Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi inhokki sanonta bisneskielessä kuultu

Vierailija
06.05.2014 |

Ekaa kertaa tänään kokouksessa eli action point. Tämä pitää lisätä puppubingoon tai hevosenpaskabingoon. Vierustoveri ihmetteli kuinka olen siltä välttynyt näin kauan....

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:18"]

Niin. Yleisestikin bisneksessä pitäisi mielestäni keskittyä enemmän tekemiseen, vähemmän sanoilla kikkailuun.

[/quote]

AMEN to this!

Sitten vielä ihmettelevät miten tämän maan tilanne on niin lirissä, kun porukka säätää vaan sanoja, joutuu istua palavereissa eikä ehdi tehdä oikeita töitä tai hoitaa omia vakiotyö-rutiinejaan enää :-(

Vierailija
42/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi Action Pointit kuulostaa ihan normisetiltä. Itse vihaan sanaa "resurssi", kun puhutaan ihmisistä. Miksei voi käyttää sanaa "henkilöstö"? En minä ainakaan ole minkään korporaation "resurssi", vaan toimihenkilö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:39"]

Mitä työväki taas huutelee täällä, noloa! Action pointissa nyt ei ole mitään ihmeellistä, suomeksi käännettynä ehkä tehtävä on lähin.

Olen itse konsultti ja naurattaa kun urpot firmat ostavat meiltä typeriä palveluita 150e tunti.

[/quote]

185 euroa tunti asiakkailta paperinpyörittelystä. Tosin ei kyllä omassa tilipussissa näy.... Osakkeenomistajat kiittää.

Vierailija
44/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 00:30"]

Noi Action Pointit kuulostaa ihan normisetiltä. Itse vihaan sanaa "resurssi", kun puhutaan ihmisistä. Miksei voi käyttää sanaa "henkilöstö"? En minä ainakaan ole minkään korporaation "resurssi", vaan toimihenkilö.

[/quote]

Aivan samaa mieltä. Ihan asiassakin. Toisin kuvitella monia yrittäjiä, jotka ovat samaa mieltä ihan sen takia, että henkilöstö välillä ei tunnu ollenkaan resurssilta, vaan se teettää itsellä vain enemmän töitä, eikä itse ehdi keskittyä siihen, jota halusi tehdä, kun perusti yrityksen.

Vaikka henkilöstö on olevinaan voimavara, voi se joinain päivinä yrittäjälle olla päänsärkykin. Erityisesti, kun antaa tehtäviä, joita itse rakastaa, mutta ei ehdi ja toinen hoitaa puolittain ja on katsottava perään, kun olisi itse alunperinkin tehdä sen. On työntekijät onneksi ihan mukavia olemassa ja osa perhettä. Välillä hyvin samanlaisia resursseja kuin kotona teinit. ;-)

t. yrittäjä

Vierailija
45/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Tosin voisin lyheni näköjään sujuvasti ja siitä tuli toisin.

Vierailija
46/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin käytän etsyä, ebaytä en oo käyttänyt. Enpä vaan tiennyt, että sillä kannattais erityisesti kehuskella.

Vierailija
47/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin käytän etsyä, ebaytä en oo käyttänyt. Enpä vaan tiennyt, että sillä kannattais erityisesti kehuskella.

Vierailija
48/49 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano yksikin hyvä vastine suomeksi

Vierailija
49/49 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuota ajatusta lähtisin kyllä vähän haastamaan" on suht ärsyttävä, samoin allokointi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä