Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka ei pidä makeasta aina luulee olevansa sen vuoksi parempia ihmisiä

Vierailija
15.12.2020 |

Ja aina jaksaa sitä huutaa kovaan ääneen miten ei tykkää siitä ja tuosta karkista tai suklaatsa koska "Se on niin kammottavan makeaa ja imelää hyi!!!!!!!" . Miksi siitä pitää pitäää niin kovaa meteliä. Ei kukaan ajattele, että wau mikä pyhimys kun ei pidä makeasta! Lähinnä ajattelee että miksi tuo pitää niin suurta meteliä itsestään.

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkit aiheuttaa minulle yhtä huonon olon kuin tupakka.

Vierailija
42/105 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä te oikein tapaatte tällaisia ihmisiä?

Ainakin täällä palstalla jos aiheena on joku makeinen niin aina joku oman elämänsä pyhimys tulee kertomaan miten kauhean ällömakeaa se on. Oliko ylläri että makeinen on makeaa?

Ihminen, joka ei kestä fruktoosia maistaa sen oikeasti, ihan oikeasti, järkyttävän makeana.

Suomalaisilla on enemmän fruktoosi ongelmia kuin muilla, joten täällä on todella paljon ihmisiä, jotka maistaa makean todella makeana ja pahana.

20 g vuorokausi on normaalin ihmisen maksimiannos fruktoosia ennen pahoinvointia, monet (suomalaiset) ei kestä sitäkään määrää, ne ei vaan tiedä sitä ja ihmettelee vaan miksi inhoavat makeaa.

Tämä on mielenkiintoista jos tosiaan on noin, että suomalaiset ei kestä fruktoosia kuten muut? Mä asuin ulkomailla joskus (Keski-Eurooppa) ja siellä oli kahviloissa leivokset ym. niin makeita ettei oikeasti pystynyt niitä syömään. Paikalliset kaverit kuitenkin ihan onnellisina söivät näitä ylimakeita kakunpaloja, Kaupassa popcornitkin oli sokeroituja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi makeasta pitävät kokevat olevansa sen vuoksi huonompia ihmisiä kuin ne, jotka eivät pidä makeasta?

Vierailija
44/105 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

samoin ihmiset jotka eivät syö joka päivä lämmintä ruokaa ja puputtaa jotain hemmetin hedelmiä ja pähkinöitä . Luulevat olevansa suorastaan yli-ihmisiä jotka elää pyhällä hengellä

Entäs sitten sinä, kuvittelevat kaikkien olevan yhtä ikäviä ja negatiivisia ja julistavat sitä kovaan ääneen, aivan kuin osaisit lukea muiden ajatukset. Ja nämä ajatukset ja asenteet ovat tietysti yhtä negatiivisia kuin omasi ovat.

Kaikki mukamas koko ajan luulee jotain. Eikö ole raskasta?

Vierailija
45/105 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on vielä niitä, usein hiukan iäkkäämpiä ihmisiä, jotka taivastelevat miten aikuinen ihminen voi syödä karkkia. Samat ihmiset syövät pullaa tai muuta makeaa leivonnaista joka päivä. No, mä syön mun sokerit karkkina ja pullaa vain joskus.

Vierailija
46/105 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannu samaa kuin sä ap. Mut lisäksi joku joskus kertoi nulle, että paljon alkoa kuluttavat eivät yleensä ole makean ystäviä, liekö sitten totta 😃

Vierailija
47/105 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun niihin, joiden makeannälkä rajoittuu omenaan. Makeisista en välitä.

Olen asian kanss ihan sujut. Ei minua haittaa, että kahvini kanssa ei ole mitään haukattavaa. En mielelläni kertoile omituisuudestani, mutta miksi oi miksi en saa rauhassa olla mikä olen? Miksi makean syömättömyyttäni pitää päivitellä, miksi pitää tyrkyttää kaikkea ällöttävää, miksi pitää huomauttaa, että minun ei "tarvitse laihduttaa"... ?

