Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vietät äitienpäivää?

Vierailija
07.05.2014 |

Miten, missä ja kenen kanssa vietät äitienpäivää? Jos olet itse äiti, monesko äitienpäivä itse äitinä on tulossa?

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:58"]

Minä olen jo tässä vaiheessa valmiiksi ahdistunut  tulevasta äitienpäivästä.

Ongelma on mies, joka ei ymmärrä, että haluan vain tavallisen päivän yhdessä perheen kanssa, enkä ylimääräisiä hankintoja ja hääräilyä. Mies on ilmeisesti ostanut taas jotain hintavaa ja turhaa lahjaksi, ja suunnitellut ruokalistan alkupaloista jälkiruokaan ja kakkukahveihin. Eilen illalla se etsi netistä sopivaa jälkiruokaviiniä puolenyönaikaan ja kakkupohjan aikoo tehdä tänä iltana.

Ensimmäisinä äitienpäivinäni mies teki korkeintaan kakun ja osti pienen lahjan, mikä oli kiva juttu, mutta nyt tämä on jo minusta mennyt järjettömäksi. Mies on tottunut lapsuudenkodissaan juhlimaan kaikkia juhlia suuresti , ja siitä kai tämä johtuu.

Yhdenkään tuttavani mies ei tee äitienpäivää näin paljon, harvalla mies edes leipoo kakun. Minun pitäisi kai olla tästä imarreltu eikä valittaa, mutta viettäisin mielummin vain aikaa yhdessä. Kuinka saisin miestä jatkossa vähentämään näitä valmisteluja? Ilmeisesti hän itse nauttii tuosta kaikesta.

[/quote]

Anna miehen touhuta. Ajattele, hän nauttii saadessaan valmistaa juhlaa sinulle! Kerrot, että hän on ilmeisesti oppinut tavan lapsuudenkodissaan. Noin voi hyvin olla. Siksi samanlainen hyörinä juhlien ympärillä on nyt hänelle tärkeää, tuo myös hyviä muistoja mieleen. Minulla oli myös lapsuudenkodissa paljon juhlia ja yhä niistä tulee lämmin läikähdys mieleen vuosikymmenten jälkeen. Mene iloon mukaan! Eihän siitä ole sinulle mitään vaivaa, voit nauttia! Ja pelkästään sillä, että nautit, annat iloa miehellesi! 

Vierailija
142/145 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:58"]

Minä olen jo tässä vaiheessa valmiiksi ahdistunut  tulevasta äitienpäivästä.

Ongelma on mies, joka ei ymmärrä, että haluan vain tavallisen päivän yhdessä perheen kanssa, enkä ylimääräisiä hankintoja ja hääräilyä. Mies on ilmeisesti ostanut taas jotain hintavaa ja turhaa lahjaksi, ja suunnitellut ruokalistan alkupaloista jälkiruokaan ja kakkukahveihin. Eilen illalla se etsi netistä sopivaa jälkiruokaviiniä puolenyönaikaan ja kakkupohjan aikoo tehdä tänä iltana.

Ensimmäisinä äitienpäivinäni mies teki korkeintaan kakun ja osti pienen lahjan, mikä oli kiva juttu, mutta nyt tämä on jo minusta mennyt järjettömäksi. Mies on tottunut lapsuudenkodissaan juhlimaan kaikkia juhlia suuresti , ja siitä kai tämä johtuu.

Yhdenkään tuttavani mies ei tee äitienpäivää näin paljon, harvalla mies edes leipoo kakun. Minun pitäisi kai olla tästä imarreltu eikä valittaa, mutta viettäisin mielummin vain aikaa yhdessä. Kuinka saisin miestä jatkossa vähentämään näitä valmisteluja? Ilmeisesti hän itse nauttii tuosta kaikesta.

[/quote]

Anna miehen touhuta. Ajattele, hän nauttii saadessaan valmistaa juhlaa sinulle! Kerrot, että hän on ilmeisesti oppinut tavan lapsuudenkodissaan. Noin voi hyvin olla. Siksi samanlainen hyörinä juhlien ympärillä on nyt hänelle tärkeää, tuo myös hyviä muistoja mieleen. Minulla oli myös lapsuudenkodissa paljon juhlia ja yhä niistä tulee lämmin läikähdys mieleen vuosikymmenten jälkeen. Mene iloon mukaan! Eihän siitä ole sinulle mitään vaivaa, voit nauttia! Ja pelkästään sillä, että nautit, annat iloa miehellesi! 

[/quote]

Olet varmasti ihan oikeassa.  En itse ole tottunut vastaaviin valmisteluihin lapsuudessani ja koen noin suuren vaivannäön rasittavana. Samalla pelkään ja koen, että mies toivoo minun tekevän hänen isänpäivästään yhtä suurellisen. Tunnen myös syyllisyyttä, koska mies satsaa juhlaan niin paljon työkiireittensä keskellä.  Olen asiasta hänelle sanonutkin, mutta hän on vain naurahtanut ja sanonut, ettei minun tarvitse sellaista miettiä. Yritän asennoitua toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. äitienpäivä. Viime vuonna istuttiin miehen kans kipupäivystykses ku hirvee hammassärky iski, laps oli mummillaan. Jos tänä vuonna sais nukkua pitkään ja aamupala ois myöa kiva saada sänkyyn. Katsotaan mitä mies ja taapero keksii :) haudalla käydään viemäa kukkia mun äidille ja sit mennää miehen äidille syömään. Lauantaina tehään kortit mummoille ja isomummoille. Viime vuonna painettii lapsen jalanjäljet kortteihin, vois jatkaa samaa teemaa tänäki vuonna :)

Vierailija
144/145 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin tarpeeton juhlapäivä. en vietä enkä ole äiti.

Vierailija
145/145 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietämme uuden miehen kanssa kihlajaisia äitienpäivänä. Molempien lapset aiemmista liitoista osallistuvat myös ja kesällä syntyvä toukkamme on jo varmasti ainakin hengessä mukana. :) Ensiviikolla lähdemme yhteiselle matkalle Nykkiin ja miehen lapset menevät äidilleen ja minun lapset isilleen ja mummolaan. Jatkamme siis kihlajaisia vielä ensiviikolla. :):):):):)