niputti mun jalat yhteen. Juuri kun meinasin ruveta vapauttamaan jalkojani, yksi koirista alkoi pomppia ja näykkiä mun housuja alas. Siinä mä sitten seisoin jalat yhteen solmittuna. Yhdellä kädellä pitelin hihnoista, toisella housuista ja odottelin, että yksi lakkasi repimästä mun housuja alas.
Meidän entinen koira pissasi ruokakuppiinsa jos muona ei ollut herralle mieluisaa. Oppi myös mm. kiipeämään ulkotarhasta pois ja sisällä avaamaan ovet molempiin suuntiin, myös lukitut sellaiset :D Omasi myös ihmeellisen mieltymyksen yhden perheenjäsenen villasukkien pureskeluun.