En koe olevani parempi ihminen. Enkä huonompi. Mutta voisko ihmiset antaa minunkinlaisteni olla ja syödä rauhassa. Ja olla syömättä sitä mikä ei maistu. En ole kuullut kenenkään kuolleen sokerinpuutostautiin joten minusta ei tarvitse olla huolissaan.

Vierailija
48/105 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin perso makealle mutten tiennytkään olevani parempi ihminen. Aika kiva juttu!

Vierailija
49/105 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti ne makeiset ei maistu, jos on hyvin terveelliset tavat.

- Syö terveellisesti ja monipuolisesti

- Liikkuu aktiivisesti ja tehokkaasti

Laiskottelu nostaa makean himoa.

Näin se on omalla kohdallani.

Dislikettäjät, oletteko kokeilleet edes yhden kesän ajan pulssia nostattavaa liikuntaa harrastaa? Makeat ei sen jälkeen houkuta yhtään samallalailla, kuin ennen. En kylläkään ole niitä ihmisiä jotka yökkäävät makeisia. Ne eivät vain houkuta enää samallalailla.

Tämä pimeä aika on sellaista, kun ei energiat oikein riitä jaksaa liikuntaa harrastaa niin sohva ja netflix ottaa sitten vallan... ja makeisiakin tulee sitten osteltua.

Juoksen ja olen juossut monia maratoneja. En ole koskaan huomannut mitään eroa makeanhimossa liikuin sitten enemmän tai vähemmän.

Ollaan sitten erilaisia ihmisiä. Kesän ajan en karkkeihin koskenut ja liikuntaa huomattavasti lisäsin. Loppu kesästä kun karkkeihin koskin niin ei ne enää houkuttaneet minua. Siitä on jo muutamia vuosia aikaa, joten enää en ole niin aktiivinen ihminen ja nyt karkitkin taas houkuttaa. Voisi vuoden vaihteessa taas irtaantua makeisista, ja koittaa elää terveellisesti.

Vierailija
50/105 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on vielä niitä, usein hiukan iäkkäämpiä ihmisiä, jotka taivastelevat miten aikuinen ihminen voi syödä karkkia. Samat ihmiset syövät pullaa tai muuta makeaa leivonnaista joka päivä. No, mä syön mun sokerit karkkina ja pullaa vain joskus.

Ennen vanhaan aikuisten karkin syönti oli tabu, karkki oli vain lapsille.

Monet euroopan maat on vieläkin tuollaisia, ja ne on kauhistuneita, jos aikuinen syö karkkia.

Vierailija
51/105 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan ok että ei tykkää makeasta, mutta olen itsekin ihmetellyt että miksi se pitää suureen ääneen ilmoittaa?

No mikä siinä haittaa, jos sanoo ettei pidä makeasta? Joku toinen sanoo, ettei pidä alkoholista ja kolmas ettei voi sietää korianteria jne... Mikä tuossa makeassa sitten mättää?

Vierailija
52/105 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Tekstin perusteella tuntuu että sinä kuvittelet olevasi jotenkin parempi ihminen. Jos joku kieltäytyy tai ei pidä makeasta, niin mikä ongelma siinä sinulle on? 

Vierailija
53/105 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä en myöskään pidä makeasta. Esim valkosuklaa on ihan karmeaa. Mutta en mä nyt itseäni mitenkään sen parempana ihmisenä pidä. Mm. juustonaksuja voi hyvin vetää pussillisen illassa...

Vierailija
54/105 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä nyt löytyy kuitenkin vähintään pari joka paikasta, huomattavasti yleisempää kuin tuo fruktoosiallergia.

Fruktoosi-intoleranssi on aika yleinen valkoihoisilla ja suomalaisilla vielä yleisempi.

Australiassa esim. tutkitaan nykyään melkolailla kaikki vatsavaivaiset tuon varalta, tulevaisuudessa varmaan täälläkin, monet kärsii ihan turhaan isoista vatsoista, kivuista, alakuloisuudesta jne.

Vierailija
55/105 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se myös niin, että jotkut karkit ovat makeampia, kuin toiset.

Ei ne kaikki karkit itsellenikään uppoa.

Liian makea on liian makeaa.

Etenkin suklaakakut ja muut vastaavanlaiset voivat saada itselläni oksennusrefleksin aikaan.

Vierailija
56/105 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt 52v ja en ole koskaan tykännyt makeasta. Mutta nyt parin vuoden sisällä on alkanut tekemään mieli makeaa. On ostettu pullaa kotiin ja jotain kakkuja Lidlistä :D, viimeksi isänpäiväkakku (oli hyvää).  Nyt olen suunnitellut joululeivonnaisia. Joulutorttuja tulee olemaan iso kasa tänä jouluna. Voikohan tuo makeanhimo liittyä jotenkin alkaviin vaihdevuosiin? On nimittäin aika hämmentävää.

Vierailija
57/105 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh. En tykkää mistään makeasta yhtään, enkä ole kyllä tehnyt siitä mitään numeroa koskaan. Jossain juhlissa otan tottakai täytekakkua, mutta minisiivun ja ehkä siitäkin jätän vähän syömättä. En vaan tykkää makeista. Ei se minusta mitenkään parempaa ihmistä tee, en ole koskaan edes ajatellut, että syömisten perusteella joku olisi parempi tai huonompi. En edes elä kovin tervellisesti, koska tykkään monesta suolaisesta. Hyviä juustoja kuluu ihan riittävästi, ja joskus viikonloppuisin saattaa sipsipussikin yllättäen tyhjentyä.

Vierailija
58/105 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin ennen paljon makeaa, mutta nykyään olen kadottanut kyseisen himon ja enemmän maistuu kaikki suolainen tyyliin oliivit, caesar-salaatti jne. Kiitollinen kyllä olen kun pysyy paino paremmin kurissa. Se joku Dubbel Nougat-patukka oli ennen lemppari ja meni montaakin muuta laatua kerralla ja nyt ei kiinnosta yhtään. Varmaan jos himoa makeaan ole ollutkaan niin ei sitä silloin ehkä tajuakaan.

Vierailija
59/105 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan makeudessa selkeästi ihmisille valtava houkutus. Silloin kun sokeri tuotiin Suomeen, alkoi myös valtavat hammasongelmat. Ne alkoivat olla ihan nuorillakin jo niin isoja, että isät maksoivat tyttärilleen häälahjaksi tekohampaat. 

Muistan kuinka mummollanikin oli jo nelikymppisenä tekohampaat, koska kaikki omat oli revitty pois. Käänne tuli vasta kun keksittiin tunkea niinkin kamalaa myrkkyä kuin fluoria suuhun. Ja sen lisäksi tuli toki myös moderni hammastiede, että hampaita opittiin puhdistamaan, paikkaamaan ja jopa juurihoitamaan. 

Nykyään kun hammashoito on jo olemassa, eikä tarvitse huolehtia hampaiden irtoamisesta jo nuorena, ihmisillä ole enää muuta motivaatiota sokerin välttämisen suhteen kuin elintasosairaudet ja hoikkuus. Ja koskapa nämä asiat olisivat kuninkaan lailla eläineitä estäneet?

Vierailija
60/105 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan makeudessa selkeästi ihmisille valtava houkutus. Silloin kun sokeri tuotiin Suomeen, alkoi myös valtavat hammasongelmat. Ne alkoivat olla ihan nuorillakin jo niin isoja, että isät maksoivat tyttärilleen häälahjaksi tekohampaat. 

Itse olen kyllä lukenut, että suomessa sai kunnolla sokeria vasta sotien jälkeen, ja hammasongelmat olivat ennen sitä todella yleisiä, alle 20v saattoi olla jo hampaaton.

Syynä pidetään ruoan puutosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän