Ihmiset jotka ei pidä makeasta aina luulee olevansa sen vuoksi parempia ihmisiä
Ja aina jaksaa sitä huutaa kovaan ääneen miten ei tykkää siitä ja tuosta karkista tai suklaatsa koska "Se on niin kammottavan makeaa ja imelää hyi!!!!!!!" . Miksi siitä pitää pitäää niin kovaa meteliä. Ei kukaan ajattele, että wau mikä pyhimys kun ei pidä makeasta! Lähinnä ajattelee että miksi tuo pitää niin suurta meteliä itsestään.
Kommentit (105)
Minä olen saanut ihan pyytämättä paremman ihmisen statuksen työpaikallani kahdesta syystä. En pidä makeasta ja olen luontaisesti aamuvirkku. En tiedä mistä luterilaisuudesta näiden kahden asian ylevöittäminen on peräisin.
Minulla on luonteenlujuutta ja terveelliset elämäntavat, koska kieltäydyn makeasta. No ei ole, minä en pidä makeasta, mutta rakastan suolan ja rasvan yhdistelmää. Siihen kiinnitetään huomiota, etten ota "Pirkon" töihin tuomaa ylijäämä suklaakakkua, mutta ei kuitenkaan siihen, että hetkeä aikaisemmin söin keon voileipäkakkua.
Olen ahkera, koska aloitan työt kaksi tuntia muita aikaisemmin. Sillä ei ole mitään väliä, että ihan tulostenkin perusteella teen tasan saman verran töitä kuin muut ja vastaavasti lähden kaksi tuntia aiemmin kotiin. Kotona lähinnä lojun Netflixin äärellä suolaisia herkkuja puputtaen.
Ihan käsittämätöntä. Ole aamuvirkku, suolaisesta pitävä "laihaläski", niin saat täysin perusteetonta kunnioitusta.
Ei voi olla terve, jos on koko ajan mässytettävä makeaa!
Ole miettinyt, että mitä tuo makean mässyttäminen, korvaa elämässä. Jotain siitä puuttuu.
Makea lisää mässyttäjänsä painoarvoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten on vielä niitä, usein hiukan iäkkäämpiä ihmisiä, jotka taivastelevat miten aikuinen ihminen voi syödä karkkia. Samat ihmiset syövät pullaa tai muuta makeaa leivonnaista joka päivä. No, mä syön mun sokerit karkkina ja pullaa vain joskus.
Ennen vanhaan aikuisten karkin syönti oli tabu, karkki oli vain lapsille.
Monet euroopan maat on vieläkin tuollaisia, ja ne on kauhistuneita, jos aikuinen syö karkkia.
Missä muka on ollut tällainen tabu? Nyt kiinnostaa kovasti tietää.
Euroopan maita kun ajattelen, niin erityisesti eteläisissä osissa makeat leivonnaiset kuuluvat arkeen, oli kyse sitten aikuisesta tai lapsesta.
Etelä-Euroopassa, aikuiset eivät syö karkkia. Yksi leivonnainen(pieni) joo menee, jälkiruokana yleensä. Tai suklaakonvehti/pala tummaa suklaata Mutta ei karkki. Karkit on lapsille. Karkki ja leivonnainen ovat eri asioita.
Saamistasi alapeukuista päätellen mammat eivät ymmärrä karkin ja leivonnaisen eroa =)
Ihmettelen ihmisiä jotka rääkyy kovaan ääneen kun ei halua syödä makeaa kun on dietillä. Kaikki ei edes tykkää makeasta.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti ne makeiset ei maistu, jos on hyvin terveelliset tavat.
- Syö terveellisesti ja monipuolisesti
- Liikkuu aktiivisesti ja tehokkaastiLaiskottelu nostaa makean himoa.
Näin se on omalla kohdallani.
Itku-naurattaa tämä dislikejen määrä.
Kerroin omalta kohdaltani asian.
Enemmän dislikejä olen saanut, kuin eräs päähän potkija rasisti toisessa ketjussa.
En oikeastaan tiedä kenenkään saaneen näin paljon dislikejä näin pienessä ajassa.
Kyllähän ihmiset aina kommentoivat milloin mistäkin ruuasta, että hyh en tykkää koska syy x. Miksi läskimätöt ovat tämän kritiikin ulkopuolella?
En usko, että makeasta pitämättömät ajattelee olevansa "parempia".
Uskon, että aloittakalla on joku oma ongelma, jota hän projisoi muihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä te oikein tapaatte tällaisia ihmisiä?
Ainakin täällä palstalla jos aiheena on joku makeinen niin aina joku oman elämänsä pyhimys tulee kertomaan miten kauhean ällömakeaa se on. Oliko ylläri että makeinen on makeaa?
Ihminen, joka ei kestä fruktoosia maistaa sen oikeasti, ihan oikeasti, järkyttävän makeana.
Suomalaisilla on enemmän fruktoosi ongelmia kuin muilla, joten täällä on todella paljon ihmisiä, jotka maistaa makean todella makeana ja pahana.
20 g vuorokausi on normaalin ihmisen maksimiannos fruktoosia ennen pahoinvointia, monet (suomalaiset) ei kestä sitäkään määrää, ne ei vaan tiedä sitä ja ihmettelee vaan miksi inhoavat makeaa.
Avastin tämän keskustelun järkyttävän tyhmän olettaman takia. Itseäni ei toisten syömiset ja syömättä jättämiset kiinnosta, eivätkä varsinkaan ole nämä nostaneet tai alentaneet henkilöä. Merkityksetön asia siis - aivan täydellisen.
Se mitä tässä kerroit oli minulle uusi asia. Olen ihmetellyt miksi minua oksettaa ja joskus jopa huimaa sokeripitoiset syötävät. Vihreä kuula oli pahin kaikista, enkä yhden jälkeen sitä enää maistanutkaan. Enpä tiennyt jonkun kuvittelevan, että pitäisin itseäni tästä syystä parempana, kuin se jolle sokeri maistuu eikä aiheuta mitään epämiellyttäviä tuntemuksia. Menenkin tästä tutkimaan tätä fruktoosi-intoleranssia netistä... Lupaan tehdä sen tuntematta ylemmyyden tunnetta.
Makeasta pitävät ovat rentoja nautiskelijoita, ainakin jollain mittarilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi makeasta pitävät kokevat olevansa sen vuoksi huonompia ihmisiä kuin ne, jotka eivät pidä makeasta?
Täällä käytiin joskus raivokas vääntö siitä, onko lapsellista /epähienoa juoda maitoa hienolla ravintola-aterialla. Voisiko olla samaa perua tämäkin ongelma. Koska kyllähän tämä tuntuu olevan monelle jotenkin hankala juttu, suuntaan tai toiseen.
Sekin on ihan totta, että on paljon ihmisiä, jotka mieluusti pätevät millä ikinä keksivät, ja haluavat kovasti löytää jonkun jota katsoa alaviistoon. Joten kyllähän tästä aiheesta saa lyömäaseen jos sellaista kaipaa. Suuntaan tai toiseen.
Itse makeasta sen verran, että minäkin olen huomannut tuon, että maku aaltoilee. Jos syön makeaa enemmän, se ei ole niin makeaa enää. Kun olen ollut syömättä, aika nopeasti alkaa herkistyä makealle ja esim. maito on todella makeaa suussa. Saati sitten se kondensoitu tavara... Joten tästä päästään tietysti laihdutus- ja ylipainoteemaan. Jonka kanssa lyömäaseita on jo todella vaikea vältellä vaikka miten yrittäisi.
Lopetin vehnän ja sokerin käytön koska nämä aineet ylläpitävät ns. hiljaista tulehdusta elimistössäni. Eipä aikaakaan kun jopa keitetty porkkana maistui liian makealta, puhumattakaan hedelmistä, niitäkään en enää syö, koska maistuvat niin makeilta etten enää tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on omalla kohdallani.Itku-naurattaa tämä dislikejen määrä.
Enemmän dislikejä olen saanut, kuin eräs päähän potkija rasisti toisessa ketjussa.En oikeastaan tiedä kenenkään saaneen näin paljon dislikejä näin pienessä ajassa.
Itku-naurattaa dislikejen määrä - mitä hemmetin sotkua kirjoituksesi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on omalla kohdallani.Itku-naurattaa tämä dislikejen määrä.
Enemmän dislikejä olen saanut, kuin eräs päähän potkija rasisti toisessa ketjussa.En oikeastaan tiedä kenenkään saaneen näin paljon dislikejä näin pienessä ajassa.
Itku-naurattaa dislikejen määrä - mitä hemmetin sotkua kirjoituksesi on?
Onko vaikea ymmärtää että kommentoi omaan kommenttiin ja kertoo tuntemuksistaan, kuinka paljon dislikejä hän itse on saanut ensimmäiseen kommenttiinsa. Alle puolessa päivässä hänhän sai yli 200 dislikeä.
Minua luullaan makean kammoiseksi, mikä on aika hassua, kun kotona on kauheat kasat karkkia.
Suklaata ei tee mieli, kun sitä on aina.
Vettä juon melko paljon, mutta en tietääkseni passaa tästä muille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, mutta huvittaahan se, kun ihminen jolle makeat maistuvat, valittaa oleveansa liian lihava. Ja sitten vedetään taas parinsadan gramman karkkkipussi illassa TV:tä tuijotellen. Eipä ole minulta pois.
Miksi se huvittaa? Siksi, koska kun kuulet tästä, koet mielihyvää omasta paremmudeentunteestasi
Minua huvittaa myös. Huvittaa yleensäkin ihmiset, jotka valittavat elämästään, eivätkä ole valmiita tekemään itse mitään sen hyväksi. Nykyäänhän heitä on vaikka kuinka paljon. Luulisi löytävän tietoa, mitä tehdä läskeilleen, mutta ei, valitus vain jatkuu ja jatkuu.
Itse en juo lainkaan alkoholia, enkä kahvia. En kuvittele olevani mitenkään parempi ja minulla onkin sitten pahaa lohtusyömistä, yritystä hoitaa ahdistusta herkuilla ja siis ongelmia syömisen kanssa. Syön mm. ihan liikaa suklaata ja sipsejä, vaikka aiheuttavat ruoansulatusvaivoja ja vielä aikuisellekin finnejä.
Vierailija kirjoitti:
Näin se on omalla kohdallani.
Aika monella himourheilijalla on myös mässy päiviä. Boohoo?
Jos syö makeaa kerran vuodessa, kieltämättä vaikea ymmärtää nor-sun valitusta jatkuvasta "makeanhimosta"...
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ihmiset aina kommentoivat milloin mistäkin ruuasta, että hyh en tykkää koska syy x. Miksi läskimätöt ovat tämän kritiikin ulkopuolella?
Ei ole hyvien tapojen mukaista hyhhytellä millekään ruualle. Jos ei tykkää, ei ota tai siirtelee lautasen reunalle. Ei tarvitse tehdä numeroa.
Ihmettelen mm kälyäni, joka saattaa kahvipöydässä tarjolla olevasta piirakasta huudahtaa:”hyi onko tässä parsakaalia, yyh en voi sietää parsakaalia!” Olisi vaan hiljaa ja ottaisi vieressä olevaa parsakaalitonta piirakkaa. Tarvitseeko kaikkea kommentoida.
On normi, että ihmisten oletetaan pitävän makeasta. Jos ei pidä, muut loukkaantuvat, kuten aloittajakin. MOT.
Entäpä he, jotka eivät juo kahvia vaan hifistelevät teepussiensa kanssa. Mikään pussi ei tunnu kelpaavan kun ei ole jotain luomu-valkoista-mitälieteetä joka on käsin kynsitty jostakin tietystä puskasta.