Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainut joka ei jaksa tätä seksuaalisuus ja sukupuoli hommaa?

Vierailija
14.12.2020 |

Ja varsinkin nuoret menee tämän mukana. Ollaan panseksuaaleja, transsukupuolisia ja pitää kertoa omat pronomininsa. On transfoobista jos ei halua deittailla tälläistä transihmistä

Tuntuu että tälläinen hullunmylly vain pahenee ja parin vuosikymmen päästä normaaleja ihmisiä jo katsotaan kieroon. Huoh

Kommentit (272)

Vierailija
161/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Nyt ei puhuta seksuaalisesta suuntautumisesta vaan biologisesta sukupuolesta. Yhteiskunnassa kuitenkin on merkitystä sillä, oletko biologisesti mies vai nainen. Seksuaalisella suuntautumisella ei. [/quote]

Ei pitäisi olla. Se on se pointti.

Vierailija
162/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun transnainen ei halua olla mies, mikä on se mies, joka hän ei halua olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei sitten millään mahdu minun päähäni, että muka kammotaan niitä lokeroita, mutta sitten itse kuitenkin nimenomaan luodaan itselle se ihan oma lokero, johon halutaan ja päätetään kuulua. 

Ei lokeroa, vaan oma paikka, tila ja tasapainoinen varmuus omasta itsestään.

No mihin se oma varmuus katoaa, jos joku huomaa, että olet biologisesti mies tai nainen? 

Jos muiden mielestä on mies, mutta itsensä mielestä nainen, niin luohan se ristiriitaa ja epävarmuutta.

Sama juttu missä tahansa, minkä itse tiedät hyvin mutta muut olettavat automaattisesti jotain muuta. Eivät ehkä ymmärrä tai halua ymmärtää, jos oikaiset.

Ajattele vaikka, jos olet jostain tietystä paikasta kotoisin. Muut luokittelevat sinut sen mukaan, vaikket vastaisi lainkaan heidän oletuksiaan.

no edelleen: miksi olet omasta mielestäsi nainen? Miksi haluat määritellä itsesi niin? 

Ajatellaanpa tuota, mistä olen kotoisin. Niin, minä en voi mitään sille, että olen syntynyt ja elänyt lapsuuteni eteläpohjalaisessa pikkukylässä. Se nyt kuitenkin on totuus. Miksi siis lähtisin ehdoin tahdoin väittämään, että olen kotoisin Lapista tai pk-seudulta, kun se ei ole totta ja monet sen murteestanikin huomaavat? Miksi sen pitäisi haitata minua pätkääkään, jos muut sen minusta huomaavat? 

Vierailija
164/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei sitten millään mahdu minun päähäni, että muka kammotaan niitä lokeroita, mutta sitten itse kuitenkin nimenomaan luodaan itselle se ihan oma lokero, johon halutaan ja päätetään kuulua. 

No mihin se oma varmuus katoaa, jos joku huomaa, että olet biologisesti mies tai nainen? 

Sisäinen varmuus, että on itsensä kanssa sovussa. Ja että muut ymmärtäisivät saman kuin itse.

( En ole tuo, jolla oli keho ja mieli eri paria. Olen vain hengessä mukana. )

Niin? Miten voit sanoa, että ihminen on itsensä kanssa sovussa, jos inhoaa omaa kehoaan ja biologista sukupuoltaan? 

Siten, että vaikkei sitä niin joka hetki ajattelisi, toisten reaktiot pitävät haavat auki. Muut olettavat mieheksi, vaikka on nainen. (Vaikka eivät tekisi sitä ilkeyttään.)

Vierailija
165/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysinen ja/ tai sosiaalinen?

Vierailija
166/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani sisäisesti hoikka. Vaadin, että minua kohdellaan hoikkana!

Myös ikä ei merkitse mitään, siksi vaadinkin, että minua kohdellaan juuri sen ikäisenä, kuin koen olevani.

Älkää olettako mitään ulkonäöstäni!

Vierailija
167/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat Emot?

Bändivaatteisiin tai mustiin pukeutuneita, huonossa parturissa käyneen näköisiä yleensä maailmantuskaa/muotimasennusta potevia nuoria. Näin olen asian ymmärtänyt.

