Miksi naiset eivät yleisesti lähesty komeita miehiä?
Itse olen komea mies ja siltikään naiset eivät lähesty. Se harmittaa vähän koska luulin että hyvällä ulkonäöllä naiset kiinnostuisi mutta näköjään ei?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Ei peruskomeus ole naisille sinällään mitään, pitää olla tosi komea, että niitä sillä lailla kiinnostaisi sen jotenkin myös osoittaa. Jotta naiset kiinnostuisivat niin pitää olla itsevarmuutta, itserakkautta, omanarvontuntoa, jonkinlaista statusta ja pitää osata olla teinihenkevä ja puhua ns. taikakieltä. Olen itse vierestä todistanut miten vanha(yli 60v) gubbe vie jopa nuoria naisia näillä.
Itserakkaus on kyllä pahin turn off miehessä. Sellainen mies on koominen pelle, joka itseään kehuu ja rehvastelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on helppo. Pitää osata viestiä (sanallisesti/eleillä yhtä lailla) positiivisesti ympärilleen, ulkomailla pitkään asuneena totean että tämä kyky puuttuu lähes kaikilta suomalaisilta miehiltä. AP, väreileekö ympärilläsi karisma?
Karismani on ok. On paljon miehiä jotka obat karismaattisempia mutta en ihan pohjallakaan ole
Pystyyks ihminen objektiivisesti arvioimaan omaa karismaansa? En siis sano, etteikö karismasi voisi olla "ok". Kysyn vaan.
Koska yleisesti, naiset eivät lähesty miehiä. Naiset asettavat itsensä kiinnostavan miehen havaintopiiriin, jotta mies voisi sitten osoittaa itsevarmuutensa ja lähestyä heitä (koska naiset ihastuvat itsevarmuuteen, ei fyysisiin avuihin) ja tempaista mukaansa vuosisadan rakkaustarinaan.
Sorry Ap, mutta näin se vain luonto ja tuhansia vuosia vanha perimä meitä taas ohjaa, vaikka on tasa-arvo.
Toki voit odottaa niitä muutamaa poikkeustapausta, mutta vähemmällä pääset kun teet itseäsi tykö.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et itse lähesty naisia? Miltä näytät? Pituus jne.
Komee 176cm atleettiben mies
-ap
Suomi on yksi niistä maista, joissa naiset lähestyvät enemmän miehiä kuin missään muualla. Kulttuurillisesti lähestyminen on yleensä miehen tehtävä, mutta onhan sille biologinen taustansakin (miehet yrittävät, naiset valitsevat)
Oletko itse kokeillut lähestyä niitä naisia?
Hyvä ulkonäkö on aika paljon vastapuolenkin näkemyksistä kiinni. Sekin mitä objektiivisesti pidetään tai mitä itse pidät hyvännäköisenä, ei herätä läheskään kaikissa kiinnostusta.
Pelkkä ulkonäkö kertoo yleensä melko vähän, jos ollenkaan millainen tyyppi on kyseessä, eikä näin ollen riitä herättämään kiinnostustani niin paljon, että lähestyisin. (Siis jos nyt puhutaan ihan arkielämästä, työyhteisöistä jne joissa tutustutaan ihmisiin - yöelämä on asia erikseen, siellähän nyt käytännössä ulkonäkö ratkaisee.)
Jos tilanne kuitenkin olisi se, että pitäisin miestä viehättävänä, niin en välttämättä silti uskalla tai viitsi lähestyä. Silloin olen kyllä tehnyt vastavuoroisesti aloitteita, jos mieskin on vaikuttanut kiinnostuneelta. Jostain syystä lähtökohtaisesti tuppaan ajattelemaan että mies on jo varattu, tai ei muuten vain seurastani kiinnostunut. Ei ehkä toimivin mahdollinen ajatusmalli jos kumppania kaipaa, mutta eipä se mulle niin viimesen päälle ole.
Vierailija kirjoitti:
Nojaa, en luottaisi miehen arvioon itsestään tai ulkonäöstään. Miehillä on aivan uskomattomia vaikeuksia kuunnella muita senkään vertaa että olisivat edes hajulla siitä mikä on naisten mieleen. Nainen voi vaikka sanoa että "minusta sellainen mies on komea jolla on kauniit silmät ja pitkät hiukset" - mihin mies huutaa päälle että KAIKKI NAISET TYKKÄÄ LIHAKSISTA JA LAATIKKOLEUASTA MIKÄ ON KUN EI KELPAA HÄ!
Eli en ensinkään usko että olet oikeasti komea tai edes hyvännäköinen.
Siksi toisekseen, vaikka vahingossa olisit oikeassakin, sinusta varmaan näkyy kilometrien päähän mätä luonteesi. Luultavasti myös rasittavuus suorastaan loistaa olemuksestasi. Nämä avauksetkin ovat rasittavia.
Hohoijaa mitä olkiukkoista paskanlänkytystä. Onneksi sebtään tusina alapeukkuja todistaa, ettei kaikki toivo ole menetetty. Mies tietää olevansa komea, jos hän katsoo, miten muut miehet häneen suhtautuvat. Komea on aina huomioitu ja lähtökohtaisesti -haloefektin vuoksi - pidetty. Naiset ovat usein varautubeita tällaisten miesten seurassa ja ehkä välttävät lähestymistä, koska olettavat tällaisella miehellä olevan paljon naisseuraa. Joten komean täytyy tehdä itse aloitteet ja mennä jutulle; muuten komeudesta ei välttämättä hyödy naisten kanssa, jos jää tapettiin odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska ei ihmiset lähesty toisiaan kuin baarissa. Mulla on pari tosi kaunista kaveria eikä heitä lähestytä muualla kuin baarissa. Ei heitä kukaan iske kaupassa. Tai missään muualla.
Tuota tavallisissa paikoissa tapahtuvaa lähestymistä tuli kyllä koettua teininä aika paljonkin tytöiltä. Ei taida olla aikusilla samanlaista rohkeutta.
Naiset harvoin lähestyvät yhtä suoraan kuin miehet. Jos nainen katselee, hymyilee ja puhuu "turhaan" miehelle jota ei tunne niin kyse on yleensä romanttisesta lähestymisestä. Toki nainen voi olla vain ystävällinen tai haluta ystävystyä, mutta joka tapauksessa jos miestä kiinnostaa niin kannattaa vastata siihen ja selvittää mitä toinen haluaa. Jos mies odottaa suoraa treffipyyntöä, niin naisten suhteen tuskin tulee tapahtumaan. Jos nainen osoittaa kiinnostuksen yhtä selkeästi kuin mies, niin ei siitä mitään tule, kun miehet silloin pitävät naista epätoivoisena.
Yleisesti en pysty vastaamaan. Vain omasta puolestani mutta sitä ei kysytty.
Voi olla ihan komea, mutta samalla sellainen, jolla ei ole mitään karismaa. En lähesty miehiä pelkästään siksi, että joku on komea.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ihan komea, mutta samalla sellainen, jolla ei ole mitään karismaa. En lähesty miehiä pelkästään siksi, että joku on komea.
No oletkos ite sitten hyvännäköinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on helppo. Pitää osata viestiä (sanallisesti/eleillä yhtä lailla) positiivisesti ympärilleen, ulkomailla pitkään asuneena totean että tämä kyky puuttuu lähes kaikilta suomalaisilta miehiltä. AP, väreileekö ympärilläsi karisma?
Karismani on ok. On paljon miehiä jotka obat karismaattisempia mutta en ihan pohjallakaan ole
Pystyyks ihminen objektiivisesti arvioimaan omaa karismaansa? En siis sano, etteikö karismasi voisi olla "ok". Kysyn vaan.
Kai tuota ainakin jossain määrin voi arvioida. Jos ihmiset hakeutuvat hanakasti seuraan ja sanomisia kuunnellaan (ja myötäillään) isommissakin ryhmissä, niin karismaa todennäköisesti on. On tietenkin muistettava ihmisten melko omahyväinen taipumus yliarvioida itseä. Jotkut sitten taas vähättelee turhaan itseään, yleensä fiksun puoleiset. Luulen että aloittajan kohdalla on yliarviointia tuon oman komeuden suhteen. Varmaan on hieman keskimääräistä komeampi, mutta henkisesti aivan perustaukki, joten saa vapaasti ihmetellä aloitteiden puutetta jatkossakin.
Itse en ole pitkä tai atleettinen, mutta tyylikäs sekä ilmeisesti komea ja karismaattinen, kun naiset ovat tehneet aloitteita ihan normaalielämässäkin ja selvänä. Yöelämässä eriasteisia aloitteita sitten tuleekin järjestään joka ilta ja välillä useampia illassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikös se ole katsojan silmissä? Olen kyllä omasta mielestäni ja saanut kehuja muiltakin, eli oletan olevani ihan hyvännäköinen. Mutta miten se liittyy siihen, millaisia miehiä lähestyn? Kai ei niin hyvännäköinenkin saa lähestyä ihan ketä vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikös se ole katsojan silmissä? Olen kyllä omasta mielestäni ja saanut kehuja muiltakin, eli oletan olevani ihan hyvännäköinen. Mutta miten se liittyy siihen, millaisia miehiä lähestyn? Kai ei niin hyvännäköinenkin saa lähestyä ihan ketä vaan?
Oikeastaan mielellään ei koska mies haluaa kauniin naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan mielellään ei koska mies haluaa kauniin naisen.
Mitäpä jos annat kaikkien valita omat kumppaninsa ihan itse. Taisit vaan närkästyä kommenteista kun sinua eivät naiset lähesty.
Kai minulla on lähtökohtainen oletus, että en ole riittävä komealle miehelle. Toisin sanoen, en uskalla lähestyä komeaa miestä. En oikeastaan edes kiinnostu erittäin komeista miehistä, vaan melko arkisista ja tavallisen näköisistä. Voihan tietysti olla, että en kiinnostu komeista miehistä, koska jo alunperin ajattelin, etten ole heille tarpeeksi, ja kehitin miesmakuni tämän pohjalta toiseen suuntaan. Sosiaalisen käyttäytymisen kausaliteettia on vaikea arvioida.
Ensiksikin, en ole kiinnostunut komeista bimboista.
Toiseksi, olet komea omasta mielestä, et välttämättä muiden.
Naiset ovat pelkureita ja heikkoja, siksi eivät uskalla tehdä aloitetta.