Olenko ainut joka ei jaksa tätä seksuaalisuus ja sukupuoli hommaa?
Ja varsinkin nuoret menee tämän mukana. Ollaan panseksuaaleja, transsukupuolisia ja pitää kertoa omat pronomininsa. On transfoobista jos ei halua deittailla tälläistä transihmistä
Tuntuu että tälläinen hullunmylly vain pahenee ja parin vuosikymmen päästä normaaleja ihmisiä jo katsotaan kieroon. Huoh
Kommentit (272)
Et. Olen itse parikymppinen lesbo, joten luulisi, että nuorena seksuaalivähemmistöön kuuluvana jotenkin tukisin tällaista, mutta ei. En todellakaan tue. Monet näistä ihmisistä ovat homofoobisia ja haukkuvat transfoobikoksi jos lesbolle ei transnainen ja penis kelpaa. Meno on mennyt aivan naurettavaksi. Mun puolesta jokainen olkoot millainen on, mutta sukupuolia on vain kaksi ja biologisia sukupuolia, erityisesti naisia on turha yrittää häivyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei sitten millään mahdu minun päähäni, että muka kammotaan niitä lokeroita, mutta sitten itse kuitenkin nimenomaan luodaan itselle se ihan oma lokero, johon halutaan ja päätetään kuulua.
Ei lokeroa, vaan oma paikka, tila ja tasapainoinen varmuus omasta itsestään.
No mihin se oma varmuus katoaa, jos joku huomaa, että olet biologisesti mies tai nainen?
Jos muiden mielestä on mies, mutta itsensä mielestä nainen, niin luohan se ristiriitaa ja epävarmuutta.
Sama juttu missä tahansa, minkä itse tiedät hyvin mutta muut olettavat automaattisesti jotain muuta. Eivät ehkä ymmärrä tai halua ymmärtää, jos oikaiset.
Ajattele vaikka, jos olet jostain tietystä paikasta kotoisin. Muut luokittelevat sinut sen mukaan, vaikket vastaisi lainkaan heidän oletuksiaan.no edelleen: miksi olet omasta mielestäsi nainen? Miksi haluat määritellä itsesi niin?
Ajatellaanpa tuota, mistä olen kotoisin. Niin, minä en voi mitään sille, että olen syntynyt ja elänyt lapsuuteni eteläpohjalaisessa pikkukylässä. Se nyt kuitenkin on totuus. Miksi siis lähtisin ehdoin tahdoin väittämään, että olen kotoisin Lapista tai pk-seudulta, kun se ei ole totta ja monet sen murteestanikin huomaavat? Miksi sen pitäisi haitata minua pätkääkään, jos muut sen minusta huomaavat?
No sinulla on tasapaino sen asian kanssa. Sinusta on ihan ok olla kotoisin sieltä, ja varmaan muistakin on.
Mutta jos mennään siihen, että muut väittävät sinun olevan "tyypillinen eteläpohjalainen, koska sikäläisenä olet tietysti sellainen ja sellainen ", mikä ei kertoisi sinusta mitään, olisi sitkeän ennakkoluuloista, et varmasti pitäisi siitä. Sama kuin välttäisi, että kaikki lappalaiset ovat automaattisesti vääräsäärisiä joikaajia.No romaanit ovat eläneet tuon asian kanssa varmaan koko historian ajan. Kuten suomenruotsalaiset ja blondit ja jääkiekkoilijat ja venäläiset naiset. Sen kanssa oppii elämän kun sitä ei voi muuttaa. Mutta näiden transihmisten hyväksyminen ei etene, koska he kokevat, että he voivat pakottaa muut muuttumaan.
Ei pakota. Älä muutu. Kukaan ei vaadi sitä juuri sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei sitten millään mahdu minun päähäni, että muka kammotaan niitä lokeroita, mutta sitten itse kuitenkin nimenomaan luodaan itselle se ihan oma lokero, johon halutaan ja päätetään kuulua.
Ei lokeroa, vaan oma paikka, tila ja tasapainoinen varmuus omasta itsestään.
No mihin se oma varmuus katoaa, jos joku huomaa, että olet biologisesti mies tai nainen?
Jos muiden mielestä on mies, mutta itsensä mielestä nainen, niin luohan se ristiriitaa ja epävarmuutta.
Sama juttu missä tahansa, minkä itse tiedät hyvin mutta muut olettavat automaattisesti jotain muuta. Eivät ehkä ymmärrä tai halua ymmärtää, jos oikaiset.
Ajattele vaikka, jos olet jostain tietystä paikasta kotoisin. Muut luokittelevat sinut sen mukaan, vaikket vastaisi lainkaan heidän oletuksiaan.no edelleen: miksi olet omasta mielestäsi nainen? Miksi haluat määritellä itsesi niin?
Ajatellaanpa tuota, mistä olen kotoisin. Niin, minä en voi mitään sille, että olen syntynyt ja elänyt lapsuuteni eteläpohjalaisessa pikkukylässä. Se nyt kuitenkin on totuus. Miksi siis lähtisin ehdoin tahdoin väittämään, että olen kotoisin Lapista tai pk-seudulta, kun se ei ole totta ja monet sen murteestanikin huomaavat? Miksi sen pitäisi haitata minua pätkääkään, jos muut sen minusta huomaavat?
No sinulla on tasapaino sen asian kanssa. Sinusta on ihan ok olla kotoisin sieltä, ja varmaan muistakin on.
Mutta jos mennään siihen, että muut väittävät sinun olevan "tyypillinen eteläpohjalainen, koska sikäläisenä olet tietysti sellainen ja sellainen ", mikä ei kertoisi sinusta mitään, olisi sitkeän ennakkoluuloista, et varmasti pitäisi siitä. Sama kuin välttäisi, että kaikki lappalaiset ovat automaattisesti vääräsäärisiä joikaajia.Siinä kohtaa sitten syntyy keskustelu, millainen on tyypillinen eteläpohjalainen ja onko minussa tosiaan sellaisia piirteitä. Itse minä tiedän kuitenkin parhaiten, olenko sellainen kuin kuvitellaan vai en. Miksi ihmeessä minä sen takia alkaisin vihaamaan itseäni, jos tiedän, että olen hyvä tyyppi?
Tässä juuri on jutun ydin. Olet varma itsestäsi, tiedät että täysjärkinen ihminen ymmärtää ja hyväksyy. Muiden odotukset eivät määrittele sinua.
Mutta yritäpä selittää sitä jollekulle, joka ei edes harkitse ymmärtämistä, vaan elää oman, harhaisen käsityksensä kanssa. Vieläpä sellaisen, johon liittyy pelkoa ja vihaa. Jos olet vähääkään marginaali-ihminen, paikkasi lunastaminen joka päivä käy raskaaksi.Ymmärtää ja hyväksyy mitä? Eikö miehiä ja naisia mielestäsi hyväksytä? Mitä pahaa on olla mies tai nainen?
Voi luoja...ymmärtää SINUA, hyväksyy SINUT.
Ei kyse ole siitä, että miehenä tai naisena olossa olisi mitään pahaa. Mistä tuo nyt tuli?
En jaksa selittää enempää. Lue keskustelu uudelleen, jos et käsittänyt. Ja jos et, ei tarvitse erikseen kertoa. Kiitos.
Eli miksi ei hyväksyisi minua? Ja millä ihmeen logiikalla ihmiset hyväksyisivät minut paremmin, jos valehtelisin syntyneeni ja asuneeni koko ikäni pk-seudulla, mutta murteeni ja sukulaisuussuhteeni paljastaa minut eteläpohjalaiseksi? Miksen olisi vain eteläpohjalainen pk-seudulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei puhuta seksuaalisesta suuntautumisesta vaan biologisesta sukupuolesta. Yhteiskunnassa kuitenkin on merkitystä sillä, oletko biologisesti mies vai nainen. Seksuaalisella suuntautumisella ei.