Vierailija
168/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei puhuta seksuaalisesta suuntautumisesta vaan biologisesta sukupuolesta. Yhteiskunnassa kuitenkin on merkitystä sillä, oletko biologisesti mies vai nainen. Seksuaalisella suuntautumisella ei. 

Kyllä todellakin pitää. Yhteiskunnat perustuu lasten syntymiseen.

Vaikket kenties ymmärrä, miten lapsia yleisimmin syntyy, ihmisten seksuaalisuus on elämän ja täten myös yhteiskunnan ytimessä.

Vierailija
169/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos muiden mielestä on mies, mutta itsensä mielestä nainen, niin luohan se ristiriitaa ja epävarmuutta.

Sama juttu missä tahansa, minkä itse tiedät hyvin mutta muut olettavat automaattisesti jotain muuta. Eivät ehkä ymmärrä tai halua ymmärtää, jos oikaiset.

Ajattele vaikka, jos olet jostain tietystä paikasta kotoisin. Muut luokittelevat sinut sen mukaan, vaikket vastaisi lainkaan heidän oletuksiaan.

Voi kuule tällaista tapahtuu joka päivä miljoonille ihmisille. Blondit varmaan ensimmäisinä jonossa. Sitten tietenkin lihavat ja kaikkea mitä heistä kuvitellaan ulkonäön perusteella. Entäpä resting bitch face? Tai miten olisi pelkästään kun kerrot olevasi rikas? Sinusta kuvitellaan aina jotain ulkoisten seikkojen perusteella. Aina ja kaikkialla. Siihen on opittava asennoitumaan.

Mutta sitä nämä transtyypit eivät halua. Vaan nämä lumihiutaleet kokevat olevansa ainokaista, joilla on ongelmia muiden asenteiden kanssa. Vain omia ajatuksia voi muuttaa, ei muiden

Vierailija
170/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasin hämmentyneenä sivusta, kun oman lapsen serkku kävi läpi tällaisen prosessin. Ensin hän vaihtoi nimensä sukupuolineutraaliksi ja sitten jossain välissä ei nähty vähään aikaan, ja yllättäen jossain sukujuhlissa hän oli jo ihan möreä-ääninen. Sitten kului taas aikaa eteenpäin ja hän on palannut alkuun, käyttää taas entistä etunimeään, pitää hiukset pitkinä ja käyttää hameita. Mutta ääni jäi vähän möreäksi.

Toivottavasti on vihdoin sovussa itsensä kanssa.

Vierailija
171/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei puhuta seksuaalisesta suuntautumisesta vaan biologisesta sukupuolesta. Yhteiskunnassa kuitenkin on merkitystä sillä, oletko biologisesti mies vai nainen. Seksuaalisella suuntautumisella ei. 

Pystytkö perustelemaan, miksi biologinen sukupuoli pitäisi kokonaan häivyttää tai kieltää? Tasa-arvon eteen tehdään tälläkin hetkellä hurjasti työtä ja koko ajan siinä on edistytty. Sukupuolia saa olla kaksi, jos ne ovat tasa-arvoisia ja molemmilla on samat oikeudet. 

Miten sinä järjestäisit esimerkiksi nuorten seksuaalikasvatuksen tai mammografiatutkimukset, ellei hyväksytä sitä faktaa, että on olemassa miehiä ja naisia? 

Vierailija
172/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertooko joku mulle, että mihin niitä monia sukupuolia sitten ihan lisääntymisen kannalta tarvitaan?

Kun mietin evoluutiota ja lajien lisääntymistä ja siten suvun ja lajin jatkumista, niin lisääntyminenhän tapahtuu naaras ja urospuolisen sukusoluilla?

Ei, se ei ole ihmisen ainoa tehtävä ja määritelmä nykymaailmassa, mutta yritän ymmärtää tosissaan tätä monia kymmeniä sukupuolia, joten kertooko joku tietävä? En ole oikein mistään löytänyt.

Onko myös eläimillä useita kymmeniä sukupuolia? Miten esim koirien kymmenet sukupuolet vaikuttavat lisääntymiseen?

Vierailija
173/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän määrittelee sen miehen, jota ei halua olla? Mitä mieheyteen kuuluu hänen mukaansa?

