Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vietät äitienpäivää?

Vierailija
07.05.2014 |

Miten, missä ja kenen kanssa vietät äitienpäivää? Jos olet itse äiti, monesko äitienpäivä itse äitinä on tulossa?

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän uuden mieheni kanssa. Ehkä hän hemmottelee minua jotenkin ja ainakin ostaa ruusuja (on jo luvannut). Entinen mieheni ei huomioinut tällaisia päiviä, osti viimeisillä rahoillaan itse viinapullon äitienpäiväksi.

Vierailija
42/145 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto! Tuli just mieleen, että minähän en ole synnyttänyt, kun lapsi kerran tuli maailmaan sektiolla. Minä en varmaankaan sitten ole oikea äiti! Voi ei, ja eka äitienpäivä olisi ollut nyt käsillä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jokainen päivä on äitienpäivä. 4 ihanaa lasta ja 3 söpöö lapsenlasta. Päivittäin kuulen olevani rakas ja tärkeä.

Vierailija
44/145 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 00:19"]Mulle jokainen päivä on äitienpäivä. 4 ihanaa lasta ja 3 söpöö lapsenlasta. Päivittäin kuulen olevani rakas ja tärkeä.

[/quote]

No voi lässynlää.

Vierailija
45/145 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:41"]14. äitienpäivä, esikoinen on tuon ikäinen. 

Appivanhemmat, jotka asuvat toisella paikkakunnalla, tulevat meille viikonlopuksi. Lapset ovat varmaan tehneet kortteja, vaihdetaan myös lahjoja. Annan anopille kesälukemista. Ap tekstaillaan äitienpäiväonnitteluja lähipiirin äideille. 

Ollaan meillä. Mies ja lapset hoitavat ruuat, appi (vähän huonona) lepäilee, anoppi ja minä istutaan soffassa, juodaan kuohuviiniä ja puhutaan mukavia ennenkuin mennään valmiiseen pöytään. :D

[/quote] tarkkaan on suunniteltu istumapaikkoja ja puhumista myöten

Vierailija
46/145 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapset ovat täällä, joten ensin teeskennellään koko aamupäivä että kyseessä on ihan tavallinen sunnuntai, jotta kukaan ei pahoita mieltään. Kun miehen ex hakee jälkikasvunsa pois, aloitetaan äitienpäivän vietto ja mennään ulos syömään. Kolmas äitienpäivä kyseessä. 

Vierailija
47/145 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lupasi, että saan ostaa hänen laskuunsa itselleni jotain kivoja kevätvaatteita. Minusta tämä on kätevää; toinen ei ainakaan mene ostamaan jotain, mistä en tykkää. Sunnuntaina menemme syömään anopille. 6. äitienpäivä

Vierailija
48/145 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsumme molempien (miehen ja minun) äidit meille pullakahveille. Ajattelin kunnon sokerihumalamättöjä leipoa kuten dallaspullaa ja kanelipullaa sekä mustikka-valkosuklaamuffinseja ja vähän konvehteja. Mies käy sillä aikaa keräämässä ison kimpun valkovuokkoja kahvipöytään :)

Vierailija
49/145 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:24"]

20. äitienpäivä

Koko päivä (ja edellinen päivä) menee keittiössä kun teen ruokaa kymmenelle. (alkupalat, pääruoka, jälkiruoka, kakkukahvit, välipalat, iltapalat jne)

Itse olen sitä mieltä, että koko äitienpäivän saisi lakkauttaa.

[/quote]

Siis oletko työssä vai teetkö perheellesi? Jos teet perheelle, niin miksi ihmeessä?? Jätä tekemättä ja odota keksiikö joku toinen nälkäänsä laittaa jotain syötävää. Ei ainakaan marttyyriksi pidä ryhtyä.

[/quote]

Olen aivan normaalisti töissä. Tosin tänä vuonna kävi tuuri ja sain lauantain vapaaksi, joten en joudu valvomaan yötämyöten ruokia tehden.

Tuohon kymmeneen kuuluu mieheni ja kahden lapseni lisäksi vanhempani (miehen vanhemmat olivat aikaisemmin mukana, mutta ovat nyt kuolleet) sekä siskoni perheineen.

Mikäli minä en tee ruokia niin meillä ei syödä. Näin tämä vain menee.

nro 63

Vierailija
50/145 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:19"]Ostan vaimolle lähileipomosta hänen lemppari suklaakakun ja sen seuraksi kuohuviiniä. Lahjaksi vaimo toivoi kimpun liljoja, ei muuta, ja sen ostan. Ranskalaisen aamupalan tarjoilen sänkyyn ja päivälliseksi laitan kalaa ja uusia perunoita katkarapukastikkeella.

Tänä yhtenä päivänä vuodessa vaimon ei tarvitse tehdä muuta kun olla olemassa minulle ja kolmelle upealle lapsellemme.

[/quote]Taitaa olla jonkun äipän toiveuni! Ihan kiva sellainen. Itse laitan cavapullon jo huomenna jäähtymään ja ostan itselleni kakun. Lapsi muistaa askateluillaan.

Vierailija
51/145 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien haudalle valkoisia leikkokukkia. Sitten menen isoäidin luo syömään ja yritän olla hyvällä mielellä.

Vierailija
52/145 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään poikakaverin kans lauantaina ulos pitkästä aikaa. Mutsi ottaa mun lapset yöks hoitoo ja me mennää sinne aamupäivällä syömään. Tää oli mutsille ihan ok. Sillon pitkä vapaa ja haluu olla pirpanoitten kanssa et me päästään ulos. Sit sunnuntaina vitetään kaikki yhessä lepposaa aikaa.

Vierailija
53/145 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 10:24"]

Minulla tulossa kolmas äitienpäivä ja lapset ovat 2.v 7kk ja 2kk. Anoppi ja äiti painostavat molemmat käymään kahveilla  ja syömässä luonaan ja miehen mummillekin pitäisi kuulema käydä vauvaa näyttämässä palvelutalossa. Vauva sairasti just ekan korvatulehduksen ja 2v on edelleen nuhainen. Itse olen ihan poikki enkä jaksais muuta kun levätä kotona ja käydä vaan vähän lasten ja miehen kanssa kävelyllä ja kakutella korkeintaan. Jos joudumme käymään nuo kaikki paikat niin siinä menee koko päivä aamusta iltaan pikaisesti kyläillessä ja autolla suhatessa. Lapsetkin on varmaan itkuisia jo iltapäivästä. En vain jaksais, mutta loukkaantuvat kovasti jos ei mennä. MItä teen?

[/quote]

Perheesi ei tarvitse olla isovanhempien pompoteltavina. Sanot vaan reilusti mummeille tilanteen, ja jos ymmärrystä ei heru, siinähän loukkaantuvat.

[/quote]

Ihan samaa ajattelin kirjoittaa! Me käytiin aina minun ja miehen vanhemmilla sekä miehen mummin luona äitienpäivisin. Vaikka samalla paikkakunnalla asutaan, silti siinä meni päivä, kun joka paikassa piti syödä ja juoda kakkukahvit. Itsekin pahimmillaan tiskasin käsin kolme kertaa sen päivän aikana. Ilta meni sitten ähkyssä lasten riehumista katsellen. Käyntien jakaminen eri päiville ei onnistunut, sillä mummojen mielestä äitienpäivää voi viettää vain sinä päivänä ja muulloin se on muuta kyläilyä.

Siinä vaiheessa kun esikoinen asui viimeistä äitienpäivää kotona, minä pistin stopin ja sanoin haluavani olla ihan oman perheen kesken. Kyllähän mummot siitä loukkaantuivat ja alkoi syyllistäminen, että kun "kukaan ei muista ja vuoden päästä minua ei enää ole". Tuosta tuli kuitenkin paras äitienpäiväni. Tänäkään vuonna en mene minnekään, koska olen vähän kipeä ja ajattelin levätä. Suklaakakun leivon itse, koska sitä tekee mieli, mies osti ruusun.

Vierailija
54/145 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIIS viettääkö joku normaali nykyään näitä kulahtaneit kristillisiä juhlia???

Vierailija
55/145 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 16:55"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:24"]

20. äitienpäivä

Koko päivä (ja edellinen päivä) menee keittiössä kun teen ruokaa kymmenelle. (alkupalat, pääruoka, jälkiruoka, kakkukahvit, välipalat, iltapalat jne)

Itse olen sitä mieltä, että koko äitienpäivän saisi lakkauttaa.

[/quote]

Siis oletko työssä vai teetkö perheellesi? Jos teet perheelle, niin miksi ihmeessä?? Jätä tekemättä ja odota keksiikö joku toinen nälkäänsä laittaa jotain syötävää. Ei ainakaan marttyyriksi pidä ryhtyä.

[/quote]

Olen aivan normaalisti töissä. Tosin tänä vuonna kävi tuuri ja sain lauantain vapaaksi, joten en joudu valvomaan yötämyöten ruokia tehden.

Tuohon kymmeneen kuuluu mieheni ja kahden lapseni lisäksi vanhempani (miehen vanhemmat olivat aikaisemmin mukana, mutta ovat nyt kuolleet) sekä siskoni perheineen.

Mikäli minä en tee ruokia niin meillä ei syödä. Näin tämä vain menee.

nro 63

[/quote]

Olen se, joka kirjoitti sinulle aiemmin tuon vastineen.

Kuvittelen ymmärtäväni kuinka ajattelet, sillä minulla on monta lasta ja vastuulleni on kaatunut  (Lue: olen antanut kaataa) jo kauan läheisten sukulaisten yhteisten juhlien järjestäminen ja kestitseminen. Tosin yhteisiä suurempia juhlia on järjestetty meillä lähinnä jouluna ja juhannuksena, ei äitienpäivinä.

Viime jouluna kohdallani tilanne kuitenkin ns. meni yli ja päätin etten halua jatkossa raataa muiden puolesta, jos en sitä todella (ihan itse!) halua. Olen aloittanut viime syksynä työn ohella jatko-opiskelun, mutta tein joulun tavalliseen tapaan viimeisen päälle muista kiireistäni huolimatta: tein laatikot alusta asti itse, marinoin kalat, leivoin piirakat, lanttusupikkaat (joita syö vain yksi), makeat leivonnaiset, rosollin, salaatit jne., ja mm. koristelin kodin viimeisen päälle, huolehdin, että budjetti riitti ja kaikki saivat eniten toivomansa lahjat. ( nyt kirjoittaessani nämä puuhani jo tuntuvat naurettavalta hommalta.)

Istuin rättiväsyneenä aattona muiden joukossa ja sain kuulla pöydässä napinoita mm. siitä kuinka konjakkilohi on erilaista kuin aiemmin. Loppuillasta kuuntelin toisilleen piruilevaa sakkia, ja yöllä siivosin keittiötä, ja katsoin kun jo täysi-ikäinen poikani kömpi räkäkunnossa kotiin ja oksensi wc-pöntön viereen. Samaisena yönä sanoin miehelleni, että tämä on viimeinen joulu tai juhlapyhä yleensä, jonka teen olettamani muiden toivomusten mukaan.

Ja tähän se jäi muidenkin juhlapyhien osalta. Pääsiäisenä leivoin rahkapiirakan ( koska itse halusin), vappuna toivottiin tavan mukaisesti munkkeja ja simaa, mutta en jaksanut, enkä tehnyt. Lupasin toki neuvoa kuinka tehdään, ja siihen nuorison napina sitten loppuikin. Sen verran vaivaannuin, että ostin valmiina kaupasta.

Olen jättänyt myös kaiken muun passaamisen; en mm. tee automaattisesti arkiruokaa jos en jaksa, vaan odotan ja kehotan, että ruoan tekee se, jolla on eniten aikaa. Muutoin syödään illalla voileipää.

On ollut hauska huomata, miten perheen nuoriso on nyt alkanut vähitellen kyhäillä ruokia, mm. lasagnea tekevät usein, ja ruoka onkin monesti ollut valmiina kun olen tullut kotiin. Tosin se on useimmin mieheni tekemää, joka jo aiemmin on auttanut keittiötöissä satunnaisesti minua.

Toivon, että myös sinä saat muutoksen aikaan perheessäsi, jos sitä siis todella ja oikeasti tahdot. :)

Hyvää äitienpäivää kaikille ja erityisesti sinulle!

Vierailija
56/145 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiiseen pöytään mennään anopille. Ollaan siitä tosi kiitollisia kahden pienen vanhempina. 4. äitienpäivä on mulla. Kukka viedään äidille ja anopille ja mummuille. Minulle on mies lupaillut lahjakorttia kasvohoitoon.

Vierailija
57/145 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panemalla äitiäno

Vierailija
58/145 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään kummatkin äitimme luona viemässä kukkia, sen jälkeen syödään hyvä ateria lapsemme kaa

Vierailija
59/145 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppumatkalla ollaan, mutta ei vietetä varsinaisesti äitienpäivää mitenkään. Voi olla, että laitan tekstarin äidilleni.

Vierailija
60/145 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 11:37"]Miten, missä ja kenen kanssa vietät äitienpäivää? Jos olet itse äiti, monesko äitienpäivä itse äitinä on tulossa?

[/quote]

Itselläni on kaksi lasta, tämä on 9. äitienpäiväni äitinä ja eka ilman äitiä. Tänä vuonna äitienpäivä on ainutlaatuinen, lasken äitini silloin haudan lepoon.