Ei pitäisi olla. Se on se pointti.
Pystytkö perustelemaan, miksi biologinen sukupuoli pitäisi kokonaan häivyttää tai kieltää? Tasa-arvon eteen tehdään tälläkin hetkellä hurjasti työtä ja koko ajan siinä on edistytty. Sukupuolia saa olla kaksi, jos ne ovat tasa-arvoisia ja molemmilla on samat oikeudet.
Miten sinä järjestäisit esimerkiksi nuorten seksuaalikasvatuksen tai mammografiatutkimukset, ellei hyväksytä sitä faktaa, että on olemassa miehiä ja naisia?
Pointti on, että vaikka paperilla lokeroidaan, niin omassa elämässä ei ole pakko lokeroitua, jos siltä tuntuu. Elämäänsä voi elää juuri niin naisellisen tai miehekkäänä kuin haluaa. Paperilla meistä kaikki luokitellaan m/n, mutta en tajua miksi siihen pitää kenenkään lukkiutua kirjaimia enempää. Elämän ei tarvitse olla m/n.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei puhuta seksuaalisesta suuntautumisesta vaan biologisesta sukupuolesta. Yhteiskunnassa kuitenkin on merkitystä sillä, oletko biologisesti mies vai nainen. Seksuaalisella suuntautumisella ei.
Pystytkö perustelemaan, miksi biologinen sukupuoli pitäisi kokonaan häivyttää tai kieltää? Tasa-arvon eteen tehdään tälläkin hetkellä hurjasti työtä ja koko ajan siinä on edistytty. Sukupuolia saa olla kaksi, jos ne ovat tasa-arvoisia ja molemmilla on samat oikeudet.
Miten sinä järjestäisit esimerkiksi nuorten seksuaalikasvatuksen tai mammografiatutkimukset, ellei hyväksytä sitä faktaa, että on olemassa miehiä ja naisia?
Pointti on, että vaikka paperilla lokeroidaan, niin omassa elämässä ei ole pakko lokeroitua, jos siltä tuntuu. Elämäänsä voi elää juuri niin naisellisen tai miehekkäänä kuin haluaa. Paperilla meistä kaikki luokitellaan m/n, mutta en tajua miksi siihen pitää kenenkään lukkiutua kirjaimia enempää. Elämän ei tarvitse olla m/n.
No niinhän juuri sanoin, että sukupuolia saa olla kaksi, koska se nyt on yhteiskunnassa melko välttämätöntä joissakin tilanteissa. Joku tuossa sanoi, että sukupuolia ei saisi olla.
Antaa näiden Kaisla-Pulipöli-Roskapussien pelleillä identiteetillään, kunhan ei tehdä jotain leikkauksia, joita sitten kadutaan ja itketään valtiolta rahaa terapiaan ja uusiin leikkauksiin.
Ennen edgy-nuoret olivat emoja tai hevareita. Nyt vaihdetaan sukupuolta. Suuntaus, jossa kaikki hyväksytään vastalauseitta mennään aina myös äärimmäisyyksiin. Seuraavaksi luultavasti pedofelia tulee hyväksyttävämmäksi.
Fetissi, jonka varjolla tungetaan jäädytettyä tomaattia perseeseen ja lähestytään jopa 10-12v tyttöLAPSIA naisille tarkoitetuissa yksityisissä tiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinhän juuri sanoin, että sukupuolia saa olla kaksi, koska se nyt on yhteiskunnassa melko välttämätöntä joissakin tilanteissa. Joku tuossa sanoi, että sukupuolia ei saisi olla.
Itse ainakin toivoisin juuri sitä, että paperilla sukupuolia olisi kaksi. Koska niin luonto toimii ja se on selkeää. Jokainen voi omassa elämässään olla ihan niin nainen, mies tai sukupuoleton kuin sielu sietää. Ei niiden kirjaimien saisi antaa omaa elämää rajoittaa.
Toinen asia on sitten kehonsa hyväksyminen. Sen kanssa me kaikki joudutaan elämään mitä saatu on. Jos kehonsa suinkin pystyy hyväksymään, vaikka pidemmänkin prosessin ja terapian kautta, niin aina parempi. Välttyy lopullisilta operaatioilta ja hormoonien ongelmilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole ymmärtänyt että miksi kaikelle pitää löytyä määritelmä. Itse pidän rakkautta rakkautena, oli kohde kuka tai mikä tahansa.
Sama ihmisen olemuksessa, miksi se pitää määritellä? Ihminen on ihminen riippumatta jalkovälistä.
Eikö juuri määrittely ole leimaamista.
Ollaan ja annetaan toisten olla. Varmaan kyllä utopinen ajatus, mutta ei mieltymysten ja ihmisten määrittely ja lokerointi suvaitsevaisuutta tunnu parantavan, vaan ehkä jopa lisäävän suvaitsemattomuutta.Niin juuri. Eli miksi haluat väkisin uskotella, että jalkovälissäsi on jotain muuta kuin mitä siellä oikeasti on?
Mitä jalkovälistäni löytyy ei määrittele minua ihmisenä. Sekään tosiasia että lokeroinnin mukaan olen hetero nainen ei määrittele minua. Voisin yhtä hyvin olla jotain muuta. Ei minua voi laittaa lokeroon, kuten ei ketään muutakaan ihmistä.
Se että olen rakastunut ihmiseen jolla on miehen sukupuolielimet ja olemme onnistuneet lisääntymisessä, ei määrittele meitä ihmisinä. Jos puolisoni haluaisi laittaa kesämekkoni päälleen niin siinähän laittaisi. Ei hänen vaatetuksensa ole se mitä minä rakastan.
Tätä en tässä lokeroinissa ymmärrä. Lääkärissä on tärkeää tietää mitä sisuskaluja löytyy ja geeniperimä/kromosomit.
Muualla sillä ei ole merkitystä. Eikä silläkään mitä rakastamme. Olemme yksilöitä ja ihmisiä. Piste.Jos sillä lokeroinnilla ei ole niin väliä, niin miksi sitten kaikki tämä häly? Jos millään ei ole väliä, niin miksei se siittimel varustettu henkilö voi mennä sinne siittimellä varustetuille ihmisille tarkoitettuun pukuhuoneeseen. Ovathan hekin kaikki ihmisiä?
Jos sillä ei ole väliä niin miksi meillä on eri pukuhuoneet?. Tabu tässä taitaa olla alastomuus. Pienestä pitäen meidät opetetaan häpeilemään alastomuutta ja meitä jaotellaan sukupuolien mukaan. Jos tätä ei tehtäisi ja oltaisiin vaan ihmisiä ei alastomuudella pitäisi olla väliä. Minä joka näytän ulkoisesti naiselta olen vaihtanut vaatteeni usein miesoletettujen keskellä koska pukuhuoneita ei aina ole. Tässä ei ole mitään seksuaalista vaan pelkkä vaatteiden vaihto. Kysyin toki heiltä ensin että eihän heitä häiritse kun vaihdan vaatteeni siinä.
Minua häiritsee ja jos minä voisin valita, niin jokaiselle oma koppi ja suihkussa uimapuvut päällä tai omat suihkukopit. Mikä siinä on ettei sitä haluta, vaan aina nakuna ne muutkin siihen ympärille?
Oletko miettinyt miksi tämä alastomuus sinua häiritsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin toivoisin juuri sitä, että paperilla sukupuolia olisi kaksi. Koska niin luonto toimii ja se on selkeää. Jokainen voi omassa elämässään olla ihan niin nainen, mies tai sukupuoleton kuin sielu sietää. Ei niiden kirjaimien saisi antaa omaa elämää rajoittaa.
Toinen asia on sitten kehonsa hyväksyminen. Sen kanssa me kaikki joudutaan elämään mitä saatu on. Jos kehonsa suinkin pystyy hyväksymään, vaikka pidemmänkin prosessin ja terapian kautta, niin aina parempi. Välttyy lopullisilta operaatioilta ja hormoonien ongelmilta.
Niin. Minä ten tajua, miksei sitä sukupuolijaottelua voi jättää vain sinne haaroväliin ja paperille. Miksi pitää ehdoin tahdoin olla jotain sukupuolta, jos se oma biologinen sukupuoli ei satu miellyttämään? Jos paperilla oleva mies ei halua olla identiteetiltään mies, miksi hänen pitää kuitenkin saada olla nainen? Miksei sitä identiteettiä voi määritellä muiden asioiden kautta? Miksi sen pitää olla nimenomaan "vastaisku" miehuudelle?
Vierailija kirjoitti:
Näitä aloituksia ja monen sadan sivun jauhamisia tehtailevat ne, joita asia ei kosketa millään tavalla. Voisitte rauhoittua ja jatkaa elämää.
Ennen tasa-arvoista avioliittolakia itkettiin myös, että mitä seuraavaksi. Ei sen puudelin kanssa saa mennä naimisiin nyt eikä tulevaisuudessa.
Tuntemani transsukupuoliset ovat ihan tavallisia vastuullisia keski-ikäisiä useamman lapsen vanhempia, eikä heistä kukaan halua väkisin deittailla ketään. Ovat onnellisissa suhteissa.
Ainoa tuntemani teini-iän ylittänyt muusu on menestynyt tutkija, joka ei juuri huutele sukupuoli-identiteetistään. Ette ikinä arvaisi, enkä minäkään tietäisi, ellemme olisi toisillemme läheiset.
En ole tehnyt aiheesta aloituksia, mutta kyllähän asia monia nimenomaan henkilökohtaisesti koskettaa. Esimerkiksi minua siten, että minulla on pahoinvoiva sukulaisnainen, joka haluaisi miehen vartalon. Ei se vartalo ja muutos minua kosketa, mutta mielenterveysongelmansa salatessaan vielä pyysimme häntä lapsemme kummiksi. Nyt on kuule tullut niin veikeää sp-neutraalia lahjaa, kasvatusohjetta ja lapsille kirjoitettuja propagandailtasatuja, että huhhuh... On kuitenkin perheen läheinen, johon en haluaisi välejä katkoa, mutta pidän osaltaan haitallisena. Kuten en katkoisi välejä vaikka peliriippuvaiseen, joka ostaa lapselle arvan. Anorektikko, joka haukkuisi hoikkia lapsi läskeiksi olisi vähän siinä ja siinä, tekemisissä oleminen jäisi vähintään tauolle. Kyllä mitä trans- ja muusuihmisiin olen törmännyt, aika kurjia ovat kaikki. Kohtaamani "panseksuaalit" ehkäpä idiooteimpia.
Vierailija kirjoitti:
Et. Olen itse parikymppinen lesbo, joten luulisi, että nuorena seksuaalivähemmistöön kuuluvana jotenkin tukisin tällaista, mutta ei. En todellakaan tue. Monet näistä ihmisistä ovat homofoobisia ja haukkuvat transfoobikoksi jos lesbolle ei transnainen ja penis kelpaa. Meno on mennyt aivan naurettavaksi. Mun puolesta jokainen olkoot millainen on, mutta sukupuolia on vain kaksi ja biologisia sukupuolia, erityisesti naisia on turha yrittää häivyttää.
Ohjaisitko minut ja muut vaikka johonkin kotimaiseen keskusteluun, jossa transihmiset tai muut ilmoittavat, ettei lesboilla ole kehollista itsemääräämisoikeutta tai vapautta päättää, ketä haluavat? En nyt ihan usko sinua. Tälläkin palstalla seikkailee paljon aito avioliitto -taustaisia ”lesboja”, jotka levittävät disinformaatiota transsukupuolisista.
T. Nelikymppinen (cis-)lesbo
Vierailija kirjoitti:
Ennen edgy-nuoret olivat emoja tai hevareita. Nyt vaihdetaan sukupuolta. Suuntaus, jossa kaikki hyväksytään vastalauseitta mennään aina myös äärimmäisyyksiin. Seuraavaksi luultavasti pedofelia tulee hyväksyttävämmäksi.
Miten ihmeessä saat rikollisen ja lasten seksualisoinnin vedettyä tähän keskusteluun? (Oletan siis että pedofilialla tarkoitat tässä varsinaista lasten seksuaalista hyväksikäyttöä.)
Tässä ei nyt puhuta seksistä mitään. Jos näin ajattelet on ehkä sinun aika tarkistaa oma ajatusmaailmasi jos sukupuolista puhuminen aiheuttaa ensimmäisenä ajatusyhteyden seksuaaliseen kanssakäymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Transihmisenä haluaisin kommentoida tähän, että ei sitä sukupuolesta vaahtoamista tosiaan tarvitsisi tuoda mukaan keskusteluun joka käänteessä. En itsekään jaksa sitä, että loukkaannutaan milloin mistäkin ja vaaditaan sukupuolineutraaliutta aivan kaikessa. Mielestäni julkisuudessa ollut transasioiden pakkosyöttö on mennyt överiksi ja on toteutettu huonosti.
Ihmisille on syntynyt käsitys, että kuka tahansa voi milloin tahansa loikata sukupuolesta toiseen vain sanomalla, että kokee olevansa nainen/mies/jotain. Sehän ei käytännössä mene niin ja suurin osa transihmisistä sen kyllä ymmärtää. Sukupuolenkorjauksessa on juuri se idea, että ihminen hoitojen avulla muuntautuu niin lähelle toivomaansa sukupuolta kuin pystyy. Sitten vasta on ok esimerkiksi käyttää sen sukupuolen vessoja tai pukkareita. Yleensä on jopa pakko käyttää niitä, koska esimerkiksi hormonihoidoilla oleva, parrakas ja möreä-ääninen transmies ajettaisiin hyvin todennäköisesti naisten vessasta ulos. Samoin kaikki operaatiot käynyt ja äänensä hallintaan saanut transnainen ei kyllä kuulu miesten pukuhuoneeseen. Sukupuolen itsemäärittely ei tarkoita siis sitä, että esimerkiksi joku täysin miehen näköinen voi mennä naisten pukuhuoneeseen vain sanomalla, että kokee itsensä naiseksi. Sehän olisi järjenvastaista eikä yksikään täyspäinen transihminen kuvittele, että sellainen onnistuisi. Jostain syystä sellaisia kauhukuvia silti viljellään. Jos joku on tosiaan niin höhlä, että koittaa mennä väärään pukkariin vain perustelemalla asiaa sillä, että hänestä tuntuu tänään siltä, sellaiselle saa ärähtää. En ole itsekään mennyt väkisin väärän sukupuolen tiloihin vaan vaihtanut vessoja ja pukuhuoneita vasta sitten, kun oma ulkonäkö on ollut sellainen, että se on mahdollista.
Ymmärrät varmaan että se ITSEMÄÄRITTELY aiheuttaa sen että KUKA tahansa mies voi tulla naisten puolelle KOSKA hallitus meinaa irrottaa sen juridisen sukupuolen muutoksen KAIKISTA hoidoista. Noin väännetään nyt rautalangasta.
Itsemäärittelyä EI saa tulla translakiin!
Minulla ei ole mitään vastaan jos hoidoissa ollut tulee naistenpuolelle noin yleensä.
se että mies kuvittelee syntyneensä naisen ruumiiseen tai toisinpäin kertoo, ettei kyseinen ihminen ole psyykkisesti terve
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä aloituksia ja monen sadan sivun jauhamisia tehtailevat ne, joita asia ei kosketa millään tavalla. Voisitte rauhoittua ja jatkaa elämää.
