En tykkää että meille tullaan kylään.
Minusta se on vastenmielisintä mitä voi olla, ottaa vieraita vastaan. Jos saisin päättää, meillä ei kävisi koskaan yhtään ketään vieraita ja olisin täysin onnellinen. Mutta lasten takia on pakko ottaa ihmisiä tänne ja elää kuin akvaariossa, kestää turhanpäiväiset kahvittelut ja näyttelytilanteet. Vaikka vihaan sitä joka hetki ja ainoa hetki jolloin se on mukavaa, on se kun vieraat painavat oven kiinni perässään.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 09:26"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 08:38"]
Minä taas voisin istua joka illallisella isolla porukalla. Pitäisin mielelläni jotain guest housea. Ihan tuikituntemattomatkin olisivat tervetulleita. Näin sitä ollaan erilaisia, ja hyvä niin. Itselleni on helpompaa kutua vieraita kotiin kuin vierailla muualla.
[/quote]
Sama minulla. :)
[/quote]
Onko teillä perhe vai oletteko kaksin miehen kanssa? Vai onko lapset vasta pieniä
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 08:50"]
Onks täällä joku autistien kokoontumisajo?
[/quote]
Ei ole. Olen varmaan niitä harvoja äitejä jotka nauttivat jopa lasten kaverisynttäreistä. Sinne kun yleensä keksitään jotain tekemistä. En ole autisti vaikka en välitä vain istua kahvittelemassa.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 07:53"]
Harmi, että teillä ei ole hyviä ihmissuhteita ja ihanaa elämää
[/quote]Ystäviä voi tavata muuallakin kuin kotonaan.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 08:44"]
Varokaa että ette opeta tuota epäsosiaalisuutta lapsillenne, epäsosiaalisuus on iso risti nykymaailmassa kannettavaksi. Älkää olko niin itsekeskeisiä!
[/quote]Vituttaa tuo sosiaalisuuden ylikorostaminen. Itse en ole vähääkään kiinnostunut tutustumaan uusiin ihmisiin, tai seurustelemaan edes vanhojen tuttujen kanssa.
Vituttaa kans tuo sosiaalisuuden korostaminen!!
Vituttaa kans tuo sosiaalisuuden korostaminen!!
En minäkään tykkää. Mun hyvät kaverit välillä piipahtaa, mut siitä ei ressiä kun voi olla yöpuvussa ja maata sohvalla. Mua ärsyttää sellaset kyläilyt kun pitää olla tarjottavaa ja istutaan kahvipöydässä tunteja. Eivät tajua lähteä :( Miehen suku ja kaverit on just tällästä kyläilevää sorttia, joskus jäävät jopa yöksi jos ilta venähtää..
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 09:32"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 09:26"]
Minä taas voisin istua joka illallisella isolla porukalla. Pitäisin mielelläni jotain guest housea. Ihan tuikituntemattomatkin olisivat tervetulleita. Näin sitä ollaan erilaisia, ja hyvä niin. Itselleni on helpompaa kutua vieraita kotiin kuin vierailla muualla.
[/quote]
[/quote]
Onko teillä perhe vai oletteko kaksin miehen kanssa? Vai onko lapset vasta pieniä
[/quote]
Kotona asuu enää kolme yhdeksästä lapsesta eli on perhettä - ja jos miniät. vävyt ja lapsenlapset laskee mukaan niin perhettä on PALJON.
Nuorimmatkin lapset jo koululaisia eli ihan pieniä ei enää ole.
Meillä ei käy vieraita joiden kanssa pitäisi pönöttää kahvipöydässä. Ystävät ja sukulaiset jotka käyvät kotiutuvat meille nopeasti.
Kun aloitin seurustelun mieheni kanssa kerroin että sisarukseni ja tietyt ystäväni käyvät jopa jääkaapilla meillä ollessaan. Tämä on toki vastavuoroista.
Lasten kavereita varten en vaihda kotiverkkareita päälleni.
Minä taas en jaksa vieraita sen takia, koska lapsemme villiintyvät ihan täysin ja etenkin esikoisemme "omii" kaikki vieraat itselleen. On kaikenlaista esitystä ja suu käy. Usein vierailla mukana omia lapsia ja meteli on aivan kamala ja sotku myös.
Mielellään kutsun aikuisvieraita kotiin, mutta sitten, kun lapsemme ovat isompia tai lapsemme eivät ole kotona. Minä kun haluan jutella rauhassa vieraiden/ystävieni kanssa, ilman, että lapset keskeyttävät koko ajan. Siksi tapaan tällä hetkellä ystäviäni kodin ulkopuolella ilman lapsia.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 07:53"]
[/quote]
Sinäkö sen määrittelet?
Meidän perhe päätyy toimimaan työjuhtina harrastuksissa kuin harrastuksissa, elämä on mielekästä ja kehittävää ja tekemistä on liikaakin ja ihmissuhteita (vaikka ei kahvitella kovin usein).
Jos kahvikuppi jonkun kanssa on sinulle ainoa oikea elämäntapa etkä näe muuta vaihtoehtoa, niin selvä!
Meidän suvussa...
kaikki haluavat aina tulla kylään meille. Kustannamme tarjoilut, siivoamme, hääräämme, koetamme viihdyttää. Vastakutsuja ei juuri tule, koska kukaan ei jaksa nähdä vastaavaa vaivaa meidän eteemme. Tämä jotenkin hyydyttää kutsumisen intoa.
Mä en kutsu koskaan ketään kotiini kylään, en vaan halua. Ja en myöskään kyläile kenenkään luona. Paljon mukavampi nähdä vaikka jossain kahvilassa ja vaihtaa kuulumisia.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan on ihania suhteita, mutta KOTIINI en niitä halua!
Mun isän vaimo on kieltänyt, ettei mun isoveli saa tulle heille kylään, kun isäni vaimo ei voi sietää veljeäni.
Vierailija kirjoitti:
Onks täällä joku autistien kokoontumisajo?
MIKSI alat ketään haukkumaan, hyi miten rumaa!
Autismi on neurologinen oire.
EN pidä ihmisistä kotonani, se on aivan eri asiaa, ei se ole sairaus, oire eikä mikään muu.
Ei vaan jaksa kun touhuaa päivät ihmisten kanssa!
Tykkään hyvien ystävien vierailuista, mutta heitäkään en halua kotiini kuin sovitusti. Olen kaikenlaisia askarteluja ym tekevä, niinpä pöydät on täynnä ja en imuroi joka päivä. Hienot tai hienostelija vieraat ei siis nappaa. Keksejä on yleensä kaapissa ja kahvia saa:).
Voi miten ihanaa, että on muitakin, jotka ei tykkää vieraista. Mäkään en yhtään tykkää. Yksi poikkeus on, oma aikuinen tytär ja hänen avopuolisonsa. He ovat aina tervetulleita, ihan saavat kävellä sisälle omilla avaimilla. He alkoivat seurustella tosi nuorina ja viettivät meillä tietenkin paljon aikaa. Niin vävypoikakin on melkein kun oma poika mulle. Muuten en vieraista piittaa yhtään. Enkä tykkää käydä kenenkään toisenkaan luona. Ystävien kanssa tulee tavattua monesti urheilun merkeissä, käydään lenkillä tai pelailemassa jotain. Sitten istahdetaan jonnekin kahville tms. Se on mukavaa. Tykkään nähdä ystäviä näin, mutta en kyläilemällä.
Mäkin saan päänsäryn vieraista. Siivoaminen ja tarjottavien miettiminen on stressaavaa ja häpeän vähän kotiani. Vierailun jälkeen vielä tiskirumba. Paljon mukavampi tavata jossain kivassa paikassa muualla Voi lähteä kun haluaa.
[/quote]