On transnaisia, jotka pitävät peniksensä ja myös käyttävät sitä seksiin.

Vierailija
174/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no edelleen: miksi olet omasta mielestäsi nainen? Miksi haluat määritellä itsesi niin? 

Ajatellaanpa tuota, mistä olen kotoisin. Niin, minä en voi mitään sille, että olen syntynyt ja elänyt lapsuuteni eteläpohjalaisessa pikkukylässä. Se nyt kuitenkin on totuus. Miksi siis lähtisin ehdoin tahdoin väittämään, että olen kotoisin Lapista tai pk-seudulta, kun se ei ole totta ja monet sen murteestanikin huomaavat? Miksi sen pitäisi haitata minua pätkääkään, jos muut sen minusta huomaavat? 

No sinulla on tasapaino sen asian kanssa. Sinusta on ihan ok olla kotoisin sieltä, ja varmaan muistakin on.

Mutta jos mennään siihen, että muut väittävät sinun olevan "tyypillinen eteläpohjalainen, koska sikäläisenä olet tietysti sellainen ja sellainen ", mikä ei kertoisi sinusta mitään, olisi sitkeän ennakkoluuloista, et varmasti pitäisi siitä. Sama kuin välttäisi, että kaikki lappalaiset ovat automaattisesti vääräsäärisiä joikaajia.

Vierailija
175/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisäinen varmuus, että on itsensä kanssa sovussa. Ja että muut ymmärtäisivät saman kuin itse.

( En ole tuo, jolla oli keho ja mieli eri paria. Olen vain hengessä mukana. )

Niin? Miten voit sanoa, että ihminen on itsensä kanssa sovussa, jos inhoaa omaa kehoaan ja biologista sukupuoltaan? 

Siten, että vaikkei sitä niin joka hetki ajattelisi, toisten reaktiot pitävät haavat auki. Muut olettavat mieheksi, vaikka on nainen. (Vaikka eivät tekisi sitä ilkeyttään.)

Mitä väliä sillä on mitä muut ajattelevat? Vai oletetaanko sinulta jotain enemmän koska näytät mieheltä?

Vierailija
176/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole ymmärtänyt että miksi kaikelle pitää löytyä määritelmä. Itse pidän rakkautta rakkautena, oli kohde kuka tai mikä tahansa.

Sama ihmisen olemuksessa, miksi se pitää määritellä? Ihminen on ihminen riippumatta jalkovälistä.

Eikö juuri määrittely ole leimaamista.

Ollaan ja annetaan toisten olla. Varmaan kyllä utopinen ajatus, mutta ei mieltymysten ja ihmisten määrittely ja lokerointi suvaitsevaisuutta tunnu parantavan, vaan ehkä jopa lisäävän suvaitsemattomuutta.

Niin juuri. Eli miksi haluat väkisin uskotella, että jalkovälissäsi on jotain muuta kuin mitä siellä oikeasti on? 

Mitä jalkovälistäni löytyy ei määrittele minua ihmisenä. Sekään tosiasia että lokeroinnin mukaan olen hetero nainen ei määrittele minua. Voisin yhtä hyvin olla jotain muuta. Ei minua voi laittaa lokeroon, kuten ei ketään muutakaan ihmistä.

Se että olen rakastunut ihmiseen jolla on miehen sukupuolielimet ja olemme onnistuneet lisääntymisessä, ei määrittele meitä ihmisinä. Jos puolisoni haluaisi laittaa kesämekkoni päälleen niin siinähän laittaisi. Ei hänen vaatetuksensa ole se mitä minä rakastan.

Tätä en tässä lokeroinissa ymmärrä. Lääkärissä on tärkeää tietää mitä sisuskaluja löytyy ja geeniperimä/kromosomit.

Muualla sillä ei ole merkitystä. Eikä silläkään mitä rakastamme. Olemme yksilöitä ja ihmisiä. Piste.

Jos sillä lokeroinnilla ei ole niin väliä, niin miksi sitten kaikki tämä häly? Jos millään ei ole väliä, niin miksei se siittimel varustettu henkilö voi mennä sinne siittimellä varustetuille ihmisille tarkoitettuun pukuhuoneeseen. Ovathan hekin kaikki ihmisiä?

Jos sillä ei ole väliä niin miksi meillä on eri pukuhuoneet?. Tabu tässä taitaa olla alastomuus. Pienestä pitäen meidät opetetaan häpeilemään alastomuutta ja meitä jaotellaan sukupuolien mukaan. Jos tätä ei tehtäisi ja oltaisiin vaan ihmisiä ei alastomuudella pitäisi olla väliä. Minä joka näytän ulkoisesti naiselta olen vaihtanut vaatteeni usein miesoletettujen keskellä koska pukuhuoneita ei aina ole. Tässä ei ole mitään seksuaalista vaan pelkkä vaatteiden vaihto. Kysyin toki heiltä ensin että eihän heitä häiritse kun vaihdan vaatteeni siinä.

Vierailija
177/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän määrittelee sen miehen, jota ei halua olla? Mitä mieheyteen kuuluu hänen mukaansa?

On transnaisia, jotka pitävät peniksensä ja myös käyttävät sitä seksiin.

Niin on. Riippuu ihmisestä, miten hän sen määrittelee.

Vierailija
178/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen olevani sisäisesti hoikka. Vaadin, että minua kohdellaan hoikkana!

Myös ikä ei merkitse mitään, siksi vaadinkin, että minua kohdellaan juuri sen ikäisenä, kuin koen olevani.

Älkää olettako mitään ulkonäöstäni!

Juuri näin! Kaikki me olemme kehojemme vankeja eikä siinä auta tosiasioiden kieltäminen. Jos ongelma on sukupuolien eriarvoisuus, ei asia ratkea sukupuolia korjaamalla. Olisihan myös typerää yrittää poistaa ra sis mia meikkaamalla tai leikkaamalla tummaihoiset vaaleiksi. Sehän nimenomaan vain antaa signaalin, että on ihan ok olla ra sis ti ja korjattava ongelma on ihonväri eikä ihmisten asenteet. 

Vierailija
179/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä todellakin pitää. Yhteiskunnat perustuu lasten syntymiseen.

Vaikket kenties ymmärrä, miten lapsia yleisimmin syntyy, ihmisten seksuaalisuus on elämän ja täten myös yhteiskunnan ytimessä.

Ei tässä kukaan lasten syntyvyyttä halua estää. Vai siis mitä tarkoitat tuolla?

Vierailija
180/272 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten pitäs lopettaa lokerointinsa ja elää. Miksi pitää luokitella itsensä ja määritellä hirveen tarkkaan? Olen itse tiennyt nuoresta alkaen pitäväni niin pojista kuin tytöistä. Mutta en ole koskaan halunnut mielelläni määritellä itseäni homoksi tai bi:ksi. Ihan vain siksi, että en näe siitä mitään hyötyä kenellekään, vähiten itselleni. Saan olla vain oma itseni ilman lokeroita.

Jos joku kysyy, niin voin sanoa, että puolisoni on toinen mies. Se saa riittää. Miksi kenenkään pitäö tietää tai miettiä mun suuntautumistani? Kuinka monta prosenttia pidän naisista tai miehistä? Mitä väliä?

Pointtini oli, että pitäisi elää elämää eikä jumittua lokeroihin. Keho on mikä on, sille meistä kukaan ei voi mitään. On pientä ja suurta, nättiä ja rumaa. Jokainen meistä joutuu siihen sopeutumaan.

Jokainen voi kuitenkin ilmeista itseään niin paljon kuin haluaa myös ilman hormooneja ja leikkauksia. Ei sille ole mitään rajaa vapaassa maassa miten pukeudut ja laittaudut. Leikkaukset ja hormonit on tosi radikaaleja juttuja. Ne voi jollekin olla ainut pakollinen vaihtoehto. Elämästä kuitenkin ehtii nauttimaan enemmän, jos pystyy opettelemaan kehonsa hyväksyntää. Kaikki hoidot on todella raskaita ja vie paljon aikaa itse elämän elämiseltä.

Helpoimmalla pääsee, kun unohtaa lokerot ja ilmaisee itseään niin kuin parhaalta tuntuu. Ja aika monelle se riittää. Harmi kyllä osa joutuu turvautumaan pitkään tiehen kehon muokkauksen kanssa. Se ei ole helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi