Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainut joka ei jaksa tätä seksuaalisuus ja sukupuoli hommaa?

Vierailija
14.12.2020 |

Ja varsinkin nuoret menee tämän mukana. Ollaan panseksuaaleja, transsukupuolisia ja pitää kertoa omat pronomininsa. On transfoobista jos ei halua deittailla tälläistä transihmistä

Tuntuu että tälläinen hullunmylly vain pahenee ja parin vuosikymmen päästä normaaleja ihmisiä jo katsotaan kieroon. Huoh

Kommentit (272)

Vierailija
21/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylihän näistä keskustelu nykyää monesti menee. Tällä hetkellä kohistaan ihan liikaa. Pitää kuitenkin muistaa, että ihan oikeastikin on olemassa erilaisuutta eikä saisi unohtaa heitä. Kuitenkin on vähän liikaa, että joka toinen itseään etsivä nuori kuvittelee olevansa jotain marginaalia. Ehkä tämä tästä tasaantuu ajan mittaa ollaan kuitenkin avoimempia, viisaampia ja ymmärtäväisempiä vähemmistöjä kohtaan.

Minua ei kiinnosta tippaakaan heidän erillaisuutensa tai heidän ongelmansa. Olkoot hiljaa ja painukoot kauas mun luota.

Demokratiassa vähemmistöllä ei ole mitään merkitystä. 51% päättää ja muut pitää suunsa kiinni.

Vierailija
22/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä aloituksia ja monen sadan sivun jauhamisia tehtailevat ne, joita asia ei kosketa millään tavalla. Voisitte rauhoittua ja jatkaa elämää.

Ennen tasa-arvoista avioliittolakia itkettiin myös, että mitä seuraavaksi. Ei sen puudelin kanssa saa mennä naimisiin nyt eikä tulevaisuudessa.

Tuntemani transsukupuoliset ovat ihan tavallisia vastuullisia keski-ikäisiä useamman lapsen vanhempia, eikä heistä kukaan halua väkisin deittailla ketään. Ovat onnellisissa suhteissa.

Ainoa tuntemani teini-iän ylittänyt muusu on menestynyt tutkija, joka ei juuri huutele sukupuoli-identiteetistään. Ette ikinä arvaisi, enkä minäkään tietäisi, ellemme olisi toisillemme läheiset.

Ketään ei kiinnosta. He sinun transsukupuoliset voivat olla vain keskenään, mutta jättäkööt normaalit ihmiset rauhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää sivuaa mun työtä ja en tosiaan jaksa. Mulle ihminen on ihminen, eikä ihmisen seksuaalisuus ole todellakaan se asia, joka ihmistä ja hänen persoonansa ydintä määrittää, joten en jaksaisi tästä jauhamista. Ja se aivopesu mitä nuorille tässä syötetään, on johtanut sihen, että moni ajattelee että on jotenkin pakko olla joku hyvin erilainen seksuaalisuudeltaan, ja siihen malliin sitten väännetään itseään vaikka väkisin, tavallinen on jotenkin tylsää ja epäcoolia. Säälittää nää nuoret, joista moni on ihan hukassa itsensä kanssa.

Tarvittaisiin kasvatusta tässäkin. Mediakasvatusta, identiteettikasvatus jne. Ymmärtämään, että meitä on moneen lähtöön, mutta tutustukaa itseenne rauhassa. Valtaosa meistä ei teini-iän jälkeen ole osa vähemmistöjä. Osa on ja se on täysin ok.

Kunhan muiden ei tarvitse ymmärtää heitä, kunnioittaa heitä, kuunnella heitä tai muutenkaan olla missään tekemisissä.

Vierailija
24/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37059 kirjoitti:

Jokaisella aikakaudella on omat ylilyöntinsä. 20v päästä näitä tämän päivän höpinöitä muistellaan yhtä kiusaantuneena kuin nykyään muistellaan 60-luvun taistolaisuutta ja hippiliikettä.

Tätä todellakin toivon...

Sama juttu lässyttävälle kasvatukselle ja koulujen kurikiellolle. Enkä tarkoita nyt mitään väkivaltaa, mutta lapsia ei saisi nykyisin rangaista ollenkaan ja se on ihan naurettavaa. Nurkkaan tai ulos luokasta pistäminenkin on nyt "henkistä väkivaltaa".

Vierailija
25/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sinulta on pois? Mitä se sinulta konkreettisesti vaatii? Vai eikö sinua kiinnosta katsella monimuotoisuutta? En minäkään tykkää kilpaurheilusta, mutta en valita siitä että lehdet sitä tuputtavat tai vaadi olympialaisia lopetettavaksi

T. Panseksuaali perheenäiti

Sinulta ja lapsiltasi voi olla "pois" se että about kuka tahansa voi nykyään väittää olevansa nainen/mies oikeasti olematta kyseistä sukupuolta (edes päänsisäisesti) ja tunkea toisen sukupuolen tiloihin pervoilemaan taikka viedä sukupuolikiintiöpaikan pois oikealta sukupuolen edustajalta. 