Ennen tasa-arvoista avioliittolakia itkettiin myös, että mitä seuraavaksi. Ei sen puudelin kanssa saa mennä naimisiin nyt eikä tulevaisuudessa.
Tuntemani transsukupuoliset ovat ihan tavallisia vastuullisia keski-ikäisiä useamman lapsen vanhempia, eikä heistä kukaan halua väkisin deittailla ketään. Ovat onnellisissa suhteissa.
Ainoa tuntemani teini-iän ylittänyt muusu on menestynyt tutkija, joka ei juuri huutele sukupuoli-identiteetistään. Ette ikinä arvaisi, enkä minäkään tietäisi, ellemme olisi toisillemme läheiset.
En ole tehnyt aiheesta aloituksia, mutta kyllähän asia monia nimenomaan henkilökohtaisesti koskettaa. Esimerkiksi minua siten, että minulla on pahoinvoiva sukulaisnainen, joka haluaisi miehen vartalon. Ei se vartalo ja muutos minua kosketa, mutta mielenterveysongelmansa salatessaan vielä pyysimme häntä lapsemme kummiksi. Nyt on kuule tullut niin veikeää sp-neutraalia lahjaa, kasvatusohjetta ja lapsille kirjoitettuja propagandailtasatuja, että huhhuh... On kuitenkin perheen läheinen, johon en haluaisi välejä katkoa, mutta pidän osaltaan haitallisena. Kuten en katkoisi välejä vaikka peliriippuvaiseen, joka ostaa lapselle arvan. Anorektikko, joka haukkuisi hoikkia lapsi läskeiksi olisi vähän siinä ja siinä, tekemisissä oleminen jäisi vähintään tauolle. Kyllä mitä trans- ja muusuihmisiin olen törmännyt, aika kurjia ovat kaikki. Kohtaamani "panseksuaalit" ehkäpä idiooteimpia.
Hyvä ihme, tuo lapsenne kummirukka vielä luulee teitä läheisiksi, ystäviksikin ehkä.
Hän kipuilee kehonsa ja identiteettinsä kanssa ja sinä näet tämän *sinun elämääsi* haittaavana seikkana. Tee teille kummallekin palvelus ja katkaise välit, niin lapsesi kummi ei joudu tuon kieron vihasi ja halveksuntasi kohteeksi. Ostaa lahjat varmasti hyvästä sydämestä. Hyh sinua.
Se jota lainasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjaisitko minut ja muut vaikka johonkin kotimaiseen keskusteluun, jossa transihmiset tai muut ilmoittavat, ettei lesboilla ole kehollista itsemääräämisoikeutta tai vapautta päättää, ketä haluavat? En nyt ihan usko sinua. Tälläkin palstalla seikkailee paljon aito avioliitto -taustaisia ”lesboja”, jotka levittävät disinformaatiota transsukupuolisista.
T. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. eri
Tekstissä Eriksson lähtee tilanteesta, jossa joku *on jo kiinnostunut* naisesta, jonka genitaalien muoto kuitenkin häiritsee. Hän tarjoaa mahdollisuutta harkita, olisiko fyysinen nautinto kiinnostuksen kohteen kanssa kuitenkin mahdollinen.
Missään hän ei kirjoita, että jostakusta yksilöstä, trans tai cis, olisi pakko olla kiinnostunut.
Jos tuo on teistä pakottamista, suosittelen peruskoulun käymistä uudelleen ja ehkä vielä psykoterapiaa siihen päälle.
Voi herranjestas, miten vaikeaa nyt on vain kertoa, mikä siinä sitten loukkaa, jos toinen olettaa sinun olevan sellainen kuin oikeasti olet? Mitä ne haavat ovat ja mistä ne ovat tulleet?