Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi inhokki sanonta bisneskielessä kuultu

Vierailija
06.05.2014 |

Ekaa kertaa tänään kokouksessa eli action point. Tämä pitää lisätä puppubingoon tai hevosenpaskabingoon. Vierustoveri ihmetteli kuinka olen siltä välttynyt näin kauan....

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:23"]

Meillä bisneskieltä onneksi käyttää vain henkilöstöhallinto ja ylin johto. Ei kai niillä muuta tekemistä olekaan, kun raporttien laatiminen sinne ja tänne matriisiorganisaatiossa.

[/quote]

Ne on just niitä johtajia joita lähetellään kaiken maailman ylihinnoiteltuihin koulutuksiin joissa ne oppivat juuri noita uutuussanoja, ja niitä viljelemällä tuntevat itsensä sitten jatkossa fiksummiksi kuin muu väki? Onko muutaman uuden sanan oppiminen tosiaan sitten sen arvoista että siitä maksetaan monta tonnia per pää, päivän kahden koulutussessiosta?

Vierailija
2/49 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Action point = toimintapiste; käytössä eräässä yrityksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään sormi pulssilla.
Mutta enemmän mua ärsyttää mindfulnessin tunkeminen joka paikkaan sekä kun puhutaan tähänastisesta matkasta yhdessä tai yhteisestä tarinasta.

Vierailija
4/49 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Action point eli AP eli puuhapiste. Ainakin yli 10 vuotta käytössä.

Vierailija
5/49 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:23"]

Meillä bisneskieltä onneksi käyttää vain henkilöstöhallinto ja ylin johto. Ei kai niillä muuta tekemistä olekaan, kun raporttien laatiminen sinne ja tänne matriisiorganisaatiossa.

[/quote]

Ne on just niitä johtajia joita lähetellään kaiken maailman ylihinnoiteltuihin koulutuksiin joissa ne oppivat juuri noita uutuussanoja, ja niitä viljelemällä tuntevat itsensä sitten jatkossa fiksummiksi kuin muu väki? Onko muutaman uuden sanan oppiminen tosiaan sitten sen arvoista että siitä maksetaan monta tonnia per pää, päivän kahden koulutussessiosta?

[/quote] Onko tullut mieleesi etta viljelevat niita kun eivat oikein tienneet mita ne olisivat suomeksi ja siksi paras vaannella alkuperaista.

Eivathan nuo esimerkit mitaan "bisnes (sic.) kielta" ole vaan ihan selvaa finglishia. Ihan samaa puppua mita kuulee kahden vuoden komennuksella olevilta exspateilta joilta suomen kieli alkaa unohtua ;). Nehan kayvat moolissa shoppailemassa.

Ranskassahan asiaan puututtiin kovalla kadella kun kieli alkoi luisua samanlaiseksi sekasotkuksi.

Vierailija
6/49 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

proaktiivinen

Vierailija
7/49 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

proaktiivinen

Vierailija
8/49 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ärsyttää, että jumpataan suunnitelmaa/strategiaa/mitä vain

Vierailija
9/49 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:t oli ysikytluvulla. Muita inhokkeja tosiaan noi koppien ottamiset ja resurssit. FYI on kanssa hyvä, kotoisammin fyikkelis.

Vierailija
10/49 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 19:43"]

AP:t oli ysikytluvulla. Muita inhokkeja tosiaan noi koppien ottamiset ja resurssit. FYI on kanssa hyvä, kotoisammin fyikkelis.

[/quote] Mina laittaisin memorandumin takaisin: TT, teille tiedoksi.

Vierailija
11/49 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikaisemmin konsulttifirmassa töissä ja siellä kuuli noita "hienoja" termejä jatkuvasti. Ne varmaan keskustelevatkin kotonaan "mä implementoin tän kerman nyt tonne kastikkeeseen. Tän ruoan cost benefit on niin kohdillaan! Mikä seuraava action pointti oli siin reseptissä? Voisitsä ottaa kopin pastan keittämisestä?"

Vierailija
12/49 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 00:30"]

Noi Action Pointit kuulostaa ihan normisetiltä. Itse vihaan sanaa "resurssi", kun puhutaan ihmisistä. Miksei voi käyttää sanaa "henkilöstö"? En minä ainakaan ole minkään korporaation "resurssi", vaan toimihenkilö.

[/quote]

Resurssi on käytettävissä oleva asia. Se voi olla henkilöstö, raha, tekninen järjestelmä jne. Ei siis todellakaan ole pelkkä henkilö.

Minua ärsyttää sanonta "Low hanging fruits" ARGH!

Vierailija
13/49 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:10"]

Juu, win- win ja b2B , pöhinää ja ota koppi,allokoi, julkaisualusta, strateginen visio, muistuke, raja-arvot ( = budjetti)

[/quote]

"Pöhinä" oli MoonTV:n slangia aikoinaan. Nyt se mainittiin jo Ylen vaalivalvojaisissakin. (näin luin Remlingin seinältä)

Vierailija
14/49 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua todella risoo kun valtiollekin on tullut työntekijöitä bisnespuolelta ja meilläkin aletaan viljellä tätä fingelskaa. Jumalauta kun ei ostata suomeksi ilmaista asioita!

Vierailija
15/49 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 20:23"]

Noi Action Pointit kuulostaa ihan normisetiltä. Itse vihaan sanaa "resurssi", kun puhutaan ihmisistä. Miksei voi käyttää sanaa "henkilöstö"? En minä ainakaan ole minkään korporaation "resurssi", vaan toimihenkilö.

[/quote]

Resurssi on käytettävissä oleva asia. Se voi olla henkilöstö, raha, tekninen järjestelmä jne. Ei siis todellakaan ole pelkkä henkilö.

[/quote] Minuakin arsyttaa kun se on "Low hanging fruit", jos edes lainattaisiin oikein.

Vierailija
16/49 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttä evaluoimisesta puhuminen kun voisi sanoa, että arvioidaan.

Vierailija
17/49 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 20:23"]

[/quote]

[/quote]

Meidän firmassa resurssilla viitataan pelkästään työntekijöihin. Esim. "Meillä on resursseja 10 mänmantsia (= manmonth eli miestyökuukausi eli joku laskennallinen yhden henkilön yhden kuukauden työsuoritus)

Vierailija
18/49 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on pientä. Mua ällöttää due diligencet ja must-win-battlet yli kaiken.

Vierailija
19/49 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, win- win ja b2B , pöhinää ja ota koppi,allokoi, julkaisualusta, strateginen visio, muistuke, raja-arvot ( = budjetti)

Vierailija
20/49 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä in muistuke????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä