Miten vietät äitienpäivää?
Miten, missä ja kenen kanssa vietät äitienpäivää? Jos olet itse äiti, monesko äitienpäivä itse äitinä on tulossa?
Kommentit (145)
Ensimmäistä lasta odotan. Kovasti toivon että vuoden kuluttua kaikki on fine ja perheenä vietämme tota päivää. :D
Oikein, 108! Pienet lapset ja koululaiset vielä osaavat arvostaa sitä, että äiti laittaa herkut pöytään ja huolehtii kodin tunnelmasta. Siitä saa itselleenkin jotakin, kun katselee heidän iloaan. Mutta kun äidin raatamisesta tulee itsestäänselvyys ja nuoriso ja nuoret aikuiset vain närppivät ja v-uilevat, vaikka mitä heidän eteensä tekisi, on aika lopettaa. Sirkuspellen on aika poistua, kun yleisö vain odottaa, milloin pääsisi kioskille.
Toivon, että mies lopettaisi mykkäkoulun ja voitais edes teeskennellä kaiken olevan suht ok. Herään kuuden maissa lasten kanssa ja hoidan normaalit aamutoimet. Mies nousee joskus kaheksan jälkeen ja soittaa omalle äidilleen. Lapset on (4 ja 2 v) varmaan tehnyt päiväkodissa mulle kortit. Muutoin ihan normipäivä, oon jo ostanu palastekakun jonka syön lasten kans iltapäiväkahveella (mies ei tykkää kakuista). Yritän olla ajattelematta kummemmin koko äitienpäivää ja nauttia vaan rakkaidta lapsistani. Pala on kyllä tosin kurkussa koko päivän, varsinkin jos näkee jotain perheidylliä ja varsinkin seuraavana päivänä töissä kun puhutaan kaikkien äitienpäivän vietosta....
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:24"]
Oikein, 108! Pienet lapset ja koululaiset vielä osaavat arvostaa sitä, että äiti laittaa herkut pöytään ja huolehtii kodin tunnelmasta. Siitä saa itselleenkin jotakin, kun katselee heidän iloaan. Mutta kun äidin raatamisesta tulee itsestäänselvyys ja nuoriso ja nuoret aikuiset vain närppivät ja v-uilevat, vaikka mitä heidän eteensä tekisi, on aika lopettaa. Sirkuspellen on aika poistua, kun yleisö vain odottaa, milloin pääsisi kioskille.
[/quote]
Kiitos tästä! :) Terv. 108
Haikein mielin vietän äitienpäivää, koska useiden vuosien yrityksistämme huolimatta emme ole saaneet suuresti toivomaamme omaa lasta.
Mummuja onnitellaan puhelimitse ja mies tekee ruokaa sillä välin kun käyn lenkillä. Kakun on mies luvannut tehdä lasten kanssa yhdessä. Lahjaksi saan kesällä toteutettavan Pariisin matkan. Lapset ovat 9v ja 6v.
Toivoisin että mies valmistelisi huomista äitienpäivää jotenkin, mut kattoo vaan jääkiekkoa. :( En tiedä mitä odottaa huomiselta... :(
Soitan äidilleni ja laitan vasta lapsen saanelle siskolleni viestin. Muuten vietän normaalia sunnuntaita.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 18:31"]
Yksin olen ja lapseton. Kaiholla kadehdin äitejä.
[/quote]
Niin minäkin. Kaihoa tunnen myös.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 11:50"]
6. oma äitienpäivä.
Muksu on väsännyt tarhassa jonkin lahjan, nyppii valkovuokot pihalta ja kippaa ne kukonlaulun aikaan mun tyynylle. Ja minä en ole aamuihminen lainkaan :)
Tehdään kakku jos viitsitään ja juodaan kahvit sivistyneesti pöydän ääressä.
Omalle äidille tarvitsisi viedä kukkapuska dementiaosastolle tässä joku ilta. Ja omalle mummolle voisi viedä haudalle jonkun ruukkukukan, lähinnä äitini puolesta, se oli hänen äitienpäiväjuttunsa silloin kun oli vielä terve.
Itse tulisin toimeen ilman ao päivää... mutta muksu jaksaa järjestää.
[/quote]
Totisesti ilotonta: väsätä, nyppiä, kipata, kukkapuska, dementiaosasto, mummon hauta ...
Eikö lapsellasi ole toista isoäitiä, tätejä, jota myös ovat äitejä; eikö ketään, joiden kanssa hän voisi viettää vähän iloisempaa juhlapäivää kuin sinun kanssasi? Hänhän voisi viedä sen "väsäämänsä" lahjan sille, joka iloitsee äitienpäivästä ja juhlii sitä.
Jos elämässäsi on liikaa juhlia ja iloa yli oman tarpeen, niin asenteesi on tietysti ihan ymmärrettävä.
Jos olen vanhalla kotipaikkakunnalla käymässä, vien haudalle purkkiruusun. Muuten ei mitään erityistä. En ole äiti enkä vaimo (enkä ymmärrä edes, miksi vaimolle pitäisi hankkia lahja!).
Spesiaali päivä on tulossa. Lapset tullee isiensäluota viikonlopuksi minun ja uuden miehen luo ja tarkoitus olis mennä vaikka elokuviin ja pitsalle koko lössin kanssa. Lapsia on neljä ja heillä kaksi eri iskää. Asuvat isiensä uusperheissä yhteisistä sopimuksista ja kaikki ollaan tyytyväisiä tilanteeseen ja sovussa. 10:nettä äitien päivää vietän.
Eka äitienpäivä on tulossa. Mennään äidille ja äiti on luvannut tehdä kakun meille. Laitamme yhdessä ruokaa ja ainakin kummitätini on tulossa myös. Tarkoitus on juhlia samalla myös tulevaa 18.v synttäriäni. Tuntuu toisaalta vähän hassulta viettää äitienpäivää, mutta olen ylpeä tuosta ihanasta pikkuisesta ja siitä että olen sen synnyttänyt. :)
En ole äiti, mutta vietän tietysti äiteinpäivää. Tykkään lapsista aivan valtavasti, siinä syy. Olisin aivan ihana äiti.
Toinen äitienpäivä minulle. :)
Lähden grillijuhliin sukulaiseni luokse, jonne tulee myös oma äitini sekä isoäitini. Syödään hyvää ruokaa ja kälätetään kuin viimeistä päivää.
Kotona vietän ja neljä nuorinta, mitkä asuu minulla on ainakin kotona. Paksuissa merkeissä päivä menneen, koska saamme nykyisen mieheni kanssa heinäkuussa toisen yhteisen mukulan. Mukulat ovat varmaan tehneet koulussa ja kerhoissa kortteja. Niitä ainakin on tulossa. Vanhin mukula asuu jo omillaan ja tuskin muistaa kiireiltään. Toinen ja kolmas mukula asuvat isällään 20km päässä meistä ja isänsä varmasti heittää ne meille tähän iltapäivästä kakuille. Muita suunnitelmia ei ole. Aikamoista tohinaa se varmasti taas tulee olemaan. 20 äitienpäivä.
En ole itse äiti, ja tänä vuonna en vietä äitienpäivää mitenkään. Yleensä olen pyrkinyt näkemään äitiäni, mutta nyt hän on matkoilla. Mies taas ei ole missään tekemisissä äitinsä kanssa. Varmaan ollaan kotona, käydään lenkillä ja laitetaan jotain hyvää ruokaa.
Onpas täällä katkeria viestejä ja alapeukutuksia.
Jos äitienpäivä on vaikea tai merkityksetön päivä, sitä ei tarvitse viettää. Jos oma äiti ja isoäiti ovat kuolleet, äitienpäivää ei tarvitse viettää. Jos on ylivoimaista esim. onnitella äitienpäivän johdosta vaikka parasta kaveria tai siskoa, ei tarvitse onnitella.
Mutta jos on lapsia ja he ovat askarrelleet tarhassa tai koulussa jotakin äitienpäivän kunniaksi, on kohteliasta kiittää lahjasta. Muuten ei todellakaan ole pakko viettää, vaan voi vaikka mennä kauppakeskuskseen notkumaan ja Raxiin mättämään. Vai onko ostohelvetit kiinni äitienpäivänä?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:39"]
SIIS viettääkö joku normaali nykyään näitä kulahtaneit kristillisiä juhlia???
[/quote]
Aika monikin viettää. ;) Sitäpaitsi äitienpäivä ei ole kristillinen juhla vaan alun perin peräisin Yhdysvalloista. Suomessa juhlaa on alettu viettää joskus 1900-luvun alkupuolella.