Meinaatko että miehet ihan tosissaan vaihtavat juridisesti sukupuolensa vain sitä varten että pääsevät naisten pukutiloihin?

Eikö nainen voi seksuaalisesti ahdistella naista? Onko miestenpuolella kamalasti ongelmia ahdistelevista homomiehistä?

Eikö voitaisi siirtyä ihan sukupuolineutraaleihin henkilökohtaisiin pukukoppeihin, luulisi sen olevan nykyaikaa muutenkin. Tällöin ei olisi keltään mitenkään pois vaikka olisi mitä sukupuolta.

Vierailija
26/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opettaja ja viime vuosina on alkanut olla oppilaita, joita pitäisi alkaa kutsua uudella nimellä, kun Maija haluaakin olla Matti. Oppilaat pitävät puheenvuoroja siitä, miten opettajat aiheuttavat dysforiaa oppilaille nimittämällä heitä tytöiksi tai pojiksi... Tämmöistä se on nykyään jo 14-vuotiailla.

Miksi sinun pitäisi ketään nimitellä tytöiksi tai pojiksi? Ehkäpä maisterisihminen kykenee pitämään mielessään jonkun uuden nimenkin.

Vierailija
27/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa, täällä yksi samanlainen. Maailma on mennyt sekaisin, jos olet eri mieltä näiden asioiden kanssa, olet vihapuhuja jne. Onneksi edes pieni osa on sitä mieltä että on olemassa vain 2 sukupuolta, ja tytöt on tyttöjä ja pojat poikia ja erikseen on sitten homot ja lesbot.

Vierailija
28/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää sivuaa mun työtä ja en tosiaan jaksa. Mulle ihminen on ihminen, eikä ihmisen seksuaalisuus ole todellakaan se asia, joka ihmistä ja hänen persoonansa ydintä määrittää, joten en jaksaisi tästä jauhamista. Ja se aivopesu mitä nuorille tässä syötetään, on johtanut sihen, että moni ajattelee että on jotenkin pakko olla joku hyvin erilainen seksuaalisuudeltaan, ja siihen malliin sitten väännetään itseään vaikka väkisin, tavallinen on jotenkin tylsää ja epäcoolia. Säälittää nää nuoret, joista moni on ihan hukassa itsensä kanssa.

Tarvittaisiin kasvatusta tässäkin. Mediakasvatusta, identiteettikasvatus jne. Ymmärtämään, että meitä on moneen lähtöön, mutta tutustukaa itseenne rauhassa. Valtaosa meistä ei teini-iän jälkeen ole osa vähemmistöjä. Osa on ja se on täysin ok.

Kunhan muiden ei tarvitse ymmärtää heitä, kunnioittaa heitä, kuunnella heitä tai muutenkaan olla missään tekemisissä.

Mutta jos minä en halua olla sinun kanssasi tekemisissä, voitko sinä painua pois internetistä ja mielelään Suomesta?

Vierailija
29/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua täysin ap! ❤ kaikkea luonnollista halutaan hävittää. Siksi koitan eristäytyä mahd. Paljon.

Vierailija
30/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa, täällä yksi samanlainen. Maailma on mennyt sekaisin, jos olet eri mieltä näiden asioiden kanssa, olet vihapuhuja jne. Onneksi edes pieni osa on sitä mieltä että on olemassa vain 2 sukupuolta, ja tytöt on tyttöjä ja pojat poikia ja erikseen on sitten homot ja lesbot.

Miksi näin pitäisi olla? Jos opiskelisit hiukan vaikka psykologiaa tai sosiologiaa, voisi sinulle selvitä että sukupuoli on hyvin monimutkainen konstruktio johon se mitä jalkojen välissä on, vaikuttaa vain osittain. Isompi merkitys muilla sukupuolen muodostavilla asioilla kuten psyykellä, sosiaalisilla ja kulttuurisilla aspekteilla.

Millä lailla on sinulta pois että sukupuolia olisi useampi? Miksi maailma olisi sen takia mennyt sekaisin? Maailman asiat ovat paremmin kuin koskaan (esim rikollisuuden lasku) ja te öyhötätte maailman sekaisin menemisestä siksi että ihmisillä olisi ihmisoikeuksia sukupuolestaan ja kokemastaan sukupuolestaan?

Vierailija
31/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuoriso-ohjaaja ja tämä aihe on ollut meillä tapetilla jo jonkun aikaa. Meillä oli jopa koulutusta aiheeseen liittyen, mutta koin sen pakkosyöttönä aiheesta. Siinä tuli vain mieleen, että olen huono ihminen, koska olen nainen, (enkä cis tai milloin mikäkin) enkä halua tehdä sukupuolestani numeroa.  Meillä suurin osa nuorista nauraa näille Tumblr-hulluille, jotka vaihtavat sukupuoli-identeettiä useammin kuin sukkiaan, mutta en halua, että kenenkään idetiteettiä silti haukutaan ja sorretaan. Yritän itse aina olla ottamatta kantaa aiheeseen, sillä edes uskalla sanoa aiheeseen mitään, koska olen kuitenkin väärässä. 

Tämä nyt kuitenkin kuuluu tämän päivän nuorten juttuihin, joten roikun vaan hiljaa nyökkäilen mukana.

32/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa olette! 

“It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society."

Vierailija
33/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nuoriso-ohjaaja ja tämä aihe on ollut meillä tapetilla jo jonkun aikaa. Meillä oli jopa koulutusta aiheeseen liittyen, mutta koin sen pakkosyöttönä aiheesta. Siinä tuli vain mieleen, että olen huono ihminen, koska olen nainen, (enkä cis tai milloin mikäkin) enkä halua tehdä sukupuolestani numeroa.  Meillä suurin osa nuorista nauraa näille Tumblr-hulluille, jotka vaihtavat sukupuoli-identeettiä useammin kuin sukkiaan, mutta en halua, että kenenkään idetiteettiä silti haukutaan ja sorretaan. Yritän itse aina olla ottamatta kantaa aiheeseen, sillä edes uskalla sanoa aiheeseen mitään, koska olen kuitenkin väärässä. 

Tämä nyt kuitenkin kuuluu tämän päivän nuorten juttuihin, joten roikun vaan hiljaa nyökkäilen mukana.

En ymmärrä tätä cis-etuliitteestä marisemista. Yleensä ihmiselle ei tuota vaikeuksia ajatella, että hän on naisen lisäksi myös nuori nainen, valkoinen nainen, tiettyä työtä tekevä nainen jne. Miksi vetää yhtäkkiä raja cisnaiseen?

Vierailija
34/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aivan järjetöntä koko touhu. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa kenenkään tapaamani random ihmisen sukupuoli tai seksuaalisuus. Tuntuu, että mennään kehityksessä takapakkia ja joku julmetun sukupuoli ja jalkoväli on ainoa asia, mitä ihmisillä on nykyään mielessään.

Vierailija
35/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt ja ihmetellyt. Poikanikin alkoi joskus alakoulun loppupuolella kysellä minulta, että montako sukupuolta mielestäni on olemassa kun hän on sitä mieltä että niitä on biologisesti kaksi. Hän on ottanut asian ihan joitain kertoja esiin ja on selvästi jotenkin lievästi "ahdistunut" siitä, että hänen pitää problematisoida asiaa, joka hänestä itsestään on ihan selvä. Itse olen ihan suvaitsevainen ja olen sen lapsillenikin viestittänyt, en vain ymmärrä tätä vimmaa lokeroida ihmisiä vain yhä enemmän ja enemmän. Suvaitsevaisuutta olisi minusta se, että saa olla oma itsensä eikä pähkäillä kuulunko lokeroon 5 vai 25. Jossain lehtijutussa oli äiti ja lapsensa ja äiti sanoi, että kyllä hän jo ajattelikin, ettei hänen lapsensa ole tyttö, kun ei hän pitänyt nukkeleikeistä. Että tällaista se vapaamielisyys on. Ahdasmielisessä ja taantumuksellisessa lapsuudessani oli tyttöjä, jotka leikkivät nukeilla ja tyttöjä, jotka eivät leikkineet. Kauheaa, että nämä jälkimmäiset luulivat olevansa tyttöjä, mikä trauma heille onkaan syntynyt.

Vierailija
36/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on t-slurri?

Vierailija
37/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi olla rauhassa mitä haluaa, mutta on hemmetin paljon kiinnostavampaa keskustella ihan jostain muusta, kuin tietyn henkilön sukupuoli-identiteetistä. Ei ole tapana huudella somessa, että olen nainen, ihanaa tämä NAISEUS, naisten oikeuksia poljetaan, nyt naiset lähdetään baariin juttelemaan NAISTEN JUTTUJA. Yhtä vähän kiinnostaa mieheys, queer-tai transjutut. Minäminäminä- tyyppistähän tuo on

Vierailija
38/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän pakkosyötön tekee pervot aikuiset, joille sitten on helpompi toteuttaa itseään. Onhan tuo jo nähty noissa pedofiilijutuissa. Lasten hyväksikäyttö on kovasti yhteydessä monikulttuurisuuteen.

mies52v

Tarkoitat varmasti Aasiassa touhuilevia setämiehiä. Totta tämä.

Vierailija
39/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ennen kauhisteltiin sitä, että tulevaisuudessa ei olisi heteroja lainkaan, jos homot ja lesbot hyväksytään!

Nuorilla on aina tuo vaihe, että etsitään omaa identiteettiä ja kokeillaan asioita. Tottakai on väärin, että lääketiede on nyt sekaantunut tähänkin asiaan.

Vierailija
40/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minut leimataan foobikoksi koska en tahdo transihmistä kumppanikseni niin siitä vaan. Minulla on oikeus omiin mieltymyksiini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän