Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainut joka ei jaksa tätä seksuaalisuus ja sukupuoli hommaa?

Vierailija
14.12.2020 |

Ja varsinkin nuoret menee tämän mukana. Ollaan panseksuaaleja, transsukupuolisia ja pitää kertoa omat pronomininsa. On transfoobista jos ei halua deittailla tälläistä transihmistä

Tuntuu että tälläinen hullunmylly vain pahenee ja parin vuosikymmen päästä normaaleja ihmisiä jo katsotaan kieroon. Huoh

Kommentit (272)

Vierailija
61/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minut leimataan foobikoksi koska en tahdo transihmistä kumppanikseni niin siitä vaan. Minulla on oikeus omiin mieltymyksiini.

Olethan myös ra sis ti, jos et halua tum mai hoi sta kumppaniksesi. Yksilön mieltymykset ovat turhia, pitää ajatella laajemmin.

Kumppanin valinta on niin intiimi asia, että siinä on täysin sallittua valikoida millä perusteilla haluaa. Sitä ei voi rajoittaa muuta kuin lailla ja laki ei kiellä kaihtamasta eri värisiä.

Sepä se. Kun kumppanin valinta on lähtökohtaisesti ja oletusarvoisesti eksklusiivista ja ulossulkevaa. Jos lähestytään asiaa uhrihierarkioiden kautta (huoh), niin jo se, että minä, hetero suomalaisnainen, olen seksuaalisesti kiinnostunut vain heteromiehistä ja parisuhteessakin haluan olla 100% vain yhden täysi-ikäisen ihmisen kanssa, sulkee väistämättä ulos mm.

- polyamoriset,

- lesbot,

- muut naiset,

- transmiehet,

- alaikäiset,

- älyllisesti rajoittuneet yms.

Sitten kun mennään ulkonäköasioihin niin karsinta vain jatkuu. Periaatteessa voisin kiinnostua kaikenmaalaisista miehistä, mutta kaipa se kaltaiseltani valkkariakalta olisi vain jotakin rasistista fetišisointia ja eksotisointia. Vaikka rodut ovatkin vain sosiaalinen konstruktio, joilla ei pitänyt olla mitään väliä. Paitsi että eikun niillä onkin kaikki väli.

Toki sekin, että jo pelkän maantieteellisen sijaintini vuoksi olen tapaillut ja pariutunut vain valkoihoisten miesten kanssa, kertonee myös omaa karua kieltään omista rasistisista ennakkoluuloistani.

Ja se, etten esim. halua tapailla vaikkapa henkisesti lapsen tasolla olevia miehiä, johtunee puhtaasti vain ennakkoluuloistani rajoitteisia kohtaan, siis ableismistani (eikö finglish olekin ihanaa?)

Tämä näin ohiksena tähän transkeskusteluun. Eikö olekin kätevää, että kun itse määrää sanat, käsitteet ja tarkoitteet, joilla ainostaan saa keskustella jostakin ilmiöstä (ja torjuu kaiken muun vihapuheena tai peräti ~kiRJAiMelliSeNA väKIValTaNA~), voi käytännössä ohjailla ja hallita keskustelua loputtomiin (vrt. ylempi kohta roduista)?

Vierailija
62/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nuoriso-ohjaaja ja tämä aihe on ollut meillä tapetilla jo jonkun aikaa. Meillä oli jopa koulutusta aiheeseen liittyen, mutta koin sen pakkosyöttönä aiheesta. Siinä tuli vain mieleen, että olen huono ihminen, koska olen nainen, (enkä cis tai milloin mikäkin) enkä halua tehdä sukupuolestani numeroa.  Meillä suurin osa nuorista nauraa näille Tumblr-hulluille, jotka vaihtavat sukupuoli-identeettiä useammin kuin sukkiaan, mutta en halua, että kenenkään idetiteettiä silti haukutaan ja sorretaan. Yritän itse aina olla ottamatta kantaa aiheeseen, sillä edes uskalla sanoa aiheeseen mitään, koska olen kuitenkin väärässä. 

Tämä nyt kuitenkin kuuluu tämän päivän nuorten juttuihin, joten roikun vaan hiljaa nyökkäilen mukana.

En ymmärrä tätä cis-etuliitteestä marisemista. Yleensä ihmiselle ei tuota vaikeuksia ajatella, että hän on naisen lisäksi myös nuori nainen, valkoinen nainen, tiettyä työtä tekevä nainen jne. Miksi vetää yhtäkkiä raja cisnaiseen?

Siksi, että CIS-nainen tarkoittaa, että on olemassa myös muita kuin biologisia naisia. Että mieskin on nainen, kun siltä vain tuntuu. 

En ole CIS-nainen. En usko, että sukupuoli on kiinni siitä, mitä päätän. Jos olisi, varmasti olisin sukupuoleton. Mutta ei se tahdonvoimalla muutu, eikä sillä että vaaditaan muuta maailmaa valehtelemaan minulle että en ole nainen, vaikka aivan selvästi olen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sinulta on pois? Mitä se sinulta konkreettisesti vaatii? Vai eikö sinua kiinnosta katsella monimuotoisuutta? En minäkään tykkää kilpaurheilusta, mutta en valita siitä että lehdet sitä tuputtavat tai vaadi olympialaisia lopetettavaksi

T. Panseksuaali perheenäiti

Sinulta ja lapsiltasi voi olla "pois" se että about kuka tahansa voi nykyään väittää olevansa nainen/mies oikeasti olematta kyseistä sukupuolta (edes päänsisäisesti) ja tunkea toisen sukupuolen tiloihin pervoilemaan taikka viedä sukupuolikiintiöpaikan pois oikealta sukupuolen edustajalta. 

Meinaatko että miehet ihan tosissaan vaihtavat juridisesti sukupuolensa vain sitä varten että pääsevät naisten pukutiloihin?

Eikö nainen voi seksuaalisesti ahdistella naista? Onko miestenpuolella kamalasti ongelmia ahdistelevista homomiehistä?

Eikö voitaisi siirtyä ihan sukupuolineutraaleihin henkilökohtaisiin pukukoppeihin, luulisi sen olevan nykyaikaa muutenkin. Tällöin ei olisi keltään mitenkään pois vaikka olisi mitä sukupuolta.

Itse kannattaisin yhteisiä pukuhuoneita kaikille. Saksassa on useissa uimahalleissa ja kylpylöissä yhteiset pukuhuoneet kaikille. Ujoille naisille oli jossain paikassa oma tilansa. Miehille vain yhteiset. Jännä yksityiskohta sekin...

Mutta siis tuollainen malli opettaisi todellisia kehojen mallia tässä Instagram-kulttruurissa.

Vierailija
64/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiintoista että vaikka sukupuolia on ainakin tusinan verran, ne ovat kaikki jonkinlaisia yhdistelmiä tai versioita naisesta ja miehestä. Kun joku näyttää minulle sellaisen sukupuolen, jossa ei ole mitään piirteitä kummastakaan näistä... niin, olen sitten taas vähän viisaampi.

Hei, voisitko listata minulle tusinan verran niitä sukupuolia, kun sinä olet perehtynyt asiaan? Minä en tunne kuin kaksi.

Onko taisteluhelikopteri yksi niistä?

Vierailija
65/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Transihmisenä haluaisin kommentoida tähän, että ei sitä sukupuolesta vaahtoamista tosiaan tarvitsisi tuoda mukaan keskusteluun joka käänteessä. En itsekään jaksa sitä, että loukkaannutaan milloin mistäkin ja vaaditaan sukupuolineutraaliutta aivan kaikessa. Mielestäni julkisuudessa ollut transasioiden pakkosyöttö on mennyt överiksi ja on toteutettu huonosti.

Ihmisille on syntynyt käsitys, että kuka tahansa voi milloin tahansa loikata sukupuolesta toiseen vain sanomalla, että kokee olevansa nainen/mies/jotain. Sehän ei käytännössä mene niin ja suurin osa transihmisistä sen kyllä ymmärtää. Sukupuolenkorjauksessa on juuri se idea, että ihminen hoitojen avulla muuntautuu niin lähelle toivomaansa sukupuolta kuin pystyy. Sitten vasta on ok esimerkiksi käyttää sen sukupuolen vessoja tai pukkareita. Yleensä on jopa pakko käyttää niitä, koska esimerkiksi hormonihoidoilla oleva, parrakas ja möreä-ääninen transmies ajettaisiin hyvin todennäköisesti naisten vessasta ulos. Samoin kaikki operaatiot käynyt ja äänensä hallintaan saanut transnainen ei kyllä kuulu miesten pukuhuoneeseen. Sukupuolen itsemäärittely ei tarkoita siis sitä, että esimerkiksi joku täysin miehen näköinen voi mennä naisten pukuhuoneeseen vain sanomalla, että kokee itsensä naiseksi. Sehän olisi järjenvastaista eikä yksikään täyspäinen transihminen kuvittele, että sellainen onnistuisi. Jostain syystä sellaisia kauhukuvia silti viljellään. Jos joku on tosiaan niin höhlä, että koittaa mennä väärään pukkariin vain perustelemalla asiaa sillä, että hänestä tuntuu tänään siltä, sellaiselle saa ärähtää. En ole itsekään mennyt väkisin väärän sukupuolen tiloihin vaan vaihtanut vessoja ja pukuhuoneita vasta sitten, kun oma ulkonäkö on ollut sellainen, että se on mahdollista.

Et ole ilmeisesti seurannut sitä, että muualla maailmassa ollaan jo tilanteessa, että seksuaalirikolliset ovat yllättäen vaihtaneet sukupuolta ja sitten kunnostautuneet naisia ja tyttöjä ahdistelemalla ja raiskaa**lla. En väitä, että he olisivat transsukupuolisia. Siinä kohtaa, kun ei vaadita mitään muuta kuin ilmoitus sukupuolesta, asiaa käyttävät hyväkseen juuri ne sairaat yksilöt. Sinun pitäisi olla tästä huolissasi myös, koska nämä henkilöt leimaavat transnaiset pervoiksi. 

Vierailija
66/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sinulta on pois? Mitä se sinulta konkreettisesti vaatii? Vai eikö sinua kiinnosta katsella monimuotoisuutta? En minäkään tykkää kilpaurheilusta, mutta en valita siitä että lehdet sitä tuputtavat tai vaadi olympialaisia lopetettavaksi

Sinulta ja lapsiltasi voi olla "pois" se että about kuka tahansa voi nykyään väittää olevansa nainen/mies oikeasti olematta kyseistä sukupuolta (edes päänsisäisesti) ja tunkea toisen sukupuolen tiloihin pervoilemaan taikka viedä sukupuolikiintiöpaikan pois oikealta sukupuolen edustajalta. 

Meinaatko että miehet ihan tosissaan vaihtavat juridisesti sukupuolensa vain sitä varten että pääsevät naisten pukutiloihin?

Eikö nainen voi seksuaalisesti ahdistella naista? Onko miestenpuolella kamalasti ongelmia ahdistelevista homomiehistä?

Eikö voitaisi siirtyä ihan sukupuolineutraaleihin henkilökohtaisiin pukukoppeihin, luulisi sen olevan nykyaikaa muutenkin. Tällöin ei olisi keltään mitenkään pois vaikka olisi mitä sukupuolta.

Itse kannattaisin yhteisiä pukuhuoneita kaikille. Saksassa on useissa uimahalleissa ja kylpylöissä yhteiset pukuhuoneet kaikille. Ujoille naisille oli jossain paikassa oma tilansa. Miehille vain yhteiset. Jännä yksityiskohta sekin...

Mutta siis tuollainen malli opettaisi todellisia kehojen mallia tässä Instagram-kulttruurissa.

En tajua miksi minun pitäisi suostua siihen, että kehoni toimii pukuhuoneessa opetusmallina. Jos haluat kehostani ottaa oppia, voit tehdä sen allasosastolla, jossa liikun uikkareissa.

Vierailija
67/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua naurattaa tämä nykyajan foobikko-termin yltäkylläinen käyttö. Aivan kuin fobia muodostuisi vastakkaisista mielipiteistä, tai eriävien mielipiteiden omaaminen tekisi kenestäkään foobikkoa :D Sitäpaitsi eikö fobioille ole tässä yhteiskunnassa yhtään sympatiaa, oli se siten trans- tai akrofobia. Miksi fobia on jotain pahaa ja junttia, eihän sille tietyllä tavalla voi mitään. Hassua miten fobia sanasta on tullut yhtäkuin juntiksi leimaava. 

Vierailija
68/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja ennen kauhisteltiin sitä, että tulevaisuudessa ei olisi heteroja lainkaan, jos homot ja lesbot hyväksytään!

Nuorilla on aina tuo vaihe, että etsitään omaa identiteettiä ja kokeillaan asioita. Tottakai on väärin, että lääketiede on nyt sekaantunut tähänkin asiaan.

Homot ja lesbot (olen itse lesbo) eivät vaatineet heteroita kanssaan sänkyyn. Transnaiset sen sijaan vaativat, että minun pitäisi lesbonan haluta heidän naispippeliään, tai muuten olen syrjijä. 

Transaktivismi yrittää muuttaa kaikkien muiden elämää, kieltä, tiloja ja itsemääräämisoikeutta. Se on olennainen ero meihin, jotka halusimme aidosti elää keskenämme. 

Nyt transaktivistit tekevät sitä, mitä ennen kiihkokonservatiivit. Homoudesta voi eheytyä pois! Jos nainen väittää olevansa mies, homon pitää halutan tämä sänkyynsä! 

Vierailija
69/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylihän näistä keskustelu nykyää monesti menee. Tällä hetkellä kohistaan ihan liikaa. Pitää kuitenkin muistaa, että ihan oikeastikin on olemassa erilaisuutta eikä saisi unohtaa heitä. Kuitenkin on vähän liikaa, että joka toinen itseään etsivä nuori kuvittelee olevansa jotain marginaalia. Ehkä tämä tästä tasaantuu ajan mittaa ollaan kuitenkin avoimempia, viisaampia ja ymmärtäväisempiä vähemmistöjä kohtaan.

Minua ei kiinnosta tippaakaan heidän erillaisuutensa tai heidän ongelmansa. Olkoot hiljaa ja painukoot kauas mun luota.

Demokratiassa vähemmistöllä ei ole mitään merkitystä. 51% päättää ja muut pitää suunsa kiinni.

Tarkkaan ottaen demokratiassa mennään enemmistön tahdon mukaan, mutta vähemmistöjen oikeuksia kunnioittaen. Jopa konservatiiviset presidenttimme 1900-luvun puolella ovat vannoneet tämän nimiin ja muistaneet myös vähemmistöt.

Itse keskustelun aiheesta sitten, että itsekin olen totaalisen kyllästynyt sukupuolista ja seksuaalisesta suuntaumisesta vauhkoamiseen, olivat vauhkoajina sitten vapaamielisinä tai vanhoillisina itseään pitävät ihmiset.

Jos joskus mielipidettäni kysytään, niin kerron, etten pidä sukupuolia kovin tärkeinä vaan ihmisyyttä, jossa samoja periaatteita voi edellyttää kaikilta.

Jos minulla on joskus vaaleissa tai kansalaisaloitteessa mahdollisuus ilmaista mielipiteeni esim. unisex-pukuhuoneista, niin silloin teen sen.

Muuten yritän olla puuttumatta sen enempää toisten fiilistelyihin.

Vierailija
70/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minut leimataan foobikoksi koska en tahdo transihmistä kumppanikseni niin siitä vaan. Minulla on oikeus omiin mieltymyksiini.

Olethan myös ra sis ti, jos et halua tum mai hoi sta kumppaniksesi. Yksilön mieltymykset ovat turhia, pitää ajatella laajemmin.

Kumppanin valinta on niin intiimi asia, että siinä on täysin sallittua valikoida millä perusteilla haluaa. Sitä ei voi rajoittaa muuta kuin lailla ja laki ei kiellä kaihtamasta eri värisiä.

Sepä se. Kun kumppanin valinta on lähtökohtaisesti ja oletusarvoisesti eksklusiivista ja ulossulkevaa. Jos lähestytään asiaa uhrihierarkioiden kautta (huoh), niin jo se, että minä, hetero suomalaisnainen, olen seksuaalisesti kiinnostunut vain heteromiehistä ja parisuhteessakin haluan olla 100% vain yhden täysi-ikäisen ihmisen kanssa, sulkee väistämättä ulos mm.

- polyamoriset,

- lesbot,

- muut naiset,

- transmiehet,

- alaikäiset,

- älyllisesti rajoittuneet yms.

Sitten kun mennään ulkonäköasioihin niin karsinta vain jatkuu. Periaatteessa voisin kiinnostua kaikenmaalaisista miehistä, mutta kaipa se kaltaiseltani valkkariakalta olisi vain jotakin rasistista fetišisointia ja eksotisointia. Vaikka rodut ovatkin vain sosiaalinen konstruktio, joilla ei pitänyt olla mitään väliä. Paitsi että eikun niillä onkin kaikki väli.

Toki sekin, että jo pelkän maantieteellisen sijaintini vuoksi olen tapaillut ja pariutunut vain valkoihoisten miesten kanssa, kertonee myös omaa karua kieltään omista rasistisista ennakkoluuloistani.

Ja se, etten esim. halua tapailla vaikkapa henkisesti lapsen tasolla olevia miehiä, johtunee puhtaasti vain ennakkoluuloistani rajoitteisia kohtaan, siis ableismistani (eikö finglish olekin ihanaa?)

Tämä näin ohiksena tähän transkeskusteluun. Eikö olekin kätevää, että kun itse määrää sanat, käsitteet ja tarkoitteet, joilla ainostaan saa keskustella jostakin ilmiöstä (ja torjuu kaiken muun vihapuheena tai peräti ~kiRJAiMelliSeNA väKIValTaNA~), voi käytännössä ohjailla ja hallita keskustelua loputtomiin (vrt. ylempi kohta roduista)?

Kiitos. Kuulostat ihanan älykkäältä ja älyllisesti rehelliseltä ihmiseltä. Kunpa löytäisin joskus kaltaisesi naisen, voisin ottaa hänet *heti vaimokseni.

* Asiallisen tutustumis- ja seurustelujakson jälkeen.

Vierailija
71/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok foobikko

Ok friikki. Miltä tuntuu, kun et koskaan tule olemaan hyväksytty enemmistön silmissä?

Vierailija
72/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa poistuiko tämä: 

Miljoonannen kerran:

sosiaalinen paine jo estää miehiä tunkemasta naisten tiloihin.

Sen lisäksi nainen voi huutaa apua heti, kun mies ilmaantuu. Hänet poistetaan tiloista.

Itseidentifikaation tilanteessa nainen ei voisi tehdä mitään ennen kuin hän olisi kohteena väkivallalle. 

Minua ei ole häirinnyt kenenkään sukupuolen kokemus ennen kun alettiin väittää, että biologisia sukupuolia onkin enemmän kuin kaksi.

Siinä kohtaa meni yli kun tajusin, että tyttäreni pukukoppiin voi itseidentifioitumislainsäädännön voimaan tullessa ihan luvan kanssa tulla kuka vain tirkistelijä, jonka ainoa effortti asian suhteen on se, että hän on mennyt maistraatissa laittamaan rastin ruutuun "mies => nainen". Sitten hän on nainen, ja lapseni joutuu sietämään sitä, että joku mies tulee samaan tilaan kun hän on alasti tai vähissä vaatteissa. 

Tämän jälkeen tutkin lisää. Naisurheilua ei ole, jos mies voi naiseksi identifioitumalla ryhtyä naiseksi, ks. edellä. MIehillä on 2 vuoden estrogeenilääkityksenkin jälkeen huomattava etu naisiin nähden fyysisesti. Kohta on vain miesten sarjoja, osa näistä miehistä toki mekoissa. Onneksi lapseni ei harrasta kilpaurheilua. 

Vierailija
73/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaa poistuiko tämä: 

Miljoonannen kerran:

sosiaalinen paine jo estää miehiä tunkemasta naisten tiloihin.

Sen lisäksi nainen voi huutaa apua heti, kun mies ilmaantuu. Hänet poistetaan tiloista.

Itseidentifikaation tilanteessa nainen ei voisi tehdä mitään ennen kuin hän olisi kohteena väkivallalle. 

Minua ei ole häirinnyt kenenkään sukupuolen kokemus ennen kun alettiin väittää, että biologisia sukupuolia onkin enemmän kuin kaksi.

Siinä kohtaa meni yli kun tajusin, että tyttäreni pukukoppiin voi itseidentifioitumislainsäädännön voimaan tullessa ihan luvan kanssa tulla kuka vain tirkistelijä, jonka ainoa effortti asian suhteen on se, että hän on mennyt maistraatissa laittamaan rastin ruutuun "mies => nainen". Sitten hän on nainen, ja lapseni joutuu sietämään sitä, että joku mies tulee samaan tilaan kun hän on alasti tai vähissä vaatteissa. 

Tämän jälkeen tutkin lisää. Naisurheilua ei ole, jos mies voi naiseksi identifioitumalla ryhtyä naiseksi, ks. edellä. MIehillä on 2 vuoden estrogeenilääkityksenkin jälkeen huomattava etu naisiin nähden fyysisesti. Kohta on vain miesten sarjoja, osa näistä miehistä toki mekoissa. Onneksi lapseni ei harrasta kilpaurheilua. 

Todellisuudesta ei saa puhua. Se on kovin kiusallinen. Pitää vain hokea 

"transnainen on nainen" 

Ei saa ajatella. 

Vierailija
74/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37059 kirjoitti:

Jokaisella aikakaudella on omat ylilyöntinsä. 20v päästä näitä tämän päivän höpinöitä muistellaan yhtä kiusaantuneena kuin nykyään muistellaan 60-luvun taistolaisuutta ja hippiliikettä.

Tai 2000-luvulla Emoja. 2000-luvulla Emoista tuli trendikkäitä ja kuin yhtäkkiä taikaiskusta nuorten ihmisten "masennus"-tilastot räjähti. Ja mysteerisesti suurin osa masentuneista parani samaan aikaan kun Emot eivät enää olleetkaan muodikkaita.

Samaan tyyliin tämä Twitter- ja Tumbluurin sateenkaarilettihössötys vaikuttaa lähinnä vain nuoriin ihmisiin ja suurimmalti osalti vain teinityttöihin, joiden transhoitolukemat ovat kasvaneet huikeat 8000% viime vuosina. Ja siis vain ja ainoastaan teinitytöillä, ei vanhemmilla naisilla, ei teinipojilla eikä vanhemmilla miehillä. Eli toisin sanoen siinä ei ole mitään luonnollista, se on pelkkä muoti-ilmiö niinkuin Emot.

Vierailija
75/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä se juuri onkin, että se alkaa olla pois. Et ole enää vapaa olemaan vain niiden kanssa joiden kanssa haluat olla, et ole vapaa puhumaan sanoilla joilla haluat. Joudut kutsumaan jopa itseäsi milloin milläkin nimikkeellä ja kohta alkavat tilat, jotka olivat varattu vain sinun sukupuolisella olla täynnä myös jokaista joka sinne haluaa mennä.

Minä en halua ainoatakaan itseään tuputtavat transhenkilö samaan pukuhuoneeseen. En enkä halua kutsua itseäni cis- naiseksi tai elimien mukaan kutsutuksi henkilöksi. Ei, eikä minua oikeastaan kiinnosta kuulla oletko pan vai flan vai tan seksuaali ja siltikin sinä olet sitä minulle kertomassa.

En tiedä milloin tästä tuli sitä, että jokaisen on selitettävä ääneen sitä omaa seksuaalisuuttaan. Mutta olen varma, että jos jokainen hetero allekirjoittaisi lopuksi itsensä ”heteroäiti tai heteroisä” ei menisi kauan kun nousisi aakkosihmisten kapina.

T: hetero perheenäiti.

Vierailija
76/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Transihmisenä haluaisin kommentoida tähän, että ei sitä sukupuolesta vaahtoamista tosiaan tarvitsisi tuoda mukaan keskusteluun joka käänteessä. En itsekään jaksa sitä, että loukkaannutaan milloin mistäkin ja vaaditaan sukupuolineutraaliutta aivan kaikessa. Mielestäni julkisuudessa ollut transasioiden pakkosyöttö on mennyt överiksi ja on toteutettu huonosti.

Ihmisille on syntynyt käsitys, että kuka tahansa voi milloin tahansa loikata sukupuolesta toiseen vain sanomalla, että kokee olevansa nainen/mies/jotain. Sehän ei käytännössä mene niin ja suurin osa transihmisistä sen kyllä ymmärtää. Sukupuolenkorjauksessa on juuri se idea, että ihminen hoitojen avulla muuntautuu niin lähelle toivomaansa sukupuolta kuin pystyy. Sitten vasta on ok esimerkiksi käyttää sen sukupuolen vessoja tai pukkareita. Yleensä on jopa pakko käyttää niitä, koska esimerkiksi hormonihoidoilla oleva, parrakas ja möreä-ääninen transmies ajettaisiin hyvin todennäköisesti naisten vessasta ulos. Samoin kaikki operaatiot käynyt ja äänensä hallintaan saanut transnainen ei kyllä kuulu miesten pukuhuoneeseen. Sukupuolen itsemäärittely ei tarkoita siis sitä, että esimerkiksi joku täysin miehen näköinen voi mennä naisten pukuhuoneeseen vain sanomalla, että kokee itsensä naiseksi. Sehän olisi järjenvastaista eikä yksikään täyspäinen transihminen kuvittele, että sellainen onnistuisi. Jostain syystä sellaisia kauhukuvia silti viljellään. Jos joku on tosiaan niin höhlä, että koittaa mennä väärään pukkariin vain perustelemalla asiaa sillä, että hänestä tuntuu tänään siltä, sellaiselle saa ärähtää. En ole itsekään mennyt väkisin väärän sukupuolen tiloihin vaan vaihtanut vessoja ja pukuhuoneita vasta sitten, kun oma ulkonäkö on ollut sellainen, että se on mahdollista.

Tässä se ongelma on juuri minulle. Olet nainen jo ennen niitä leikkauksia ja hormooneita jos olet. Ne tissit eivät sinusta tee naista.

Ei voida velvoittaa osaa miehistä, jotka "kokevat" olevansa naisia, tekemään leikkauksia jotta voisivat elää omina itsenään elämänsä. Itse en leikkauksia halua, ja olen aivan yhtä nainen kuin kaikki "transnaiset". Mutta minä en saa elää elämääni, vaan minut vaaditaan ottamaan hormoneita ja leikkauksia jotta yhteiskunta ymmärtää minut. Kaikki ovat oikeassa kehossa, jotkut eivät vaan voi hyväksyä itseään.

Vierailija
77/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin ap:n mainitsemasta lokerikosta ovat normaaleja ihmisiä.

että se siitä trollista sitten.

Vierailija
78/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en jaksa sitä, että pitää vaahdota saadakseen samat ihmisoikeudet kuin cis-sukupuoliset heterot. Saisko lainsäädännön ajan tasalle, niin ei tarttis vaahdota. Ihmisen sukupuoli tai seksuaalisuus ei kuulu kenenkään muun arvosteltavaksi tai riepoteltavaksi. Mitä siitä, jos kyllästyttää etkä ymmärrä? Tartteeko siitä vaahdota?

Vierailija
79/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä se ongelma on juuri minulle. Olet nainen jo ennen niitä leikkauksia ja hormooneita jos olet. Ne tissit eivät sinusta tee naista.

Ei voida velvoittaa osaa miehistä, jotka "kokevat" olevansa naisia, tekemään leikkauksia jotta voisivat elää omina itsenään elämänsä. Itse en leikkauksia halua, ja olen aivan yhtä nainen kuin kaikki "transnaiset". Mutta minä en saa elää elämääni, vaan minut vaaditaan ottamaan hormoneita ja leikkauksia jotta yhteiskunta ymmärtää minut. Kaikki ovat oikeassa kehossa, jotkut eivät vaan voi hyväksyä itseään.

Ymmärrän tämän näin, että ympäristö olettaa sinut mieheksi, vaikka koet itsesi maskuliinisessa kehossasi naiseksi? Ja olet kehoosi tyytyväinen? Eli et koe kehodysforiaa, mutta koet sosiaalista dysforiaa? Totta on, että kaikki eivät kehodysforiaa koe. Minusta on silti todella surullista, että päästäkseen sosiaalisesta dysforiasta pitäisi muuttaa kehoaan. Ei kai niin tarvitse tehdä? Miksi se sukupuoli on ympäristölle niin vaikea joko-tai sekä ulkonäöstä pääteltävä asia, että edes suomenkielisessä maassa ei voida vain kohdata ihmistä ihmisenä? Suomen kieli ei jaa asioita ja olioita feminiinisiin, maskuliinisiin ja neutreihin. Miksi hitossa joillekin on tärkeää saada määrittää vastaantulijan sukupuoli omista lähtökohdistaan? Ja evätä määrittelemiltään ihmisiltä oikeudet esim. suvunjatkamiseen? Onko oikeesti niin vaikeaa elää ja antaa muidenkin elää??? Juu anteeksi, en hermostunut sinuun, jonka viestiä lainasin vaan tähän yleiseen tilanteeseen.

Vierailija
80/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaa itsekseni ajattelen, että sukupuolia on vain kaksi. 

Jotenkin vain menee ymmärryksen ohi tuo, kun sukupuoli vaihtuu viikonpäivän mukaan. Ihan vasta näin videon, jossa Shawn Mendes vahingossa kutsui Sam Smithiä he-pronominilla. Mendes pahoitteli välittömästi ja Smith sanoi, että asia on ok. Silti osa somekansasta oli valmis julkisesti lynkkaamaan Mendesin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme