Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainut joka ei jaksa tätä seksuaalisuus ja sukupuoli hommaa?

Vierailija
14.12.2020 |

Ja varsinkin nuoret menee tämän mukana. Ollaan panseksuaaleja, transsukupuolisia ja pitää kertoa omat pronomininsa. On transfoobista jos ei halua deittailla tälläistä transihmistä

Tuntuu että tälläinen hullunmylly vain pahenee ja parin vuosikymmen päästä normaaleja ihmisiä jo katsotaan kieroon. Huoh

Kommentit (272)

Vierailija
261/272 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ehkä ironista että tämmöisillä keskustelupalstoilla ylensä törmää enemmän AP:n kaltaisiin ihmisiin jotka syystä tai toisesta kokevat aiheelliseksi vastustaa tätä kaikkea. Harvemmin törmää kenenkään joka tällaista ideologiaa oikeasti puskisi. Toki lehdissä näistä joskus kirjoitellaan mutta eihän kukaan pakota lukemaan sellaisia lehtiartikkeleita jotka ei kiinnosta.

262/272 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hämmentää, että sukupuolivähemmistöjen oikeuksia halutaan polkea sillä perusteella, että joku valtasukupuoliryhmään kuuluva voi sen varjolla yrittää ahdistella muita ihmisiä.

Onko valkoisten cisheteromiesten muihin kohdistama uhka validi syy polkea kenenkään muiden kuin valkoisten cisheteromiesten oikeuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/272 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nuoriso-ohjaaja ja tämä aihe on ollut meillä tapetilla jo jonkun aikaa. Meillä oli jopa koulutusta aiheeseen liittyen, mutta koin sen pakkosyöttönä aiheesta. Siinä tuli vain mieleen, että olen huono ihminen, koska olen nainen, (enkä cis tai milloin mikäkin) enkä halua tehdä sukupuolestani numeroa.  Meillä suurin osa nuorista nauraa näille Tumblr-hulluille, jotka vaihtavat sukupuoli-identeettiä useammin kuin sukkiaan, mutta en halua, että kenenkään idetiteettiä silti haukutaan ja sorretaan. Yritän itse aina olla ottamatta kantaa aiheeseen, sillä edes uskalla sanoa aiheeseen mitään, koska olen kuitenkin väärässä. 

Tämä nyt kuitenkin kuuluu tämän päivän nuorten juttuihin, joten roikun vaan hiljaa nyökkäilen mukana.

En ymmärrä tätä cis-etuliitteestä marisemista. Yleensä ihmiselle ei tuota vaikeuksia ajatella, että hän on naisen lisäksi myös nuori nainen, valkoinen nainen, tiettyä työtä tekevä nainen jne. Miksi vetää yhtäkkiä raja cisnaiseen?

En ole se jota lainasit, mutta sanon vaan omasta puolestani ettei mulla ole halua, kiinnostusta eikä velvollisuutta täsmentää muille että olen ihan oikeasti syntynyt naiseksi enkä leikattu sellaiseksi.

Vierailija
264/272 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja varsinkin nuoret menee tämän mukana. Ollaan panseksuaaleja, transsukupuolisia ja pitää kertoa omat pronomininsa. On transfoobista jos ei halua deittailla tälläistä transihmistä

Tuntuu että tälläinen hullunmylly vain pahenee ja parin vuosikymmen päästä normaaleja ihmisiä jo katsotaan kieroon. Huoh

Jos asia ottaa päähän, kokeile suunnata huomiosi välillä johonkin muuhun. Lue kirja. Käy kävelyllä. Soita kaverillesi. Keskity elämään omaa elämääsi. Voimia

Vierailija
265/272 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kirjoittaa tätä erääseen toiseen ketjuun, mutta tekstissä oli ilmeisesti joku sana joka ei mennyt läpi.

Haluatko miljonääriksi- ohjelmassa oli nuori nainen, joka esitteli alussa itsensä, että hän tekee sitä ja sitä työtä jne jne. Sitten hän kertoi: kuulun sateenkaariyhteisöön. Mitä?! Onko tuo nyt olennaista tietoa sinusta? Että kerrot sukupuolisen suuntautumisesi? Ihan kuin joku ilmoittaisi TV- haastattelussa, että olen Heikki Hetero. Senkus olet, ei ketään kiinnosta!

Vierailija
266/272 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
</p>

<p>Sanoin liikkuvani paljon naturismipaikoissa. Niitä on Keski-Euroopan maat täynnä. Saksassa, Ranskassa ja Hollannissa on hirveät määrät rantoja (FKK), kylpylöitä, maauimaloita (Freibad) ja vastaavia paikkoja, joissa ollaan alasti sukupuolet sekaisin. Jos kiinnostaa, niin googleta.[/quote kirjoitti:

Joo, mutta eivät tavalliset, ei- naturistit niitä missään näe. Niihin täytyy varta vasten hakeutua. Ja näissä maissa normirannatkin ovat hirveän paljon yleisempiä.

Vierailija
267/272 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaa kohteliaasti puheenaihetta, ei tarvitse ota kantaa. Jos jankkaa niin katsoo vain takaisin myötätuntoisella ilmeellä ja vaihtaa puheenaihetta.

Tässä malliesimerkki passiivis-aggressiivisesta luonteesta ja miten se käytännössä näkyy. Älkää lähtekö tähän leikkiin missään kysymyksissä. Ihmisen ohittaminen puheenaihetta vaihtamalla on epäkohteliasta ja nimenomaan passiivis-aggressiivisella tavalla nöyryyttävää. Ja päälle vielä "myötätuntoinen" ilme. Todella häijyä... mutta pidät varmasti itseäsi hyvänä ihmisenä?

Vierailija
268/272 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ihme että kouluissa nuoret voivat pahoin.

Vierailija
269/272 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37185 kirjoitti:

Mua hämmentää, että sukupuolivähemmistöjen oikeuksia halutaan polkea sillä perusteella, että joku valtasukupuoliryhmään kuuluva voi sen varjolla yrittää ahdistella muita ihmisiä.

Onko valkoisten cisheteromiesten muihin kohdistama uhka validi syy polkea kenenkään muiden kuin valkoisten cisheteromiesten oikeuksia?

En ole cisheteromies vaan mies.

Vierailija
270/272 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, et ole cis tai hetero. Tervetuloa LGBT+ -yhteisöön <3

Vierailija
271/272 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaali-, sukupuoli- ja rasistikeskustelut ovat saaneet järjettömät mittasuhteet.

En halua enää maksaa senttikään yleveroa kuullakseni kaksi kuukautta päivästä toiseen samaa virttä yleltä ja lehdistöltä.

Jos/kun joskus joudumme sotaan (jota en toivo) niin sukupuoli-rasistikeskustelut jäävät unholaan, kunnes asiat ovat uudelleen liian hyvin.

Vierailija
272/272 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kirjoittaa tätä erääseen toiseen ketjuun, mutta tekstissä oli ilmeisesti joku sana joka ei mennyt läpi.

Haluatko miljonääriksi- ohjelmassa oli nuori nainen, joka esitteli alussa itsensä, että hän tekee sitä ja sitä työtä jne jne. Sitten hän kertoi: kuulun sateenkaariyhteisöön. Mitä?! Onko tuo nyt olennaista tietoa sinusta? Että kerrot sukupuolisen suuntautumisesi? Ihan kuin joku ilmoittaisi TV- haastattelussa, että olen Heikki Hetero. Senkus olet, ei ketään kiinnosta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä