Miten vietät äitienpäivää?
Miten, missä ja kenen kanssa vietät äitienpäivää? Jos olet itse äiti, monesko äitienpäivä itse äitinä on tulossa?
Kommentit (145)
6. oma äitienpäivä.
Muksu on väsännyt tarhassa jonkin lahjan, nyppii valkovuokot pihalta ja kippaa ne kukonlaulun aikaan mun tyynylle. Ja minä en ole aamuihminen lainkaan :)
Tehdään kakku jos viitsitään ja juodaan kahvit sivistyneesti pöydän ääressä.
Omalle äidille tarvitsisi viedä kukkapuska dementiaosastolle tässä joku ilta. Ja omalle mummolle voisi viedä haudalle jonkun ruukkukukan, lähinnä äitini puolesta, se oli hänen äitienpäiväjuttunsa silloin kun oli vielä terve.
Itse tulisin toimeen ilman ao päivää... mutta muksu jaksaa järjestää.
Tavallinen päivä. Mies käy viemässä äidilleen kukkia ja suklaata. Minä en sattuneista syistä mene mukaan :(:(:( En ole äiti.
Lauantaina käydään katsomassa mummoani. Sunnuntaina ollaan kai vaan kotona, laitetaan lippu liehumaan, syödään kakkua. Mies käy lapsen kanssa katsomassa äitiään. Eka äitienpäivä on tässä, joten ei ole mitään perinteitä vielä.
En vietä. Oma äiti on täysi sekopää, jonka kanssa en ole missään tekemisissä ja omat lapseni ovat isänsä ja äitipuolensa kanssa.
Ensimmäinen äitienpäivä tulossa, esikoisen laskettuaika syyskuussa. Mies on luvannut ostaa minulle uuden läppärin ja lahjakortin vaatekauppaan. Käymme myös ravintolassa syömässä - pöytä varattu - ja aamupala tulee tietysti sänkyyn. Odotan jo innolla!
Lapsen jalkapalloturnauksessa heti aamusta alkaen. Iltapäivällä varmaan pikainen kyläily oman äidin luona.
9. Äitienpäiväni. Meillä on lasten kanssa perinne mennä tivoliin aina äitienpäivänä ja siellä menee nytkin koko päivä.
Ei mtään kakkuja, kukkia yms. hölmöä, mummotkin saa pärjätä päivän ihan yhtä keskenään kuin minä pärjään joka kerta kun lapset on esim. oksennustaudissa ;)
t. 4:n lapsen yh-äiti
Teen kaikkea mitä huvittaa: nukun pitkään, lueskelen, käyn kahviossa ja ehkä syön ravintolassa. Lapset muuttaneet jo kotoa ja olen eronnut.
Lähdemme risteilylle mieheni kanssa ja lapset menevät mummilaan hoitoon. 4. äitienpäivä.
Lauantaina käynti oman äidin luona. Sunnuntaina lounas omien lasten ja miehen kanssa sen jälkeen käynti anoppilassa. Iltapäivällä F1 Espanjan GP ja illalla Suomi-Venäjä jääkiekko.
8. äitienpäivä. Töissä menee aamu ja päivä. Illalla kokoonnutaan neljässä polvessa isomummolaan syömään. Kuten joka vuosi.
Vietän päivän yhdessä miehen ja lasten kanssa. Ennalta ei ole sovittu mitään vaan tehdään jotain hauskaa yhdessä extempore. Mummeja muistetaan yhtä paljon kuin nekin meitä, eli ei ollenkaan. Toinen mummeista (tälle lähetän kortin) lähettää lapsille jotain pientä joskus jouluna tai synttärinä, jos muistaa. Toinen ei muista koskaan mitenkään. Eivät myöskään kumpikaan auta meitä muutenkaan mitenkään. Toista mummia nähdään kerran vuodessa, toista vielä harvemmin. Tuo miehen äiti muistaa kyllä miehen siskon poikaa ja isoilla rahasummilla, mutta meidän lapsia ei. Ei varmaan edes muista minkä ikäisiä ovat. Anoppi on inhonnut minua aina ja toivoo vielä 20 vuotta yhdessä olomme jälkeen että eroaisimme. Soittelee ja kirjoittelee joskus miehelleni ja yrittää kuulema saada häntä käymään yksin, ilman minua lapsia, luonaan.
4sukupolvea ikähaarukalla 3v-75v kokoontuvat vuorovuosin jonkun kotiin syömään ja katsomaan formuloita. Ihanaa! Kaikki kylkikyljessä ja erilaisilla istuintyynyillä jne :D
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 11:57"]
Ensimmäinen äitienpäivä tulossa, esikoisen laskettuaika syyskuussa. Mies on luvannut ostaa minulle uuden läppärin ja lahjakortin vaatekauppaan. Käymme myös ravintolassa syömässä - pöytä varattu - ja aamupala tulee tietysti sänkyyn. Odotan jo innolla!
Vietät siis äitienpäivääsi etukäteen? ;)
[/quote]
5 äitienpäivä. Mennään lasten ja miehen kanssa mun äidille syömään, ja mun siskokin tulee sinne <3 Ollaan esikoisen synnyttyä vietetty jokainen äitienpäivä mun äidin kanssa, musta se on ihana perinne, kolme sukupolvea yhdessä. Vähän harmittaa miehen äidin takia (kun ei ikinä mennä sinne), muttei viitsitä ajella 500km yhden päivän takia. Lapset kyllä soittelee sitten mummille, ja lahjakin aina lähetetään.
Tulen baarista kotiin aamuyöllö, jos en eksy jonneki muualle jatkoille ja herään iltapäivällä, menen kotiin jos en jo oo siellä ja kömmin keittiöön syömään. Saatan osallistua kakun syöntiin muitten kanssa jo huvittaa. Asun vielä kotona.
1. äitienpäivä itselleni.
En aio viettää äitienpäivää, sitä ei ole perheessämme koskaan vietettykään kuten ei myöskään isän- tai ystävänpäiviä. Näitä henkilöitä voi muistaa vuoden jokaisena päivänä.
Näyttäisi siltä, että menemme toisella paikkakunnalla asuvaa tytärtä tapaamaan ja viemme hänet syömään.
Yritän nukkua pitkään, mutta viimeistään yhdeksältä ruokin ja ulkoilutan koirat. Sitten keittelen itselleni kaffet. Aamupalan saan varmaan joskus yhdentoista kieppeillä, kun lapset heräävät. Toivon saavani edes kortit heiltä :)
Aamupalan jälkeen varmaan touhutaan sitä samaa kuin muinakin sunnuntaina.
Keitän aamulla puuron ja kahvin perheelle kun muut vielä nukkuu ja lähden töihin. Leivon lauantaina kakun ja juomme kakku kahvit kun tulen töistä. Lapset on saattaneet tehdä kortit ja ja mies ostanut hajuveden tai yöpaidan. 19. äitienpäivä on tuleva.