Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi inhokki sanonta bisneskielessä kuultu

Vierailija
06.05.2014 |

Ekaa kertaa tänään kokouksessa eli action point. Tämä pitää lisätä puppubingoon tai hevosenpaskabingoon. Vierustoveri ihmetteli kuinka olen siltä välttynyt näin kauan....

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekosysteemia unohtamatta.

Vierailija
22/49 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuke on muistutus, mutta kai se kuulostaa paremmalta... Muistuke henkilöstötutkimukseen vastaamisesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan myös tuota kopin ottamista sekä sanaa tahtotila. Pthyi!

Vierailija
24/49 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Yleisestikin bisneksessä pitäisi mielestäni keskittyä enemmän tekemiseen, vähemmän sanoilla kikkailuun.

Vierailija
25/49 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajapinta

Vierailija
26/49 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsulttien jargonia, voi perseen perse ja niille vielä maksetaan tosta puppulogiasta. Hyvin ovat pedanneet sijansa. Otan aina kopin ja lähden kahville tai opettelen nopeasti tupakoimaan ja pakenen hermosavuille. 

Joskus kun on ollut vain pakko jäädä kuuntelemaan löpöslangia, niin olen mielessäni kääntänyt jargonin hakkaraiskielelle. Kyllä siitä jotain hupia on irronnut.

Vierailija
27/49 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä bisneskieltä onneksi käyttää vain henkilöstöhallinto ja ylin johto. Ei kai niillä muuta tekemistä olekaan, kun raporttien laatiminen sinne ja tänne matriisiorganisaatiossa. Jokainen kun raportoi vähän kaikkialle, ja linjoista muodostuu uskomattomia kehiä. Mutta kauheasti on raportoiva raportoinnista ja kehitettävä raportointiohjeita.

Vierailija
28/49 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fy Fan!

Vierailija
29/49 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:21"]

Rajapinta

[/quote]

Asiakasrajapinta

Vierailija
30/49 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs action point käytännössä tarkoittaa?

Vierailija
31/49 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli ymmärsin tärkeä, keskeinen asia, joka tulee hoitaa. Voin olla väärässäkin... Aloin olla jo kahden tunnin kokouksen jälkeen ryhtynyt, kun tän kuulin. Sitten oli pakko lähteä kesken kokouksesta, koska minun piti tehdä töitäkin...

Vierailija
32/49 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista roskapaskaterminologiaa on humanistinen tutkimusperinnekin ollut täynnä jo vuosikymmenet. Mitä vittua esimerkiksi todella tarkoittaa diskurssi? Diskurssianalyysi?? Uskontotieteen, folkloristiikan, arkeologian, historian, semiotiikan ym. artikkelien lukeminen on pahimmillaan kuin dekryptausta. Kuitenkin useimmat termit voisi kääntää ihan kotoperäisillä sanoilla ja virkkeiden pituudet lyhentää kolmannekseen.

Vierailija
33/49 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:28"]

Mitäs action point käytännössä tarkoittaa?

[/quote]

Tarkoittaa pääasiassa kokouksessa määritelty tehtävä, jota yleensä tullaan tarkastamaan seuraavassa tai myöhemmässä kokouksessa. Eikä ole uusi, mutta onneksi sille on niin paljon hyviä suomenkielisiä vastineita, ettei ole yleistynyt juurikaan. Muistelen, että Nokialla oli aikanaan joku suomenkielinen vastine, jota Dallasilaisetkin Nokialaiset käyttivät, mutta vastinetta en muista.

Point viittaa vain siihen, että se on yksittäinen käsiteltävä asia kokouksessa tai vastaavassa.

Vierailija
34/49 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työväki taas huutelee täällä, noloa! Action pointissa nyt ei ole mitään ihmeellistä, suomeksi käännettynä ehkä tehtävä on lähin.

Olen itse konsultti ja naurattaa kun urpot firmat ostavat meiltä typeriä palveluita 150e tunti.

Vierailija
35/49 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ottaisin kiinni tuosta mitä äsken sanoit ...", on niin ärsyttävä sanonta!

Vierailija
36/49 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

rajahyöty

Vierailija
37/49 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:46"]

rajahyöty

[/quote]Rajahyötyhän on kansantaloustieteen perustermistöä. Ei mitään bisnesjargonia sen enempää kuin vaikka derivaattakaan.

Vierailija
38/49 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä derivaattaa bisneskielessä pahemmin käytetä... Lähinnä sen sovelluksia, kuten betaa.

Vierailija
39/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää se, että pitää aina "käydä debattia" ja tämä on ilmestynyt jo ihan kirjoihinkin jo.

Vierailija
40/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suomeksi nakki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme